Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

La max. 4000 iti iei Xchallenge G650, cu max. 10.000 km. Si e motor de 3-4 ani... :laugh:

 

 

g650x_challenge_rhs_scenic_1024.jpg

 

 

 

Personal....pt. asa ceva imi strang banii acum :(

 

F f misto, nici nu stiam ca exista, nu am vrut sa aud de BMW pana de curand... insa aceasta pare mai orientata spre off, sau eventual supermoto (dupa adaptari de roti etc). Studiez acum diferentele intre XChallange si Dakar. Astept pe pm oferte asa bune cu acest model... sincer pana gasesc dakar la pret decent sunt sanse sa strang bani pt XChallange :)

 

Iti doresc bafta cu achizitionarea, si cat mai curand :)

 

scuze, link-ul cu dakar-ul era: (ms Nicule)

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anuntur...004-366242.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La xChallenge nu te astepta la confort si protectie asa cum o iei. trebuie sa mai bagi bani in ea sa mai schimbi si sa mai pui lucruri. Confort pasager nu exista pentru ca nu prea poti pune pasager pe ea. Drumuri lungi...iarasi...nu prea, fara modificari. Mai vrei sa pui si un bagaj si sa fii sigur pe ea...trebuie schimbat sub-frame-ul. Se rupe, am citit un forum pe advrider cu vreo doi de au patit asta.

 

Daca o vrei pentru enduro mai serios, e mai buna ca Dakar-ul. Mai usoara, mai subtirica, insa, daca te tine si mai schimbi chestii in ea, si daca ai si banii, e o mobra cu mare potential.

 

 

Eu m-am dat cu xCountry, varianta mai city, si nu mi-a placut neam. Parca eram pe bicicleta. Aveam senzatia ca ma duc in cap. Suspensii foarte dure. In schimb, pentru ca e mai usoara, e mai fasneata. Daca vrei impresii mai avizate, intra pe advrider.com. Aici nu prea stiu de oameni cu mobra asta.

 

Eu zic sa ramai la Dakar. E mai buna on-off, te poti si distra cu ea, poti face si drumuri lungi, nu ai lucruri multe de schimbat la ea, pui benzina si te tot dai. Cu asta, cum e iesita din fabrica, o sa iti cam injuri zilele dupa vreo 200 de km pe saua aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu faci verificarea la 20000 nu e neaparat un capat de tzara. Eu am verificat personal si la 20 si la 40000 si diferenta a fost nesemnificativa. Dar totusi bine e sa o faci din cind in cind ca sa nu ai surprize majore la un moment dat pe drum. Nu e greu, poti sa executi si tu singur operatiunea. Mie imi ia cam vreo 3 ore. Vezi ca e scris in manualul de reparatie pas cu pas cum se face si mai e si pe F650.com. Tot ce-ti trebuie e un set de lere cu dimensiuni care pleaca de pe la 0,04 mm si are grosimile urmatoare cam din 0,01 mm si in plus iti mai trebuie un surub M8 cu lungimea cam de 80 mm care are capatul usor ascutit ca sa poata sa blocheze axele cu came in pozitia de masurare. Vezi ca e scris totul pe F650, inclusiv cotele standard in care trebuie sa te incadrezi. Daca ai vreodata drum prin TM as putea sa o verific eu dar asta presupune sa ne vorbim dinainte.

 

Toate alea bune si spor la lucru

Am luat motorul la 20 350 km in 2006. Jocul la supape a fost verificat in Germania de unde l-am luat. Nu am verificat la 30 000 km ca am zis ca merge motorul bine. Am ajuns la 40 000 km si nu am verificat tot din aceleasi considerente. Acum, inainte de a-l scoate la drum la 43 000 km am zis sa verific si eu asa de curios. Evacuare stanga + dreapta in limite 0,15 mm dar admisia si stanga si dreapta avea 0,00 mm. Am luat pastile mai subtiri cu 0,10 mm, am montat totul la loc si surpriza- admisia 0,00 mm. Am comandat pastile cu 0,15 mm mai subtiri fata de ultimele si cu 0,25 mm mai subtiri decat primele. Urmeaza maine montajul. Sunt curios ce obtin la masuratoare. Mentionez ca masuratoarea a fost facuta corect cu motorul la TDC. Motor BMW F 650 an 1996, 0,10-0,15 mm valorile corecte.

