Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua!

 

Asa cred si eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua!

Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie?

Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor?

Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie?

Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor?

Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg.

Am redresor ieftin de 1.2ah ce-i drept si il folosesc pe Yuasa doar inainte sa fiu sigur ca dupa iarna nu montez bateria degeaba. Din experienta mea nu e bine sa ajunga o baterie la 15.8 in cateva minute cum a zis el, chiar si cu un redresor mai puternic de 1.2ah nu urca asa de repede voltajul in mod normal. Din cauza asta cred ca are o problema cu bateria. Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum.

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie?

Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor?

Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg.

 

N-am incercat sa o pun pe alt redresor ca nu am. Daca fac asigurarea la Yamaha, poate dau o fuga cu bateria pe la tine la garaj si verificam.

» Post actualizat in 09 Mar 2017 20:34

Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum.

 

:))))) Genial. E si asta o optiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, daca bateria ar absorbi un curent mare,a apropiindu-se de valoarea maxima pe care poate sa o dea sursa (redresorul) tensiunea ar avea tendinta de scadere in loc sa creasca ......

Intrarea in protectie apare cand curentul absorbit depaseste curentul maxim al sursei si se manifesta prin intreruperea totala a tensiunii. In nici un caz prin cresterea ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am redresor ieftin de 1.2ah ce-i drept si il folosesc pe Yuasa doar inainte sa fiu sigur ca dupa iarna nu montez bateria degeaba. Din experienta mea nu e bine sa ajunga o baterie la 15.8 in cateva minute cum a zis el, chiar si cu un redresor mai puternic de 1.2ah nu urca asa de repede voltajul in mod normal. Din cauza asta cred ca are o problema cu bateria. Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum.

Curentul redresorului se masoara in A (amperi), capacitatea acumulatorului in Ah (amperi ora)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu neaparat dar nu strica. Dupa ce bagi acidul ea ajunge cam la 75% incarcare. TRebuie sa astepti o vreme sa isi faca reactiile necesare. cel mai bine o lasi peste noapte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O las la incarcat sau cu acidul in ea, pe raft, in casa? :D

nu neaparat dar nu strica. Dupa ce bagi acidul ea ajunge cam la 75% incarcare. TRebuie sa astepti o vreme sa isi faca reactiile necesare. cel mai bine o lasi peste noapte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am avut baterie de genul (nu AGM, doar cu acidul separat) avea niste instructiuni in care scria ca, dupa ce pui acidul si stax timp, in functie de valoarea tensiunii la borne, sa o pui pe redresor sau direct pe agregat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am avut baterie de genul (nu AGM, doar cu acidul separat) avea niste instructiuni in care scria ca, dupa ce pui acidul si stax timp, in functie de valoarea tensiunii la borne, sa o pui pe redresor sau direct pe agregat.

Asta are instructiuni doar cum sa torni acidul in baterie. Mai departe, nu scrie :D De asta am intrebat, sa fiu sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Chiar daca am primit sfaturi sa nu fac asta m-am incapatanat, totusi, si am luat un intrerupator de curent de barca cu motor pentru a-l monta pe mobra. Scopul este acela de a anula circuitul curentului din baterie, atunci cand mobra stationeaza pentru a evita pierderile. Cheia de actionare are trei pozitii: off - in care o poti scoate si pleci cu ea, semi-off - in care nu poti sa o scoti dar totusi circuitul este intrerupt si on - in care nu o poti scoate dar circuitul este activat. In felul asta stiu sigur ca nu mai pot avea pierderi si bateria va rezista mai mult timp neincarcata.

Am masurat si curentul de incarcare si este ok - 14,16 V.

Montajul a fost putintel complicat pentru ca a trebuit sa gasesc un loc potrivit unde sa incapa jucaria dar sa fie si intr-o pozitie convenabila. Voi reveni cu poze de pe mobra.

 


» Post actualizat in 19 Mar 2017 07:16

Am revenit cu poze. Cu si fara cheie. Atunci cand cheia este scoasa are un capac de protectie impotriva ploii.

post-64940-0-68813700-1489899999_thumb.jpg

post-64940-0-55642800-1489907792_thumb.jpg

post-64940-0-78892600-1489907797_thumb.jpg

post-64940-0-12745300-1489907802_thumb.jpg

post-64940-0-76572500-1489907805_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa tii o cheie din aia de rezerva la tine! Pt ca pare destul de expusa si nu e greu de rupt accidental. In rest prefer sa nu comentez asupra instalarii.

