Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Pare că francezii n-au înţeles încă la ce foloseşte electrica.

Este deci imperios necesar ca după farsa asta cu pandemia să urmeze una mai serioasă cu ecologia.

https://www.frandroid.com/produits-android/automobile/voitures-electriques/1178267_les-60-voitures-electriques-les-plus-vendues-en-france-en-2021

1. TESLA - MODEL 3    24911

2. RENAULT - ZOE       23573

3. PEUGEOT - E-208   17858

4. DACIA - SPRING      11386

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 03.01.2022 la 22:27, Bigfoot a spus:

Din prisma materialelor (metalelor) pentru baterii si a poluarii electromagnetice.

Pentru cine are rabdare si dorinta de analiza acest subiect https://www.elefant.ro/pericolele-nebanuite-ale-campurilor-electromagnetice-5g-wifi-si-telefoane-mobile_c241d5e9-71a0-4d76-977a-c9682c89864d?2pau=d79aaed64&2pdlst=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB&2ptt=quicklink&2ptu=38db056eb&gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB .

Daca ai o baza cat de cat tehnica intelegi ceva.

In 10 ani in 2032 se va sparge bula reciclarii bateriilor.

O sa "vina" curentul de hipstereala in care se va multumi lumea sa foloseasca bateriile automobilelor electrice pt cabane remote. 

 

 

 

Cand o sa poti merge 1000km in februarie la munte, prin tara in conditii de iarna, adica in temperaturi -10 - 0 grade Celsius, cu heating on, cu muzica, cu ecranele din tetiere pt pasageri/copii....+....daca s-ar putea incarca, hai nu in 2 minute precum 60l de motorina, dar treaca in maxim 10minute.....bai atunci ..... poate POATE daca vrei sa iti pierzi timpul si sa risti banii, cumperi o masina electrica. Bonus sa stai cu sezutul cu organele tale pe baterie, go for it. Poluare electromagnetica.

 

Eu cred ca se va ajunge in 2032-2040 la o intoarcere catre origini.

Folosirea carburantilor vegetali atat pentru motoarele cu aprindere prin scanteie cat si pentru motoarele cu aprindere prin compresie, ultimele mentionate fiind gandite din start pt a functiina cu ulei vegetal.

Folosind carburanti vegetali poluarea fiind redusa drastic.

Stiu o sa zica multi ca nu avem teren pt agricultura necesara, asta este o problema MULT mai mica ce poate fi rezolvata, vs reciclarea bateriilor si vanatoarea de metale rare.

 

Am mers cu Zoe modele 2017 si 2019 (ala cu 54kwh si 130cai)

 

Niste mizerii, automobilul electric contemporan este un produs ce restrange libertatea de circulatie, asta daca ai lua in serios ideea de a utiliza zilnic si de a te baza real pe acest vehicul.

 

Cat timp TU trebuie sa te adaptezi la masina si NU invers....eu zic pas.

 

Pe vremea cand eram la Romb faceam Militari-Mioveni si nu ma tinea bateria incat sa am incredere.  Faceam 128km cu 86% mergand 100% legal, era limitata la 130km/h. Acest rezultat fiind realizat atat cu masini noi (50-500km) cat si cu masini ce aveau +10.000km

Zoe fiind etalat cu 300km winter time si 400km summer time.

 

O alta patanie a unei rude, om serios la 55de ani cu 640d a lasat masina la Bavaria pt o reparatie de amploare, bucsi, suspensii, frane, fiind client fidel Bavaria a primit un I3. Pe vremea cand era acea prezenta "agresiva" de I3-uri in oras 2019.

Omul fiind un utilizator de masina, nu neaparat pasionat, jurist ca meserie, a luat I3-ul si l-a tratat precum o masina normala. Primul sau contact cu o masina electrica. In conditiile in care "inteligentul" de la Bavaria l-a asigurat ca poate ajunge la Sibiu daca masina este incarcata full.

Pleaca cu minunea I3 din service direct la drum catre SB unde avea un eveniment de condus/prezentat.

Omul si-a facut mersul normal ca si cu 640d, jurist, nu inginer mecanic, nu pasionat nu nimic. Evident nu a apucat sa ajunga in zona micilor de pe Dealul Negru ca a ramas fara baterie dupa prima portiune de circulat pe dealul negru.

S-a lasat cu scandal MARE la Bavaria in 2019 cand s-a intamplat asta, era sa piarda evenimentul, a inatarziat, a luat taxiul pana la SB, a platit platforma sa duca "caruciorul asta" direct la B la Bavaria "sa se spele cu el pe cap".

