Jump to content

Recommended Posts

Nu am inteles de unde vine chestia asta ca e mai bine cu o mobra sub 1000 cc decat cu una peste 1000 cc la un incepator. E un prag psihologic mia asta cmc?

Aveti impresia ce se rup oasele mai greu cu aia mica? Nu cele cateva zeci de Kg in plus la miar sunt problema.

Da, ai putere mai mare cu 1000 cc. Dar vi se pare putin cand ai 75 cp pe un 650 care are vreo 350 Kg cu calaret si bagaje?

La naiba este ca si cum ai avea o masina de +300 CP. Asta ar fi mai de recomandat?

La ghidon ne aflam noi, nu altcineva. Daca esti tampit iti rupi cu succes oasele si cu o mobra de 300 cc si 25-30 CP.

Cand pilotezi o motocicleta mult mai importanta decat cilindreea si puterea este responsabilitatea, constientizarea faptului ca esti calare pe un cal naravas, ca nu ai protectia pe care ti-o ofera o masina.

Daca singurul lucru care te opreste sa circuli ca un tembel este gabaritul mobrei si puterea motorului atunci mai bine te lasi de motociclism.

 

@xtx  asa este ca uitam greselile facute. Nu ar fi rau ca din cand in cand sa ne mai suim si pe cate o mobra micuta ca sa realizam ce inseamna puterea cand revenim pe mobra noastra.

Cele 15% in plus la greutate nu sunt o probloema. Te inveti cu ele. Daca o scapi pe aia de 230 de Kg o scapi si pe aia de 200 Kg. Poate Hoinarul de 75 Kg sa poti sa il tii 😂

Iti cumperi mobra care iti place, o inveti, ii inveti limitele ei si evident le inveti si pe ale tale, le respecti si te bucuri de plimbari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Silver Arrow e vorba de greseala care o faci cu mana dreapta. Cand dai peste un damb, si scapa mana in gaz, aia de 650 nu se ridica cu tine sau nu iti da capul pe spate. Cu 650 din a doua sau a treia nu te mai smuceste oricat ai trage de gaz. Deci nu e vorba de cat de tare mergi ci cat de bine iti iarta motocicleta greselile de incepator. La fel cu lasatul ambreiajului. Miarul te poate pune pe o roata, 650 nu. Despre asta e vorba: o motocicleta mai mica te lasa sa scapi de greselile involuntare facute inerent de incepatori. Daca iti iei mobra puternica de prima data s-ar putea sa nu apuci sa ii inveti limitele. 

Edited by vrajitoru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Macsy a spus:

Salutare! Eu sunt începător și am un 650. Tot ce pot să spun e că e exact ce trebuie (doar pe asfalt am mers până acum) și motorul mic îți iartă greșelile de început (însă nu știu cum reacționează cel mare la "micile" erori umane). 

Dacă încă mai stai pe gânduri, încearcă să faci câte un drive test cu fiecare, dacă se poate și îți faci o idee.

 

La fel și aici, începător, V-strom 650 ABS prima mobră și nu regret nicio secundă.

 

Nu l-aș da pe nimic, cum zicea și @Macsy și pentru mine e exact ce trebuie.

Cuplu la turații mici, foarte manevrabilă, poziția foarte comodă (m-am mai urcat pe niște avioane: K1300R, S1000RR, GSX-R 750 și nu cred că aș putea merge așa cocoșat :D).

 

Încearcă-le la un test drive pe ambele și apoi decide-te.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, vrajitoru said:

@Silver Arrow e vorba de greseala care o faci cu mana dreapta. Cand dai peste un damb, si scapa mana in gaz, aia de 650 nu se ridica cu tine sau nu iti da capul pe spate. Cu 650 din a doua sau a treia nu te mai smuceste oricat ai trage de gaz. Deci nu e vorba de cat de tare mergi ci cat de bine iti iarta motocicleta greselile de incepator. La fel cu lasatul ambreiajului. Miarul te poate pune pe o roata, 650 nu. Despre asta e vorba: o motocicleta mai mica te lasa sa scapi de greselile involuntare facute inerent de incepatori. Daca iti iei mobra puternica de prima data s-ar putea sa nu apuci sa ii inveti limitele. 

