Sari la conținut

Postări Recomandate

Cand cineva zice ca nu-si permite gume, ar trebui sa se gandeasca mai bine.

Motocicleta (in special motocicleta sport) nu e o necesitate. E o fitza, un moft, o placere... etc.

Pt transport exista ITB, Metrorex, Speed Taxi... :D

 

Sau... fiti "baieti destepti", luati SH-uri de ebonita si umpleti buzunarele la hotomani.

 

P.S.

Exista si SH-uri bune dar prea rar baga lumea la cap ce si cum e bun si ce e de aruncat la gunoi

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cand cineva zice ca nu-si permite gume, ar trebui sa se gandeasca mai bine.

Motocicleta (in special motocicleta sport) nu e o necesitate. E o fitza, un moft, o placere... etc.

Pt transport exista ITB, Metrorex, Speed Taxi... :D

 

Sau... fiti "baieti destepti", luati SH-uri de ebonita si umpleti buzunarele la hotomani.

 

P.S.

Exista si SH-uri bune dar prea rar baga lumea la cap ce si cum e bun si ce e de aruncat la gunoi

 

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca discutia e mai mult despre sportive... la un cruiser/chopper ce compozitie se recomanda si ce profil? Intreb pt ca eu pe spate am cauciucul cu profil V, nu e intarit, are ceva uzura dar mai merge folosit cam o vara, dar cel de pe fata e cam ciudat, cramponat, putin mai tare si cu multa "carne" pe el. Recunosc ca la dot nu m-am uitat.

 

Performance Solutions poti detalia, te rog, referitor la reglajul suspensiilor? Ma intereseaza pt ca pe spate am reglabil si m-am tot intrebat cum e mai bine... ridicat, coborat, la mijloc...

 

@biancocelleste: cred ca se refera la incalzitul anvelopelor. Si, din cate stiu eu, anvelopele slick sau semislick au o durata de viata mica nu obligatoriu prin prisma tocitului, ci a intaritului din cauza incalzirii repetate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca discutia e mai mult despre sportive... la un cruiser/chopper ce compozitie se recomanda si ce profil? Intreb pt ca eu pe spate am cauciucul cu profil V, nu e intarit, are ceva uzura dar mai merge folosit cam o vara, dar cel de pe fata e cam ciudat, cramponat, putin mai tare si cu multa "carne" pe el. Recunosc ca la dot nu m-am uitat.

 

Performance Solutions poti detalia, te rog, referitor la reglajul suspensiilor? Ma intereseaza pt ca pe spate am reglabil si m-am tot intrebat cum e mai bine... ridicat, coborat, la mijloc...

 

@biancocelleste: cred ca se refera la incalzitul anvelopelor. Si, din cate stiu eu, anvelopele slick sau semislick au o durata de viata mica nu obligatoriu prin prisma tocitului, ci a intaritului din cauza incalzirii repetate.

 

Da, Geo, ce sa zic, se vede treaba ca sunt afon 100% in materie de cauciucuri. Am sa imi fac partea mea de research ca sa pot veni mai apoi cu intrebari pertinente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms bec, stiu ca n-am nevoie de gume moi pt ce am eu, ca nu ma inclin pe curbe la 100+, dar nu stiam ce se face si ce nu pt astea micute...

cu suspensia aia pe spate sunt curios...chiar daca sunt offtopic, macar pe pm. tocmai curat amortizoarele spate (sunt in cada :P ).

p.s: cand vii in tara da un semn daca ai chef ne vedem la o bere si il iau si pe betivul de simi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ale mele sunt DOT 2006 Michelin Pilot Power, au fost puse de fostul propietar (spike) si arata foarte bine au uzura 10% am facut cu ele 6000 KM si inca mai ma duc 5000-6000

 

Daca au 10% uzura si au facut 6000 de km, inseama ca mai tin inca 54.000 km.... daca e sa facem matematica. corect? :)