 

Cheie de rezerva nu am. Dar, la o adica, pot umbla la baterie si anulez oricand circuitul secundar, intorcandu-ma la varianta factory default. Am luat in calcul inclusiv ca voi pierde cheia, sau o uit in heblu, sau se rupe etc. No problem, desfac 3 suruburi si inapoi la origini. Referitor la instalare am urmarit functionalitatea, nu estetica. Mai am un plastic de rezerva si oricand, in situatia in care as vinde-o, il pot pune la loc. Sau poate nu te-ai referit la estetica ci la risc de incendiu... Legaturile sunt cu papuci sertizati in cablu litat de 10 cu saiba grover, sper sa nu faca vreo buba pentru ca nu ar avea de ce. De regula, contactele sunt busite pe +, nu pe -.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am cumparat ieri o baterie Unibat, pe care am formatat-o cu un redresor de la Louis. Dupa mai multe ore, s-a aprins ledul verde care indica faptul ca bateria s-a incarcat, dar si unul portocaliu, care arata ca redresorul a initiat un proces de desulfurare. Am mai formatat o baterie, cu acelasi redresor, in urma cu cateva luni, si atunci s-a aprind doar ledul verde (baterie incarcata). O fi defect acumulatorul Unibat (in care caz o sa il schimb) sau sunt si cazuri cand incarcatorul face desulfurarea de la inceput? Multzam frumos pentru ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am distrus si mitul ca bateriile exide sunt wow, a murit dupa 2ani si 14zile mai exact, la fel ca si restul firmelor de baterii tot pe acolo m-au tinut.Data jos iarna,caldurica, incarcata.....degeaba.

Voi cumpara produs traditional romanesc rombat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am cumparat ieri o baterie Unibat, pe care am formatat-o cu un redresor de la Louis. Dupa mai multe ore, s-a aprins ledul verde care indica faptul ca bateria s-a incarcat, dar si unul portocaliu, care arata ca redresorul a initiat un proces de desulfurare. Am mai formatat o baterie, cu acelasi redresor, in urma cu cateva luni, si atunci s-a aprind doar ledul verde (baterie incarcata). O fi defect acumulatorul Unibat (in care caz o sa il schimb) sau sunt si cazuri cand incarcatorul face desulfurarea de la inceput? Multzam frumos pentru ajutor.

Ciudat. O baterie careia abia i s-a introdus electrolitul nu prea are cum sa fie sulfatata. Ce acumulator e? Ai urmat intocmai intructiunile de formatare? Cu lasat 20 de minute la aerisit dupa ce ai pus acidul? Cu respectat puterea de incarcare? Ce-a zis redresorul dupa ce a terminat tot?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

caldurica

Prima greseala. ;)

» Post actualizat in 29 Mar 2017 12:58

Salut. Am cumparat ieri o baterie Unibat, pe care am formatat-o cu un redresor de la Louis. Dupa mai multe ore, s-a aprins ledul verde care indica faptul ca bateria s-a incarcat, dar si unul portocaliu, care arata ca redresorul a initiat un proces de desulfurare. Am mai formatat o baterie, cu acelasi redresor, in urma cu cateva luni, si atunci s-a aprind doar ledul verde (baterie incarcata). O fi defect acumulatorul Unibat (in care caz o sa il schimb) sau sunt si cazuri cand incarcatorul face desulfurarea de la inceput? Multzam frumos pentru ajutor.

Citeste manualul redresorului.

 

https://cdn3.louis.de/content/catalogue/articles/zusatz/anl/10003613_Manual-D_GB.pdf?_ga=1.105734475.972781079.1490791629

 

"If all the test criteria are satisfied after charging and the battery is found to be „healthy“, the charger switches the „Done“ („Fertig“) LED on and enters maintenance mode. At the same time, the „Charge“ („Laden“) LED goes out, and the „Desulphation“ („Entsulfatierung“) LED is turned on. This means that the battery is charged and ready to operate, and it can be disconnected from the charger."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti?

cu siguranta e bateria de vina... am avut si eu o baterie care a facut axact cum ai scris tu..pana la urma am cumparat alta baterie si aia e.. merge .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Mi-am luat o baterie Toplite YT12b-BS si am varsat pe jos o buna parte din electrolitul cu care a venit. Nu ma intrebati cum. Apoi am dat 22 lei pe 1L de la un magazin auto si am umplut pana sus, din ce am reusit eu sa vad prin gaurile alea. Intrebarea mea, daca am pus prea mult/prea putin ce se poate intampla?

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puteai sa golesti bateria, sa umpli din acel litru flacoanele mici cu care a venit bateria si turnai in baterie cantitatea potrivita. Cu o seringa mai sanatoasa iti usurai munca.

Si totusi, cum ai reusit sa l versi? Curge destul de greu si in baterie cand e cu susul in jos..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...