Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Salutare,

 

Am lasat 5 zile motocicleta nepornita iar cand am vrut sa o pornesc bateria era aproape descarcata. Dupa cateva incercari, era si mai rau. Urmatoarea zi am pus redresorul (unul de la Lidl) pe ea si avea o linie. Am dus-o la 3 linii si am pus-o pe motor. M-am plimbat cu ea putin peste jumatate de ora si in turatii mai ridicate (9-10000) astfel incat sa incerc sa o descarc (voiam sa stiu sigur daca nu cumva e releul).

A fost ok. Urmatoarea zi, dimineata, am gasit-o iar descarcata. Am incarcat-o iar, m-am plimbat aproape o ora (tot asa, fun mood). Am oprit 10minute, apoi era moarta.

 

Nu am apucat sa pun voltmetrul sa vad cu cat incarca releul. Acum sunt in Bucuresti, ea in Ploiesti. Din experienta voastra, bateria este de vina? Ma gandesc ca daca nu incarca releul, bateria s-ar fi dus de tot.

 

As prefera sa fie bateria :D

 

Multumesc!

N-ai cum sa stii niciodata sigur daca nu masori incarcarea, dar asa ochiometric pare ca bateria nu mai tine curent.

Daca nu incarca corect mergeai pe baterie si la un moment dat murea...sau poate ai un consumator cand motorul e oprit gen alarma sau ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc pentru reply, in primul rand :)

 

Am uitat sa spun, la instalatia electrica nu am schimbat absolut nimic, nici macar un bec. Deci ipoteza asta pica.

Asa ma gandeam si eu, ca daca releul nu incarca, m-ar fi lasat cu siguranta si bateria in scurt timp. Voiam niste pareri pana ajung acasa sambata :D O sa pun voltmetrul pe releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

M-am plimbat cu ea putin peste jumatate de ora si in turatii mai ridicate (9-10000) astfel incat sa incerc sa o descarc (voiam sa stiu sigur daca nu cumva e releul).

De unde ideea ca daca mergi mai turat se descarca bateria mai repede? E fix pe dos.

» Post actualizat in 03 May 2018 07:26

Atentie cand masori, vezi in manual la ce turatie se face masurarea si cu ce consumatori. Daca masori la ralanti cu faru' stins e degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat incarcarea, 13.7-14.2. Ramane sa cumpar baterie. Ce parere aveti despre Exide? Imi puteti recomanda un magazin cu preturi ok? Am gasit la 210 lei, 8.6Ah si are o tehnologie AGM despre care o sa citesc acum.

Editat de DrLexic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat incarcarea, 13.7-14.2. Ramane sa cumpar baterie. Ce parere aveti despre Exide? Imi puteti recomanda un magazin cu preturi ok? Am gasit la 210 lei, 8.6Ah si are o tehnologie AGM despre care o sa citesc acum.

Eu am mai luat de pe emag

https://www.emag.ro/baterie-moto-exide-8-6ah-ytz10-bs/pd/D7CMF3BBM/?X-Search-Id=0b5d0eb65fda09e9e5e4&X-Product-Id=14726869&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Search-Action=view

Si am formatat-o eu ca vine uscata.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Salutare, am nevoie de o parere.

 

De vreo saptamana nu am mai iesit cu motorul si am zis sa mai verific bateria. Acum 2 zile am pus-o la incarcat (redresor Lidl) si a pornit foarte greu. Adica a trebuie sa apas de 4-5 ori butonul sa o ia. Scotea pacanitul din video. Cand am pus-o la incarcat avea 12,1. Am tinut-o 2 zile si astazi era la 13,7 , incarcata zic eu.

In seara asta am vrut sa mai vad ce si cum si nu vrea sa o incarce deloc.

 

Motorul porneste ok, lichidul din baterie este in parametri, o am de 2,5 ani si iarna a stat in casa pusa pe redresor o data la 2 luni. Acum 2 luni am schimbat releul, nu mai incarca si am pus o chinezarie, dar mai mult ca sigur o sa ii iau un Mosfet curand, este al doilea releu in 6 ani.

 

Probabil ca trebuie sa o schimb, in filmulet se vede ca acum a scazut la 12,9. Dar mi se pare ciudat de ce nu vrea redresorul sa o incarce, avand inca putere in ea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Salut,

 

Hornetul meu 600FA 2012 a avut o baterie Yuasa FA 12V 8.6Ah (YTZ10S) care vad ca avea 190A curentul de pornire.

