Sari la conținut

PLACUTE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


Postări Recomandate

Schimbi uleiul fiindca este din toamna? Schimbi placutele doar pentru ca scartaie? Motoarele astea au parte de intretinere prea mare si rulaj prea mic. Sunt banii tai si faci ce vrei. Cu asa oameni sa tot fii comerciant de consumabile moto.

 

uleiul dupa 6 luni oxideaza odata ce a fost deschis bidonul. iar la ~1 litru cat intra in motorasul ala e si pacat sa nu-l schimbi mai ales din considerente de "investitie"

 

Colegule,

 

ce intelegi tu prin rezista la 1000 grade?

 

Eu inteleg ca la 1000 de grade vaselina inca mai reuseste sa-si pastreze proprietatile! Adica inca mai unge!

Dar, ea de la 93 grade PICURA!!!! Asta inseamna ca devine lichida si forta gravitationala o atrage in jos, iar in drumul ei se va prelinge pe discul de frana!Ea o sa unga in continuare,pe DISCUL DE FRANA! va REZISTA DECI!

Tu nu o sa mai ai frana, dar vaselina rezista!

 

eu de ~5 ani folosesc vaselina cuprata pe spatele placutelor. se pune un strat subtire de tot, aproape transparent si numai in zona pistonaselor. nu trebuie sa mehlemesti tot spatele placutei. de 4 ani am pe niste etrieri brembo, n-au nici pe dracu'. asta cu tot cu sigurantele alea elastice de care zici tu, tot scartaie. ah, placutele-s tot brembo deci nu se pune problema de calitate si in plus si in manual scrie de vaselina cuprata. tu iar bati campii aiurea ca ai gasit un nene pe net...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 634
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La fel cum o raba sta inclinata pe partea stanga/dreapta pentru ca incarcatura e pe partea lasata, le fel si aici, cel mai probabil iti scartaie pentru ca o parte a unui etrier sau un piston e blocat. Se intampla destul de frecvent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alex_en, cum ajung la sigurantele elastice? cum trebuie sa fie?

 

Ca fapt divers: o femeie arunca o problema de mecanica si 2 barbati se iau la cearta in legatura cu solutia problemei :laugh:

 

In concluzie, intai ma uit sa vad si eu daca scartaie in fata sau in spate. Apoi, cand o fi sa-mi schimb placutele de frana, rog mecanicul sa se uite si la etrier. Multumesc frumos :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am eliminat scartaitul cu vaselina ceramica (1200 de grade pe ambalaj), cea pe baza de cupru nu e recomandata la sistemele abs. Dintre toate placutele folosite doar cele marca braking mi-au scartait. nissin, goldfren, ebc hh, tokiko, si carbon loraine xbk5 n-au absolut nicio problema, dupa ce le-am dat pe partea din spate cu vaselina asta au amutit :) cand s-au tocit placutele si le-am schimbat era inca acolo vaselina nu a curs nici o picatura.

Ce am observat la carbon loraine xbk5 este ca vin direct cu un strat de "mazga albicioasa" pe ele tocmai pentru a preintampina scartaitul.

BTW daca nu au scartait pana acum sigur este de la tambur :) asa se intampla dupa o lunga perioada de nefolosire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigurantele alea sunt de fapt niste bucati de tabla subtire indoite dupa profilul piesei pe care sunt montate. Ar trebui sa ai o bucata mai mare, pe post de arc si doua mai mici pe post de ghidaje.Nu sunt sigur, dar ceva in genul asta.

Ideea e ca tre sa cureti bine etrierul inlocasele respective plus sa verifici daca pistonasele(ai 2 din cate imi aduc aminte) culiseaza liber (nu sunt blocate). E posibil sa ai un pistonas blocat si din cauza asta sa ai belele. Ca se le cureti ai doua metode:

- metoda scurta: din exterior cu brake cleaner si periutza - frecat bine

- metoda lunga: scos pistonasele afara, curatat si bagat la loc;

Faza cu vaselina las-o in pace, nu se pune asa ceva!

 

Eu am eliminat scartaitul cu vaselina ceramica (1200 de grade pe ambalaj), cea pe baza de cupru nu e recomandata la sistemele abs.

 

La Suzuki GSX 600F am vazut in cartea tehnica aceasta cerinta, sa dai cu vaselina cuprata un strat fin. Se pare ca Suzuki nu a reusit sa rezolve aceasta problema veche de cand lumea...La Kawasaki contactul dintre pistonas si placuta de frana se face prin intermediul unui tampon din textolit (sau ceva asemanator...nu stiu sigur ce e)asa ca nu e nevoie de nimic acolo!

La Honda, la fel nu trebe nimic !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar te doare mintea! O oda inchinata scartaitului! Ce o fi asa greu? Placutele scartaie din doua motive:

1 Sa consumat si ating partea metalica de disc

2.Sunt proaste,si sa reuseasca totusi sa franeze au bagat metal in materialul de frictiune (vezi ferodo)

Restul este cancan!!

Tampoane textolit ....cacao alea sunt garnituri si nu sunt singure acolo,mai au o foita de tabla de inox ,iar rolul lor este sa inpiedice transferul termic!.

Vasilina cuprata...da sa folosit odata la modelele vechi de moto,acum etrierele au evoluat la forma si materiale, nu se mai foloseste.

