Sari la conținut

Situatii din trafic


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am rezervele mele legat si de cum ar arata orasul daca toata lumea isi ia brusc motoreta si face lane splitting. Dar sa ne limitam, zic, la alegerea intre biciclete si masini. Pentru majoritatea oamenilor, motocicleta nu face parte dintre optiuni.

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca orice oraș din Italia, Franța, Grecia, Spania. Nu-i deloc rău.

 

In toate orașele mari de afară, din trotuar se iau benzi și se fac piste de biciclete, asfaltate neted, fara borduri in zonele de urcare/coborare, chiar cu semaforizare specifica uneori (integrată într-un sistem funcțional) și care are, evident, continuitate pe mulți/toți kilometri.

 

Niciodată nu iau benzi din trafic să faca piste, pentru că, evident, iarna când este frig/zăpadă numărul bicicliştilor scade dramatic, iar banda rămâne blocată inutil traficului auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si zumzaie scuterele si motocicletele printre masini de numa'!

Asta cu bitzoclistii (ne)automobilisti e ca aia cu familia de negri care se albeste trecand un rau. Dupa ce parintii au ajuns pe malul celalalt, albi bineinteles, cand sa se intoarca tat'su dupa ala mic, se uita nitel si zic: mai da-l in 3.14zda ma-sii de negru!

Dar mie tot bitzoclistii care merg pe invers imi plac mai mult :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am văzut foarte rar, chiar stau și încerc să-mi aduc aminte, biciclişti pe carosabil.

Este prea periculos să-l acroşezi cu 1500kg cât are o mașină și o viteză relativă de 30-40km/h și să-l arunci într-un gard de "protectie". Se lasă cu ceva rupt.

Situație inadmisibilă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal intotdeauna respect legea, merg echipat cu casca si manusi, cu luminile regulamentare pe bicicleta si consider ca am o viteza peste media biciclistilor. Asadar cum pot sa respect eu alti participanti la trafic, asa cer sa o faca si ei. Pana la urma atat timp cat am dreptul sa circul pe strada asa cum este prevazut in codul rutier, nu conteaza cat de repede sau incet pedalez. Nu primesc reprosuri din partea unuia care pe langa faptul ca greseste, mai e si cu gura mare la final. Nu am avut timpul sa-i explic minunatului sofer ce si cum. Oricum nu cred ca intelegea ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tipam cat ne tin plamanii ca nu e ok ca soferii generalizeaza comportamentul motociclistilor la modelul teriibilistilor si ne baga pe toti in aceasi oala, dar noi, la randul nostru facem aceasi chestie cu biciclistii. ipocrizie la cele mai inalte cote :))
Legat de subiectul cu biciclistii, mie unu imi „plac” teribil situatiile cand conservarul, fara centura, eventual tocmai dupa ce termina o discutie la telefon, cearta biciclistul ca trece pe trecerea de pietoni calare pe bicla, pt ca a auzit si el ca n-ar fi voie, ca e o lege, ceva, ii place sa fie destept, sa arate ca stie reguli, ce nu intelege gibonu e ca regula asta a fost instituita pt protectia PIETONILOR care folosesc trecerere, pe care nu ai voie sa circuli cu vehicule (orice fel de vehicule), si nu pt „protectia” incompetentei lui ca sofer, pt ca pe trecere pot trece, pe langa „maleficii” biciclisti si oameni beti/drogati/aerieni, copii care alearga, ce deh, sunt copii, etc. care te pot surpinde mai tare decat un biciclistii,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recitind regulile de circulație, am constatat că dacă există benzi de circulație speciale pe trotuare, biciclistii și cei cu mopede, au interzis pe carosabil.

Sunt obligați să meargă doar pe pistele special destinate.

E bine.

Bucureștiul tocmai ia milioane din fonduri europene, să faca piste pentru biciclisti.

De aici va apărea și obligația de folosire și de eliberare a părții carosabile.

