Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Ia accelerati aici :

sau aici :

Iti da semne inainte oricum,adica incepe usurel (asta daca nu bagi mana in gaz dintr-o data pana in capat) si atunci trebuie sa te opresti din accel inainte sa fie prea tarziu.

Nu consider ca accelerarea e raspunsul,consider ca daca vei continua accelerarea te va da pe jos.Sau bine,poate e vreun meserias printre noi care poate in acel moment s-o ridice de fata din accelerare,atunci da,se opreste din voblaj.:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai trebuie sa tii ghidonul ferm in maini, dar sa nu il strangi prea tare. Oricum o sa te sperii cand o sa vezi ca iti vobleaza, totul e sa iti reamintesti ca trebuie sa descarci fata si sa tii ghidonul ferm in maini.

 

Voblajul poate sa apara si de la faptul ca tii guma fata/gumele prea umflata/e. Asta am patit-o eu o data.

 

Cel mai probabil ca o sa treaca de la sine; a intreba ce sa faci in caz de voblaj e ca si cum ai intreba ce sa faci daca iti taie unu calea - depinde de la caz la caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai trebuie sa tii ghidonul ferm in maini, dar sa nu il strangi prea tare. Oricum o sa te sperii cand o sa vezi ca iti vobleaza, totul e sa iti reamintesti ca trebuie sa descarci fata si sa tii ghidonul ferm in maini.

 

Voblajul poate sa apara si de la faptul ca tii guma fata/gumele prea umflata/e. Asta am patit-o eu o data.

 

Cel mai probabil ca o sa treaca de la sine; a intreba ce sa faci in caz de voblaj e ca si cum ai intreba ce sa faci daca iti taie unu calea - depinde de la caz la caz.

 

In opinia mea voblajul apare cand o accelerezi puternic mai ales pe drumuri naspa.O moto scurta si puternica e un factor favorizant (ss,sbk)

Daca nu ii dai gaz pana in capat din prima,ci accelerezi ca un om normal,voblajul apare usor si atunci o las usurel sa-si faca numarul si se linisteste.E ceea ce am vazut eu ca functioneaza la mine.

E f important sa nu te dezechilibrezi de pe ea.Nu vreau sa fac o mare discutie din asta,dar personal nu cred ca o roata prea umflata "ajuta" voblajul (vezi motoarele de pe circuit care sigur nu au caucicuri umflate blana).

Amortizorul de voblaj nu te ajuta extraordinar,adica sa nu creada cineva ca daca are amortizor,gata,motorul nu mai intra in voblaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astept sugesti si ce parere aveti voi despre acest lucru ,azii mi sa intamplat si sa redresat singura cred

 

daca esti analfabet, scrie-ne si te v-om ajuta...

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am patit-o cu srad -ul meu de 750 exact ca cel de cu r6-le...a durat super mult, parca nu se mai termina. singura diferenta e ca eu aveam 200 si in departare era un Logan care se apropia incredibil de repede( eu 200 el 100 si ceva.)Am scapat ghidonul din mana , atat de tare m-a smucit .Trebuia sa iau o decizie :ori Loganul ori sar.....am vazut moartea cu ochii...de atunci m-am decis sa ma las de vitezane....Dumnezeu sau amortizorul de ghidon cu care este dotata din fabrica, nu stiu exact cert e ca am luat-o ca pe o a 2-a sansa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau aici :

Iti da semne inainte oricum,adica incepe usurel (asta daca nu bagi mana in gaz dintr-o data pana in capat) si atunci trebuie sa te opresti din accel inainte sa fie prea tarziu.

Nu consider ca accelerarea e raspunsul,consider ca daca vei continua accelerarea te va da pe jos.Sau bine,poate e vreun meserias printre noi care poate in acel moment s-o ridice de fata din accelerare,atunci da,se opreste din voblaj. :P

frate cat a tinut asta..unul din cele mai lungi pe care le-am vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Si cand te gandesti ca altii au gasit solutii de ceva ani. Recomand o "vechitura":

La 4.55-5.10 chiar ca e "fizica intelesul tuturor".

 

Si atentie ca omu nu e un oarecare: http://en.wikipedia.org/wiki/Murray_Walker

Tu ,mergi pe motocicleta ? Nu de alta dar ce ai postat mai sus nu vei intalni in realitate (cauze si solutii) ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

la 70-80 daca iau mainile, ghidonul incepe imediat sa oscileze stanga-dreapta cu o cursa tot mai lunga pana cand trebuie sa pun mana pe el si sa il opresc din "tremuratul progresiv". Asta o fi voblaj dintr-o cauza tehnica? Care o fi cauza ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 70-80 daca iau mainile, ghidonul incepe imediat sa oscileze stanga-dreapta cu o cursa tot mai lunga pana cand trebuie sa pun mana pe el si sa il opresc din "tremuratul progresiv". Asta o fi voblaj dintr-o cauza tehnica? Care o fi cauza ?

