Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 886
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru linistea acelor schimbatori de piese si a celorlalti membrii intriganti care se agita de ceva vreme si nu au somn de grija motorului care nu este lasat in service, ii informez ca:

 

- motocicleta se afla de o saptamana in service-ul mecanicului (al saisprezecelea). A fost asamblata doar pentru a putea merge cu ea circa 40 km in afara Bucurestiului, acolo unde un coleg transalpist mi-a imprumutat colectoarele, catalizatorul si toba pentru un test. Ulterior am schimbat si epuratorul.

 

- am fost cu motocicleta la reprezentanta Honda Romania ! (am scris despre asta in prima pagina)

 

- am fost cu motorul la firme autorizate (mare parte din ele)

 

- niciun mecanic, din cei 16 (saisprezece) nu a pretins bani si nici macar nu s-a discutat despre acest subiect. Pe unul dintre mecanicii, care a stat zi de zi (circa 7-9 zile), am vrut sa-l platesc dar a refuzat categoric sustinand ca nu doreste sa-mi ia bani intrucat nu mi-a reparat motorul. Acelasi gest l-a facut si un patron de la un alt service moto. Am dat aceste exemple pentru a opri odata pentru totdeauna conotatiile negativiste, chiar peiorative, facute de catre persoane care se tin de intrigi pe forum, la adresa mea si a mecanicilor care chiar muncesc si sunt buni profesionisti.

 

- niciun mecanic nu a lucrat la acest motor mai putin de 20 de ore.

 

- toti mecanicii au lucrat cel mai mult la carburator fapt pentru care demontarea/montarea acestuia dura foarte putin (aproximativ 20 min). Nu s-a umblat decat foarte rar la carene, in acest fel motorul il puteam lua acasa in fiecare zi. Nu s-a suparat niciun mecanic si nici la service-urile moto nu am avut probleme cu patronii, pentru ca luam motorul acasa si il duceam a doua zi dimineata. De ce nu s-au suparat ? Foarte simplu: de cele mai multe ori, dupa ce mi se demonta carburatorul si se curata, era pus totul la loc si eram "invitat" sa fac un test. Testul il faceam in timp ce ma indreptam spre casa. Motorul fiind asamblat, ce rost avea sa ma intorc cu el la service ? Ma intorceam a doua zi dimineata.

Mecanicilor care au lucrat la acest motor doresc sa le spun:

 

Multumesc pentru bunavointa pe care ati aratat-o lucrand la acest motor. Multumesc pentru implicarea voastra si pentru faptul ca ati incercat sa reparati acest motor.

Nu va reprosez decat un singur lucru: faptul ca ati abandonat - trebuia sa meargeti pana la capat si sa reparati acest motor. Oricat ar fi durat sunt absolut convins ca cei mai multi dintre voi reuseau sa-l repare.

 

 

Pseudomecanicilor, schimbatorilor de piese le spun doar: (cei care nu se identifica in postura asta ii rog sa nu citeasca deoarece textul de mai jos nu le este adresat lor)

 

Nu cautati motive pentru incapacitatea voastra profesionala, in cele din urma clientii vostri se vor orienta catre acei mecanici care stiu sa faca mai mult decat ceea ce faceti voi acum: un schimb de ulei, schimb de placute frana si o sincronizare de carburatoare.

A, am uitat ! Unii dintre voi sunteti si "scriitori" pe forum, in loc sa puneti mana pe o carte de mecanica sau mai bine sa va apucati sa faceti putina practica, stati si pierdeti timpul pe topicuri in care nu numai ca nu scrieti nimic util dar va luati la misto clientii - ba ca au un jaf de motor, ba ca nu va lasa motorul, ba ca (virgula) clientul nu va adus un alt motor dupa care sa luati/schimbati piese si multe alte sute de pretexte absurde.

Schimbatori de piese, asta sunteti ! Le creati o imagine, o reputatie proasta si celorlalti mecanici, care chiar muncesc si sunt buni profesionisti, prin felul in care va comportati aici, pe forum. Daca tot stati pe forum toata ziua (macar daca ati scrie ceva util)mai bine v-ati face moderatori. Dar nici aici nu cred ca ati fi primiti ! Nu oricine poate fi moderator si nu orice nonvaloare sau intrigant care scrie pe forum poate fi numit mecanic !

cand scri de astea e normal ca oamenii aia sa viziteze topicul asta zilnic, ceea ce poate nu faceau in mod obisnuit... cert este ca esti din ce in ce mai "iubit", iar daca la anu' iti gasesti mobra sabotata prin locuri de parcare , nu te mira. :scratch:

Am fost si io la unu' care dupa ce a demontat rezervoru' l-a pus direct pe beton :angryfire: , iar eu obisnuiam sa il asez pe un covoras de cauciuc ori carton ... intr-un fel te inteleg, dar observ lipsa de diplomatie si poate putina lasitate, puteai sa le spui la aia in fata ca sunt carpaci , nu acilea pe forum

 

Presupun ca atingerea accidentala a unei surubelnite pe borna plus si cadru sau inversarea polilor bateriei pot crea probleme nu tocmai usor de depistat...