Adevarat și confirm, ca începător am făcut și încă nu am terminat cu greșelile legate în special de accelerație. Ar mai fi și bruscarea frânei ca și "mică" greșeală, dar să zicem că ne salvează ABS-ul, sunt pățit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobra mica si ieftina, totul mic si ieftin: frane, suspensii, ciclistica, etc. Mobra mare si neieftina, totul mai de calitate: frane mai bune, suspensie mai buna, ciclistica mai buna, electronica care te scoate din cacao, etc. Nu e neaparat necesar sa ai etape, poti sa incepi si pe 200 de cai, dar daca sunt bine supravegheati de electronica si tu nu te zgarcesti la un curs de condus defensiv, nu o sa ai nici o problema.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea ca ma tentează miarul prin prisma faptului că e mai sigur - frane mai bune si mai modulabile si cornering absul. Diferenta de putere nu ma atrage..chiar as renunta la ea ..deocamdată.

 Greutate in plus nu mi se pare relevantă..din cate am inteles nu se simte.

Iar alte moto cu cornering abs, frane bune si putere mai mică nu prea stiu. Si sa imi fie si buna...am 1.87m/100 kile

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

cumva raspund la amandoi de mai sus :) cu toata electronica din lume, incepator fiind habar nu ai cum e cu maneta aia, sunt unii care invart de ea si cand iau curba... Nimeni nu s-a nascut invatat si nu exista shortcut catre experienta, ea se dobandeste bagand km sub roti. A nu se intelege gresit, nu sunt impotriva cursurilor, dar cursurile nu sunt solutia pt un incepator care vrea peste 70-80 de cai.
Mai spun o data cu alte cuvinte, miarul e o bestie ce nu iarta, si ai sanse mari ca incepator sa faci bubu. 2 zile m-a durut o mana dupa ce l -am redresat dintr-un high side pe ceva nisip pamant ascuns bine pe asfalt in padure. Fara experienta, kilogramele ce le am si multa forta nu aveam nici o sansa sa nu il vad cu negru in sus... si nici macar nu aveam viteza si nici macar pe franare/accelerare nu eram, nu m a salvat nici electronica de pe mobra nici caii putere, doar forta bruta si experienta.
650 ul ramane o mobra perfecta pt oricine multi ani de zile de cand incepe sa mearga pe doua roti, mai ales cel nou cu ABS si TC. Si cum spuneam cand dai cu 4 mii de asfalt/pamant parca nu i asa grav ca si cand dai cu 8 mii, daca e sa vb de preturile noi 7 mii vs 13...
Si sa fim seriosi cu suspensiile mai bune, cati dintre noi stiu ce e aia o suspensie mai buna? cati dintre noi au experimentat cu uleiuri in furca de la 7,5 pana la 20w ? Cati dintre posesorii de miar stiu exact unde este reglajul pt viteza de comprimare a furcii fata. Cati dintre posesorii de vstrom au invartit pe la suspensii de tot ce era de invartit si sa isi faca o parere ca sa nu zic ca mie imi e lene sa imi modific preloadul pe spate in functie de incarcare. Franele dupa k8 de cand cu ABSul sunt mega decente. Si daca ne uitam prin alte tari multi nu numai ca lauda battlewingurile dar le si recomanda...
650 ul ramane compromisul perfect. Face de toate la un pret foarte decent nu exceleaza cu nimic si nu e nasol din nici un punct de vedere.

Edited by cooldeep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al treilea an cu 650 și încă nu mi-a rămas mic. Nici nu m-am plictisit de el.

O fi bine, o fi rău!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimb 650 pe 1000! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 21 minute, cooldeep a spus:

