Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

;)

 

post-13595-1286135306_thumb.jpg

Arata cam nasparliu!!! Nu ai cei face. Ungel in exces o perioada. Mergi mai linistit pana se slefuiesc iar rolele. Curata-l mai des de uleiul amestecat cu resturile de rugina si cand capata o fata umana (in zona de angrenare) verifica intinderea lantului si daca este cazul regleaza-l din nou.. Pe exterior zalele pot ramane ruginite nu deranjaza decat estetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ECOOILER, bre, nu scotoiler........ ;)

 

domnu' asa e

 

;0

dar nu verau sa sune a reclama

 

deci merita-daca afla aia cred ca ii dau oricat numai sa i dea patentul

 

deci, ecooiler si acest topic se poate inchide

 

respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cca 8000km facuti cu un loobman pe care l-am folosit, daca nu uitam, la fiecare vizita la benzinarie, adica in medie, la fiecare 300 km facuti. Mers pe ploaie, praf si pietris dar predominant pe sosea.

 

Kit-ul de lant D.I.D. l-am schimbat aproape simultan cu instalarea sistemului ultra mega hi-tech ( bidon cu furtun, in mare ).

Vreau sa spun ca nu a fost nevoie sa intind lantul nici pana acum. Ce a fost mai complicat a fost montajul ( dureaza pana gasesti pozitia optima pentru capul de ungere ). Iar daca rezolvi cu montajul si inveti sa dozezi si cat ai nevoie incat sa nu fie surplus, scapi si de o mare parte din curatatul basculei, aparatorii de lant, etc.

 

Pentru ungere folosesc ulei pentru drujba de la MOL: http://www.mol.hu/en/business_centre/produ...dynamic_forest/ ( atentie, ulei pentru lantul drujbei, nu pentru drujba )

 

Pana acum mai am cam ~2/5 din bidon si acesta a costat cam 15 lei de la praktiker.

Asadar, sistem de ungere 70 de lei (am gasit la cineva de vanzare, nou) + bidon de ulei de 15 lei.

 

Sigur, multi o sa zica ca este prea murdara mereu bascula, dar oricum sunt multi care au zi de cosmetica pentru motocicleta si umbla sa curete fiecare coltisor al motocicletei. Din punctul meu de vedere, e mai usor de curatat uleiul decat solutia de spray de lant. Mai ales aia uscata cu teflon. Bine, nu raceste la ovare motocicleta daca ramane uleiul pe bascula, asa ca e doar un dezavantaj estetic.

Alt dezavantaj e ca daca pui ca taranul ( cazul meu cand inca ma obisnuiam cu sistemul ) ajungi sa ai niste firicele de ulei prelins pe anvelopa spate.

 

Ca idee, mai folosesc ocazional spray de curatat lantul ( ori apa cu presiune la spalatorie. Iese BEC ) dupa ce am mers prin praf si se aduna nisip pe lant. Dupa ce e bec, o pun pe cric central, bag a-ntaia si cat ma echipez, lantul e uns cu ulei.

 

Poate, daca gasesc un surplus de bani, o sa fac upgrade la eco-oiler ( incepe sa-mi fie lene si sa gatui sticla sa iasa uleiul ;) ), dar pe moment sunt tare multumit de sistemul asta si ca nu trebuie sa umblu in spatiul meu deja limitat de bagaje cu spray de curatat si de uns lantul.

 

Ta daaa. Pentru cei interesati, pot sa fac niste poze cu montajul.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu metode empirice si materiale ieftine se discuta aici constructia artizanala a ungatoarelor automate acum un an si jumatate, doi.Personal m-am zbatut mult, am facut mai multe variante pe care le-am montat la mine si prieteni. De functionat functioneaza, respectiv ung lantul, dar problema este ca nu poti doza uleiul pana la limita la care lantul este uns, dar spatele motocicletei nu este murdar. Exact problemele mele le-a avut si altii cu Scottoiler vacumatic original si cu alte sisteme care functioneaza pe acelasi principiu. Noi am facut pasul urmator urmarind si felul cum au evoluat sistemele de ungere fabricate de firme specializate. Cam toate au trecut la electronica si toate dozeaza nu din debit ci din timpul de ungere/timpul de pauza. In felul asta se poate face o dozare max de fina si repetitiva. Cine vrea totusi sa incerce varianta cu bani putini poate gasi solutii si aici, dar in discutiile mai vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scump dar poate fi luat ca idee de start in constructia unuia ... singura problema e rahatul ala de pompa liniara sau o poma cu membrana de debite foarte mici ...restul e relativ usor de rezolvat .

 

http://www.pro-oiler.com/

 

De ce asa?