 

ce culoare are fumul in momentul in care mobra se manifesta anormal?

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: :crack: :crack:

 

Io muream cu ea de gat bai frate...

 

Adica ti-o legi de git si te arunci cu ea in girla , sau cum ? Oricum cred ca-i singura solutie la mobra asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici s-a recomandat rugaciunea? ca nu se mai stie dupa atatea pagini si atatia mecanici :)

 

topic starter: daca te intereseaza cea mai buna rezolvare a situatiei, dezmembreaza motocicleta aia si pana la primavara ai vandut-o pana la ultima bucatica. abia ai ocazia dup=aia sa mai testezi si altceva, sau iti iei tot transalp mai nou daca esti genul care se cramponeaza de argumente de-alea stupide "honda-i honda".

 

 

daca in schimb esti fixist si vrei sa-i dai de cap la asta, sa mori cu ea de gat cum s-ar zice :), cu atitudinea asta de pulire a mecanicilor nu cred ca o sa reusesti.

 

spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, reparam la ea pana o faceam, nu ma opream pana nu era gata, o desfaceam pana la ultimul surub.

 

In viata trebuie sa stii cind sa renunti , asculta la unu' mai batrin si mai trecut prin de-astea. Vrei sa-ti zic cum am aruncat un Dnepr la ghena fiindca nu se mai treminau reparatiile ? Dupa aia m-am simtit cu adevarat liber.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ozi, am inteles punctul tau de vedere. Eu in locul tau as lasa topicul in pace indiferent de parerile pe care le expune aici Valentin.

Bafta!

 

Ai bai Cear. Ne strici toata distractia.

Nu ne lasi si pe noi sa ne bucuram de raul altuia ca toti romanii. :crack:

 

Citeste ultimul post al individului. Ti se pare sanatos?

Oricum aveti dreptate. Nu merita.

 

Bafta si tie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci eu tot nu m-am lamurit cu dixtributia aia, sunt fix pe fix semnela de pe volanta cu semnele de pe axe sau au ceva abateri???

ai schimbat cheia/hiss-ul si CDI-ul? presupun ca sunt imperecheate, nu stiu cu d-astea complicate cu multe litere pe cheie... ma enerveaza cheile in general, ca le tot pierd :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am reusit sa citesc decat vreo 20 de pagini din 65.

De aceea, intreb (poate ca s-a scris in paginile pe care nu le-am citit):

1. Problema apare la 60-70 kmph. Apare cumva si la dublul vitezei (120-150 kmph) plus inca putin (posibil pe la 160) ?

In caz ca apare, tind sa cred ca e o frecventa de rezonanta cauzata de un lagar sau rulment ori placute frana care nu au metalul sau arcul anti-rezonanta (anti-scartz).

Lagar sau rulment nu poate fi decat in cateva locuri la care nu conteaza turatia motorului.

Conteaza doar turatia in urmatoarele cazuri (doar cateva... dar te prinzi de fenomen):

- rulmentii axului final din cutia de viteze

- rulmentii rotilor fata sau spate (doar la una, nu la amandoua)

- banuiesc placute fara arc antirezonanta... (la schimb de placute a fost omis la montaj).

- suspectez o posibila nealiniere roata spate (coroana nu e in acelasi ax cu pinionul) din cauza nemontarii (pierderii) vreunei saibe distantiere.

 

Ai mers cumva cu dublul vitezei la care apare problema ?

Poti lega in vreun fel ultimele doua afirmatii de momentul in care ai sesizat problema ?

Dupa vreun schimb de placute frana sau demontat/montat roata (spate sau fata dar e mai putin probabil) ?

Daca roata care nu e bine centrata corespunde cu placutele care vibreaza... asta e raspunsul.

In general identificarea lucrurilor simple de genul celor de mai sus ne omoara nervii.

Daca am dreptate, in primavara, te astept la o plimbarica.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

De ce zici ca ai citit 20 de pagini, daca nu ai citit nici 14 :)

Uite ce se discuta acolo

 

Dar problema asta e atat de grava, sau doar iti place sa fie totul perfect (bine, tuturor ne plae, dar nu toti sunt dispusi sa cheltuie atata timp si probabil bani)?

Adica se poate merge cu ea de aici pana la Satu Mare, sau exista un risc (mare) sa ramai cu ea pe drum?

