Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa zicem ca la un motor twinspark s-ar putea face aberatia asta, problema e ca in aceste conditii testul nu ar fi concludent.


» Post actualizat in 07 Jun 2018 06:27

incalzesti motorul si iei compresia normal.

 

Nu incalzesti nimic, tu cand pornesti motorul ai motorul rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca incerci aberatia aia pe un twin spark cel mai probabil o sa iti sara compresmetrul in fata.

 

Compresia motorului se verifica la cald, pentru a o putea compara cu valorile din manual - date pentru motor cald. In cazurile in care un producator considera relevanta si compresia la rece atunci iti da doua valori in carte si iti specifica la ce temperatura ambianta o masori pe aia la rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si se stie doar, de compresie ai nevoie numa' si numa' la pornire! Pe urma poa' sa cada si in baie ca nu-i problema :P

 

Daca ai compresie la rece ai in mod sigur si la cald. Am gasit o data o diferenta de 1.5 atmosfere intre compresia la rece si compresia luata la cald, alta data mai putin, (0.7-1atm) iar in alte dati deloc.

» Post actualizat in 07 Jun 2018 06:46

daca incerci aberatia aia pe un twin spark cel mai probabil o sa iti sara compresmetrul in fata.

 

Daca ai ceas adevarat nu-ti sare nimic, cel mult se decalibreaza. Problema e ca la viteza de lucru a pistonului intr-un motor pornit iti va face compresie chiar daca ansamblul este uzat. Acesta este motivul pt care compresia se masoara invartind motorul la electromotor fara sa porneasca. Unde o fi citit flacaul ca compresia se masoara cu motorul pornit nu stiu dar in ziua de azi nimic nu ma mai mira.

 

Compresia motorului se verifica la cald, pentru a o putea compara cu valorile din manual - date pentru motor cald. In cazurile in care un producator considera relevanta si compresia la rece atunci iti da doua valori in carte si iti specifica la ce temperatura ambianta o masori pe aia la rece.

 

Repet, pornirea o faci la rece, nu la cald.

Editat de petre81.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate sa ne spuna multe in functie de diferente si de probleme. Dar daca vorbim dpdv al constatarii uzurii motorului este irelevanta compresia cu motorul cald, te mai si chinui sa-i iei compresia si maresti inutil manopera si timpul de testare.


» Post actualizat in 07 Jun 2018 11:55


 

Ultima propozitie rezuma esentialul, aceleasi valori le intalneam si la banala Dacia 1310:

  • A new engine should have something between 10-12 bars. After a while this reduces to 8-10 bars. Service is needed when it drops below 7, but you'll recognize that because the engine won't run correctly (no power).

Adica daca aveai compresie sub 8 atm la Dacie era inceputul sfarsitului.

Editat de petre81.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ce e relevanta o compresie buna? Pentru bunul mers al mobrei, evident... Deci la rece este absolut irelevanta...ideea este ce compresie are in punctul de caldura adecvata functionarii in parametrii normali.

Iar cu intrebarea "cat duce un motor d-asta"...duce atat de mult incat consumul de ulei poate sa ajunga si la 1l/1000km conform manualului...si motorul va functiona in rest in parametrii...

Editat de fratelescris
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este totusi o diferenta pentru ca motorul porneste si la 6 bari. Atat arata cu decompresorul neblocat

cu decompresorul neblocat trebuie sa il lasi sa dea mai multe ture casa ajungi la valoarea reala.

Atentie la dual spark - scoateti fisa de pe bujia nr 2 sa nu apara accidente pe acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Zidu pentru ajutor.

Am schimbat degeaba bucsile si semeringurile de la furca. Bataia era de la rulmentul de furca nestrans.

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar am facut o boacana... Mi-am futat garnitura de praf de la pompa frana picior (burduful acela).

 

Citisem pe aici ca e punct sensibil de corodare si e bine sa fie servit cu vaselina la greu...

Dar se pare ca vaselina ordinara ce o folosea bunicu' la osia carutei nu se intelege cu cauciocul bavarez, asa ca s-a inmuiat si labartat si nu mai sta fixa.

Ieri am gasit-o cazuta de pe corpul pompei, si cum m-a prins si ploicica, era plina cu apa.

 

Deci, imi trebuie garnitura noua. Stie cineva pe unde gasesc? Sau ce altceva merge acolo?

 

Dar vaselina? De care puneti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar am facut o boacana...

 

Asta e codul piesei 34312314289, te duci la un magazin de piese si ceri pe original, de regula se gaseste cel mai usor in catalogul Autonet dar poti sa apelezi linistit si la Bavaria pt ca au acelasi pret (cca 70lei). Vaselina care nu ataca cauciucul este cea siliconica.

Editat de petre81.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din 2008 pana acuma am avut doar motoare cu transmisie pe lant. In primii 2 ani era simplu, Eliminator-ul avea za rapida pe lant si lua 5 min sa pun lantul. Apoi au inceput lanturi cu za cu nit, versiunea de la DID (cea cu gaura pe capatul pinului). Pana anul asta am folosit metoda "clasica": claste mops pt preasare placuta cate putin si masurat des cu sublerul sa nu strangi prea tare si apoi o surubelnita si 2 ciocane sa infloreasca pinul pe za.

 

Anu' asta in primavara zic sa cumpar o presa de lant si citind pe forumuri ajung la concluzia ca setul chinezesc (cel albastru) ar fi ok-ish si il cumpar cu ~100 ron. In weekend am avut ocazia sa incerc sa il folosesc.

 

Concluzie: NU cumparati.

 

Motive:

  • material prost si moale
  • cote stupide
  • partial functional

Si cateva poze pentru curiosi:

 

Kitul. Piesele mai argintii sunt asa pentru ca pinii nu intrau in presa si a trebuit sa iau un pic la smirghel sa ajunga la o cota mai ok.

post-52889-0-23615200-1528870184_thumb.jpg

 

Placutele pentru presare za.

Observati cat de prost sunt realizare si cata asimetrie.

Pinul de pe placuta cu 2 gauri a cazut dupa prima presare.

Gaurile nu sunt la distanta pinilor de pe za si se vede cum pinul de la lant a "muscat" din material.

post-52889-0-07504100-1528870193_thumb.jpgpost-52889-0-89937700-1528870201_thumb.jpgpost-52889-0-27622100-1528870206_thumb.jpg

 

Pinul subtire e pt zale de bicicleta.

Am incercat sa desfac o za de lant de bicicleta dar s-a indoit :)

post-52889-0-48266800-1528870213_thumb.jpg

 

Pentru nituit zaua de lant de motor se foloseste piesa rotunda si pinul cu "dom".

Piesa rotunda sa zicem ca a rezistat.

Dar dom-ul numai dom nu mai e. Materialul moale a cedat sub forta de strangere si a luat forma pinului de pe za.

post-52889-0-40522500-1528870218_thumb.jpgpost-52889-0-59799300-1528870223_thumb.jpgpost-52889-0-00098800-1528870228_thumb.jpg

 

Pot spune ca presarea placutei pe za a decurs ok, cu mentiunea ca totusi gaurile nu sunt aliniate.

Nituirea am realizat-o cu surubelnita si ciocanul. (merge si cu un dorn sau o dalta mica cu varf "corespunzator").

Editat de iridiu192
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...