Jump to content

Recommended Posts

Poate sa ne spuna multe in functie de diferente si de probleme. Dar daca vorbim dpdv al constatarii uzurii motorului este irelevanta compresia cu motorul cald, te mai si chinui sa-i iei compresia si maresti inutil manopera si timpul de testare.


» Post actualizat in 07 Jun 2018 11:55


 

Ultima propozitie rezuma esentialul, aceleasi valori le intalneam si la banala Dacia 1310:

  • A new engine should have something between 10-12 bars. After a while this reduces to 8-10 bars. Service is needed when it drops below 7, but you'll recognize that because the engine won't run correctly (no power).

Adica daca aveai compresie sub 8 atm la Dacie era inceputul sfarsitului.

Edited by petre81.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este totusi o diferenta pentru ca motorul porneste si la 6 bari. Atat arata cu decompresorul neblocat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este totusi o diferenta pentru ca motorul porneste si la 6 bari. Atat arata cu decompresorul neblocat

 

Motoarele pe benzina pornesc la 6 bari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A incercat cineva sa faca un preload reglabil pentru furca ?

Ceva in genul aratat in foto

post-89445-0-92644300-1528373992_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingenios sistem. Totusi, sigjranta de sus la ce forta rezista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred totusi ca este o problema cu etansarea pe langa filet. O parte din surub ar trebui sa fie fara filet ca sa mearga o garnitura inel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ce e relevanta o compresie buna? Pentru bunul mers al mobrei, evident... Deci la rece este absolut irelevanta...ideea este ce compresie are in punctul de caldura adecvata functionarii in parametrii normali.

Iar cu intrebarea "cat duce un motor d-asta"...duce atat de mult incat consumul de ulei poate sa ajunga si la 1l/1000km conform manualului...si motorul va functiona in rest in parametrii...

Edited by fratelescris

Share this post


Link to post
Share on other sites

🤔 Totusi 100$....le vazusem pe net. Cred ca se pot face mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este totusi o diferenta pentru ca motorul porneste si la 6 bari. Atat arata cu decompresorul neblocat

cu decompresorul neblocat trebuie sa il lasi sa dea mai multe ture casa ajungi la valoarea reala.

Atentie la dual spark - scoateti fisa de pe bujia nr 2 sa nu apara accidente pe acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Zidu pentru ajutor.

Am schimbat degeaba bucsile si semeringurile de la furca. Bataia era de la rulmentul de furca nestrans.

Edited by george13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar am facut o boacana... Mi-am futat garnitura de praf de la pompa frana picior (burduful acela).

 

Citisem pe aici ca e punct sensibil de corodare si e bine sa fie servit cu vaselina la greu...

Dar se pare ca vaselina ordinara ce o folosea bunicu' la osia carutei nu se intelege cu cauciocul bavarez, asa ca s-a inmuiat si labartat si nu mai sta fixa.

Ieri am gasit-o cazuta de pe corpul pompei, si cum m-a prins si ploicica, era plina cu apa.

 

Deci, imi trebuie garnitura noua. Stie cineva pe unde gasesc? Sau ce altceva merge acolo?

 

Dar vaselina? De care puneti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar am facut o boacana...

 

Asta e codul piesei 34312314289, te duci la un magazin de piese si ceri pe original, de regula se gaseste cel mai usor in catalogul Autonet dar poti sa apelezi linistit si la Bavaria pt ca au acelasi pret (cca 70lei). Vaselina care nu ataca cauciucul este cea siliconica.

Edited by petre81.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din 2008 pana acuma am avut doar motoare cu transmisie pe lant. In primii 2 ani era simplu, Eliminator-ul avea za rapida pe lant si lua 5 min sa pun lantul. Apoi au inceput lanturi cu za cu nit, versiunea de la DID (cea cu gaura pe capatul pinului). Pana anul asta am folosit metoda "clasica": claste mops pt preasare placuta cate putin si masurat des cu sublerul sa nu strangi prea tare si apoi o surubelnita si 2 ciocane sa infloreasca pinul pe za.

 

Anu' asta in primavara zic sa cumpar o presa de lant si citind pe forumuri ajung la concluzia ca setul chinezesc (cel albastru) ar fi ok-ish si il cumpar cu ~100 ron. In weekend am avut ocazia sa incerc sa il folosesc.

 

Concluzie: NU cumparati.