cumva raspund la amandoi de mai sus :) cu toata electronica din lume, incepator fiind habar nu ai cum e cu maneta aia, sunt unii care invart de ea si cand iau curba... Nimeni nu s-a nascut invatat si nu exista shortcut catre experienta, ea se dobandeste bagand km sub roti. A nu se intelege gresit, nu sunt impotriva cursurilor, dar cursurile nu sunt solutia pt un incepator care vrea peste 70-80 de cai.
Mai spun o data cu alte cuvinte, miarul e o bestie ce nu iarta, si ai sanse mari ca incepator sa faci bubu. 2 zile m-a durut o mana dupa ce l -am redresat dintr-un high side pe ceva nisip pamant ascuns bine pe asfalt in padure. Fara experienta, kilogramele ce le am si multa forta nu aveam nici o sansa sa nu il vad cu negru in sus... si nici macar nu aveam viteza si nici macar pe franare/accelerare nu eram, nu m a salvat nici electronica de pe mobra nici caii putere, doar forta bruta si experienta.
650 ul ramane o mobra perfecta pt oricine multi ani de zile de cand incepe sa mearga pe doua roti, mai ales cel nou cu ABS si TC. Si cum spuneam cand dai cu 4 mii de asfalt/pamant parca nu i asa grav ca si cand dai cu 8 mii, daca e sa vb de preturile noi 7 mii vs 13...
Si sa fim seriosi cu suspensiile mai bune, cati dintre noi stiu ce e aia o suspensie mai buna? cati dintre noi au experimentat cu uleiuri in furca de la 7,5 pana la 20w ? Cati dintre posesorii de miar stiu exact unde este reglajul pt viteza de comprimare a furcii fata. Cati dintre posesorii de vstrom au invartit pe la suspensii de tot ce era de invartit si sa isi faca o parere ca sa nu zic ca mie imi e lene sa imi modific preloadul pe spate in functie de incarcare. Franele dupa k8 de cand cu ABSul sunt mega decente. Si daca ne uitam prin alte tari multi nu numai ca lauda battlewingurile dar le si recomanda...
650 ul ramane compromisul perfect. Face de toate la un pret foarte decent nu exceleaza cu nimic si nu e nasol din nici un punct de vedere.

Nu neaparat... o mobra moderna are ride-moduri care scad puterea suficient cat sa nu ai probleme. La Multistrada de 950, care are tot ce se poate pune ca si siguranta pe o motocicleta poti sa scazi puterea motorurlui de la 113hp la 80. Si ramai cu toata electronica sa te scoata din belele si putere putina sa nu intri in ele. Treaba cu datul de asfalt e la fel cand dai in primiii ani sau in aia in care te crezi zeu. Si e mai posibil sa o faci dupa. Atunci nu mai luam agregate noi ca poate cadem, sau poate cade de pe cric sau poate cade copacul pe ea, sau poate...

iar cursurile te fac motociclist. daca ai sti cum se face scoala in tari civilizate ti-ai schimba ideea. ;)

Edited by bozoro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, vrajitoru a spus:

@Silver Arrow e vorba de greseala care o faci cu mana dreapta. Cand dai peste un damb, si scapa mana in gaz, aia de 650 nu se ridica cu tine sau nu iti da capul pe spate. Cu 650 din a doua sau a treia nu te mai smuceste oricat ai trage de gaz. Deci nu e vorba de cat de tare mergi ci cat de bine iti iarta motocicleta greselile de incepator. La fel cu lasatul ambreiajului. Miarul te poate pune pe o roata, 650 nu. Despre asta e vorba: o motocicleta mai mica te lasa sa scapi de greselile involuntare facute inerent de incepatori. Daca iti iei mobra puternica de prima data s-ar putea sa nu apuci sa ii inveti limitele. 

Cati motociclisti cunosti care au ajuns la spital sau mai rau pentru ca au scapat ambreiajul sau a dat din greseala in gaz sau s-a ridicat mobra pe o roata? Cei pe care ii stiu eu ca au avut belele au patit-o in cel putin 80% din cazuri pentru ca mergeau mult prea repede. Nu neaparat ilegal dar mai repede decat ar fi impus-o situatia.

Iar aici nu este vorba de greseala de incepator sau ca la un damb a scapat mana in gaz. Au scapat mana in gaz cu intentie.

Si unul dintre ei, care din pacate a murit,  mergea chiar cu un scuter si avea si o casca care nu era ce trebuie.

Nu contest ca este mai protejat incepatorul cu o mobra mai micuta dar nu e musai sa isi rupa gatul cu cea mare.

Dar atunci sa incepem frumos cu 125, apoi cu 250/300, apoi cu 500/650 si pe urma de ce nu un 750/800. Si abia apoi sa trecem pe alea de peste 1000.