Editat de September
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recitind regulile de circulație, am constatat că dacă există benzi de circulație speciale pe trotuare, biciclistii și cei cu mopede, au interzis pe carosabil.

Sunt obligați să meargă doar pe pistele special destinate.

E bine.

Bucureștiul tocmai ia milioane din fonduri europene, să faca piste pentru biciclisti.

De aici va apărea și obligația de folosire și de eliberare a părții carosabile.

 

Mai ramane de vazut si in curtea cui se vor face acele "piste pentru biciclisti" *wink wink*

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe zeci de km erau lipite "abțibildurile" alea galbene, ce treceau prin chioșcuri, pubele de gunoi și copaci.

Dar, conform legii, sunt piste.

Dacă vreun biciclist este lovit în zona lor pe carosabil, conserva are dreptate. Atenție.

Editat de September
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alaltaieri eram pieton pe bd-ul camil ressu zona matei ambrozie (exact vizavi de complex) cand un biciclist mergea pe prima banda , avea ceva viteza, sa zic pana in 30 km/h, si in fata lui, cam la 20m, tot de pe prima banda, a plecat o masina ce stationase (in zona se stationeaza frecvnt pe prima banda pentru diverse). biciclistul nu a incetinit, a intrat pana spre fundul masinii si il fluiera (da, fluiera, avea fluier in dotare :)) ) intr-una ca sa-i demonstreze ca "i-a taiat calea ". acum am realizat la cele mentionate mai sus de September, ca exista pe trotuar banda speciala de biciclisti pe portiunea respectiva. deci biciclistul s-a ofensat degeaba ca a iesit conservarul "in fata lui" (zic asa pentru ca era totusi la distanta mare de el) pentru ca defapt nu avea ce sa caute pe carosabil :)).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt piste si pe stefan cel mare, pe ambele trotuare daca nu ma insel

» Post actualizat in 21 Jun 2018 12:08

Întrebarea este ce faci daca pistele nu sunt semnalizate? Te mai opresti din cand in cand sa verifici daca nu a aparut vreo dunga galbena pe trotuar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si A, si B, si bicicleta...merg cu toate (nu in acelasi timp)..nu sunt din bucuresti dar merg destul de des acolo..nu cred ca exista in bucuresti piste de biciclete, legal vorbind...exista tentative de piste, dar pun pariu ca nu este vreuna legal pista.

In alta ordine de idei, asa cum conservarilor le sar in ochi motociclistii "dezordonati" , asa si motociclistilor le sar in ochi aceeasi categorie de biciclisti....asa cum sunt motociclisti care se baga inconstienti, fara sa se asigure, CHIAR DACA AU PRIORITATE, asa sunt si printre biciclisti..lasati ipocrizia deoparte.

 

Ops, am uitat unde sunt :cheers:

 

Gresesc...este una care cred ca e legala...aia separata cu stalpisori de beton, trece prin buricul targului parca

Editat de marauder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistele de care vorbesti, alea cu desene si puse intre chioscuri nu sunt piste. Au fost desfiintate prin hotarare judecatoreasca si daca dai peste biciclist pe banda unu langa ele poti sa plangi langa el, ca tu esti divina. Singura care a ramas, de care stiu eu, langa carosabil, e aia de la Victoriei. In rest is doar desene pe strada fara valoare legala.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nici tu nu ai inteles. Dezordonati sunt multi, si soferi si motociclisti si biciclisti. Problema este ca daca ma tamponeaza unul cu masina sau cu motocicleta, facem schimb de asigurari, ne strangem mana si am plecat mai departe.

 

Daca unul pe bicicleta imi rupe oglinda sau imi zgarie masina, ii iau (cuvant jignitor) de la bicicleta intrucat el nu are asigurare, deci raman cu paguba. Unde mai pui faptul ca biciclistii, cel putin 90% dintre ei, au impresia ca asfaltul este ca perna daca il lovesti pana in viteze de 30-40 km/h, deci merge sa te dai fara casca.