 

Motive:

  • material prost si moale
  • cote stupide
  • partial functional

Si cateva poze pentru curiosi:

 

Kitul. Piesele mai argintii sunt asa pentru ca pinii nu intrau in presa si a trebuit sa iau un pic la smirghel sa ajunga la o cota mai ok.

post-52889-0-23615200-1528870184_thumb.jpg

 

Placutele pentru presare za.

Observati cat de prost sunt realizare si cata asimetrie.

Pinul de pe placuta cu 2 gauri a cazut dupa prima presare.

Gaurile nu sunt la distanta pinilor de pe za si se vede cum pinul de la lant a "muscat" din material.

post-52889-0-07504100-1528870193_thumb.jpgpost-52889-0-89937700-1528870201_thumb.jpgpost-52889-0-27622100-1528870206_thumb.jpg

 

Pinul subtire e pt zale de bicicleta.

Am incercat sa desfac o za de lant de bicicleta dar s-a indoit :)

post-52889-0-48266800-1528870213_thumb.jpg

 

Pentru nituit zaua de lant de motor se foloseste piesa rotunda si pinul cu "dom".

Piesa rotunda sa zicem ca a rezistat.

Dar dom-ul numai dom nu mai e. Materialul moale a cedat sub forta de strangere si a luat forma pinului de pe za.

post-52889-0-40522500-1528870218_thumb.jpgpost-52889-0-59799300-1528870223_thumb.jpgpost-52889-0-00098800-1528870228_thumb.jpg

 

Pot spune ca presarea placutei pe za a decurs ok, cu mentiunea ca totusi gaurile nu sunt aliniate.

Nituirea am realizat-o cu surubelnita si ciocanul. (merge si cu un dorn sau o dalta mica cu varf "corespunzator").

Edited by iridiu192

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar am facut o boacana... Mi-am futat garnitura de praf de la pompa frana picior (burduful acela).

 

Citisem pe aici ca e punct sensibil de corodare si e bine sa fie servit cu vaselina la greu...

Dar se pare ca vaselina ordinara ce o folosea bunicu' la osia carutei nu se intelege cu cauciocul bavarez, asa ca s-a inmuiat si labartat si nu mai sta fixa.

Ieri am gasit-o cazuta de pe corpul pompei, si cum m-a prins si ploicica, era plina cu apa.

 

Deci, imi trebuie garnitura noua. Stie cineva pe unde gasesc? Sau ce altceva merge acolo?

 

Dar vaselina? De care puneti?

Mare lucru sa nu am eu una ratacita :)

Edited by Dan Cata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat discul spate si placutele (disc Lucas si placute Brembo CC). Am curatat si uns cu vaselina (castrol high temp) pinii pe care culiseaza etrierul. Totul pare ok.

Am facut o plimbare de vreo 50 km si nu am franat mai deloc, mai mult am mers la 90 si 60 km/h. Etrierul si discul ajungand la o temperatura destul de mare (nu puteam sa pun degetul pe ele).

 

Se incalzesc de la faptul ca placutele ating discul in mers (cand nu franez). Am incercat sa culisez etrierul pe pini cu mana si pot relativ usor sa las 1mm spatiu intre o placuta si disc. Dupa 2-3 franari placutele raman pe disc si daca rotesc roata in sensul de mers, la neutru, se aude un scartait de la contactul dintre placute si etrier. Ma gandesc ca e ceva normal cat timp placutele si discul au grosimea maxima.

 

E normal sa stea asa cald? Cei care ati schimbat disc si placute deodata ati obesvat acelasi lucru? :scratch:

 

Alte observatii:

-suruburile de la discul spate au iesit foarte usor, cu hexagonul scurt de 5 mm, doar cu mana

-suruburile de la discul fata au iesit greu, cu o teava de 40cm pusa pe hexagonul de 5 mm

-pinii care tin placutele i-am batut foarte usor afara cu un burghiu (spatele pus pe pin si volit in varful burghiului uzat) si un ciocan mic

-pistoanele s-au impins usor cu mana inauntru

-in loc de garniturile anti-vibratii oem (foarte scumpe, Anti-squeak rotor, 34117661879) am decupat eu din clingerit de 0.5 mm rezistent la apa niste garnituri

 

Si cateva poze pentru curiosi:

 

Placutele spate si o intrebare... voi aveti placuta din otel pusa pe spatele placutei de frana??? :scratch: (la mine placuta aia era acolo de la proprietarul anterior si am mutat-o pe placutele noi de frana)

post-52889-0-51329900-1529224914_thumb.jpg

post-52889-0-53233400-1529224920_thumb.jpg

 

Etrier spate si burghiul folosit la scoaterea pinului (daca folositi la fel, sa bateti doar cu spatele burghiului)

post-52889-0-78989000-1529224925_thumb.jpg

 

DIY Anti-squeak rotor gaskets

post-52889-0-73901200-1529224930_thumb.jpg

post-52889-0-85371500-1529224934_thumb.jpg

 

Discul spate

post-52889-0-50594000-1529224938_thumb.jpg

Edited by iridiu192

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai inlocuit si lichidul de frana ?

