flavius.corhei Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Cati km duce un motor? Al meu are vreo 23000 km, dar cred ca a trecut odata peste 100k, la cati proprietari a avut... Am inteles ca testul de compresie e mai ciudat la bmw, si trebuie ceva scula speciala cu motorul pornit. Cineva ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 incalzesti motorul si iei compresia normal. Nu ai cum sa verifici compresie cu motorul pornit la monocilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Ba cred ca la zenklawa se poate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 uitasem de ei, au compresmetru cu bujie inversa si microprocesor analogic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Sa zicem ca la un motor twinspark s-ar putea face aberatia asta, problema e ca in aceste conditii testul nu ar fi concludent. » Post actualizat in 07 Jun 2018 06:27incalzesti motorul si iei compresia normal. Nu incalzesti nimic, tu cand pornesti motorul ai motorul rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Si se stie doar, de compresie ai nevoie numa' si numa' la pornire! Pe urma poa' sa cada si in baie ca nu-i problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 daca incerci aberatia aia pe un twin spark cel mai probabil o sa iti sara compresmetrul in fata. Compresia motorului se verifica la cald, pentru a o putea compara cu valorile din manual - date pentru motor cald. In cazurile in care un producator considera relevanta si compresia la rece atunci iti da doua valori in carte si iti specifica la ce temperatura ambianta o masori pe aia la rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 (editat) Si se stie doar, de compresie ai nevoie numa' si numa' la pornire! Pe urma poa' sa cada si in baie ca nu-i problema Daca ai compresie la rece ai in mod sigur si la cald. Am gasit o data o diferenta de 1.5 atmosfere intre compresia la rece si compresia luata la cald, alta data mai putin, (0.7-1atm) iar in alte dati deloc. » Post actualizat in 07 Jun 2018 06:46 daca incerci aberatia aia pe un twin spark cel mai probabil o sa iti sara compresmetrul in fata. Daca ai ceas adevarat nu-ti sare nimic, cel mult se decalibreaza. Problema e ca la viteza de lucru a pistonului intr-un motor pornit iti va face compresie chiar daca ansamblul este uzat. Acesta este motivul pt care compresia se masoara invartind motorul la electromotor fara sa porneasca. Unde o fi citit flacaul ca compresia se masoara cu motorul pornit nu stiu dar in ziua de azi nimic nu ma mai mira. Compresia motorului se verifica la cald, pentru a o putea compara cu valorile din manual - date pentru motor cald. In cazurile in care un producator considera relevanta si compresia la rece atunci iti da doua valori in carte si iti specifica la ce temperatura ambianta o masori pe aia la rece. Repet, pornirea o faci la rece, nu la cald. Editat Iunie 7, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Am facut eu. Motor cald, blocat decompresorul cu un soricel... compresia parca 10.5 bari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Si ce ne spune noua daca apar diferente intre valorile compresiei la cald si la rece? @petrecupunct, ai cuvantul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 (editat) Procedura de testare https://faq.f650.com/FAQs/CompressionTestingFAQ.htm Decompresorul neblocat, compresia era undeva la 6 bari. Editat Iunie 7, 2018 de george13 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 (editat) Poate sa ne spuna multe in functie de diferente si de probleme. Dar daca vorbim dpdv al constatarii uzurii motorului este irelevanta compresia cu motorul cald, te mai si chinui sa-i iei compresia si maresti inutil manopera si timpul de testare. » Post actualizat in 07 Jun 2018 11:55 Procedura de testarehttps://faq.f650.com/FAQs/CompressionTestingFAQ.htm Ultima propozitie rezuma esentialul, aceleasi valori le intalneam si la banala Dacia 1310: A new engine should have something between 10-12 bars. After a while this reduces to 8-10 bars. Service is needed when it drops below 7, but you'll recognize that because the engine won't run correctly (no power). Adica daca aveai compresie sub 8 atm la Dacie era inceputul sfarsitului. Editat Iunie 7, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Este totusi o diferenta pentru ca motorul porneste si la 6 bari. Atat arata cu decompresorul neblocat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Este totusi o diferenta pentru ca motorul porneste si la 6 bari. Atat arata cu decompresorul neblocat Motoarele pe benzina pornesc la 6 bari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 A incercat cineva sa faca un preload reglabil pentru furca ? Ceva in genul aratat in foto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Ingenios sistem. Totusi, sigjranta de sus la ce forta rezista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 Cred totusi ca este o problema cu etansarea pe langa filet. O parte din surub ar trebui sa fie fara