Corect zis...dar aici e alt aspect, cel a raspunderii, nu cel al circulatiei...sunt de acord ca daca un biciclist iti rupe oglinda/antena, atunci nu poti decat sa il prinzi si sa speri ca e o domsoara draguta care vrea amiabila.

Cad despre echipare, eu as pune casca obligatorie...am impresia ca si la noi s-a vrut introducerea in legislatie a obligativitatii, dar s-a renuntat dupa "discutiile cu asociatiile de biciclisti"..in multe tari europene este obligatorie casca, dar na, ca romania....fiecare cum isi asterne asa doarme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ciclistii trebuie sa coboare pe tecere ca sa treaca incet, nu cu 40 la ora de-a latul drumului prin fata masinii.... Deci e si pentru protectia lor.

[se interzice sa: ] o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau moped;

 

 

daca circula pe strada ca vehiculul nu trebuie sa coboare si sa caute o trecere la momentul la care ajunge la o intersectie; dar daca vrea el neaparat sa traverseze strada pe trecerea de pietoni, atunci e obligat sa se dea jos de pe bicicleta

eu asta inteleg din lege

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ciclistii trebuie sa coboare pe tecere ca sa treaca incet, nu cu 40 la ora de-a latul drumului prin fata masinii.... Deci e si pentru protectia lor.

hai sa fim realisti totusi....cati ciclisti ai vazut tu ca trec cu 40 pe trecere? nu cred ca mai mult de 1-2..nimeni nu cred ca e asa inconstient...ca mai trec biciclind normal, adica un pic mai repede decat mersul pe jos da, asta nu contest, dar sa nu exageram cu 40....daca ai vazut mai mult de 2 trecand asa inseamna ca prin zona este ceva secta de sinucigasi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Comedia motociclitului online...ba ne vaitam ca suntem sufocati de atatea masini si nu mai poti merge cu viteza ca-s blocaje peste tot,ba ca se merge prea tare in oras .Zebra era ultima frontiera ...acum se pare ca si pe acolo trec ozn-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[se interzice sa: ] o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau moped;

 

 

daca circula pe strada ca vehiculul nu trebuie sa coboare si sa caute o trecere la momentul la care ajunge la o intersectie; dar daca vrea el neaparat sa traverseze strada pe trecerea de pietoni, atunci e obligat sa se dea jos de pe bicicleta

eu asta inteleg din lege

la mine sunt vreo 3-4 treceri (observate de mine) unde nu exista linie continua intre sensuri..linia este intrerupta pana pupa trecerea de pietoni, deci legal am voie sa trec pe celalat sens cu 2 metrii inainte de trecere....nu traversez, doar intorc pe celalalt sens..si cand ajung acolo ma razgandesc si ma duc in treaba mea..la un moment dat am facut chestia asta o data, cand dirija un comunitar circulatia...a sarit cu gura pe mine ca de ce nu ma dau jos cand sunt pe trecere (eu fiind cu 2 metriii inainte de trecere) i-am zis ca eu nu am folosit trecerea de pietoni, eu am intors pe celalalt sens, linia nu este continua, deci am voie..a ramas masca...am auzit in spate "vezi ca iti dau amenda"..am intors capul si am intrebat "pt ce?" ..nu a zis nimic....eventual putea sa ma amendeze pt , nu stiu, intors pe celalalt sens prea aproape de trecere de pietoni (asta daca o fi in legislatie ceva gen "se interzice intoarcerea cu x m inainte de "...daca exista, dati cu parul )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine sunt vreo 3-4 treceri (observate de mine) unde nu exista linie continua intre sensuri..linia este intrerupta pana pupa trecerea de pietoni, deci legal am voie sa trec pe celalat sens cu 2 metrii inainte de trecere....nu traversez, doar intorc pe celalalt sens..si cand ajung acolo ma razgandesc si ma duc in treaba mea..la un moment dat am facut chestia asta o data, cand dirija un comunitar circulatia...a sarit cu gura pe mine ca de ce nu ma dau jos cand sunt pe trecere (eu fiind cu 2 metriii inainte de trecere) i-am zis ca eu nu am folosit trecerea de pietoni, eu am intors pe celalalt sens, linia nu este continua, deci am voie..a ramas masca...am auzit in spate "vezi ca iti dau amenda"..am intors capul si am intrebat "pt ce?" ..nu a zis nimic....eventual putea sa ma amendeze pt , nu stiu, intors pe celalalt sens prea aproape de trecere de pietoni (asta daca o fi in legislatie ceva gen "se interzice intoarcerea cu x m inainte de "...daca exista, dati cu parul )

