marook Postat Octombrie 10, 2008 Share Postat Octombrie 10, 2008 Salut! Ce zgomot? Trebuia sa intrebi mecanicul daca tot erai acolo. Ori nu e centrata roata cum trebuie, ori e prea intins lantul. Eu nu inteleg oameni buni ce tot aveti cu intinsul lantului... Cautati manualul pe net daca nu-l aveti, citi acolo cat trebuie sa fie burta, masurati-o si asta e. Stiu ca nu toata lumea s-a nascut cu surubelnita in mana, dar ca posesor de motocicleta macar lantul trebuie sa stii sa-l intinzi. Salut si tie! Ai dreptate si-mi fac "mea culpa". Ar trebui sa mi-l intind singur, ca douazeci de ani am surubarit tot singur la Dacie. M-am cam ramolit si nu prea am timp, dar am sa ma ocup. Mecanicul ..., da din umeri si-l mai slabeste cate putin. Zgomotul e un fel de uruit ... M-am gandit si eu ca roata nu e centrata corect si i-am si spus asta, ca uneori imi mai "aluneca" mana pe gaz si mi-e teama sa nu fac weelie, da' pe roata din fata , dar el a zis ca nu e posibil. Puii mei! Oi vedea eu ce-oi face. Multam fain, oricum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Octombrie 16, 2008 Share Postat Octombrie 16, 2008 cea mai mare inventie de la motorul Otto incoace il gasesti la orice magazin de bricolaj. Sincer pina sa citesc topicul asta nici nu stiam ca lantul se si curata, adica de uns il tot ung la 4-500 de km dar de curatat mai de loc(bine nici lantul nu mi s-a parut extraordinar de murdar). In seara asta am fost o tura prin metro si mi-am luat o chestie din asta wd-40 ca nu prea mi-a venit sa ma duc la peco sa iau 1 litru de motorina ca rad aia de mine. Oricum din cat am testat pe toate usile din casa are si rol de lubrifiant dar vreau sa fiu sigur. Cum procedez? Il curat cu wd-40 si apoi il ung cu uleiul care il foloseam si pina acum? sau il curat cu wd-40 si apoi il ung tot cu wd-40? si mai am o intrebare..in manual scrie ca jocul trebuie sa fie de 3-4 cm, dar cum naiba masor distanta asta cu o rigla? pun o rigla si lantul in partea de jos nu trebuie sa se deplaseze pe o distanta mai mare de 4 cm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 ca nu prea mi-a venit sa ma duc la peco sa iau 1 litru de motorina ca rad aia de mine. Vezi? Asta e problema in Romania... sportul preferat e rasul de altii... Ca sa masori burta tii o rigla fixata in pamant sau pe altceva srijinit pe pamant (ca sa nu o misti din greseala) si plimbi burta lantului sus-jos. Ei, cursa aia sus-jos sa nu fie mai mare de 4 cm si mai mica de 3 cm... ai 1cm toleranta. Dar 3-4 cm ii vezi si cu ochiu liber. Daca vrei sa fii exact, masoara cu rigla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G0055 Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 pana sa mi iau moto nici nu stiam de chestia cu lantul...dupa, am tot aflat de la amici ce si cum tre sa fac...eu lantul il curat cu spray ul ala pe care il tot folosesc motoristii, am un mare lapsus acum, e ala de curatat discurile de frana, adica asa se numeste...curata chiar ffff mijto, dau cu jetu`si incepe sa se curete mizeria, se face numa`mumos:D apoi il ung cu MOTUL...e f usor...pacat ca n am cric din ala sa i invart roata...tre sa ma chinui cu moto, dar merge si asa...chiar azi o sa i fac din nou operatiunea asta intru cat l am neglijat 200km:D:))) mai aiurea e ca data trecuta,fiind dum ma apucasem eu de treaba si la un mom dat, pe la sfertul operatiunii mi s a terminat spray ul de curatat si a trebuit sa consum vreo3 tuburi de chestii ciudate de la benzinarii...tot de curatat, dar ffff INEFICIENTE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 pana sa mi iau moto nici nu stiam de chestia cu lantul...dupa, am tot aflat de la amici ce si cum tre sa fac...eu lantul il curat cu spray ul ala pe care il tot folosesc motoristii, am un mare lapsus acum, e ala de curatat discurile de frana, adica