Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 21 minute, danypop a spus:

 

"Un astfel de model costă între 47.000 euro și 60.000 euro în România, dar exemplare ce au fost bușite sunt deja vândute pentru piese căci o reparație vine cu un cost care rivalizează prețul de achiziție"

Sunt curios ce scoala a facut autorul, probabil Chat GPT :).

 

Gasesti asigurare la toti furnizorii in Romania. Caz concret la masina mea cumparata cu 56.000 euro casco e 8.000 lei anual. Ca si costuri daca sasiul sau bateria sunt afectate e clar ca masina e dauna totala. Restul componentelor costa la fel ca la orice alta masina. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zilele astea m-am tot jucat cu modul Track la Model3 Performance. Are 3 moduri, Circuit si Drift si Individual. Pe modul drift ai doar tractiune spate si controlul tractiunii si stabilitatii dezactivat.

 

Am mai incercat si in vara dar cu jantele pe 20 si Pirelli Pzero mi-era mila sincer de cauciucuri, trebuia sa fortezi prea mult sa plece in derapaj.

 

Cu jantele pe 19 si cauciucuri de iarna + temperaturi de -10 m-am distrat prin toate giratoriile goale si parcarile de supermarket zilele astea :) Poti initia foarte usor derapajul si cu un pic de exercitiu il poti controla ulterior. Initial mi-a fost un pic greu sa dozez acceleratia, fiind mai on/off decat la termice dar dupa 10-15 incercari te prinzi si e foarte fun. Singurul lucru trist e ca e totul silent in afara scartaitul cauciucurilor, mi-e dor de sunetul vechiului N54 BMW cand il chinuiam iarna.

 

In modul Track poti face masina de la 100% FWD la 100% RWD si orice combinatie intre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Demential nu e in niciun caz, ai mult mai putine parghii sa controlezi derapajul (nu ai ambreiaj pentru initiere, nu ai trepte de viteza pentru plaje de livrare a puterii diferite,  rapoarte de transmisie diferite in trepte pentru diferite raze de viraj etc). Nu se apropie din punctul asta de vedere cu o termica RWD de 400 de cai sasiu cat de cat sportiv.

 

Este in schimb distractiv in anumite limite, pana la urma numeri pe degetele de la maini masini noi la vanzare cu care poti face derapaje controlate stock in ziua de azi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru circuit nu sunt bune franele dar nici nu sunt masochist, masina nu e facuta pentru asa ceva. Pentru strada sunt arhisuficiente, frana magnetica regenerativa face 80% din efortul de oprire, doar 20% folosesti placutele pe disc. Pentru mers de-a latul in limitele in care iti permit drumurile publice in zone fara trafic,  nu iti trebuie frane oricum:ph34r:

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, thesaw said:

Restul componentelor costa la fel ca la orice alta masina.

 

În US, reparațiile la Tesla costă în medie cu 25% mai mult decât la automobilele termice. Motivele sunt multiple: piese specifice mai scumpe, cost manoperă mai mare, tehnologia componentelor (care pot fi afectate indirect în cazul unui incident), etc. Nu cred că în UE/România este altfel - dealtfel este probabil mai rău. Bineînțeles, dacă ai CASCO nu te prea afectează (poate doar la durata reparațiilor). Doar consumabilele strict standard sunt probabil la același preț cu celelalte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frânele sunt ultima grijă pentru electrice, fiind folosite foarte rar. Delatfel, furnizorii reduc deja dimensiunile componenteor sistemului de frânare pentru EV, ca să fie mai ieftine de produs ușoare. Am văzut însă că alte consumabile precum amortizoarele sau gumele sunt ceva mai scumpe ca la o mașină termică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amortizoare nu stiu dar eu personal nu am luat gume de iarna "speciale pentru EV", care doar sunt insonorizate cu burete in interior pentru diminuarea zgomotului de rulare. Daca respecti dimensiunile si indicii de greutate si viteza merg la fel de bine si cauciucuri obisnuite. Pentru mine unul diferenta de zgomot e insesizabila intre Bridgestone obisnuite de iarna si Pirelli pentru EV, peste o anumita viteza sursa principala fiind aerul/vantul nu cauciucurile.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

44 minutes ago, thesaw said:

nu am luat gume de iarna "speciale pentru EV", care doar sunt insonorizate cu burete in interior pentru diminuarea zgomotului de rulare.

 

Gumele pentru EV au mai multe caracteristici specifice: carcasă mai solidă și mai grea, bandă de contact mai tare pentru a rezista mai bine uzurii (greutate și cuplu), etc. La cauciucurile de iarnă nu ar trebui să fie problemă dacă nu faci mulți km și nu mergi agresiv, dar pentru vară ar fi probabil bine să iei gume dedicate - care sunt mai scumpe.

 

54 minutes ago, thesaw said:

Amortizoare nu stiu

 

Tesla folosesc multiple sisteme de amortizoare, dar și cele "strandard" (cu arcuri) sunt dedicate și deci ceva mai scumpe decât ce folosesc majoritatea celorlalți producători.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

ar fi probabil bine să iei gume dedicate - care sunt mai scumpe

Plânge 🦔! Îți dai seama că dacă îi cumpără doar ce trebuie costurile n-o să mai fie mai mici decât la o mașină adevărată? Păi unde mai e ecolo... pardon, zgârcenia?!? (nu am opțiunea să tai literele pe telefon :what:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Plânge 🦔! Îți dai seama că dacă îi cumpără doar ce trebuie costurile n-o să mai fie mai mici decât la o mașină adevărată? Păi unde mai e ecolo... pardon, zgârcenia?!? (nu am opțiunea să tai literele pe telefon :what:)

 

E diferenta de cateva zeci de lei la un cauciuc intre varianta EV si normala, nu economisesti nici de o friptura in oras la un schimb de 4 cauciucuri. Problema e ca nu se gasesc pe stoc cele EV de obicei.