pare o manevra legala; o fi ceva articol care reglementeaza intoarcerea pentru biciclete, cine stie? o sa sap cand am timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe zeci de km erau lipite "abțibildurile" alea galbene, ce treceau prin chioșcuri, pubele de gunoi și copaci.

Dar, conform legii, sunt piste.

Dacă vreun biciclist este lovit în zona lor pe carosabil, conserva are dreptate. Atenție.

 

Esti, atat in cazul acestui post, cat si a celor anterioare, foarte mult pe langa subiect. Ma indoiesc ca ai folosit vreodata o bicicleta, atentie, pe ulita la bunici nu se pune.

 

"benzile incadrate de banda galbena" pe langa faptul ca au inceput sa dispara, la modul ca s-a turnat asfalt nou peste ele, au fost declarate ilegale de catre Politiei cu niste ani in urma, repet, ani!

 

Conform legislatiei in vigoare, am dreptul de a circula pe carosabil, pe prima banda, cat mai aproape de bordura, exceptie face momentul in care schimb directia de mers si ajung langa axul drumului. Acum, nu iau in considerare mizeria care se aduna de regula fix langa bordura, dar daca sunt canale atat de adanci incat intra un sfert de janta, sa imi fie cu iertare, sunt nevoit sa "musc" putin din banda. Nu fara repercusiuni din partea soferilor, evident. Ieri ma intorceam de la antrenament si un tip cu un Ford negru m-a claxonat indelung pentru acest lucru. Am vrut sa ii explic mai de aproape cat de bou este, mai ales ca dupa ce m-a depasit a franat serios in fata mea, pesemene sa imi ofere o lectie gratuita. Daca ar fi avut curajul sa opreasca i-as fi reamintit, pentru ca in mod cert a uitat, ca bataia doare, mai ales cand esti prost.

 

Tin minte ca acum vreo 8-9 ani m-a lovit cu oglinda un baiat la volanul unui Logan in pasajul Marasesti. M-a dezechilibrat, dar am reusit in ultima instanta sa controlez toacla si nu am cazut, el insa nu a oprit. L-am prins la semafor si eram pregatit sa ii aplic o corectie, dar a blocat usile pampalaul. Suntem oameni, facem greseli, dar modul in care actionam dupa conteaza foarte mult. Puteam sa dau cu capul de bordura, sau sa imi rup o mana ceva, nu l-a interesat, el si-a continuat drumul. Pe jegosii astia nu ii iert.

 

Oricum, ca sa nu o lungesc, asta era problema majora in traficul din micul Paris, biciclistii. Nu faptul ca am devenit o piata pentru toate rebuturile SH din UE astfel incat fiecare, oricat de modesta i-ar fi situatia, are cel putin o masina. Si o foloseste, pentru ca: "mersul pe jos face piciorul frumos" a murit de mult. In conditiile astea cat sa "duca" infrastructura existenta? Dar nu vede nimeni imaginea de ansamblu, s-a identificat scurt si la obiect problema, biciclistii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Situatii din trafic
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...