Doar ce sa vezi, bag seama ca unii tusesc cu 125, ca mobele sunt sub-motorizate. De ce, nu cumva pentru ca nu este avion?  Dar alea de 650 sunt ok.

Cum decidem  care este pragul ala bun? Dupa care se ridica pe o roata din spate si care nu? Acesta sa fie oare criteriul?

 

Nu te simti in stare sa strunesti de la inceput mobra, iti pui o limitare de putere pe care o scoti cand te simti sigur pe tine. Ca sa nu tot cumperi/vinzi mobre.

 

Cel mai corect este sa iti cumperi mobra pe care esti convins ca o poti stapani.

 

Si inca o chestie: in socoteala ta nu apare criteriul varstei sau tipul mobrei (touring, naked, SS ... ).  Nu ar trebui? Uite GW-ul are 1800 cc, si nu am reusit sa il ridic pe nici una dintre roti 😂, deci e bun de incepatori.

 

@Lucian_M aici nu este vorba de a te plictisi de un motor. Ci daca este chiar o catastrofa sa incepi pe una mai mare decat numarul fatal de 1000 cc. Si eu ma dau cu un Transalp si nu am nici un motiv sa il schimb cu altceva. Nu zic ca nu sunt altele mai bune, dar imi place TA si nu am nevoie de altceva.

 

@cooldeep  ca sa te aventurezi cu o mobra pe care nu o stapanesti pe un traseu dificil nu e de vina mobra. Ci tu care nu ai apreciat corect cat te tin balamalele. Cu 650-ul nu ai fi fost in pericol pentru ca il stiai si il puteai tine. Daca la prima suire pe el te aruncai unde ai avut problema cadeai cu el, nu conta ca e mic.

 

Asa cum a spus @bozoro ai posibilitatea sa te duci pe la niste cursuri sa inveti ce si cum cu mobra mai mare si mai grea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, tzunoi said:

Culmea ca ma tentează miarul prin prisma faptului că e mai sigur - frane mai bune si mai modulabile si cornering absul. Diferenta de putere nu ma atrage..chiar as renunta la ea ..deocamdată.

 Greutate in plus nu mi se pare relevantă..din cate am inteles nu se simte.

Iar alte moto cu cornering abs, frane bune si putere mai mică nu prea stiu. Si sa imi fie si buna...am 1.87m/100 kile

Cred ca ai aici toate raspunsurile de care ai nevoie. Puterea s-ar putea sa nu te intereseze, dar e acolo si o vei folosi fie ca vrei sau nu. Alegerea e a ta. Orice V-Strom iti vei lua, te asteptam la VStromanii. Asfalt uscat si multa bafta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabio, raspunsul tau e al unui vanzator de multistrade 😁 am uitat ca motoarele astea duble triple la pret au limitari la putere pe diferite moduri 😁

Vraji, Xtx, eu zic sa ne optim aci 😁 nu ai cu cine, iar polemicile aici vad ca nu duc nici unde. Las ca ne dam noi cu stroamele in continuare 😁

 

PS: de cand e transșlapul comparabil cu stromul? Fara suparare, dar nu au nici o treaba una cu alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, cooldeep a spus:

Fabio, raspunsul tau e al unui vanzator de multistrade 😁 am uitat ca motoarele astea duble triple la pret au limitari la putere pe diferite moduri 😁

Vraji, Xtx, eu zic sa ne optim aci 😁 nu ai cu cine, iar polemicile aici vad ca nu duc nici unde. Las ca ne dam noi cu stroamele in continuare 😁

 

PS: de cand e transșlapul comparabil cu stromul? Fara suparare, dar nu au nici o treaba una cu alta.

Nici o suparare. Nu am comparat TA cu VStrom. Incerc pe cat posibil sa nu compar mobrele intre ele. Important este sa iti indeplineasca asteptarile.

Era vorba ca nu e musai sa alergi dupa motoare tot mai mari sau ca te plictisesti de o mobra si vrei una mai mare.  Poate ca am dat un exemplui neinspirat (la aceasta sectiune).

M-am dat si eu acuma 1 an cu un VStrom de 1000, modelul cel nou, si mi-a placut. Nu m-am dus pe coclauri, am mers pe asflat.