Acum nu ca sunt eu mare expert, dar daca tot au fost epuizate metodele inteligente, hai sa incercam si unele mai anormale.

In mod normal daca ar fi problema de rezonanta, atunci ar trebui sa apara si la dublul frecventei (in octava, daca e sa o luam in termeni muzicali), daca ai zis ca apare problema intre 60-70km/h, se repeta comportamentul si la viteza dubla?

 

Puterea motorului a fost afectata? puterea maxima da viteza maxima, daca un transalp sanatos ajunge la 170km/h, ai putea sa faci o iesire pe autostrada si sa vezi pana unde duce, daca dupa un 140 nu prea mai trage, inseamna ca motocicleta nu mai furnizeaza puterea maxima pe care e proiectata sa o furnizeze, ceea ce ar mai elimina o necunoscuta in ecuatie.

 

Zic si eu, sa nu tac :P

Si in continuare, daca totsi-au bagat multi mobrele la iernat, nu s-o gasi un transalpist, care sa iti dea pe o zi tot sitemul de carburatie si airbox? ca daca stau sa ma gandesc, la cate ore au fost "cheltuite", schimbarea la tot ansamblul admisie, nu este atat de utopica, si daca ai ambele motociclete, sigur te-ai incadra in 8 ore.

De-ar fi un Dr.House al motocicletelor:)

 

si raspunsul

Nu se poate merge cu acest motor decat cu maximum 60-70km/h. Dupa aceasta viteza incepe sa se "balbaie" urat, ex: ca si cand ai pune frana fata pentru 1 secunda dupa care isi revine, mai merge doua secunde si tot asa ...

 

Am tinut-o in acceleratie pana la 160 km/h - daca accelerezi trage de rupe fara nicio intrerupere. Daca incerci sa ti constant, indiferent de viteza, incep simptomele descrise mai sus.

 

Nu stiu ce sanse am sa gasesc un posesor de Transalp, aici in Bucuresti, care sa fie dispus sa faca asta.

 

Sunt insa colegi, posesori de Transalp, care m-au ajutat foarte mult, pana acum. Mi-e rusine sa le mai cer piese pentru teste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am reusit sa citesc decat vreo 20 de pagini din 65.

De aceea, intreb (poate ca s-a scris in paginile pe care nu le-am citit):

1. Problema apare la 60-70 kmph. Apare cumva si la dublul vitezei (120-150 kmph) plus inca putin (posibil pe la 160) ?

In caz ca apare, tind sa cred ca e o frecventa de rezonanta cauzata de un lagar sau rulment ori placute frana care nu au metalul sau arcul anti-rezonanta (anti-scartz).

Lagar sau rulment nu poate fi decat in cateva locuri la care nu conteaza turatia motorului.

Conteaza doar turatia in urmatoarele cazuri (doar cateva... dar te prinzi de fenomen):

- rulmentii axului final din cutia de viteze

- rulmentii rotilor fata sau spate (doar la una, nu la amandoua)

- banuiesc placute fara arc antirezonanta... (la schimb de placute a fost omis la montaj).

- suspectez o posibila nealiniere roata spate (coroana nu e in acelasi ax cu pinionul) din cauza nemontarii (pierderii) vreunei saibe distantiere.

 

Ai mers cumva cu dublul vitezei la care apare problema ?

Poti lega in vreun fel ultimele doua afirmatii de momentul in care ai sesizat problema ?

Dupa vreun schimb de placute frana sau demontat/montat roata (spate sau fata dar e mai putin probabil) ?

Daca roata care nu e bine centrata corespunde cu placutele care vibreaza... asta e raspunsul.

In general identificarea lucrurilor simple de genul celor de mai sus ne omoara nervii.

Daca am dreptate, in primavara, te astept la o plimbarica.

Omiii lu Mnezoo, uitati de alte probleme except the ENGINE!!!

Problema e la MOTOR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@metal86

Nu am citit la rand paginile.

Am impresia ca am citit primele 10-12 si ultimele 5. Stiu, nu fac 20. Am aproximat la o cifra rotunda.

Si da, este exact la ce ma gandisem si eu. Deci si raspunsul a fost dat.

Scuze. Eram la serviciu... si nu eram 100% concentrat la citit... ca am avut 2 sarbtoriti azi... :friends:

 

@belbody

Am avut impresia clara (ca dupa 2 beri) ca problema nu este de la motor... ca in orice treapta de viteza, pe la 60 km/h il apuca nazbatiile.

Promit sa citesc in weekendul asta tot topicul.

Poate imi trazneste vreo idee.

Daca nu, promit sa nu scriu prostii.

 

Sunt curios totusi ce are mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...