Nu inteleg de ce s-a intamplat asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F f misto, nici nu stiam ca exista, nu am vrut sa aud de BMW pana de curand... insa aceasta pare mai orientata spre off, sau eventual supermoto (dupa adaptari de roti etc). Studiez acum diferentele intre XChallange si Dakar. Astept pe pm oferte asa bune cu acest model... sincer pana gasesc dakar la pret decent sunt sanse sa strang bani pt XChallange :)

 

Iti doresc bafta cu achizitionarea, si cat mai curand :(

 

scuze, link-ul cu dakar-ul era: (ms Nicule)

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anuntur...004-366242.html

horica.cum ai vazut este exact cum am spu eu.nu este sub 4000 bun sa nu te apuci sa schimbi aia aia si tot asa.un ulei,filtru asta e la toate tb.mai greu dar gasesti.bafta si mult noroc. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat motorul la 20 350 km in 2006. Jocul la supape a fost verificat in Germania de unde l-am luat. Nu am verificat la 30 000 km ca am zis ca merge motorul bine. Am ajuns la 40 000 km si nu am verificat tot din aceleasi considerente. Acum, inainte de a-l scoate la drum la 43 000 km am zis sa verific si eu asa de curios. Evacuare stanga + dreapta in limite 0,15 mm dar admisia si stanga si dreapta avea 0,00 mm. Am luat pastile mai subtiri cu 0,10 mm, am montat totul la loc si surpriza- admisia 0,00 mm. Am comandat pastile cu 0,15 mm mai subtiri fata de ultimele si cu 0,25 mm mai subtiri decat primele. Urmeaza maine montajul. Sunt curios ce obtin la masuratoare. Mentionez ca masuratoarea a fost facuta corect cu motorul la TDC. Motor BMW F 650 an 1996, 0,10-0,15 mm valorile corecte.

Nu inteleg de ce s-a intamplat asta.

 

Trebuie sa ai grija cind masori la admisie unde datorita faptului ca amestecul vine rece, distanta la supape e mai mica. Intre axul cu came si tachet se formeaza o pelicula de ulei care trebuie sa o rupi cind bagi lera. De exemplu F650.com zice la Dakar 2- spark ca distanta la admisie e cca 0,05 mm parca. Eu cind am incercat prima oara cu lera de 0,05 nu a intrat de loc si m-am cam panicat. Apoi am insistat un pic ca sa rup uleiul si am reusit sa introduc pina la 0,08 mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar verificarea era undeva pana in 2 mil la bavaria. cu schimb si pastile urca la 3 si ceva.

prefer sa duc fieru acolo decat sa stau langa bloc cu matele mobrei pe trotuar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, XChallange este muult mai usoara, dar nu vreau sa bag bani in ea si nici nu e facuta pt drumuri lungi (din ce am citit pe advrider am ramas cu impresia ca e pt off si trafic; singurul lucru care l-as lua de pe ea si l-as pune pe Dakar este amortizorul spate)

 

raman pe Dakar, cu rabdare voi gasi in pretul meu... poate chiar la smaeb...

 

toate cele bune! (voi cei fericiti care pe vremea asta va puteti plimba)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o mica trepidare la franare, pe ultimii 2-3 metrii din frana. Simt doar cand am vit. mica. De la 150 la 30 km/h nu simt nimic, nu vibreaza..doar de la 30 la 0.

Nu imi dau seama...rulmentii roata is schimbati, discul e ok , cauciuc fata schimbat..habar nu am de unde e buba.

Am fost la 2 service-uri care imi spun ca rulmentii de la jug is ok. Nu am niciun joc...nicaeri.

Ce pusca mea poate sa fie ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o mica trepidare la franare, pe ultimii 2-3 metrii din frana. Simt doar cand am vit. mica. De la 150 la 30 km/h nu simt nimic, nu vibreaza..doar de la 30 la 0.