asa se numeste...curata chiar ffff mijto, dau cu jetu`si incepe sa se curete mizeria, se face numa`mumos:D apoi il ung cu MOTUL...e f usor...pacat ca n am cric din ala sa i invart roata...tre sa ma chinui cu moto, dar merge si asa...chiar azi o sa i fac din nou operatiunea asta intru cat l am neglijat 200km:D:))) mai aiurea e ca data trecuta,fiind dum ma apucasem eu de treaba si la un mom dat, pe la sfertul operatiunii mi s a terminat spray ul de curatat si a trebuit sa consum vreo3 tuburi de chestii ciudate de la benzinarii...tot de curatat, dar ffff INEFICIENTE daca nu ai "cric din ala" central, pune pe cineva sa iti tina mobra proptita in roata fata si cricul lateral, cu roata spate in aer, in timp ce tu invarti de roata cu o mana si cu aialalta cureti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G0055 Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 daca nu ai "cric din ala" central, pune pe cineva sa iti tina mobra proptita in roata fata si cricul lateral, cu roata spate in aer, in timp ce tu invarti de roata cu o mana si cu aialalta cureti. nu e nevoie...ma descurc si singura...imi ia cam mult, dar.....asta e cand esti singur pe lume=)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 (editat) Inca nu m-a lamurit nimeni wd-40 e doar de curatat sau si pentru uns? Am dat azi dimineata pe cadru unde era mult ulei si mizerie si curata foarte bine. Editat Octombrie 17, 2008 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadRider Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 Inca nu m-a lamurit nimeni wd-40 e doar de curatat sau si pentru uns? Am dat azi dimineata pe cadru unde era mult ulei si mizerie si curata foarte bine. Da....era foarte greu sa deschizi E-ul ala albastru de pe desktop, sa tastezi www.google.ro si sa scrii acolo in casuta aia WD-40. Ce oameni. Te miri ca merge tara asta cum merge. http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 (editat) Da....era foarte greu sa deschizi E-ul ala albastru de pe desktop, sa tastezi www.google.ro si sa scrii acolo in casuta aia WD-40. Ce oameni. Te miri ca merge tara asta cum merge.http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40 Am citit pe situl lor aseara ca de google n-am auzit, si acolo zicea ca si curata si greseaza dar am intrebat pentru o parere suplimentara. Asta e daca nu ma duce capul. Oricum mersi pentru link. Mi-a adus aminte ca am acasa un ulei cu care ma spal pe maini cand sunt murdar de la auto..si care se foloseste si la unsul masinilor de cusut/tricotat. Cred ca e ruda cu asta. O sa-l incerc ca am un litru. Editat Octombrie 17, 2008 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadRider Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 Am citit pe situl lor aseara ca de google n-am auzit, si acolo zicea ca si curata si greseaza dar am intrebat pentru o parere suplimentara.Asta e daca nu ma duce capul. Oricum mersi pentru link. Mi-a adus aminte ca am acasa un ulei cu care ma spal pe maini cand sunt murdar de la auto..si care se foloseste si la unsul masinilor de cusut/tricotat. Cred ca e ruda cu asta. O sa-l incerc ca am un litru. OK. Daca vrei o parere suplimentara ti-o dau eu. WD-40 e un foarte bun degripant. Isi face treaba de minune. Dar eu nu il recomand si pentru gresare, iar in cazul lantului moto, din punctul meu de vedere nici vaporii de la el nu ar trebui sa ajunga pe lant. Poate este cineva care il foloseste pentru curatare. Intr-adevar, curata bine, dar nu garantez ca nu distruge o-ringurile lantului. Deci eu nu recomand folosirea lui pentru lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 Am inteles. Mersi. Dar ca tinand cont ca lantul meu e cam pe duca(am ajuns deja cu el in zona de replace) o sa il folosesc wd-40 pina il termin, iar de la lantul urmator o sa folosesc