 

Imi mentin parerea ca masina electrica este o hipstereala trecatoare precum moda piercing-urilor sau cea a pletelor.

iti iei masina electrica pt ca vrei tu sa fii cu mot, te crezi tu mai special, insa NU pt ca te bazezi pe ea. "Hai sa te vad" B-Tranalpina Ski Resort (Voineasa) cu Model S respectand limitele de viteza pe sectoarele de drum, nu poluand traficul cu 90km/h. Este mult mult prea riscabt si stresant sa incerci asa ceva.

 

Sa mai luam in calcul si cata poluare se produce in tot procesul de creeare al unei baterii? Ca tot suntem ECO.

 

Cand armata sau modelele ce participa la Dakar vor functiona exclusiv pe o baterie (nu pe baterii interschimbabile) atunci vehiculele electrice pot reprezenta o alternativa serioasa si matura.

In prezent nu sunt decat niste "manele" o moda care pe unii ii prinde, sau o moda pe care si-o permit.........departe de a fi o alternativa trainica/serioasa.

 

 

 

 

Desi sunt 90% de acord cu ce zici referitor la electrice asa cum sunt ele acum si daca nu se vor schimba........ daaar totul pana la plete si percing-uri 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, l.u.v said:

 

Interesant, dar total lipsit de detalii. Problemele actuale ale motoarelor cu combustie de hidrogen sunt multiple - producția combustibilului, stocarea și distribuția lui, lipsa de eficiență a procesului de combustie, etc. Probleme rezolvabile în mod cert cu investiții pe măsură. Dar din păcate lucrurile se mișcă foarte greu pe acest plan, și din câte știu nu există niciun vehicul cu motor pe combustie de hidrogen la ora actuală.

 

1 hour ago, ENEOS said:

Azi tragem un semn cu cuiul pe grindă pt că un trocarici buleftric a câștigat etapa la Dakarul arăbesc! 😳

 

Viitorul aparține tehnologiilor în care se investește. Iar în momentul de față toți fabricanții investesc în electric. Pentru că Dieselgate și Tesla.

 

Oricum motoarele electrice au un avantaj inerent în ceea ce privește aplicațiile sportive: cuplu instant și constant. Problema majoră (în afară de autonomie) este greutatea, dar mașinile de rally-raid sunt oricum destul de grele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, cuki a spus:

Electrica in loc sa consume in medie 20-25kW pentru 100km, cosuma 30-35kW

🤦‍♂️

La electrică scade capacitatea bateriei la temperaturi scăzute, dar să nu mai spui nimănui! 🤫

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, robert23mg said:

Cauta Toyota Mirai, e de ceva timp, au ajuns la versiunea 2 parca

 

Mirai, la fel ca și alte câteva modele "pe hidrogen" de la BMW și Hyundai, este vehicul cu pilă de combustie (fuel cell). Este practic tot o electrică, dar care își produce singură curentul la bord prin oxidarea hidrogenului.

 

În articolul respectiv se vorbea despre motoare termice clasice care folosesc hidrogenul lichid drept combustibil -sau cel puțin asta am înțeles eu.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, cuki a spus:

Doar 1l in plus e din cauza sistemului start/stop care nu mai functioneaza atat de mult. 

 

Nu te mai minti singur.

Acum 28 minute, GoodKat a spus:

Degeaba i-a explicat @Nguyen cum sta treaba, tot elucubratii emana.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 42 minute, cuki a spus:

 

era vorba de temperaturi de -10 sau mai jos...Oricat spuneti voi, 300-500ml sau deloc cand afara sunt -10 sau -15...nu va cred.

Nu stiu de ce nu crezi, că doar nu are nimeni niciun câștig din a exagera.

Iarna / vară BMW E39 525i automat îmi lua 16% în București. 

Astea de acum cam 12/13%. 

25% ar fi insemnat trei litri și ceva în plus. 

Exclus.

Vezi cum spunea John, să nu ai termostat blocat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

john care recomanda sa nu pornesti motocicleta cand is temperaturi de sub 10

Nu știi nici să citești? Am zis să nu o pornești aiurea, ca să "întreții bateria" sau să dai ture prin parcare, dacă ai de mers cu ea go! 

 

1 oră în urmă, SenorPink a spus:

Pai și tu nu tot parerolog ești ca toată lumea de pe aici? Adică de ce ești mai special ca altii sau de ce părerea ta e mai valida? 

El lucrează în industria auto. La vreo spălătorie probabil. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Apoi "maestrii" de astia isi dau cu parerea de bateri, randement, politica, macroeconomie etc.