Gumele au 7 ani vechime. Cauta o anvelopa noua sau, mai noua pentru fata macar. Nu te zgarci la o anvelopa, sanatatea ta e mult mai pretioasa.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ale mele sunt DOT 2006 Michelin Pilot Power, au fost puse de fostul propietar (spike) si arata foarte bine au uzura 10% am facut cu ele 6000 KM si inca mai ma duc 5000-6000

 

 

Alea nu mai sunt demult cauciucuri, vei sesiza asta cand vei inlocui fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am uitat pe ele... spate 2006, fata 2008. naspa, aiurea, cam nasol... oricum, vad ca sunt in stare destul de buna, poate mai duc macar sezonul asta, sa nu ma ruineze. nu sunt adeptul anvelopelor sh...

oricum o sa ajung la Cesar pt amortizoarele fata, carburator si ce o mai aparea...dar mai prin mai-iunie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca au 10% uzura si au facut 6000 de km, inseama ca mai tin inca 54.000 km.... daca e sa facem matematica. corect? :)

:10:

 

Corect.Mai ai ce sa mai spui ? :D

 

Mai baieti,luati-va cauciucuri noi ca e mai bine asa.

Vad ca sunt unii aici care nu stiu sa citeasca un dot,altii care spun ca n-au nevoie de cauciucuri moi ca ei nu se dau tare (atunci sa nici nu franati tare).

De cauciucuri sh nici nu poate fi vorba in cazul asta zic eu.

Faceti-va un cont de paypal si cautati in afara ca sunt cauciucuri ff bune la 100 $ bucata de fata.Macar fata sa fie noua,ca aia franeaza in caz de doamne-fereste.Nu sunt asa multi bani pt ceva ce va va imbunatati motocicleta din toate punctele de vedere,va poate salva de la o cazatura si pagubele inerente,sau chiar va poate salva viata.

Numai bine.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerile sunt si vor fi in contradictie vizavi de problema asta...eu unul spun doar atat...am simtit pe pielea mea ce inseamna sa ai gume sh versus gume noi...trebuie sa fi nebun sa spui ca gumele cu un dot de 1 an sau doi noi noute nu se merita sa le iei si ca fac aceeasi treaba ca unele sh uzate de altii si vechi de 5 ,6 ani...mai oameni buni voi va auziti???Sa fim seriosi ,nu va mai mintiti singuri....eu stiu ca bani nu sunt dar dupa cum spuneam cuiva care fumeaza 100 de euro pe luna sa lase dracu tigarile doua luni si asa isi incalta fierul de sub koor...e vorba in definitiv de viata fiecaruia!O parere....numa bine!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tigarile nu se lasa niciodata :)))

Lasand gluma la o parte, sunt de acord cu anvelopele noi. Oricand o sa fie mai buna o anvelopa noua, fata de una in stare buna, dar invechita.

Method poate m-ai inteles gresit... ma refeream la discutia mea cu bec, care spunea ca pt mobra mea nu se fabrica anvelope moi, ci doar pt cele mai mari. Asta nu inseamna ca nu as vrea anvelope noi, cu dot de acum 2 zile :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia cu viata cauciucurilor de strada depinde de ciclurile de incalzire e legenda. Depinde oarecum in sensul ca dupa multe cicluri de incalzire-racire trece si mult timp si se toceste cauciucul automat. aderenta depinde strict de grosimea/carnea suprafetei de rulare. nu pot trece multe cicluri incalzire-racire fara sa tocesti cauciucul, e la mintea cocosului, ca doar nu il incalzesti cu bricheta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era vorba de cele foarte moi, slick sau semislick, racing.

Eu cred ca aderenta tine la fel de mult si de varsta, nu numai de uzura. Poti sa ai o anvelopa nou-nouta, cu eticheta pe ea, dar fabricata acum 10 ani... e lemn, nu mai are aderenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vorbesti tati....Uite ca eu mi-am montat o asemenea anvelopa.Un dunlop sportmax dot 2006 (7 ani vechime) ,care nu a fost folosit niciodata,inca avea mustatile pe el.Vrei sa-ti zic ca la prima frana era sa raman fara mostenitori? Si pana acum am facut cu ea cam 5000 de km si NU am avut nici un incident in care sa-mi fuga fata pe asfalt curat?