Chiar am intrebat-o pe fii-mea daca nu doreste asa ceva, dar desi i-a placut si ei nu l-a vrut pentru ca la ce plimbari facem este suficient ceea ce are.

Pentru un tip de 1,87 si 100 Kg cum este colegul nostru mi se pare foarte in regula cel de 1000.

Daca cumva se va speria la inceput de puterea mobrei si crede ca nu o poate stapani, isi monteaza un limitator si are timp sa o invete.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa recapitulam (din istoricul postarilor): in anno domini 2019 @tzunoi e incepator, vrea sa-si ia primul motor dar are permisul luat in 2008 si prin 2010 se gandea sa-si ia un VFR, alta mobra care in mod clar nu e de incepatori (deci oricum se arunca la chestii prea puternice pentru el). Sa-i spui ca e ok sa se urce pe un motor de 100 de cai pentru ca are 40 de ani (ceea ce, imi pare rau, e un dezavantaj major: reflexele mele la 30 de ani nu mai sunt ce erau acum 10 ani, d-apai peste inca 10, d-apai cu zero experienta), 1,87m si 100 de kile e ca si cum i-ai spune unui "prieten" beat si fara permis ca e ok sa dea noaptea o tura cu un motor fara lumini si fara frane. Dupa 11 ani de cand si-a luat permisul cu zero km experienta, cum credeti ca o sa faca la prima curba mai serioasa pe un motor greu si puternic?! Sau la prima situatie "delicata" in trafic? Voi sunteti intregi la cap?! Daca omul asta apare la rubrica accidente ca s-a infipt intr-un cap de pod sau intr-o masina pe contrasens, oare cati dintre cei care acum sunt plini de "sfaturi" testosteronice 'or avea probleme sa doarma noaptea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Îi tot dați cu puterea... Eu mi-am luat un 600 pt că merg și prin oraș. Chiar dacă nu-mi place și evit pe cât posibil, drumurile pe care trebuie să le fac consumă mult mai puțin timp dacă merg cu mobra. Nu e o plăcere traficul urban nici cu 600, dar cu 1000 ar fi chin, și vă rog să nu încercați să mă contraziceți, știu cum e și cu 1000 prin oraș! Iar omul zice din start că o va folosi preponderent în oraș! Da, când merg cu pasageră și bagaje câteva sute de km mi-aș dori altceva, în primul rând mai confortabil, poate cu protecție mai bună la vânt, poate cu mai mult cuplu la turații mici când urc pe serpentine. Și merg câteva mii de km pe an așa. Pt mixul ăsta pe care îl fac însă consider că am ales corect 600, chiar dacă nu e VStrom (l-am avut în vedere, dar am vrut 4 în linie, și mai depășea și bugetul a dreaq ștroamă, una din 2004-6 costa în 2015 la fel ca prin 2009-10). Și nu, nu sunt începător, cred că m-aș încadra mai degrabă spre moto hodorog.

Cornering abs my ass, pun pariu că tizu' țunoi mai are de învățat până să ia corect un viraj fără trail braking și alte finețuri! Da' miaru' e mai sigur... Batman, Batman! :moron:

Eu cred că de fapt caută doar susținere și confirmare pt ideea deja fixă pe care o are în minte.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Stii cum e - daca mai mulți iti spun ca esti beat...te duci si te culci. Trăgând linie..logica

Plusurile miarului fata de cel de 650

- are cornering abs

- frane mai bune

- suspensii mai bune

 

Minusurile  1000

- putere mare - pt mine e minus..

- pret mai mare

- mai greu

- consum mai mare

 

Dintre toate astea acum am nevoie doar de cornering abs/frane mai bune.

 

De fapt dilemă mea daca merita cornering abs. Care ar fi super ok daca franezi pe curbă..ceea ce apare in 2 condiții - intri prea tare in curbă..sau iti apare ceva neprevăzut in curba..care tot cam intrat prea tare in curba este. Ca si incepator nu cred ca o sa ma lovesc de asta..inca. Sau am?

Carnetul il am demult dar am uitat din puținul pe care il stiam. Oricum vreau să mai iau ceva ore pana sa ma sui pe motor..nu ma bazez pe ce stiam acu 11 ani( ce trece timpul... @xtx  esti bun de detectiv ma duc si ma uit in carnet daca chiar  atat a trecut).