 

Cuki, problema ta e ca nu te pricepi asa de bine la masini pe cat crezi. Faptul ca desenezi in Autocad sau Catia nu inseamna automat ca te si pricepi la masini sau moto, poate stii cateva treburi tangentiale dar esti departe de noi astia care chiar am surubarit la viata noastra si intelegem cum se intampla lucrurile in mod real si nu doar teoretic.

La 03.01.2022 la 23:29, Silver Arrow a spus:

🤣 esti iremediabil.

Nu era mai bine daca o puneai pe asta? Macar asa din patriotism. 

1923...

Inovatii cate vrei in masina. Forma aerodinamica, prima masina cu rotile in caroserie, semnalizatoare ...

Si nu are diferential 😉 (desi are 4 roti)

Daca vrei poti sa o vezi la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida. Ai fost vreodata pe acolo?

 

Exact ca musca te-ai bagat, ce spuneam eu si ce prezinti tu nu are nici o legatura. Nu avea diferential pt ca rotile din spate erau foarte apropiate, nu era o chestie de finete tehnica. Automobilul lui Persu era performant dar nu era practic, acesta fiind motivul principal pt care nu s-a fabricat. Am vizitat muzeul si am vazut si automobilul lui Persu, esti multumit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

Cuki, problema ta e ca nu te pricepi asa de bine la masini pe cat crezi. Faptul ca desenezi in Autocad sau Catia nu inseamna automat ca te si pricepi la masini sau moto, poate stii cateva treburi tangentiale dar esti departe de noi astia care chiar am surubarit la viata noastra si intelegem cum se intampla lucrurile in mod real si nu doar teoretic.

 

Exact ca musca te-ai bagat, ce spuneam eu si ce prezinti tu nu are nici o legatura. Nu avea diferential pt ca rotile din spate erau foarte apropiate, nu era o chestie de finete tehnica. Automobilul lui Persu era performant dar nu era practic, acesta fiind motivul principal pt care nu s-a fabricat. Am vizitat muzeul si am vazut si automobilul lui Persu, esti multumit?

Bravo.  Bine macar ca asa mai pui mana si nai citesti. cate una, alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cînd în cînd trebuie să mai pun cîte un jalon la care să vă raportaţi atunci cînd deliraţi.

Vă reamintesc că ne aflăm în impasul ăsta nu numai din cauza crizei combustibililor fosili ci şi din cauza unei proaste alocări de resurse: consumăm prea mult (iar consumul continuă să crească exponenţial datorită complexităţii societăţii) şi consumăm inegal distribuit (cu toate mişcările sociale aferente).

Încercaţi să gîndiţi planeta în întreg şi nu fragmentat: entropia ei creşte accelerat pt că nişte deştepţi fac panouri solare topind nisip în China folosind curent electric făcut din cărbuni, sau prostovanii europeni care îşi propun să producă hidrogen consumînd mai multă energie decît produc.

Pe termen lung economia asta este nesustenabilă iar pe termen scurt nu duce decît la consolidarea hegemoniei Chinei de unde căderea va fi şi mai violentă.

 

Revenind, în timp ce părerologii forumului se dau cu cwrw de pămînt aşteptînd ca inginerii lui muscă să le mărească range-ul la pateticele lor electrice (dadada, investind în noi tehnologii plm), există  pricepuţii în inginerii sociale care vă vor rezolva problema din partea cealaltă, a nevoii de mobilitate iar un range de 50km vi se va părea un drum pe Marte.

Nu vi se pare ciudat că la faza asta jmekerii din think tankurile şorosiste sînt mai pragmatici decît adevăraţii ingineri ai lui musk?! Atunci continuaţi-vă delirul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metavers. Platesti un abonament la Zuky si te dai pe unde vrei tu de pe canapea. Ce sa mai bati amar de drum pina unde-ti place? chestii din secolul trecut.

 

Presimt ca o sa creasca exorbitant pretul la canapele 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, FLEX a spus:

Metavers. Platesti un abonament la Zuky si te dai pe unde vrei tu de pe canapea. Ce sa mai bati amar de drum pina unde-ti place? chestii din secolul trecut.

 

Presimt ca o sa creasca exorbitant pretul la canapele 😀

Ma apuc sa filmez 360 pe unde merg asa ca luati va ochelari 😂😂😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.12.2021 la 23:07, Asimplu a spus:

In total vreo 10.000eur cu tot cu acumulatori. 12 panouri in total, fiecare a 550w. Putem rula casa pe baterii aproximativ 7 zile. Garantie la panouri 30 de ani. La baterii 20 de ani.

