Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Teoretic da. Are autodescărcare mai mică, dar aia pe acid o mai poți resuscita și dacă e sleită, asta cu gel nu prea. Eu nu recomand/cumpăr baterii scumpe nici la moto și nici la auto, în primul rand pt că șansele să fie vechi ținute în stoc sunt mai mari, cele ieftine sunt de regulă proaspete. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am avut si Yuasa si Toplite si Poweroad, toate pe gel, 10Ah. Yuasa e un brand de baterii de top, si calitatea componentelor e pe masura. Poweroad e un brand chinezesc foarte ieftin, dar la calitate decenta, as spune peste Toplite, care e brandul mai ieftin de la Yuasa. Eu am cumparat Poweroad-ul ca baterie de backup pentru ca era extrem de ieftina (120 de lei pe gel, tot la Caranda), dar cand a crapat bateria principala de pe mobra am pus Poweroad-ul si a mers fara probleme.

 

Durata de viata o estimez cam la jumatate la Poweroad fatza de Yuasa.  Din ce imi aduc aminte, Yuasa a mers vreo +4 ani fara probleme, dupa care a crapat. Poweroad a mers vreo 2 ani dupa care s-a descarcat aparent iremediabil, redresorul o arata moarta. Am pus o Varta pe mobra si neavand ce pierde la Poweroad am dat in ea cu setarea de curent mai mare, pentru baterii auto, a redresorului. Spre surpriza mea, si-a revenit, se incarca ok acum si am pornit de mai multe ori mobra cu ea.  Deci mai are ceva viata, dar n-am mai montat-o ca baterie principala. Conditiile de exploatare au fost destul de similare la toate bateriile.

 

Ca fapt divers, n-am remarcat avantaje semnificative la gel fatza de acid. Nici la self-discharge, nici la rezistenta la frig. Un plus e ca nu se varsa, in caz ca o sucesti in timpul montajului sau faci enduro, si nu au nevoie de intretinere.

 

Altfel spus, sunt ok amandoua variantele tale. Eu as lua Yuasa la banii aia, daca intr-adevar Yuasa si nu Toplite si daca bateria e noua, cumparata dintr-o sursa de incredere. Dar nu risti mare branza nici cu chinezeasca, o schimbi dupa 2-3 ani si aia e.

 

Curentul de pornire mare e de bine, nu ai ce sa strici. Ala spune ca bateria e capabila sa furnizeze minim x amperi la pornire, si daca ai un electromotor mai fomist care suge mult curent la pornire te intereseaza o valoare suficient de mare cat sa ii acopere necesarul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și rombat premier au murit la 6 luni! Murit de a trebuit pusă alta ca să ajungă omul cu mașina la ei pt garanție, degeaba o porneai cu cabluri... În schimb dintre ieftinelile pe care le-am vândut/montat diferiților clienți n-a picat niciuna, nici auto nici moto. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine Rombat a cedat in garantie,au pus alta care a cedat si ea in garantie dar ma saturasem de drumul pina acolo (e si asta parte din politica lor);apoi un Varta a cedar la fix un an,ca si multe altele ale clientilor sau amicilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mihai c a spus:

Varta la masini in ultimii ani au fost mai proaste decit Rombat,au cedat multe la fix 1 an;le-au calculat prost,trebuia sa tina 2 ani si o zi...

Cate baterii Varta ai pus si au cedat dupa 1 an? Nu ce ai auzit de pe la prieteni sau din folclor.

Folosesc exclusiv Varta la masini din 2009. Si am tot pus ca avem destule masini la firma. Nu s-a prapadit nici una. Au tinut foarte bine.

La fel si la moto nu am avut nici o problema cu Varta.. Atat cele mici de 14 Ah cat si doua mari de 19Ah.

 

Acuma ce sa spun, poate am avut eu noroc si le-am prins doar pe cele bune.

 

La motoare am folosit Exide, Varta si Yuasa si toate s-au comportat bine.  

 

Dar durata de viata mai depinde si de modul de folosire (de ex numar de porniri pe zi si cati km faci intre doua porniri) si evident de cum cum ai grija de ele, mai ales la moto.

Desi de ex. Varta, care vad ca este aratata cu degetul, a ramas peste iarna pe chopper int-un garaj fara incalzire, si dupa circa 7 luni de stationare a pornit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, TETEA. a spus:

Pe motocicleta ultima baterie Varta m-a tinut fix doi ani si o luna. Eu unul sa nu mai aud de Varta...

Si pe mine m-au tinut la fel doua baterii Varta 

Pe transalp 2 ani,pe africana 2 ani....

