Feher Virgil Calin Postat Iulie 2, 2020 Share Postat Iulie 2, 2020 Chiar iti multumesc de ajutor ! SILVER ARROW Sincer, ma pune un pic pe ganduri deoarece : - regulatorul de tensiune l-am schimbat acuma 3 ani, ( nou nout 100 - 120 euro ) - verificata instalatia electric si refacuta in mare parte ( anul trecut ) - verificata de electrician ( incarcarea ) - etc Si sincer imi este cumva sa pornesc la drum mai lung !!! DAR asa voi proceda cum m-ai sfatuit, ....CIUDAT e ca farul mi-se pare ca se incalzeste prea tare !!! Farul porneste odata cu contactul ! DAR voi pune un voltmetru ! Cu respect Calin Feher Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RandomName Postat Septembrie 7, 2020 Share Postat Septembrie 7, 2020 Pe anumite baterii AGM scrie clar sub un "WARNING" sa nu folosesti bateria fara sa o incarci 12 ore. Intrebarea mea este: Ce se intampla daca nu astepti 12 ore si o pui pe motocicleta dupa cam 20-30 min? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 N-o sa aiba viata lunga. Desi bateriile moto in ultima vreme tin doar cu noroc 3 sezoane... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Recent am montat un LP gel pe un R6. Deși pe cutie scrie că e ready to user, a stat minim 10 ore pe chargerul de la LIDL până a arătat full. Pe mobra mea am un FulBat pe acid de 3 ani. Duminică am uitat contactul pus la benzinărie (pauză de vreo 20 min pentru gaz și cafea), mi-a stat inima înainte să o pornesc. A luat-o instant, fără să se bâlbâie. Deci, dpmdv mai contează și ce nimerești, că poți lua brand de renume care să țină un sezon, dar și praștie care să țină 3-4. Dar și invers. Loterie uneori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Depinde si de felul cum a venit bateria de la producator. De la acelasi brand, unele vin gata formatate, altele vin cu acidul separat. De ex de la Toplite si Unibat alea mici, 5, 7, vin gata formatate. Nu stii cand a fost formatata in fabrica. De la 9 in sus vin cu acidul separat. Aspect important: la astea cu acid separat conteaza mult lasatul cu flaconul infipt in ea vreo 20 de minute dupa ce s-a scurs acidul ca sa iasa gazele rezultate in urma reactiei initiale. Asa scrie si in manualul bateriei, dealtfel. Daca sigilezi bateria prea repede risti sa se umfle in primele zile de utiliare. Am patit-o cu o gramada de flacai care faceau formatarea dupa ureche si apoi o trimiteau la garantie. Garantie my ass! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Orice baterie cu acid cumparata trebuie pusa la incarcat. Ce se intampla daca nu o pui? Nu vei beneficia de intreaga ei capacitate de stocare a curentului. Capacitatea ei maxima va di de 90%, 80% etc. Suficient cat sa isi faca treaba o perioada, dar sub cat ar fi avut daca respectai cu un minim de efort indicatia producatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Cele pe Gel sigilate sunt gata formatate (eu si astea le mai pun pe redresor ca cine stie de cand stau). Cele AGM cu acid separat se lasa cel putin o ora deschise dupa care se incarca cu un incarcator care incarca cu un curent slab. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 O fi fost formată, dar tot a durat 10 ore până a terminat chargerul de băgat curent în ea. LandPort 10 Ah GEL. Deci nu e încărcată full. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nemeti_huni Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Va salut. Ma intereseaza ce valori ar trebui sa-mi arate voltmetrul in cazul unui acumulator in stare buna de functionare, scos din motor, montat si la pornire? Dupa o perioada de cateva saptamani in care nu am folosit motorul, s-a descarcat acumulatorul si dupa ce l-am pus la incarcat, spre surpinderea mea, tot nu invarte electromotorul, ca si cum ar fi 99% descarcat. Are doar 1,5 ani si in mod normal n-ar avea cum sa se strice. Baterie Yuasa! Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Ba da, daca a stat descarcata se poate sulfata in cateva luni. Eu am patit in 2009 cu o yusaua nou-nouta a stat pe motocicleta din ianuarie pana in martie, motocicleta cu o alarma chinezeasca care tragea curent. In martie era suflatata complet nu mai tinea curent aproape deloc. Masoara cu voltmetrul si vezi ce tensiune ai la 10 minute dupa ce o scoti de la incarcat. Decat sa iei un Yuasa mai bine iei o chinezeasca si un charger inteligent ctek. Eu am asa din 2017 si e ca noua bateria. Dar o tin non stop pe charger. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator yo4hgx Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 Cauta pe cineva cu asa cevahttps://en.foerch.com/electrics-electronics/multifunctional-voltage-tester/battery-testing-devices/battery-test-device-argus-aa500pwp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Septembrie 8, 2020 Share Postat Septembrie 8, 2020 (editat) dupa incarcare, acumulatorul trebuie sa stea minim 2-3 ore ca sa obtii valori mai aproape de adevar. La valorile pe care le pun, un acumulator f bun are cel putin o zecime de volt mai mult dupa 3 ore de stat in repaos dupa ce a fost incarcat complet, cu un incarcator electronic. ~12.8V pentru baterie incarcata complet, in stare foarte buna ~12,6V pentru baterie in stare buna ~12,4V pentru baterie slabuta ~12,2 V pentru baterie slaba rau. Daca are sub 11,8V, un element este scurtcircuitat (picat) - nu o poti repara, decat daca e cu intretinere si un element a ramas complet fara electrolit si vei completa cu apa distilata pana la nivel, lasata bateria sa stea o zi si abia apoi incarcata. Orice este sub 10,6 V e definitiv pa. Editat Septembrie 8, 2020 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 Ma tem ca marea majoritate a bateriilor de la noi sunt fabricate in China. Cine vrea ceva inca bun sa-si cumpere Yuasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator foxbat Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 am renuntat la "brand-uri". tineau fix la fel si costau triplu am pus caranda ( sau ce vand aia acolo) pe 2 scutere si 1 motor. dupa 3 ani sunt in perfecta stare si au costat pana in 120 ron ( la sccutere chiar spre 70). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 La 08.09.2020 la 7:55, Lucian_M a spus: Duminică am uitat contactul pus la benzinărie (pauză de vreo 20 min Pai si de ce panica asta? Ramane farul aprins? Sau ce consuma atata cu contact pus de te-a ingrijorat? Bordul ca e aprins ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 La 08.09.2020 la 8:30, einstein1984 a spus: Ahem, bateria poate fi uscata formatata, adica incarcata si cu acidul scos. pe vremuri puteai cupara baterii uscat neformatatae, adica puneai acid si le si incarcai. este ca ai chiulit si la chimie ? cum ai trecut prin poli cu probleme de cognitie evidente? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nemeti_huni Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 Mersi de sfat, baieti. Dupa o incarcare completa (care a durat suspicios de putin) si 2 ore repaos, avem 12,68 V, iar dupa 6 ore, 12,58 V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 9, 2020 Share Postat Septembrie 9, 2020 Acum 3 ore, frigider a spus: Pai si de ce panica asta? Ramane farul aprins? Sau ce consuma atata cu contact pus de te-a ingrijorat? Bordul ca e aprins ? Ambele faruri rămân aprinse pe contact. Am led, ce e drept, dar tot îmi era că o împing, bacteria are 3 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator john17 Postat Septembrie 10, 2020 Share Postat Septembrie 10, 2020 Mulți au vazut-o (facultatea) și tot nu știu încotro se strânge un șurub... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 10, 2020 Share Postat Septembrie 10, 2020 Acum 18 ore, nemeti_huni a spus: Mersi de sfat, baieti. Dupa o incarcare completa (care a durat suspicios de putin) si 2 ore repaos, avem 12,68 V, iar dupa 6 ore, 12,58 V. Poti sa mai faci o verificare: dupa ce o incarci o pui pe moto, pui contactul, aprinzi luminile si vezi cat scade tensiunea. Daca tensiunea scade sub 12,4 V sau mai rau inseamna ca bateria este compromisa. Si nu va avea capacitatea necesara sa suporte curentul de pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Va salut, Am o baterie Varta 12v 12Ah - montata pe moto si nepornita din martie . Am pus-o aseara pe un incarcator de la Lidl ( avea 7.8V) iar acum are 9.4V. Intrebarea mea ar fi : incarcatorul are ledul standby aprins mereu iar voltajul sau bateria nu clipesc ( asa cum scrie in carte ) - considerati ca bateria este stricata sau incarcatorul ? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Multumesc pentru raspuns. Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ? Bateria a fost cumparata noua in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 57 minute, mrrlr a spus: Multumesc pentru raspuns. Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ? Bateria a fost cumparata noua in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum.... A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig? Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf. Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca. Nu ai avut chiar cea mai buna baterie. O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic. Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce. Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna. Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mrrlr Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 23 minute, Silver Arrow a spus: A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig? Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf. Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca. Nu ai avut chiar cea mai buna baterie. O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic. Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce. Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna. Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah. Rapsunsul este : da , a stat afara cu bateria montata. Mobra este una din 1991 ( motorul de Intruder vs 800 ) si fara electronica. Curios este ca in martie a pornit fara nicio problema iar acum , am pus contactul iar cand sa dau la automat s-au stins becurile din bord si nu a mai invartit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.