motorina la curatat si ulei de transmisie la uns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 (editat) pana sa mi iau moto nici nu stiam de chestia cu lantul...dupa, am tot aflat de la amici ce si cum tre sa fac...eu lantul il curat cu spray ul ala pe care il tot folosesc motoristii, am un mare lapsus acum, e ala de curatat discurile de frana, adica asa se numeste...curata chiar ffff mijto, dau cu jetu`si incepe sa se curete mizeria, se face numa`mumos:D apoi il ung cu MOTUL...e f usor...pacat ca n am cric din ala sa i invart roata...tre sa ma chinui cu moto, dar merge si asa...chiar azi o sa i fac din nou operatiunea asta intru cat l am neglijat 200km:D:))) mai aiurea e ca data trecuta,fiind dum ma apucasem eu de treaba si la un mom dat, pe la sfertul operatiunii mi s a terminat spray ul de curatat si a trebuit sa consum vreo3 tuburi de chestii ciudate de la benzinarii...tot de curatat, dar ffff INEFICIENTE De cate ori imi ung lantul, fac vreo 10m cu mobra. Uns zalele expuse, mutat motoru 1-2m (nici nu ii mai salt cricu; doar il pun putin in echilibru si imping la el) si tot asa. Treaba mai nasoala a fost cand am incercat un curatat + sters + uns. Dupa ce unsesem juma de lant mi-am dat seama ca ajunsesem cam la capatul parcarii. Din pacate asta e cam singura solutie pentru noi cei fara cric central. Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e Sunt curios de ce spui ca e dificila operatiunea. Nu ar trebui sa fie asa greu de impins motoru la punctu mort vreo cativa metri pana da doua ture complete lantu... nu? @danny_nt: WD40 curata bine insa nu cred ca e bun ca unguent de lant. Eu tot dau lantul meu cu niste spray luat de pe la magazinele de specialitate dar nu prea sunt sigur cat de eficient e. Probabil voi afla cand se duce lantu... Editat Octombrie 18, 2008 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tytus The VIRUS Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 (editat) Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e Alternativa ieftina,usor de montat(singur/a!) la stander spate si cric central,foarte eficienta,o folosesc cu succes: Cod louis: 10003338 Bafta Editat Octombrie 18, 2008 de Tytus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 Si tine princhidelu ala de suport ZZRu tau!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tytus The VIRUS Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 Si tine princhidelu ala de suport ZZRu tau!? Fara probleme si GSR si ZZR,chiar azi am uns lantul la monstru. Tine 100kg, asa scrie pe el(care nu sunt pe roata spate,cea mai mare parte a greutatii mobrei este repartizata central-fata).Merita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 Isi face treaba scottoileru sau nu? Ar fii misto niste pareri de la cei ce au ... ca de dat cu parerea ....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 Alternativa ieftina,usor de montat(singur/a!) la stander spate si cric central,foarte eficienta,o folosesc cu succes:Cod louis: 10003338 Bafta interesanta ideea, dar prefer totusi un stander la 2-3 mil. si asa pe cric e destul d inclinata, daca mai accentuez si cu asta, o sa ajung sa stau sub moto ca sub masina ca sa lucrez la lant. macar standerul o tine dreapta, pot sa stau mai omeneste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 Isi face treaba scottoileru sau nu? Ar fii misto niste pareri de la cei ce au ... ca de dat cu parerea ....... Scottoilerul functioneaza cu ulei de cutie de viteza, 80-90W. Deci daca ungi lantul din 300 in 300 de km cu o periutza esti ca un fel de scottoiler manual. Incearca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 oricat il bibilim toti..indiferent cu ce..cam toti atatia km tine........deci nu este o metoda....batuta in cuie bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 