Are aderenta cat cuprinde,si o sa mai aiba pana cand o sa fie uzata complet.

Dupa logica unora,si daca ne-am cumpara cauciucuri noi,dupa 3 ani ar trebui sa le aruncam ,chiar daca nu am circulat cu ele...

Editat de Nationalistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vorbesti tati....Uite ca eu mi-am montat o asemenea anvelopa.Un dunlop sportmax dot 2006 (7 ani vechime) ,care nu a fost folosit niciodata,inca avea mustatile pe el.Vrei sa-ti zic ca la prima frana era sa raman fara mostenitori? Si pana acum am facut cu ea cam 5000 de km si NU am avut nici un incident in care sa-mi fuga fata pe asfalt curat?

Are aderenta cat cuprinde,si o sa mai aiba pana cand o sa fie uzata complet.

Dupa logica unora,si daca ne-am cumpara cauciucuri noi,dupa 3 ani ar trebui sa le aruncam ,chiar daca nu am circulat cu ele...

 

Faci comparatia asta cu ce? Cu o anvelopa veche si uzata? Atunci da, e foarte buna una noua, dar veche ca ani. 2 anvelope identice, una produsa recent, una acum 10 ani... oare care e mai buna?

Ca idee: cauciucul imbatraneste, se intareste, crapa... fara sa fie folosit.

 

ia pune tu o poza cu cauciucul spate sa vedem si noi cat de mult te apleci

 

poza asta e facuta dupa ce am ajuns acasa de la vulcanizare

attachicon.gifch2.JPG

 

si asta dupa o iesire scurta si un mare drift...

attachicon.gifch1.JPG

 

Bridgestone S20 la ~15 grade C, presiune 2.6bar

Dupa ce s-au rodat fac whillie la iesirea din curba in loc sa derapeze (la +20c)

 

Cu Bt023 (touring) nu aveam incredere sa o aplec nici macar ca in prima poza si bt023 sunt printre cele mai bune cauciucuri sport-touring

 

Abia astept sa se incalzeasca si sa-mi montez gume noi.

 

Ceva de genul am si eu pe spate, ca profil ma refer. Doar ca nu e Bridgestone...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia pune tu o poza cu cauciucul spate sa vedem si noi cat de mult te apleci

 

poza asta e facuta dupa ce am ajuns acasa de la vulcanizare

attachicon.gifch2.JPG

 

si asta dupa o iesire scurta si un mare drift...

attachicon.gifch1.JPG

 

Bridgestone S20 la ~15 grade C, presiune 2.6bar

Dupa ce s-au rodat fac whillie la iesirea din curba in loc sa derapeze (la +20c)

 

Cu Bt023 (touring) nu aveam incredere sa o aplec nici macar ca in prima poza si bt023 sunt printre cele mai bune cauciucuri sport-touring

 

Abia astept sa se incalzeasca si sa-mi montez gume noi.

 

E cauciuc fata,deci e cel care suporta 70% din frane.Si totusi supravietuiesc.

 

Cat de mult ma aplec?Cat de mult e nevoie!Am atins si asfatul cu scaritele de cateva ori cu acest cauciuc si nu s-a intamplat nimic.Ca a fost "doar" de cateva ori nu inseamna neaparat ca nu stiu sa ma dau,ci ca imi pretuiesc viata si nu conduc la limitele motocicletei si cauciucurilor ca nu sunt pe circuit sau la motogp.

Parerea personala : PE CIRCUIT un cauciuc SH inseamna sinucidere curata,pe strada unde mergem 95% din timp sub viteze de 100 de km/h si doar uneori o mai sprintuim pana la 200 este ok si un cauciuc SH.Tot cauciuc e.