Asta ar fi diferenta pentru Model 3 Perf:

Normale:

https://www.anvelope.ro/anvelope-vara-bridgestone-potenza-sport-235-35-r20-92-y-xl.htm

Ev:

https://www.cauciucuridirect.ro/product/Bridgestone/Potenza-Sport/R-439633

 

@ENEOSAm atasat o poza cu cati kWh a consumat masina pana acum si costurile totale in 20.000 Km. In 100.000Km vor fi peste 10.000 Euro economisiti la consumul de combustibil. Schimb la pneuri varianta electrica pana imi ies pe nas. Viteza medie cu care circul e aceeasi cu care mergeam si cu 335-ul, golful R sau Audi S4.

 

 

 

@PzKpfW Masina are aceeasi greutate ca un M3 Touring sau un C63 T-Modell, tot 1.8Tone. E mult marketing in cauciucurile de EV, insistandu-se mult pe rezistenta redusa la rulare (consum mic), materiale reciclate in proportie de 30%, material fonoabsorbant. Am pus mai sus link, ambele cauciucuri au acelasi indice de greutate, ambele sunt extra load. Daca aveam un EQS de 3 tone da, imi faceam probleme de cauciucuri dedicate EV. 

 

 

 

 

 

IMG_0898.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.facebook.com/reel/1740317796469327?s=chYV2B&fs=e

 

Pt cine n-are bucifeis rezumatul e ăsta:

Screenshot_20240110_205606_Facebook.thumb.jpg.9d48f9e3b99c6ec02e2b2f2365289a56.jpg

"Renault zoaie - zero emisii

Cu mașinile electrice poți muri și fără să faci accident"

Mai am una cu o tesla care arde supt apă:

https://www.facebook.com/share/r/bAYtQFZA9GA6VNQi/

 

Screenshot_20240110_210207_Facebook.jpg

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, thesaw said:

E mult marketing in cauciucurile de EV, insistandu-se mult pe rezistenta redusa la rulare (consum mic), materiale reciclate in proportie de 30%, material fonoabsorbant. Am pus mai sus link, ambele cauciucuri au acelasi indice de greutate, ambele sunt extra load.

 

Posibil să ai dreptate sau posibil ca acea carcasă de cauciuc pentru EV să fie constuită altfel (mai rigidă și suprafață de contact mai mare) chiar dacă indicii de viteză și greutate sunt aceiași. Nu știu sigur, nu mă pasionează subiectul și nu m-am documentat serios, dar ca referință generică:
 

 

8 hours ago, thesaw said:

Masina are aceeasi greutate ca un M3 Touring sau un C63 T-Modell, tot 1.8Tone.

 

Nu sunt deloc convins de partea cu greutatea (datele variază între 1850 și 1950kg la Model 3 Performance), dar oricum comparația cu acele modele nu este prea fericită. În primul rând datorită modului în care se calculează greutatea declarată: fără a intra în detalii inutile, cu cât lista de opționale disponibile este mai lungă, cu atât greutatea din acte va fi mai mare și nu reprezintă de cele mai multe ori valoarea reală. Au devenit acele modele grele ca niște porci? Absolut. Sunt în mod realist la fel de grele ca o electrică echivalentă? Cel mai probabil nu.

 

Elementul de diferențiere cel mai important sunt însă gumele în sine. Lățime (modelele respective vin cu 265-285, Model 3 din câte știu are doar 235 pentru eficiență), presiune (foarte mare la electrice, 2.8-3.0), model de anvelopă folosit (consumul și longevitatea nu sunt elemente importante pentru gume gen PS 4S), etc. Chiar dacă greutatea ar fi echivalentă, setup-ul și modul de exploatare sunt diferite.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, ENEOS said:

 

Probabil se referă la faptul că o bună parte din energia electrică din Germania este produsă prin arderea de cărbune. Atacul este îndreptat către clasa politică, nu către mașinile electrice în sine. Asta nu schimbă faptul că producerea electricității poate fi mult mai curată (solară, eoliană, nucleară) decât arderea combustibilior fosili.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

informatie probabil incompleta, nu zic ca eronata

 

la un calcul simplu:

electrica 700g/kwh*15kw/100 km = 10 kg co2

diesel (dupa spusele dansului) 400 g / ce?, ca din ce gasesc pe net este cam 2.6-2.7 kg co2/litru, deci 2.5 kg co2/litru * 5litri/100 km = 12.5 kg co2

 

deci?

 

aaaa, apropo, germania si-a inchis nuclearele, in aprilie 2023 au avut 4% si de atunci pauza, in rest au 39% eoliene si apoi mai cateva din alea mai verzi (tot din ce gasesc pe net). Mixul lor de energie e facut de mana lor, nu e un caz general valabil in alte tari. Iar cifrele date de dansul probabil nu iau in calcul si exploatarea pt obtinerea acelui curent electric sau a motorinei, deci comparatia este cvasi inutila                                 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...