Sari la conținut

Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Chiar iti multumesc de ajutor ! SILVER ARROW

Sincer, ma pune un pic pe ganduri deoarece : - regulatorul de tensiune l-am schimbat acuma 3 ani, ( nou nout 100 - 120 euro )

                                                                                 - verificata instalatia electric si refacuta in mare parte ( anul trecut )

                                                                                 - verificata de electrician ( incarcarea )

                                                                                 - etc

Si sincer imi este cumva sa pornesc la drum mai lung !!!

DAR asa voi proceda cum m-ai sfatuit, ....CIUDAT e ca farul mi-se pare ca se incalzeste prea tare !!!

                                                                          Farul porneste odata cu contactul ! 

 

DAR voi pune un voltmetru !

Cu respect Calin Feher

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Recent am montat un LP gel pe un R6. Deși pe cutie scrie că e ready to user, a stat minim 10 ore pe chargerul de la LIDL până a arătat full.

Pe mobra mea am un FulBat pe acid de 3 ani. Duminică am uitat contactul pus la benzinărie (pauză de vreo 20 min pentru gaz și cafea), mi-a stat inima înainte să o pornesc. A luat-o instant, fără să se bâlbâie. Deci, dpmdv mai contează și ce nimerești, că poți lua brand de renume care să țină un sezon, dar și praștie care să țină 3-4. Dar și invers. Loterie uneori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde si de felul cum a venit bateria de la producator. De la acelasi brand, unele vin gata formatate, altele vin cu acidul separat. De ex de la Toplite si Unibat alea mici, 5, 7, vin gata formatate. Nu stii cand a fost formatata in fabrica. De la 9 in sus vin cu acidul separat.  

Aspect important: la astea cu acid separat conteaza mult lasatul cu flaconul infipt in ea vreo 20 de minute dupa ce s-a scurs acidul ca sa iasa gazele rezultate in urma reactiei initiale. Asa scrie si in manualul bateriei, dealtfel. Daca sigilezi bateria prea repede risti sa se umfle in primele zile de utiliare. Am patit-o cu o gramada de flacai care faceau formatarea dupa ureche si apoi o trimiteau la garantie. Garantie my ass!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice baterie cu acid cumparata trebuie pusa la incarcat. Ce se intampla daca nu o pui? Nu vei beneficia de intreaga ei capacitate de stocare a curentului. Capacitatea ei maxima va di de 90%, 80% etc. Suficient cat sa isi faca treaba o perioada, dar sub cat ar fi avut daca respectai cu un minim de efort indicatia producatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Cele pe Gel sigilate sunt gata formatate (eu si astea le mai pun pe redresor ca cine stie de cand stau). Cele AGM cu acid separat se lasa cel putin o ora deschise dupa care se incarca cu un incarcator care incarca cu un curent slab.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. 

Ma intereseaza ce valori ar trebui sa-mi arate voltmetrul in cazul unui acumulator in stare buna de functionare, scos din motor, montat si la pornire?

Dupa o perioada de cateva saptamani in care nu am folosit motorul, s-a descarcat acumulatorul si dupa ce l-am pus la incarcat, spre surpinderea mea, tot nu invarte electromotorul, ca si cum ar fi 99% descarcat. Are doar 1,5 ani si in mod normal n-ar avea cum sa se strice. Baterie Yuasa!

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, daca a stat descarcata se poate sulfata in cateva luni. Eu am patit in 2009 cu o yusaua nou-nouta a stat pe motocicleta din ianuarie pana in martie, motocicleta cu o alarma chinezeasca care tragea curent. In martie era suflatata complet nu mai tinea curent aproape deloc. 

 

Masoara cu voltmetrul si vezi ce tensiune ai la 10 minute dupa ce o scoti de la incarcat. Decat sa iei un Yuasa mai bine iei o chinezeasca si un charger inteligent ctek.

Eu am asa din 2017 si e ca noua bateria. Dar o tin non stop pe charger.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa incarcare, acumulatorul trebuie sa stea minim 2-3 ore ca sa obtii valori mai aproape de adevar.

La valorile pe care le pun, un acumulator f bun are cel putin o zecime de volt mai mult dupa 3 ore de stat in repaos dupa ce a fost incarcat complet, cu un incarcator electronic.

~12.8V pentru baterie incarcata complet, in stare foarte buna

~12,6V pentru baterie in stare buna

~12,4V pentru baterie slabuta

~12,2 V pentru baterie slaba rau.