 

Ca unii se cred "raceri" si simt nevoia sa sa-si riste gatu cu manevre periculoase si fortarea norocului cu >200h cu genunchiu jos non-stop pe strazile din romania,s-o faca pe barba lor,si chiar le recomand sa-si ia cauciucuri noi,au nevoie de orice sansa in plus sa nu-si rupa gatu.

 

 

Faci comparatia asta cu ce? Cu o anvelopa veche si uzata? Atunci da, e foarte buna una noua, dar veche ca ani. 2 anvelope identice, una produsa recent, una acum 10 ani... oare care e mai buna?

Ca idee: cauciucul imbatraneste, se intareste, crapa... fara sa fie folosit.

 

 

Ceva de genul am si eu pe spate, ca profil ma refer. Doar ca nu e Bridgestone...

 

Tocmai asta e.NU am facut comparatie cu nimic.O anvelopa noua va fi mereu CEA mai buna.Doar am punctat faptul ca anvelopa fata de care spuneam franeaza foarte bine,si nu am fost pus in situatia in care sa zic ca mi-as fi dorit sa franeze mai tare,pt ca efectiv simteam ca se "infige" in asfalt la o frana mai violenta.

Adica nu e dracu atat de negru pe cat se zice.Pana la urma ,cauciucul vechi poate isi schimba el din proprietati,dar TOT CAUCIUC ramane,nu se transforma in margarina.

 

Unii cand aud de cauciucuri SH se panica atat de tare de parca ai zice sa mergi fara etrieri.

Editat de Nationalistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intalnit multi motociclisti care vin sa le montez gume SH. Sunt aproape numai cauciucuri din clasa gumelor tari, sunt vechi si mai mult de jumatate sunt ajunse la markerii de uzura. Se platesc cu 150-180 de lei pe anvelopa. Care ar fi problema deci?

Omanei buni, aruncati banii pe fereastra si va luati o veritabila teapa. Vanzatorii de gume SH, oamenii de bine ai motociclismului romanesc, nu dau doi lei pe siguranta voastra si ii doare in caot daca v-ati tavalit din cauza anvelopelor de lemn pe care le cumparati de la ei.

Sunt doar cateva tipuri de gume care merita luate SH si montate dar alea sunt gumele performante sport care in 2-3000 de km se consuma, nu tin pe rece, nu tin pe ud si de obicei le iau cei care se dau tare si au mai multa experienta.

Pt 100 de euro in plus, nu va zgarciti la gume si puneti anvelope noi. E cea mai buna investitie in siguranta pe sosea.

 

Lasati rizoamele, lasati manetutele colorate, semnalele pe leduri si ale bling bling-uri si bagati banii in ceva care merita de-adevaratelea!

 

 

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum zicea jagi '' cauciucul nou si mole e ca un casco" pt raceri;). daca mergi incet n'ai nevoie de casco ...de la cauciucuri.

 

Cauciucul nou si moale e un fel de casco pt mobra + asigurare medicala pt tine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Eu zic sa nu mai degenerati aici discutiile in jigniri. Eu personal inteleg topicul lui Zoran in felul urmator :

1. Producatorii de gume se afla intr-o continua competitie pentru acapararea pietii. Din acest motiv incearca sa impace specificatii extrem de contradictorii.

a) aderenta maxima indiferent de tipul de drum si motor pentru care sunt produse

B) confort maxim pentru biker (balonaj in crestere)

c) durabilitate cat mai mare

 