 

 

Ce consum ai de merge casa 7 zile pe baterie???

Eu am renuntat la diesel de 2litri ca sa iau electrica. ix25, buna masina, e la ai mei acum, nu am avut inima sa o vand. Mai am un Yaris pe care l-am pastrat deoarece nu putem merge doi insi cu o masina, avand programe diferite complet.

Am panouri, care vara produc maxim 10kWh (cam 30-40kWh in total pe zi) iar in cea mai proasta zi, iarna, nu produc nimic. Anul asta am avut 2 zile cu productie 0, in rest minim 3kWh. Masina o incarc pe unde apuc, Kaufland, Penny, acasa, sotia la servici, etc. Preturile sunt de la 0.7lei/kWh la incarcatoarele primariei din Pitesti (erau gratis dar s-a schimbat treaba) pana la 2.5lei/kWh la e-charge, statii rapide. Acasa pana in martie am tot 0.7lei/kWh la Hidroelectrica. Insa factura totala la energie electrica pe anul trecut a fost de -80lei... Cu un consum al casei de 20-25kWh pe zi. Asa ca nu deocamdata nu imi fac probleme. Panourile le am instalate de aproape 3 ani, bag curent in retea de 1 an.

Costurile instalatiei au fost maricele (fara casa verde sau altele) cam 13000 euro in care este inclusa si o baterie de 10kWh. Bateria ma tine cam 10 ore iarna (o descarc 50% ca sa am backup, la noi se ia curentul des) iar vara o descarc pana la 15% in cel mai rau caz cand e inorat. De obicei se duce la 45-50% (noaptea scurta.

Am luat o Kona electrica la 27500euro cu Rabla+ si Rabla. Autonomie primavara, vara si toamna pana la 580km in oras, acolo o folosesc 99% din timp. Iarna cea mai mica autonomie a fost de 499km cu AC-ul/incalzirea pornite non-stop. Masina merge zilnic minim 50km. O incarc o data pe saptamana, in general de la 20-80% asa recomanda si producatorul. Daca am drumuri mai lungi o incarc 100%.

Am facut un singur drum lung Pitesti - Targu Frumos de 410km, varianta Brasov - Onesti. Am plecat cu 580km de la Pitesti si am ajuns cu 93km autonomie la Targu Frumos. AC non-stop, a plouat tot timpul si a fost devoie de dezaburire nu racoare.

 

Mi-as lua fara sa stau pe ganduri Kona EV din nou, poate varianta mai scumpa pentru scaunele cu ventilatie (asa tin minte ca avea la dotari). Nu mi-as mai lua diesel.

 

Erata (nu mai pot corecta, masina este un ix35 nu ix25, am degetele groase)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte precisa descrierea, multumim mult. 

Intrebare: consumul casei de 20-25kwh/zi e cu tot cu incarcarea masinii?

 

Oricum, eu trag 3 concluzii.

1. Ditamai Kona, care e un fel de SUV mai mic, face cu o baterie de 64kwh  peste 500km. Asta inseamna un consum, chiar la ditamai masina, de 12-13 kwh/100km. Mult mai putin decat tipa toti cei care nu au avut vreodata electrica (dar stiu ei mai bine ca nu e Ok sa-ti iei asa ceva), si care spun ca iarna consumul ajunge la cer si se termina bateria in 100km.

2. O casa cu panouri de 10kwh plateste intr-un an 80 lei electricitatea. Daca consumul meu e cam jumatate fata de al tau, adica aprox 10kwh/zi, inseamna ca panourile fotovoltaice ce sunt pe vine la mine (programul casa verde, normal, cele de 3,4kwh), vor prelua cea mai mare parte a cheltuielilor. 

3. Intr-adevar, nu mi-as lua electrica daca as sta la bloc. Dar la casa, cu priza la poarta si pret de contract, e un must macar o tartacuta de Spring. Pentru frecusul zilnic in oras, pretul per 100km calculat la incarcarea de acasa e imbatabil.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

Foarte precisa descrierea, multumim mult. 

Intrebare: consumul casei de 20-25kwh/zi e cu tot cu incarcarea masinii?

 

Consumul este unul mediu, este si incarcarea masinii acolo. Dar deoarece nu o tin mult la incarcat acasa, deocamdata nu se vede o influenta majora. Sa spun 1 maxim 2kWh pe zi sa fie pentru masina intr-o luna (30-60kWh pe luna).