 

Daca are sub 11,8V, un element este scurtcircuitat (picat) - nu o poti repara, decat daca e cu intretinere si un element a ramas complet fara electrolit si vei completa cu apa distilata pana la nivel, lasata bateria sa stea o zi si abia apoi incarcata.

Orice este sub 10,6 V e definitiv pa.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator foxbat

am renuntat la "brand-uri". tineau fix la fel si costau triplu

am pus caranda  ( sau ce vand aia acolo) pe 2 scutere si 1 motor.

dupa 3 ani sunt in perfecta stare si au costat pana in 120 ron ( la sccutere chiar spre 70).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.09.2020 la 8:30, einstein1984 a spus:

Ahem, bateria poate fi uscata formatata, adica incarcata si cu acidul scos. pe vremuri puteai cupara baterii uscat neformatatae, adica puneai acid si le si incarcai. 

este ca ai chiulit si la chimie ? cum ai trecut prin poli cu probleme de cognitie evidente?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, frigider a spus:

Pai si de ce panica asta? Ramane farul aprins? Sau ce consuma atata cu contact pus de te-a ingrijorat? Bordul ca e aprins ? :D

Ambele faruri rămân aprinse pe contact. Am led, ce e drept, dar tot îmi era că o împing, bacteria are 3 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, nemeti_huni a spus:

Mersi de sfat, baieti.

Dupa o incarcare completa (care a durat suspicios de putin) si 2 ore repaos, avem 12,68 V, iar dupa 6 ore, 12,58 V.

Poti sa mai faci o verificare: dupa ce o incarci o pui pe moto, pui contactul, aprinzi luminile si vezi cat scade tensiunea. Daca tensiunea scade sub 12,4 V sau mai rau inseamna ca bateria este compromisa. Si nu va avea capacitatea necesara sa suporte curentul de pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Va salut, 

Am o baterie Varta 12v 12Ah - montata pe moto si nepornita din martie . Am pus-o aseara pe un incarcator de la Lidl ( avea 7.8V) iar acum are 9.4V.

Intrebarea mea ar fi : incarcatorul are ledul standby aprins mereu iar voltajul sau bateria nu clipesc ( asa cum scrie in carte ) - considerati ca bateria este stricata sau incarcatorul ? 

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns.

Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ?

Bateria a fost cumparata noua  in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, mrrlr a spus:

Multumesc pentru raspuns.

Se mai poate resuscita - daca da, cum - sau se resusciteaza prin inlocuire ?

Bateria a fost cumparata noua  in August 2019 si a facut max.200 km. In martie am pornit motorul fara probleme cu aceeasi baterie iar acum....

 

A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig?

Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf.

Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca.

Nu ai avut chiar cea mai buna baterie.

O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic.

Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce.

Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna.

 

Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, Silver Arrow a spus:

A stat peste iarna montata pe motor, si amandoua in frig?

Daca mobra nu este ceva cu nspe electronice care sa iti sece bateria, nu trebuia totusi sa se faca praf.

Am avut o bateria Varta tinuta pe Shadow, fara sa pornesc mobra timp de vreo 12 luni din septembrie pina in septembrie anul urmator , tinuta in garaj neincalzit, si a pornit fara sa tuseasca.

Nu ai avut chiar cea mai buna baterie.

O poti pune la un alimentator clasic, ca sa ajungi cu ea la vreo 11 V si sa o poti apoi pune pe incarcatorul electronic.

Oricum, desi probabil ca mobra va porni, nu o sa te poti baza pe ea, fiind foarte probabil ca peste noapte sa se autodescarce.

Iti iei la anul una ca lumea, si ai grija sa o dai jos de pe mobra peste iarna.

 

Nu ar fi rau sa faci o verificare ce consumatori ai pe mobra: dupa ce iti vei lua o baterie noua, cu contactul taiat, pui un ampermetru in serie pe una din bornele acumulatorului si vezi ce consum ai in stationare. Si apoi faci si tu o socoteala: daca sa spunem vezi ca ai un curent de 25 mA, inmultesti cu 24 h si rezulta un consum de 600 mAh pe zi. Deci in 30 de zile inseamna 18.000 mAh, adica 18 Ah. Asta inseamna ca in mai putin de o luna ingenunchezi o baterie de 12Ah.

Rapsunsul este : da , a stat afara cu bateria montata. 

Mobra este una din 1991 ( motorul de Intruder vs 800 ) si fara electronica. Curios este ca in martie a pornit fara nicio problema iar acum , am pus contactul iar cand sa dau la automat s-au stins becurile din bord si nu a mai invartit.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • apriliacluj changed the title to Incarcatoare - Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...