1, 2008 Share Postat Noiembrie 1, 2008 (editat) Scottoilerul functioneaza cu ulei de cutie de viteza, 80-90W. Deci daca ungi lantul din 300 in 300 de km cu o periutza esti ca un fel de scottoiler manual. Incearca. Cam asa este, dar intervalul intre ungeri din 100 in 100 de km ca sa fie mai aproape de Scottoiler.Un lant uns din cand in cand tine in general max 20000km, unul uns regulat la 400-500km poate depasi 30000km.Cu Scottoiler multi utilizatori spun ca au depasit 50000-60000 km si inca tine In iarna asta ma gandesc serios sa trec si eu pe ungere automata macar sa verific avantajele si eventualele inconveniente mai ales la drum lung Editat Noiembrie 1, 2008 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maguest Postat Noiembrie 1, 2008 Share Postat Noiembrie 1, 2008 Cu Scottoiler lantul este uns PERMANENT!!! Cade cate o picatura pe el o data la 30 de secunde sau si mai des daca se doreste. Comparati asta cu ungerea la 100km (1 data pe ora) sau 300km (o data la 3 ore) Probabil ca nu e nimeni dintre cei care chiar au folosit personal Scottoilerul (presupunand ca l-au instalat corect si au folosit uleiul corect) care sa poata contesta ca Scottoilerul prelungeste viata lantului. Este evident pentru oricine si-l pune ca deodata noul lant tine cel putin dublu ca cel anterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Si e scump un scottoiler din asta? Se poate monta pe orice motor? Deci, e bine sa cureti lantu cu WD 40? Ca la cat sunt de scumpe substantele de curatat si uns (40 lei spray Motul curatat siinca 40 lei spray uns) in cativa ani se aduna banii de un kit nou. Un spray de uns ma tine 3-4 ungeri.....asa ca e mai scumpa intretinerea intr-un sezon ca si un kit nou.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Ca la cat sunt de scumpe substantele de curatat si uns (40 lei spray Motul curatat siinca 40 lei spray uns) in cativa ani se aduna banii de un kit nou. Un spray de uns ma tine 3-4 ungeri.....asa ca e mai scumpa intretinerea intr-un sezon ca si un kit nou.... Adevarat graiesti. Dupa parerea mea Scottoiler-ul se preteaza la motociclete enduro-touring si atunci cand faci calatorii lungi. (da' lungi!) In rest, pentru BAU nu cred ca se merita. La modul general: Stau si ma intreb cat de business-man trebuie sa fii incat sa nu ai timp odata pe luna sau la 500-1000km sa-ti speli lantul cu motorina si sa stai sa-l ungi cu cel mai ieftin ulei gasit la magazin, sau chiar cu uleiul de motor pe care il folosesti (presupunand ca intotdeauna iti ramane ceva intr-un bidon dupa schimb). E cea mai ieftina si mai buna varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Noiembrie 17, 2008 Share Postat Noiembrie 17, 2008 (editat) @Belbody: Corect! Dupa ce am incercat sprayuri diverse care mai mult gripeaza decat ung (nu l-am nimerit eu pe ala bun oare?) am ajuns la concluzia ca tot cum facea bunicu e mai bine. Motorina, atentie si ulei d'ala de la mama lui (personal folosesc de cutie80w90). E mai messy dar diferentele chiar se simt. Recomand tuturor sa incerce macar o data varianta asta, sa vedeti diferenta. Adica puneti mana pe roata si invartiti-o sa vedeti ca merge mult mai fin daca e uns lantul cu ulei-ulei. A, da: @cata 30: un lant uns cum trebe poate tine pana la de doua ori mai mult decat unul uns ocazional sau neuns. Editat Noiembrie 17, 2008 de toasted Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 (editat) Eu imi spal lantul cu motorina, dupa care il spal cu apa calda si degresant. Il las sa se usuce, dupa care il ung cu un spray (motul,motorex,ipone) cu teflon si il las si de data asta sa se usuce pe lant sprayul ca sa nu mi-l arunce. Cam la 3-400 km repet procedura, sau dupa caz (ploaie, jeg) mai des Editat Noiembrie 18, 2008 de IceCube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.