Nu imi dau seama...rulmentii roata is schimbati, discul e ok , cauciuc fata schimbat..habar nu am de unde e buba.

Am fost la 2 service-uri care imi spun ca rulmentii de la jug is ok. Nu am niciun joc...nicaeri.

Ce pusca mea poate sa fie ? :)

 

 

Poate suna absurd, dar verifica si presiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate suna absurd, dar verifica si presiunea.

1.9 bari

 

placutele - consistenta lor

Placute Brembo, cu max 5.000 km

-------

Faptul ca nu am greutatile originale de pe ghidon ar putea fi o cauza ? Cele aftermarket pe care le am sunt mai usoare.

E singur lucru pe care nu l-am verificat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1,9 e putin pe fata. atat se recomanda la dakaru meu in offroad. pt strada eu trebuie sa am 2.1

 

Placutele brembo sunt ok, dar daca suprafata lor s-a contaminat cu ceva (inclusiv funingine de la franare) au comportament aiurea. Incearca o spalare cu spray. pentru inceput

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merg de vreo 3 ani pe GS din 2000 cu ABS;

 

Din pacate acum il vand , criza e de vina, mai am 2 motoare un CBR 1100 XX si un BMW K 75 S. Vreau sa pun la punct K-ul si sa raman pe touring,

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/79072-...805#entry411805

 

 

ai vandut motorul asta ? cati km are ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o mica trepidare la franare, pe ultimii 2-3 metrii din frana. Simt doar cand am vit. mica. De la 150 la 30 km/h nu simt nimic, nu vibreaza..doar de la 30 la 0.

Nu imi dau seama...rulmentii roata is schimbati, discul e ok , cauciuc fata schimbat..habar nu am de unde e buba.

Am fost la 2 service-uri care imi spun ca rulmentii de la jug is ok. Nu am niciun joc...nicaeri.

Ce pusca mea poate sa fie ? :)

 

Yzule, un prieten de-al meu cu Dakar avea aceeasi problema. La viteza mica vibra si simtea miscarea in maneta de frina. Am facut si eu o proba si era ciudat ca la frinare de la viteze mari nu simteai nimic. Probabil din cauza fortei mai mari de apasare care este necesara. A schimbat discul de frina si treaba a disparut. Acum tu zici ca discul e OK. Eu, dupa ce am demontat discul lui, l-am verificat pe comparator si am gasit o bataie axiala de cca 0,3 - 0,4 mm. Era cam pe 1/8 din lungimea cercului discului. Verifica si tu sa nu ai cumva discul putin de tot deformat, dar verifica-l cu scule profi nu ochiometric. Hai noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slabe sanse sa fie din disc...are 50 k km, plus de asta, pe gropi/ denivelari/ bumpere de pe sosea, simt o bataie mecanica(usoara, ce-i drept), un zdranganit in ghidon.

Nu is mare dibaci...dar cred ca mecanicii clujeni mai au de invatat. In continuare suspectez rulmentii din jug. :baldy:

 

 

 

...ma duc sa-i comand.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slabe sanse sa fie din disc...are 50 k km, plus de asta, pe gropi/ denivelari/ bumpere de pe sosea, simt o bataie mecanica(usoara, ce-i drept), un zdranganit in ghidon.

Nu is mare dibaci...dar cred ca mecanicii clujeni mai au de invatat. In continuare suspectez rulmentii din jug. :baldy:

 

 

 

...ma duc sa-i comand.... :)

 