2. Cei care au motociclat in timpurile vechi(regimul trecut) stiu cat de greu era sa-ti faci rost de gume intr-o tara care nu importa aproape nimic.Foloseam cauciucuri pietrificate scoase de prin mai stiu eu ce pivnite sau procurate de la targ. Aderenta nu conta in mod semnificativ, sa ai cu ce te da era important. De multe ori nici nu gaseam de loc gume si tin minte ca am ajuns o data in situatia ridicola in care umblam cu guma fata cusuta cu sarma. De uzat nu se prea uza profilul,mergeam sezoane intregi cu un set, mai degraba ceda la un moment-dat talonul sau se crapau de batranete. Intr-o zi am facut rost (prietenii din fosta DDR) de gume Barum pentru simsonul cu care ma dadeam atunci. Nu mi-a venit sa cred ca ma dau cu acelasi motor.Comparativ cu cauciucurile de Ludus ma puteam inclina acum la unghiuri imposibile in trecut. In schimb in 10 mii de km guma s-a sters complet. A fost o constatare a contradictiei intre aderenta si durabilitate elemente pe care eu le consider cheia discutiei aici.

 

Mai tarziu m-am dat 50 mii de km cu un Voshod pe care l-am cumparat de nou si pe care l-am vandut cu aceleasi gume aflate inca in buna stare. E drept ca pareau facute din plastic si cam tot asa "tineau" la viraje. In traficul de atunci (anii 95) erau insa suficient de bune.

Africana cumparata prin 2006 am echipat-o initial cu Mitas si roteam guma cate o jumnate de tura pe loc pana plecam de la stop pe asfalt umed. Apoi dupa tranta luata in padurea Bogatii unde mitas-ul a derapat pe loc drept abia asteptam sa se uzeze sa pun altceva, dar guma se incapatana sa arate ca noua dupa doua sezoane. Norocul a fost cu un fier luat dintr-o groapa si asa am scapat de guma aia de plastic.

 

3. Asa dar Zoran are dreptate cand afirma ca gumele "de plastic" sau "pietrificate"cu DOT-ul vechi tin mai mult decat aceleasi gume rulate de noi. Consecintele in privinta aderentei sunt insa alta mancare de peste. Guma lui noua, moale si aderenta l-a dus cu brio pe virajele din Alpi insa apoi a venit si plata: s-a terminat complet in 3000km pe canturi. Nu se stie insa daca ar fi terminat tura sanatos si intreg cu o guma pietrificata, daca ar fi mers la aceeasi viteza.

 

Cam asta e povestea. Gumele aderente si confortabile (profil street si balonaj mare) se incalzesc intens si se termina rapid mai ales in conditii de ture virajate montane si daca motorul e greu. O guma pusa la "maturat" va tine clar mai mult dar nu va permite nici pe departe aceleasi conditii de viteza si inclinare in curbe. In regim de off conteaza mai putin aderenta pe asfalt a gumei cat soliditatea profilului, in schimb pe asfalt datele problemei se inverseaza.

 

Un ultim exemplu recent: Heidenaul K60 de care eram entuziasmat ca si comportament on/off tinea insa doar 7-8 mii de km. Asa ca au scos varianta "scout" cu banda centrala de cauciuc plin, mai moi la canturi si mai tari la centru si capabilitati off doar putin inferioare K60, care "tine" garantat 15 mii. In schimb tehnologia de fabricatie e probabil mai scumpa ceea ce s-a reflectat imediat in noile preturi.

Asa dar poti umbla INCET si cu grija si cu gume SH plastifiate sau maturate daca doresti economie, dar daca doresti performanta, atunci scoti banii din buzunar si pui ce recomanda fabricantul si in acord cu cponditiile si drumurile pe care folosesti motorul.

Cam asta a vrut sa spuna si Zoran. Daca el prefera sa schimbe mai rar guma (la Rocket si schimbatul gumei e o problema si o manopera complexa) , va trebui in schimb sa aiba mai multa grija la drum . E optiunea lui.Deasemenea fiecare dintre voi puteti proceda cum credeti ca vi se potriveste mai bine. Costul gumelor raportat la durabilitatea lor a devenit o problema si trebuie luate in considerare si alte optiuni.Nu toata lumea se ia la intrecere cu orice pret :crack:

Cele bune si nu va mai certati pe neintelegeri punctuale, fondul problemei cam asa l-am vazut eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...