Mi se pare cam scumpa sa o inlocuiesc cu acelasi model si as vrea sa incerc o Varta  TTZ14S-BS 12V 11AH, 230A (https://www.epiesa.ro/baterie-motocicleta-varta-511902023a514-funstart-agm-ttz14s-bs-12v-11ah-230a-acc-894.htm)

 

Marele meu dubiu este daca acel curent de pornire de 230A este ok, sau va fi o problema? (banuiesc a trebuie sa fie >= cu acel 190 al bateriei originale, dar vreau sa ma asigur ca nu fac vreo prostie cu 230)

A doua problema, ar fi ca e un pic mai inalta 110mm vs 93mm. Dupa calculele mele ar incapea ... poate confirma cineva care a montat dimensiunea asta pe Hornet?

 

Thx :)

Editat de krammer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la bateriile auto din ultimii ani varta cele mai slabe au crapat cam toate dintr-o serie intr-un an -adica in garantie (inclusiv a mea si bineinteles ca aruncasem garantia..)

tot gunoaie Rombat calciu

foarte bune Exide si contrar celor de mai sus Caranda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, mihai c a spus:

la bateriile auto din ultimii ani varta cele mai slabe au crapat cam toate dintr-o serie intr-un an -adica in garantie (inclusiv a mea si bineinteles ca aruncasem garantia..)

tot gunoaie Rombat calciu

foarte bune Exide si contrar celor de mai sus Caranda

Ai respectat modul de utilizare al acumulatorilor?

Iti functiona instalatia de incarcare cum trebuie?

Folosesc acumulatori Varta pe toate masinile din firma, si la toate motocicletele. Si s-au comportat foarte bine. Nici una nu s-a prapadit in  garantie.

 

@krammer  Acel curent pe care il numesti tu de pornire este curentul maxim pe care il suporta acumulatorul fara sa se deterioreze. Asadar nu pateste nimeni nimica.

Legat de dimensiune sa ai grija sa stea cum trebuie fixata in locas, sa ajunga cablurile electrice cum trebuie, sa nu stea intinse fortate.

O sa ma uit prin garaj ca parca aveam una veche. Daca esti din Buc ti-o dau sa faci o proba sa verifici cum sta pe mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie aș întreba și eu, deși, din ce știu, nu ar afecta sistemul electric al motocicletei: e ok să cuplez direct la borne chargerul de la Lidl sau mai bine dau jos negativul? A stat pe mobră de vreo două săptămâni, inclusiv cu alarma pornită, nu i-ar prinde rău o încărcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos ar fi sa o incarci cu cablurile de pe moto date jos.

Nu stiu cat de destept este aparatul de la Lidl, dar incarcatoarele astea electronice in functie de capacitatea bateriei au curenti de incarcare diferiti si trebui sa vada doar bateria pentru a socoti cum trebuie curentul de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un incarcator destept se uita ce are la borne. Verifica niste rezistente, caderi de tensiune, si decide cu ce curent sa incarce. Daca mai are agatati si alti consumatori evident ca va face o socoteala gresita.

Daca tot are o fisa aparatul de incarcare, ce spune acolo? Sa incarci cu acumulatorul conectat la moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e asa "destept" incarcatorul de la lidl. Cel mai probabil baga maximul de curent pana in momentul cand ajunge intr-un punct (probabil o anumita tensiune), si apoi probabil ca porneste un timer care reverifica si eventual reporneste bagatul de curent in baterie. Sunt 90% sigur ca nu variaza curentul de incarcare.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu ar fi bine pentru acumulatori. Mai ales pentru cei mici. Ca ordin de marime se considera un curent potrivit de incarcare cel care este 10% din capacitatea acumulatorului.

Ai acumulator de 8 Ah, curentul potrivit ar fi de 0,8 A.

Daca aparatul incarca cu 1A atunci este bun pentru acumulatorii de peste 10Ah. Cu cat va fi mai mare acumulatorul cu atata se va incarca mai incet, lucru care nu ii face rau.

Dar faci si tu o verificare. Pui ampermetrul in serie intre una din borne si incarcator si vezi cu ce curent incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...