 

Edited by tzunoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau sa l vad pe riderul ala care intra intr o curba mai stransa inclinat deja la 40 de grade si isi da seama ca a belit o daca nu franeaza brutal ca trasa il va arunca in parapet si atunci cu sange rece apasa pedala de frana, intra in actiune cornering absul, motorul se culca si iese teafar si nevatamat de acolo :) Daca se poate undeva pe un drum unde parapetii sunt din loc in loc, imi vin in minte niste drumuri din albania, muntenegru, austria :) ca nah pe transalpina acum exista prea multi parapeti :)
Frane mai bune... incearcati va rog mitas e07 dakar la 15 grade si daca se poate usor ud pe jos cu ce stroama vreti voi. Sa vedem cum e cu franele ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aproape 70 de cai, V-Stromu ăsta "mic" are aproape 350 de cai per tonă, ca un Logan cu 300 de cai. 

Mai contează și greutatea lui la plin ce sare bine de 200 de kile. Merg zilnic prin București (fie iarnă sau vară, ger, ploaie, mâzgă, apă din cisternă, etc) cu unul, fix de un an. Că sunt eu nebun și mă strecor destul de bine, ca să nu stau o veșnicie în trafic, e o altă discuție, dar per total nu e o motocicletă de oraș și mai ales de începător.

O vei scăpa la viteze mici fără doar și poate, vei intra în situații pe care nu e neapărat să le creezi tu. E mult prea haos în orașul ăsta și nicio electronică nu va suplini lipsa experienței și a reflexelor formate în timp. Sfatul meu e să nu arunci cu banii pe mobră nouă.... Iar miarul ăla chiar nu-i de tine. 

Fii înțelept pe măsura vârstei și îndreaptă-ți atenția către un maxi scuter de 250 sau chiar 125. După un an de mers vei știi dacă e de tine mersul pe două roți sau dacă e cazul să pui casca în... dulap. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ziceam mai sus, și eu sunt începător pe un 650, dar nu aș merge așa departe, către scutere... dacă ajungi cu picioarele pe pământ când ești în trafic greu, e chiar foarte ok motorul și în oraș. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand mi-am luat DL650 am vazut ca se poate intr-o roata cu el.

Face nenea asta un demo (de la minutul 2:30 incolo): 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba, dacă n-are cornering abs nu e bun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și anti-wheelie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Citat

De fapt dilemă mea daca merita cornering abs. Care ar fi super ok daca franezi pe curbă..ceea ce apare in 2 condiții - intri prea tare in curbă..sau iti apare ceva neprevăzut in curba..care tot cam intrat prea tare in curba este. Ca si incepator nu cred ca o sa ma lovesc de asta..inca. Sau am?

Carnetul il am demult dar am uitat din puținul pe care il stiam. Oricum vreau să mai iau ceva ore pana sa ma sui pe motor..nu ma bazez pe ce stiam acu 11 ani( ce trece timpul... @xtx  esti bun de detectiv ma duc si ma uit in carnet daca chiar  atat a trecut).

 

Cornering ABS merita cu siguranta pentru un incepator. Dar, dupa parerea mea, nu justifica cumpararea unui motor mai mare, tocmai ca sa ajungi in situatia de a avea in dotare optiunea. Te invarti in bucla. 

 

Ca incepator, iti spun cu mana pe inima si din ce am facut pe propria piele: cel mai predispus vei fi sa intri tare in curba, ACUM LA INCEPUT, pe langa factorul neprevazut de aparea ceva. Dar, din experienta mea, mai multe incidente am avut cu intrat prea tare in curba, in primii 10k km, decat sa sa imi apara ceva neprevazut. Si retine, eu am inceput cu un monocilindru. Poti intra tare in curba cu orice motor. Daca poti cu un monocilindru, gandeste-te cum ai putea sa intri cu una de 1000. Eu, spre norocul meu, am reusit sa redresez motorul cu frana de spate si odata ajuns pe zona de pietris de pe marginea drumului, sa nu mai folosesc frana de fata pentru ca, altfel, era game over.