Mai jos e productia din panouri acum. Mult peste necesitatile casei in acest moment. Si e ianuarie. Maximul atins 4400W pe la pranz dupa care o ia in jos.

 

image.thumb.png.2d3b5aa3cc812e42e74f9785ac243dc9.png

 

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

1. Ditamai Kona, care e un fel de SUV mai mic, face cu o baterie de 64kwh  peste 500km. Asta inseamna un consum, chiar la ditamai masina, de 12-13 kwh/100km. Mult mai putin decat tipa toti cei care nu au avut vreodata electrica (dar stiu ei mai bine ca nu e Ok sa-ti iei asa ceva), si care spun ca iarna consumul ajunge la cer si se termina bateria in 100km.

 

Acum sincer, Kona e mai mult un hatchback decat un SUV. 😁

 

Am gasit si o niste poze:

- Autonomia la 100% dupa incarcare. 582km teoretici, depinde cum si pe unde mergi.

- In a doua poza este timpul de incarcare 20-80% la incarcator rapid DC de 75kW.

- A treia poza este timpul de incarcare de la 80-100% la 42kW. Pe final incarcarea scade pana la 6kW.

- Consumul mediu toamna a fost 13kWh/100km, acum am ajuns la 14.3kWh/100km. In ultima poza de pe bord se vede consumul mediu 14.3kWh/100km si estimatul la 50% - 242km. Poza am facut-o pentru ca am ajuns la 11111km 😁 Se vede si consumul ultimei calatorii 15.8kWh/100km, un drum de 60km Pitesti-Cuca (pe dealurile spre Valcea). Ce a fost cu plus acolo am recuperat la intoarcere - regenerare 😜

 

image.thumb.png.7ab05f4e54db5bed4f31397da5af2681.pngimage.thumb.png.6d81b426a8315c518ca17489f1215afe.pngimage.thumb.png.9a2b95d9c355fb6128e6834c7ec9b512.pngimage.thumb.png.1c2676e57eee0b58d5d9f4feec5e92fe.png

 

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

2. O casa cu panouri de 10kwh plateste intr-un an 80 lei electricitatea. Daca consumul meu e cam jumatate fata de al tau, adica aprox 10kwh/zi, inseamna ca panourile fotovoltaice ce sunt pe vine la mine (programul casa verde, normal, cele de 3,4kwh), vor prelua cea mai mare parte a cheltuielilor. 

 

Nu, Hidroelectrica are sa imi dea 80 de lei. Am iesit pe plus.

Eu am plecat cu 3kWh ca si tine, un invertor si totul on-grid insa am fost incantat de toata instalatia si am preferat sa fac alte doua update-uri (bateria de 10kWh si inca un invertor) in loc sa dau +10K pe o masina mai dotata. Fiecare are prioritatile lui.

 

Acum 10 ore, mircea.cazachevici a spus:

3. Intr-adevar, nu mi-as lua electrica daca as sta la bloc. Dar la casa, cu priza la poarta si pret de contract, e un must macar o tartacuta de Spring. Pentru frecusul zilnic in oras, pretul per 100km calculat la incarcarea de acasa e imbatabil.

 

Sotia lucreaza in afara orasului, sunt 50km minim/zi lucratoare. Nu mai socotesc drumurile dus intors in oras sa duc iau copii, au si astia un program de-ti vine sa te impusti.

Electrica a "economisit" pana acum aproximativ 1200lei/luna (motorina + benzina), se cunoaste mai ales ca preturile la gaze au crescut deci suma respectiva am redirectionat-o. Cresterea la curent nu ma afecteaza. Deocamdata consum foarte putin din retea.

 

Pe drumul catre locul de munca al sotiei ne incrucisam cu foarte multe Springuri, trecem prin niste sate, se pare ca sunt foarte apreciate acum pentru oras mai ales de cei nepretentiosi.

 

 

 

Este viitorul electric? Nu stiu si nu cred. Insa in acest moemnt, pentru mine e cea mai buna solutie.

 

In ceea ce priveste mutatul la casa: am ales acum 12 ani sa vand un apartament la bloc si cu banii aceia sa iau 1000mp de pamant + o casuta la tara, sa o remodelez si astfel sa imi asigur un confort mai bun. E la distanta de oras, de acord, am renuntat la activitati comode - magazine la cativa pasi, restaurante, cafenele, cinematograf, etc. Insa nu imi pare rau. Nici ca am luat electrica.

 

Acum e si masina la incarcat:

 

image.thumb.png.2f603c8e3c84eae0bb5f746a4c5028ac.png 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...