Iar pentru cine spunea mai in urma, ca foloseste numai placute ferodo,atunci nu a cunoscut niciodata" frane adevarate"

Eu va doresc frane adevarate si bafta la scartait!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curios este ca tampoanele respective nu apar pe microfisa Kawasaki si sunt de forma cilindrica, iar ca diametru sunt putin mai mici decat diametrul interior al pistonasului. Tamponul asta intra in pistonas, cu strangere slaba (fest?) si el practic e intre pistonas si placuta de frana!

Deci nu e garnitura, e tampon! Garniturile sunt acolo la locul lor, una de praf si una de lichid!

Tamponul asta l-am intlnit pana acum la toate EN-urile care le-am umblat pe la etriere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O oda inchinata scartaitului!

sa nu uitam si omagiul vaselinei cuprate :)

 

eu am avut probleme cu scirtiitul frinei spate o singura data. facea asa de urit ca deja n-o mai foloseam. mecanicul m-a tot aburit ca tre' sa se rodeze da' parca nici mii de kilometri... partea amuzanta e ca erau... Lucas :) acum am Ferodo (din alea proaste, care nu frineaza si scirtiie) dar probabil sint contrafacute pt. ca frineaza foarte bine si nu scirtiie. sa le schimb?

scirtiie si cind ajung la tablita aia din inox, ma gindesc ca tocmai asta-i rolul ei.

 

cit despre frinele Suzuki... apai man, vezi ce bine-i ca ti-ai luat Kawa?

acuma' serios. ce dracu inseamna frine de Suzuki si de Kawasaki? din cite stiu eu, doar Yamaha si le fac singuri, pe Honda, Kawa si Suzuki am vazut doar Tokico si Nissin. si ca sa vezi ciudatenie, acele placute care par sa fie dintr-un fel de fibra ceramica sau ceva gen le am si eu (pe Suzuki). probabil rolul lor e sa impedice transmiterea caldurii la pistoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placutele de frana sunt de 2 feluri principale: sport si touring, cu diferentele corespunzatoare de compozitie. Desi in proportii diferite, ambele tipuri (inclusiv cele intermediare) folosesc insa ambele componente ale frecarii - abraziva si adeziva. Pentru a beneficia de componenta adeziva, este nevoie ca placutele sa atinga temperatura optima destinatiei lor la care incep sa se "topeasca" creend un liant intermediar intre placutele propriu zise si discuri.

 

Cand, din vari motive, acest material a fost indepartat sau este neuniform, apare fenomenul de "scartaiala". Fenomenul este mult mai evident la placutele sport noi, care pe langa faptul ca atunci cand sunt reci nu franeaza eficient, guita ca un porc.

 

In general problema se rezolva prin curatarea discurilor de liantul depus neuniform, urmata de re-pasuirea placutelor, asa zisul "rodaj" al placutelor care permite depunerea pe discuri a unui strat proaspat de liant de legatura, in strat uniform. Nu este insa exclusa nici posibilitatea ca materialul placutelor sa fie imbatranit, fapt ce poate produce depunere de material in mod necontrolat.

 

Bineinteles, sistemul mecanic de franare trebuie sa fie in stare perfecta, discuri, etrieri, pistonase... etc.

 

Ride safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Imi cer scuze, topicul a fost deschis pentru scartait, nu stia de unde se aude, ramasese sa verifice pe rand franele pentru a afla de unde se aude, respectiv placute sau saboti.

Iti dai seama ca nu ma apucam sa bag vasilina ca nu sunt nebun, eram curios daca a rezolvat problema. Si eu banuiesc ca la mine scartaie din cauza umezelii, pentru ca sabotii stiu ca sunt ok.

Eu sunt nou pe forum si bineinteles ca proaspat posesor de motor :)), care inca nici permisul nu il are (inca fac scoala) si am ajuns la acest topic din cauza acelui scartait. Eu am cautat o sectiune de tutoriale DIY, dar am vazut ca nu exista, pentru a demonta singur sabotii.

stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze, topicul a fost deschis pentru scartait, nu stia de unde se aude, ramasese sa verifice pe rand franele pentru a afla de unde se aude, respectiv placute sau saboti.

Iti dai seama ca nu ma apucam sa bag vasilina ca nu sunt nebun, eram curios daca a rezolvat problema. Si eu banuiesc ca la mine scartaie din cauza umezelii, pentru ca sabotii stiu ca sunt ok.

Eu sunt nou pe forum si bineinteles ca proaspat posesor de motor :)), care inca nici permisul nu il are (inca fac scoala) si am ajuns la acest topic din cauza acelui scartait. Eu am cautat o sectiune de tutoriale DIY, dar am vazut ca nu exista, pentru a demonta singur sabotii.

stima.

 

Si eu la o moto cu saboti pe spate dupa ce spalam motocicleta si puneam frana de spate se auzea ca trenul... trebuie desfacut si curatat/spalat prin butuc pe la saboti de praful de ferodo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am de ales intre aceste doua feluri de placute de frana:

sintered metal brake pads

organic brake pads

 

Una din astea doua feluri am cumparat si data trecuta, dar spre rusine mea, nu mai tin minte care din ele.

 

Intrebarile sunt:

1) Care franeaza mai cu spor? Organice sau "sintered metal"?

2) Cum pot afla ce fel de placute am? Daca le demontez, scrie undeva de care sunt?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia sinterizate....dar nu trw!!!

 

incearca sbs sau ebc....o sa fii foarte multumit!!

 

daca vrei chiar frane trebuie sa iei brembo..dar platesti ceva mai mult!!

bafta!!

 

:cheers:

Editat de octavius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

placute sinterizate sunt mult mai abrazive decat cele normale. dar astea sunt exagerate.. din poze contin mai multa pulbere metalica decat materialul de frictiune...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...