Si inca o Varta cu un element in scurt dupa nici un an.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 luni și câteva săptămâni m-a ținut o varta pe ij (planeta 5) acum 15 ani, și mă făcuseră ăia să-mi pun releu electronic ca să-mi valideze garanția (de 6 luni), încărca 14-14.2 cu el față de 13.5-13.6 cât băga originalul. Țineți cont că ijul n-are demaror, dar dacă o lăsam 2-3 zile nu mai aprindea nici becurile de pe bord, deși consum în stand-by nu avea deloc - nema ecu sau alte alea. Ulterior am fost sfătuit de colegi de breaslă să le evit, cred că am montat una pe un X3 acum un an, sunt curios dacă o pica... 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrez in domeniul de service auto,si am vazut pina acum foarte multe Varta picate dupa fix un an;inclusiv la una din masinile mele,la masina nasului meu,la un vecin de atelier si la a unui prieten.toate la un an de la  montaj;fara problele de incarcare la masini (sunt electronist).E suficient? Si eram fan Varta inainte...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mihai c a spus:

Lucrez in domeniul de service auto,si am vazut pina acum foarte multe Varta picate dupa fix un an;inclusiv la una din masinile mele,la masina nasului meu,la un vecin de atelier si la a unui prieten.toate la un an de la  montaj;fara problele de incarcare la masini (sunt electronist).E suficient? Si eram fan Varta inainte...

 

Daca asta este experienta ta nu mai am ce spune.

Ori s-au adunat aici pe forum ghinionistii cu baterii Varta sau am avut eu noroc chior 😂

Am avut o Varta cumparata in 2013 pentru Chopper. Dupa 2 ani  i-am dat-o lui fii-miu pe Transalp, apoi dupa un an i-am luat una noua si cea veche s-a intors la mine pe Chopper. Anul acesta nu a mai pornit moto asa ca am luat una noua. Tot Varta 🙈. Asadar a tinut 6 ani. Poate daca as fi fost atent cu ea si o dadeam jos de pe chopper asta iarna ar mai fi mers, cine stie.

Si la masini nu a fost rau: Renault Koleos are o dimensiune ciudata la baterie. Si am gasit doar la Varta. La una dintre masini bateria are 6 ani iar la cea mai "tanara" are 3 ani.

 

Acuma si experienta mea pozitiva zic ca este suficienta ca sa consider ca Varta sunt baterii bune.

 

De departe cea mai tare baterie pe care am avut-o a fost una Delphi de pe duba, Renault Master. E drept ca a fost cea de fabrica si a tinut 14 ani.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Silver Arrow a spus:

Ori s-au adunat aici pe forum ghinionistii cu baterii Varta

 

Varta, si nu numai, cred ca baga rebuturile pe Europa de Est. Asa s-ar explica ca firme consacrate ca Varta sau Bosch dau tot felul de rateuri.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen Posibil, nu stiu ce sa spun. Tipul de la care le cumpar isi verifica fiecare baterie pe care o achizitioneaza si posibil ca importatorul sa nu ii mai dea jafuri. La inceput mi-a spus ca respingea si jumatate dintre acumulatorii livrati.

 

@mihai c in general acumulatorii de prima echipare, adica cei pusi in fabrica, au caracteristici superioare celor din magazin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, mihai c a spus:

Si cele OEM Opel din anii 2001-2005

 

Acum 42 minute, john17 a spus:

Nu comparați bateriile (și alte piese) cu care vin mașinile din fabrică!

 

Acum 39 minute, Silver Arrow a spus:

in general acumulatorii de prima echipare, adica cei pusi in fabrica, au caracteristici superioare celor din magazin.

 

Piesele care se monteaza in fabrica sunt cea mai buna calitate disponibila in baza unui raport calitate/pret negociat intre fabrica si furnizor.

 

Piesele de schimb OEM desi sunt vandute ca piese originale nu au aceeasi calitate ca cele montate din fabrica. Indiscutabil au o calitate foarte buna dar nu aceeasi cu cele din fabrica.

 

Piesele aftermarket ale marcilor consacrate (TRW, Bilstein, Monroe, Bosch, etc) au o calitate destul de buna dar nu se compara cu fabrica sau OEM-ul. Piesele no name... cat dai atat face desi foarte rar poti avea surprize placute.

 

Chestiile astea sunt in general stiute, primele doua variante le-am aflat de la o persoana care lucreaza in domeniu si mi-am dat seama ca asa este, mai ales in cazul pieselor de schimb pentru masinile care nu se mai fabrica dar care inca exista pe piata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update: am dat bateria jos de pe gpz și nu este yuasa, asa cum am crezut(nu știu de ce mi s-a părut după partea de sus care era la vedere). Este o varta pe care scrie 2017 de fostul proprietar, deci 2 ani a ținut. Am pus-o pe redresor și am mai mers cu ea vreo 2 zile pana când s-a descarcat sub 11v, deci e buan de aruncat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...