filet ca sa mearga o garnitura inel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fratelescris Postat Iunie 7, 2018 Share Postat Iunie 7, 2018 (editat) Pentru ce e relevanta o compresie buna? Pentru bunul mers al mobrei, evident... Deci la rece este absolut irelevanta...ideea este ce compresie are in punctul de caldura adecvata functionarii in parametrii normali. Iar cu intrebarea "cat duce un motor d-asta"...duce atat de mult incat consumul de ulei poate sa ajunga si la 1l/1000km conform manualului...si motorul va functiona in rest in parametrii... Editat Iunie 7, 2018 de fratelescris Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 8, 2018 Share Postat Iunie 8, 2018 Ingenios sistem. Totusi, sigjranta de sus la ce forta rezista foaaaaaarte ingenios https://www.ebay.com/itm/BMW-Billet-Aluminum-Fork-Preload-Adjuster-F650-Funduro-F650ST-Strada-F650CS/290614739129?fits=Model%3AF650GS%7CSubmodel%3ADakar&hash=item43a9fd00b9:g:jgcAAOxy1klRbkhk » Post actualizat in 08 Jun 2018 14:20 https://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-MSC-Moto-BMW-F-650-GS-Sertao-and-Dakar-Preload-Adjuster-Caps-2001-2017/302312476590?hash=item46633a4fae:g:RDAAAOSwi7RZE5~D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 8, 2018 Share Postat Iunie 8, 2018 Totusi 100$....le vazusem pe net. Cred ca se pot face mai ieftin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 9, 2018 Share Postat Iunie 9, 2018 Este totusi o diferenta pentru ca motorul porneste si la 6 bari. Atat arata cu decompresorul neblocat cu decompresorul neblocat trebuie sa il lasi sa dea mai multe ture casa ajungi la valoarea reala. Atentie la dual spark - scoateti fisa de pe bujia nr 2 sa nu apara accidente pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 10, 2018 Share Postat Iunie 10, 2018 (editat) Multumesc Zidu pentru ajutor. Am schimbat degeaba bucsile si semeringurile de la furca. Bataia era de la rulmentul de furca nestrans. Editat Iunie 10, 2018 de george13 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Iunie 12, 2018 Share Postat Iunie 12, 2018 Iar am facut o boacana... Mi-am futat garnitura de praf de la pompa frana picior (burduful acela). Citisem pe aici ca e punct sensibil de corodare si e bine sa fie servit cu vaselina la greu... Dar se pare ca vaselina ordinara ce o folosea bunicu' la osia carutei nu se intelege cu cauciocul bavarez, asa ca s-a inmuiat si labartat si nu mai sta fixa. Ieri am gasit-o cazuta de pe corpul pompei, si cum m-a prins si ploicica, era plina cu apa. Deci, imi trebuie garnitura noua. Stie cineva pe unde gasesc? Sau ce altceva merge acolo? Dar vaselina? De care puneti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 12, 2018 Share Postat Iunie 12, 2018 (editat) Iar am facut o boacana... Asta e codul piesei 34312314289, te duci la un magazin de piese si ceri pe original, de regula se gaseste cel mai usor in catalogul Autonet dar poti sa apelezi linistit si la Bavaria pt ca au acelasi pret (cca 70lei). Vaselina care nu ataca cauciucul este cea siliconica. Editat Iunie 12, 2018 de petre81. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 13, 2018 Share Postat Iunie 13, 2018 (editat) Din 2008 pana acuma am avut doar motoare cu transmisie pe lant. In primii 2 ani era simplu, Eliminator-ul avea za rapida pe lant si lua 5 min sa pun lantul. Apoi au inceput lanturi cu za cu nit, versiunea de la DID (cea cu gaura pe capatul pinului). Pana anul asta am folosit metoda "clasica": claste mops pt preasare placuta cate putin si masurat des cu sublerul sa nu strangi prea tare si apoi o surubelnita si 2 ciocane sa infloreasca pinul pe za. Anu' asta in primavara zic sa cumpar o presa de lant si citind pe forumuri ajung la concluzia ca setul chinezesc (cel albastru) ar fi ok-ish si il cumpar cu ~100 ron. In weekend am avut ocazia sa incerc sa il folosesc. Concluzie: NU cumparati. Motive: material prost si moale cote stupide partial functional Si cateva poze pentru curiosi: Kitul. Piesele mai argintii sunt asa pentru ca pinii nu intrau in presa si a trebuit sa iau un pic la smirghel sa ajunga la o cota mai ok. Placutele pentru presare za. Observati cat de prost sunt realizare si cata asimetrie. Pinul de pe placuta cu 2 gauri a cazut dupa prima presare. Gaurile nu sunt la distanta pinilor de pe za si se vede cum pinul de la lant a "muscat" din material. Pinul subtire e pt zale de bicicleta. Am incercat sa desfac o za de lant de bicicleta dar s-a indoit Pentru nituit zaua de lant de motor se foloseste piesa rotunda si pinul cu "dom". Piesa rotunda sa zicem ca a rezistat. Dar dom-ul numai dom nu mai e. Materialul moale a cedat sub forta de strangere si a luat forma pinului de pe za. Pot spune ca presarea placutei pe za a decurs ok, cu mentiunea ca totusi gaurile nu sunt aliniate. Nituirea am realizat-o cu surubelnita si ciocanul. (merge si cu un dorn sau o dalta mica cu varf "corespunzator"). Editat Iunie 13, 2018 de iridiu192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.