Sari la conținut

Ce ai invatat din accidentul tau ? Cauze, descriere, mentalitate..


dj.marten
 Share

Postări Recomandate

Eu am dat cu DragStarul de un tembel. A decis evident sa intoarca unde nu era permis, fara semnal, si nici nu a franat din timp. Am reusit sa reduc pana pe la 30km/h in momentul impactului.

M-am ales cu picior rupt (noroc cu crash bar si coburi, altfel era mai rau). Repaus la pat + reabilitare cam 6 luni.

Motorul a avut nevoie de amortizoare fata noi, crashbar si ghidon. Rezervorul a fost si el avariat dar din cauza aerografului am decis sa nu il repar/schimb. Cadrul a fost intact, restul metalelor cum ar fi comenzile avansate au fost "indreptate".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 248
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Merci @all

Pentru cä nu vreau sä mi se intample si mie sau cel putin sä evit cat se poate de mult anumite situatii, pur si simplu vreau sä aud si sä invät si din greselile altora.

Este clar cä dacä vrei sä-ti f... norocul o sä si reusesti.

Deocamdatä sunt foarte departe de gandul acesta si nu vreau sä risc chiar deloc si cu toate cä-mi propun de fiecare data inainte sä plec la o turä sä stau “flexat“ nu rezist de fiecare datä ispitei.

Sunt constient de faptul cä la o trantä la o anumitä vitezä nici caca de analize nu mai rämane.

 

PS: Sunt incepätor in al 3-lea sezon cu numai 7.000 km la bord.

Editat de hidric
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noapte, drum nemarcat, camp in stanga si in dreapta,  curba usoara la stanga si in panta, viteza aproximativ 50 60 km. Ce s-a intamplat ? Mai intai pierdut orientarea, mers drept, lovit un stalp de gard de lemn. Ce a urmat ? Ficat rupt de tot fara nicio sansa de supravietuire. Dar Dumnezeu de aceea este mare, ca in fata Lui, toate legile se desfiinteaza.  Mare atentie noaptea pe drumurile nemarcate. Slava lui Dumnezeu pentru toate ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

70 la ora vs copac de pe exteriorul curbei, luat aproximativ frontal:

- antebrate facute in mai multe bucatele -> fixatoare externe, urmate de placute cu suruburi, care raman definitiv

- humerus rupt in doua locuri -> tija, ulterior scoasa

- fracturi de bazin, cu doua luni de imobilizare la pat cu o centura extrem de incomoda

- omoplat rupt, ala doar se supravegheaza, nu se opereaza

- doua coaste rupte, cu plaman usor agatat, cu pneumotorax si ulterior pleurezie cu microb de spital

- plus hematoame, vanatai, un genunchi umflat de nu il puteam indoi mai multe de 10 grade la inceput, o glezna care trozneste ciudat de atunci desi nu a durut vreodata

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moaaa...transformers...

Frontal  cu un Astra la 127 la ora (conform expertiza):

- o montura zdrelita (nu stiu care, nu mai vad nicio cicatrice);

- niste muschi zdrobiti pe la piciorul drept (se vad si acum niste adancituri in gamba si pulpa dreapta);

- plaga superficiala si extinsa pe pulpa dreapta (in dreptul muschilor indoiti de la pulpa) din care am scos multe ciobulete (tegumentul nu si-a mai revenit de atunci in privinta sensibilitatii, daca ating zona simt doar furnicaturi ca si cum ar fi ceva amortit);

- cazut destul la pat (ocazii cu care am constatat ca nu te mai doare nimic cand iti dai drumu', si apoi te dor iar toate...).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, XaeL a spus:

70 la ora vs copac de pe exteriorul curbei

 

Trebuia sa cauti un adversar pe masura ta.

 

Eu nu am invatat nimic din accidente pentru ca nu am avut. Atentie maxima si anticipare plus paranoia m-au scapat de astfel de lectii, sper sa functioneze in continuare la fel de bine ca pana acum pentru ca nu mai am 20 de ani ca sa-mi permit sa ma tavalesc pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duminică, 16.30 unirea, nu am realizat că mașina din față staționează pe a 3 a bandă, când mi-am dat seama am frânat cu spatele ,mi-a fugit fundul am redus viteza dar nu îndeajuns cât sa nu îl ating. Eu am aterizat pe două picioare, precum Nadia la bârnă. Adrenalina era on, spectacol. Am făcut amiabilă și acum intervine partea frumoasă când el cere bani să își repare bara.

Am realizat ca dacă frânam și cu fața acum nu aveam ce să povestesc.

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Flower-Power a spus:

Am realizat ca dacă frânam și cu fața acum nu aveam ce să povestesc.