 

In plus, am scapat de pe loc motorul meu v-strom 650 in manevra stransa de intoarcere la 180 de grade si chiar de pe loc, pentru ca am nimerit o groapa la piciorul de sprijin sau la urcare pe drumuri forestiere, de aproximativ 4-5 ori. Asta a fost in primii 10k km, pana sa ma obisnuiesc cu greutatea ei la manevre facute la viteza mica.

 

O vei scapa si te va costa financiar, daca nu mai mult. 

 

Nu iti recomand motorul de 1000 pentru inceput.

 

Citat

La aproape 70 de cai, V-Stromu ăsta "mic" are aproape 350 de cai per tonă, ca un Logan cu 300 de cai. 

Mai contează și greutatea lui la plin ce sare bine de 200 de kile. Merg zilnic prin București (fie iarnă sau vară, ger, ploaie, mâzgă, apă din cisternă, etc) cu unul, fix de un an. Că sunt eu nebun și mă strecor destul de bine, ca să nu stau o veșnicie în trafic, e o altă discuție, dar per total nu e o motocicletă de oraș și mai ales de începător.

O vei scăpa la viteze mici fără doar și poate, vei intra în situații pe care nu e neapărat să le creezi tu. E mult prea haos în orașul ăsta și nicio electronică nu va suplini lipsa experienței și a reflexelor formate în timp. Sfatul meu e să nu arunci cu banii pe mobră nouă.... Iar miarul ăla chiar nu-i de tine. 

Fii înțelept pe măsura vârstei și îndreaptă-ți atenția către un maxi scuter de 250 sau chiar 125. După un an de mers vei știi dacă e de tine mersul pe două roți sau dacă e cazul să pui casca în... dulap. 

 

La aproape...cu ceva mult sub 70 de cai si o greutate de aprox 220 kg, este ca un logan al motocicletelor. Nu compara mere cu pere :D E frumos cum ai descris din condei, dar nu e chiar asa. I-ar mai fi trebuit niste cai pentru greutatea ei. Loganului, inca cel putin 200 si tot nu se simtea ca un motor :)

 

In rest, de acord cu colegu', nu e ok pentru incepator, nici in afara, nici in oras. Am avut 2 ani un monocilindru de 190 de kile si ceva mai jos si ingust decat v-strom. Experientele din traficul urban si extraurban, au contat mult in a invata gabaritul, ciclistica, greutatea, etc etc...unei motociclete. Poate unii o iau mai incet, dar poate nu. Cert e ca nu unul de 1000 e etalonul pentru asa ceva.

 

 

 

 

Edited by misionaru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 30.07.2019 la 2:18, cooldeep a spus:

vreau sa l vad pe riderul ala care intra intr o curba mai stransa inclinat deja la 40 de grade si isi da seama ca a belit o daca nu franeaza brutal ca trasa il va arunca in parapet si atunci cu sange rece apasa pedala de frana, intra in actiune cornering absul, motorul se culca si iese teafar si nevatamat de acolo :) Daca se poate undeva pe un drum unde parapetii sunt din loc in loc, imi vin in minte niste drumuri din albania, muntenegru, austria :) ca nah pe transalpina acum exista prea multi parapeti :)
Frane mai bune... incearcati va rog mitas e07 dakar la 15 grade si daca se poate usor ud pe jos cu ce stroama vreti voi. Sa vedem cum e cu franele ...

Uite am facut-o eu. Si daca nu aveam cornerig o beleam rau.

Ca si concluzi din ultimele pagini:

1, ia-ti agregat de 125

2, dupa 3 luni treci la 250,

3, dupa alte 3 treci la ceva 4-500

4, mai rezisti nitel si iei un 650

5, constati ca nu e ce vrei si iei 1000

 

Si uite asa ai pierdut 2 ani de motociclit si o gramada de bani, citind experientele altora pe forum.

In ultimii 5 ani am avut cel putin un sfert din clienti cu carnetul luat proaspat. Au plecat toti fericiti cu agregatul pe care l-au vrut, nici unul sub 100cp si pana acum nu a patit nici unul nimic. Daca iei capatana cu tine cand pleci la drum poti sa iti iei si 300cp la prima mobra. Mana dreapta sa fie cuplata la creier si ala atent la ce face. Ia-ti ce iti place si have fun!!!

Edited by bozoro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...