Yzule, nu schimba rulmentii daca nu e cazul. Ca sunt destul de scumpi, parca pe la 65 RON buc. Poti sa-ti dai seama daca sunt varza in felul urmator: suspenzi motorul cu roata fata de la sol. Prinzi de telescoape cit mai aproape de axul rotii si tragi de ei fata-spate. Daca rulmentii au probleme o sa simti un joc. Daca nu simti nimic, intorci ghidonul usor stinga dreapta. In mod normal el trebuie sa ruleze frumos, fara hopuri. Daca rulmentii au probleme, o sa ai o tendinta de blocare pe directia inainte, ca si cum ghidonul ar "sari" intr-un locas care il fixeaza. Eu am schimbat de vreo 3 ori rulmentii la Dakar-ul meu in 45000km. Parerea mea in continuare e sa verifici discul de frina. Te duci la un dibaci care are atelier de prelucrari mecanice, cu roata si ax. Fixezi axul intr-un dispozitiv gen menghina cu roata montata pe el. Dibaciul ar trebui sa aiba un ceas comparator cu fixare cu magnet, asa cum se folosesc la prelucrarile pe freza sau masina de rectificat . Cu comparatorul poate apoi sa verifice cit ai bataia la ax in timp ce roata se invirte usor cu mina. In mod normal e simplu ai putea sa o faci si tu dar iti trebuie jucaria de masurat.

Referitor la zdranganitul care il auzi tu, eu am avut aceeasi problema, chiar daca rulmentii erau destul de noi la jug. Si nici pina azi nu am reusit sa-mi dau seama de la ce este. Suspectez ca tot suportul de la baterie loveste undeva dedesubt in plasticele care sunt puse pe sub el, dar nu sunt sigur, pentru ca am strins de nu stiu cite ori cam tot ce am gasit surub pe acolo, si tot mai face. In special pe macadam.

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1,9 e putin pe fata. atat se recomanda la dakaru meu in offroad. pt strada eu trebuie sa am 2.1

 

Pentru o persoana, la mine scrie fata-spate - 1,9 - 2,1 sosea si 1,8 - 1,9 enduro. La doua persoane 2,1 - 2,3 sosea.

Mesaj completat

Am o mica trepidare la franare, pe ultimii 2-3 metrii din frana. Simt doar cand am vit. mica. De la 150 la 30 km/h nu simt nimic, nu vibreaza..doar de la 30 la 0.

 

Ar putea fi ondulat discul? Din cauza asta n-ar mai frana liniar si poate de aici si zdranganitul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW-ul cand mere' mere'..cand nu...apai ii NU clar.

Nu am avut batai de cap cu el de cand il am..saptamana asta.. a innebunit!!!

 

Am plecat hotarat de acasa ca ii dau de cap cu jocul pe fata pornit spre delarul BMW, dau jos husa de pe el, il incalec, pornesc si dau sa ii dau a II-a....pauza. Agata. Cu dublu ambreiaj o ia. Iau demaraj, ii dau a III-a...frana de motor ca INCA sunt in a II-a :D . Dublu ambreiaj, trag in sus mai tare de schimbator, o duc mai sus in ture, trag maxim de ambreiaj....frana de motor, ca inca sunt in a II-a :D . Nu intra in a III-a, desi urca schimbatorul. Mai incerc, dau inferioare...in final ia si a III-a, dupa care merge frumos.

Ma opresc la semafor, ii dau I, II...pauza la III :) No aici cunostintele mele mecanice m-au cam parasit. Ma gandesc...furca de cautare, axul cu ghidajele de cautare...habar nu am.

Intru pe E60 hotarat sa o testez...la maxim. Plec mega sportiv de pe loc, o ridic in I si II (nu a agatat), intra perfect in a III...si ce sesizez??? Motorul 7000 rpm...io mai ca stau pe loc. Clar, imi zic, o murit si discurile de ambreiaj. Am ajuns la BMW, imi comand rulmentii la 155.81 lei bucata TVA inclus...si de suparare m-am intors acasa, meditand la cutia mea de viteze.

Nimic n-am mai facut azi...de suparare. De ce de suparare? Pai nu sunt dibaci in Cluj care dupa ce imi vor schimba discurile ambreaj, furci viteze (???) si pompa de apa (asta e ok, dar daca tot desfac motorul prima data in viata lui, am s-o inlocuiesc) sa-mi GARANTEZE ca ajung in Italia pe motor, fara scurgeride apa/ ulei sau te miri ce alte defecte.

Asa ca...sunt suparat. Ieri functiona perfect cutia.

 

 

143.png

 

 

238.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...