 

Daca n-ai probleme semnificative cu aderenta, n-ai ce cauta cu piciorul pe frana spate. DOAR cu fata. Si invata-te sa acoperi frana fata cu doua degete tot timpul cat esti pe drumuri publice. 

Editat de leopold
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte academic, ai dreptate. Se folosesc ambele frane, pentru efect optim. Doar ca la urgenta ai toate sansele din lume sa nu eliberezi la timp spatele, sa pierzi directia si sa trebuiasca sa eliberezi fata, lungind zdravan distanta pana la oprire.

Injinerii aia din toata lumea s-au prins de problema si folosesc combined braking + combined abs. Pe la curse, destui nici nu monteaza pe mobra frana spate. Daca nici acolo nu franeaza...

 

Si, fireste, mai sunt si situatiile cu aderenta proasta, in care pierzi instant fata, iesirile la pasune, etc. 

Editat de leopold
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legea spune ceva de genul "doua sisteme de franare distincte". Ce inteleg eu din formularea asta este ca s-au gandit ca daca pica un sistem de franare ar fi bine sa ai ceva de backup. La urma-urmei, daca nu tine frana, esti un pic mai expus pe moto decat in masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@paulynos E corect ce spui. Insa mai sunt inca doua afirmatii, la fel de corecte: 

1. O frana spate folosita incorect poate face usor diferenta intre o oprire fara emotii si accident

2. La urgenta, frana spate e de obicei folosita incorect. 

 

Pe toate trei le-am auzit pe la ATA si Motorpark, la Victoriei inca n-am oprit sa invat chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, leopold a spus:

Pe la curse, destui nici nu monteaza pe mobra frana spate. Daca nici acolo nu franeaza...

Nici Lorenzo n-avea până a ajuns La Ducati. :)))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@leopold poti inlocui frana spate cu frana fata in afirmatiile astea 2 ale tale si vor fi la fel de valabile. Data viitoare spune ca frana de baza este cea de pe fata si e mai corect.

 

O frana spate blocata nu e chiar asa de periculoasa precum spui tu, depinde de situatie, pe cand o frana fata...

 

Discutia este complicata, lunga si poate diferi drastic in functie de context, tipul de motorete si persoane. Mai bine ne oprim aici.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@leopold  Pentru noi care suntem amatori - la categoria asta intra si cei care se mai dau pe circuit, ambele frane sunt necesare,

Iar C-ABS-ul iti da o mana de ajutor mai ales la franarile de urgenta.

Daca floricica noastra @Flower-Power  - te salutam cu plecaciune - avea ABS combinat model Honda infigea piciorul in frana spate si frana si cu fata si probabil ca ar fi oprit fara sa faca gimnastica.

Ceea ce dorea sa spuna este ca daca frana cu fata precum a facut cu spatele ar fi facut tumba. Corect?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Flower-Power a spus:

Duminică, 16.30 unirea, nu am realizat că mașina din față staționează pe a 3 a bandă, când mi-am dat seama am frânat cu spatele ,mi-a fugit fundul am redus viteza dar nu îndeajuns cât sa nu îl ating. Eu am aterizat pe două picioare, precum Nadia la bârnă. Adrenalina era on, spectacol. Am făcut amiabilă și acum intervine partea frumoasă când el cere bani să își repare bara.

Am realizat ca dacă frânam și cu fața acum nu aveam ce să povestesc.

Tu chiar vrei să-i confirmi previziunile lui beatrice?!?😳

De când motocești pe forum ar fi trebuit să știi măcar de ce manetă să tragi ca să oprești agregatu'... :moron: De data asta ce ai fărâmat?

On topic: eu am învățat să nu mai depășesc 80km/h în oraș. Greu, dar de cele mai multe ori îmi iese, chiar dacă acum călăresc aproape dublul puterii cu care m-am înfipt în Kangoo-ul călugărițelor de la Agapia. Ptiu-ptiu-ptiu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Silver Arrow a spus:

@leopold

Daca floricica noastra @Flower-Power  - te salutam cu plecaciune - avea ABS combinat model Honda infigea piciorul in frana spate si frana si cu fata si probabil ca ar fi oprit fara sa faca gimnastica.

Ceea ce dorea sa spuna este ca daca frana cu fata precum a facut cu spatele ar fi facut tumba. Corect?

 

Incorect, dacă frânam și cu fața nu mai avea loc niciun accident, asta voiam să spun. Nu mai aveam despre ce sa povestesc.

Acum 4 ore, john17 a spus:

De data asta ce ai fărâmat?

 

Am scris mai sus, am îndoit o bară.

Acum 7 minute, Nguyen a spus:

 

De ce? E vreo printesa?

La mine în regat ,sunt. 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...