 

Simplu dozare perfecta independenta de temperatura care influenteaza foarte mult vascozitatea unui ulei si dozare in functie de cat de mult folosesti efectiv motorul/lantul e in miscare...Una e sa curga pic pic xx picaturi/min si tu sa mergi cu 20km/h intro coloana de masini si sa faci yy m /km in minutul asta si alta e sa te deplasezi cu 100 km/h ... lantul face mult mai multe ture pe foaie pinion in acelasi interval de timp DAR primeste aceasi cantitate de ulei ...sper sa se inteleaga ce vreau sa zic .

 

Avetii idee unde se pot gasi astfel de pompe ?...care sa si functioneze cu ulei... am gasit pe net o gramada de firme dar toti vorbesc in sute/mii de bucatii nu se incurca cu bucata...sau cu persoane fizice...

 

Ceva de genul poate si mai mica

 

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate vascozitatea uleiului functie de temperatura, variaza mult. Din incercarile mele intre 5-40 grade variatia curgerii este de 6X. Am cautat si eu pompa mica, dar nu am gasit si am mers pe electrovalva de la inst GPL si un control electronic cu 4 regimuri preselectate. Oras, sosea, si inca doua pt ploaie/praf. Si costul componentelor este o problema caci daca la final costul instalatiei montata pe motor si functionala, depaseste 100 euro nu prea mai intereseaza pe nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am lucrat vreo 20 anisori cu repararea si reglarea masinilor de tesut.La aceste masini ,multe piese sunt angrenate cu lant.La modelele mai vechi ungerea se facea manual,iar la astea mai noi cu pompa si in loc de ulei se foloseste unsoare semifluida,si in loc de picurator se folosesc perii,care sunt in contact cu lantul.Totul e controlat de calculatorul masini.Cam aceasi teorie ,dar mult mai eficient decat ungerea cu ulei,fiindca consumul de unsoare e minim,si eficienta e mare.Desigur aici nu sunt probleme cu poaia sau praful

P.S.un antevorbitor solicita inchiderea topicului.Si.... dece?Cred ca este un topic mult mai intelept decat multe altele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat metoda de ungere cu peria. Merge, dar pe distante scurte si vreme frumoasa. Praful, frigul si ploaia intrerup procesul de ungere tocmai atunci cand ai mai multa nevoie de el. Uleil de lant de Drujba si capul dublu de ungere cu teava din mina de pix, impreuna cu o metoda de control fin si repetitiv de dozare sunt sfinte. O ungere buna, permanenta asigura un plus de 5% putere la roata, putere care altfel s-ar pierde in lant. Tocmai cei 5%, zgomotul redus in functionare si o viata dubla a kitului de lant fac interesant acest subiect, neglijat complet de unii motociclistii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Total de acord.Dupa parerea mea ,lantul e o piesa a motocicletei care e foarte mult solicitat sau nu: cel mai solicitat,si problema ungeri nu e rezolvata cum trebuie de catre producatori.

Editat de etzmz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VA SALUT!!!!

Am si eu o intrebare,stie careva ceva despre kitul de lant ESJOT,cat de bun s-au de rau este???

 

Esjot sunt pinioanele, nhu lantul. Calitate OK

Mesaj completat

O ungere buna, permanenta asigura un plus de 5% putere la roata, putere care altfel s-ar pierde in lant.

Se poate masura acest parametru, desigur. Se poate face si raportul si se afla cat se pierde.

In propozitie este insa vorba despre un parametru masurat sau este o vorba care circula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ingineria mecanica este universal valabila, indiferent daca lantul este folosit in industria textila, agricultura sau motociclete. Masuratori evident ca sau facut si asa este trecut in manuale. O transmisie cu lant neunsa pierde 10% din puterea transmisa, iar una unsa normal, numai 5%. Exista mici variatii functie de turatia la care functioneaza transmisia, dar in mare astea sunt valorile. Pt comparatie o transmisie cu cardan pierde 7% din puterea transmisa, presupunand ca ungerea este asigurata constructiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ingineria mecanica este universal valabila

 

Asta este discutabil... depinde, vorbim de nivel masina de cusut sau de nivel aerospace?

Curiozitatea mea este sincera si vreau sa cunosc daca este o estimare teoretica, masuratoare sau zvon care ... circula :) Mai precis - motocicleta x, model/an, parametri - putere/cuplu.

Estimand cu 5-10% ceva nu-mi iese. La curse sunt motociclete care merg cu lantul foarte putin uns sau deloc. 10% din puterea la motor se pierde in lant si ajung la roata, sa zic... 150 KW. Asta inseamna ca 16,67 Kw se consuma in incalzirea lantului.... Oare?

Mesaj completat

@Cesar.

Eu am citit undeva ca este chit de lant!!!!!!!,dar nu m-ai gasesc,scuze!!!!!!!!!!!!!!

Eu stiu ca fac doar pinioane.... poate ma insel sau poate nu era informatia completa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...