1 cauciuc

2 rulmenti jug

3 rulmenti roata

4 furca indoita

5 cadru indoit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc, o sa le verific exact in ordine. Ce e ciudat e faptul ca nu simit absolut nici cel mai mic tremurat stanga-dreapta daca tin de ghidon, indiferent de viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

articulatii bascula/telescop ... nu trebuie sa aiba joc(maxim cativa mm la capatul basculei, scrie in manual maximul) in sus-jos pana da in telescop si nici stanga dreapta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Eu am observat o chestie la Burgmanul meu. Când folosesc cricul central şi suspend roata din faţă, ghidonul lasat liber se virează cam 1/3 - 1/2 din cursă spre stânga. La început am crezut ca e vreo uzură la componentele de la jug, dar acolo nu e nici cel mai mic joc. Dupa ce au incercat şi la service să vada care e motivul poziţiei în care ajunge ghidonul lasat liber concluzia a fost aceea că furca e trasă spre stânga din cauza ansamblului frânei (disc/etrier/placuţe/circuit de lichid) care e pe partea stângă a roţii şi care îngreunează furca pe partea aia. Prin urmare, oscilaţia ghidonului în momentul în care e lăsat liber în mers, aproape la orice viteză, are drept cauză distribuţia inegală a greutăţii pe furcă. Asta ar putea fi o posibilă cauză a oscilatiilor şi al alte motociclete (la mine singura cauză pe care nu am investigat-o încă ar fi nivelul inegal de ulei în telescoape).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o treaba faptul ca in stationare furca (suspendata) tinde sa-si schimbe pozitia, comportamentul dinamic este cu totul altul cand rotile se invart in contact cu suprafata de rulaj. Acelasi lucru este valabil si pentru nivelul de ulei din telescoape, la unele motociclete acesta este inegal din constructie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

M-am lamurit de unde era voblajul: cauciucul din SPATE era foarte usor deformat in lateral, greu de observat la prima vedere. Cel din fata nu avea nimic!! Cauciucurile au fost Pirelli Diablo rulalate cam 10000 km, aveau urme de uzura normale pentru rulajul pe care il aveau.

Asa ca am tras concluzia ca, de multe ori voblajul nu are cauze atat de complicate cum pare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

inainte sa deschid topicul asta am tot cautat pe forum ca mi se pare ca am mai citit pe undeva un topic despre voblaj dar nu l-am mai gasit as ca l-am deschis pe asta.

 

In general recunosc ca nu prea m-a interesat aspectul pentru ca nu l-am simtit niciodata, cel putin nu la un nivel care sa ma deranjeze.

Eu fiind posesor de fiare offroad in general si fara ambitii de viteza am crezut ca nu am eu treaba cu asa ceva....pana am avut.

Long story short mergeam cu mobra goala (fara bagaje) pe un drum de camp (plat ca in palma si ceva pietris mediu 2-4 cm diam) si am inceput sa simt cum mobra incepe sa dea din poponeata. Cum mergeam in picioare nu eram cu ochii pe vitezometru, asa ca reduc, pana dispare feeling-ul, ma uit la vitezometru, aveam aprox 50 km/h.

Accelerez gradual si vad ca reapare dansul. Ma uit la vitezometru aveam undeva pe la 70-80.

Ma asez pe sea si observ ca nu dispare fenomenul asa ca am incetinit putin (pe la vreo 60) si am continuat cu grija.

 

Acum vine nelamurirea mea, de la ce naiba sa fie? O fi drumul sau mobra?

Eu cu mobra am mai mers la asa viteze dar nu pe pietris, era drum de pamant relativ uscat si nu am simtit nimik.

Recunosc, nu am verificat presiunea in pneuri dupa dar ar trebui sa fie pe la 34 ca veneam de pe sosea.

Si partea a 2-a ce as putea face ca sa previn (daca e de la mobra) Stiu ca pentru cei cu mobre de viteza sunt amortizoarele de ghidon dar nu cred ca este cazul de asa ceva totusi.

 

Intre timp ma apuc de citit dar eram curios sa aflu si din experienta celor cu mai multa experienta (in principiu pe off).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala nu e voblaj, valsul spatelui era cauzat cel mai probabil de starea drumului, roata spate împingea nobra in timp ce fata era "înfrânata" de pietrișul de pe drum. Moment in care spatele încearcă sa meargă "around", in jurul rotii din fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci pentru răspunsuri, deci nu se încadrează la asa ceva.

Atunci probabil ca ar trebui sa încerc sa descarc mai mult roata fata și sa vad cum se comporta. Fara înălțătoare de ghidon stau cam pe ghidon cand ma ridic in scarite.

Avand in vedere ca drumul respectiv nu e asa departe o sa mai încerc zilele viitoare sa mai trec pe acolo sa mai aprofundez.


» Post actualizat in 01 Aug 2015 13:40

Am vrut sa editez dar nu se poate. Din ce am mai citit/vazut pe net miscarea se incadreaza mai mult la Weave (nu stiu cum se traduce in romana) decat la voblaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...