Sau macar ai verificat nivelul din rezervor ?

Sa nu fie peste maxim. Ai schimbat placute si disc. Daca ai lasat acelasi lichid de frana sigur ai nivelul peste acum, daca inainte era la normal.

In rest nu cred ca e normal sa ti se incinga discul fara sa franezi, sau sa nu revina placutele. Daca nu e de la lichidul de frana, e ceva de la culisele etrierului sau de la garniturile lui.

Nu sunt mecanic, doar imi dau cu parerea.

Edited by nooxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand pistonasul ar fi trebuit "poponetat" inainte de a-l impinge in etrier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-am curatat pistonul inainte sa il imping in etrier si a culisat foarte smooth inauntru

-am curat si pinii de culisare si am regresat dupa - etrierul se misca fin pe pini cat nu e discul inauntru. cu disc nu prea are unde sa se miste :)

-am schimbat lichidul de frana (fara mila - adica vreo 150mL de lichid trecut prin traseu sa nu ramana nimic vechi sau bule de aer)

-nivelul de lichid de frana este ok (la 1/2 dintre min si max)

 

Ce mi se pare ciudat este placuta de otel din poza cu placutele spate (albastre).

Eu am scos placuta aia de pe placutele vechi si am montat-o pe placutele noi.

In digrama de la BMW nu apare acea placa. Initial am crezut ca este una din piesele din reperul 7, dar nu e asa. (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0175-EUR-02-2004-R13-BMW-F_650_GS_04_0175,0185_&diagId=34_1024)

Daca nu isi are locul acolo, singurul lucru pe care il face e sa micsoreze spatiul dintre disc si placute rezultand frecare.

 

O sa scot placuta respectiva sa vad daca rezolva problema.

Edited by iridiu192

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut aceeasi problema la 950. Aceeasi etrieri Brembo. De vina au fost pinii. Unul avea un mic șanț si placuta nu culisa. Si eventual mai scoate putin lichid, vezi ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica pompa de frana - daca pistonasul revine complet pana la siguranta si daca face chestia asta rapid, nu asa usurel. Dai cauciucul ala la oparte si te uiti cum lucreaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare despre parbrize din nou:

Am parbrizul mai lung si inclinat de Dakar pe gs-ul meu (2005, 4 suruburi). Dar nu cred ca mi se potriveste, imi directioneaza aerul in gat. Ma gandesc sa il schimb sau sa il dau jos cu totul. Am vorbit cu dl Bogdan Harea, dar nu poate face altul decat cu motocicleta de model acolo (iar eu sunt din TM). Este cineva din B care vrea sa isi faca parbriz custom, caz in care as comanda si eu unul identic?

Alta varianta la care m-am uitat este MRA Vario, a incercat cineva? Multumit, nemultumit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liviu, ce înălțime ai? Eu la 1,80 m-am înțeles bine cu un Wunderlich, varianta înaltă (până să-l sparg).

Acum am o semi-copie după el, dacă vrei să vezi cum e, dă un semn, măcar îți faci o idee de cât de înalt ar trebui să fie.

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa cumperi ceva, mai ai varianta sa incerci sa modifici inclinarea lui, cu niste distantiere. Cauta in spate, sunt niste tutoriale, inclusiv unul al meu de cand aveam Dakarul. Ai si o gramada de pareri despre alte parbrize.

Eu am scapat de aerul din piept cu aceasta varianta, am reusit sa il aduc putin deasupra vizierei, la 1.85 m ai mei. Insa de turbulete si zgomot nu scapi, poate doar cu o vela de parbriz... dar asta nu prea e compatibila cu enduro

vezi /index.php?/topic/20791-cine-are-bmw-650-f-gsdakar-2000-injectie/page-438&do=findComment&comment=3750150

 

PS: daca iti iei ceva pana la urma, verifica sa fie compatibil cu handguardurile (sa ai loc de bracat ghidonul la maxim) nu toate sunt.

Edited by Razvan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...