mircea.cazachevici Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 Sa-mi trag una, ce ditamai dezacordul am reusit sa fac. Cu gandul prin alta parte.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 Să fie primit, cu toții mai greșim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 Bre nici eu nu luam NT-ul fara subventie, nu va mai prostiti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 Acum 17 minute, TheHuskyCrobats a spus: Bre nici eu nu luam NT-ul fara subventie, nu va mai prostiti. Bine eu nu pot sa trec peste NT, de ce nu AT? De ce mai de ce? Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 28, 2022 Admin Share Postat Decembrie 28, 2022 Păi nu cred că se fălește nimeni cu ele. Sunt bune pentru oraș în condițiile în care stai la casă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 Nici cu scuterele de le folosesc baietii (si fetele) de la livrari nu se faleste nimeni, si cu toate astea sunt pe toate drumurile, pentru ca sunt utile. Unii oameni isi iau vehicule pentru utilitatea lor, nu ca sa impresioneze vecinul de la scara B. Daca ai avea de facut zilnic livrari, oare ce ti-ai lua? Un Q7 cu motor de 4-5 litri sau un Spring electric? Mie mi se par foarte faine electricele daca se potrivesc tipului de calatorii pe care le faci. Adica daca nu mergi mai mult de 100-200 km dintr-o bucata si ai unde sa le incarci (la munca sau acasa). Daca km aia ii faci in oras, e si mai bine, ca nu freci motorul, cutia si ambreiajul ca la cele pe benzina/motorina, si nici nu consumi cat stai la semafoare sau in ambuteiaje. Ca sa nu mai spun ca nici fum nu faci. Eu nu mi-as lua electrica prea curand, ca fac si cate 2000 km dintr-o bucata, cu opriri doar pt benzina. Dar daca as avea deja o masina pe benzina in familie, a doua ar fi probabil electrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 Acum 42 minute, Escanor a spus: Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. Dacă ar și vira eqs alea poate! Mă rog, un viraj să zicem că fac, dar la un "test al elanului" al 2-lea . Nu e vorba de fala, e vb că acum +20 ani am recurs la șantaj ordinar că să o fac pe dințăreasa mea să renunțe la Tico de care era mega încântată. Pt că bizoni mulți și nu știi când se urcă unul pe tine, iar cu coji din astea ești desculț 100%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 Evident ca exista, nu am contestat asta. Eu doar spuneam ca pe langa categoria pasionatilor mai exista si categoria utiltarienilor. Si mai e si categoria celor carora le place sa conduca uneori, dar in alte momente ii intereseaza doar utilitatea. Mie imi place condusul pe drumuri de munte, virajate, cu peisaje (si cu moto, si cu masina), dar as prefera sa ma teleportez in cazul mersului cu orele pe autostrada, sau bara la bara in trafic urban. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 2 hours ago, Escanor said: Bine eu nu pot sa trec peste NT, de ce nu AT? De ce mai de ce? Cred că mulți posesori care nu ies cu AT de pe asfalt ar putea să-și ia NT. 2 hours ago, Escanor said: Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. Eu văd lucrurile exact invers. Electricul este la stadiu incipient încă și are o reală utilitate doar pe distanțe scurte, navetă, etc. Cu alte cuvinte, mijloc de transport strict utilitar. Electricele în stilul celor menționate de tine sunt mofturi și fashion-statements înainte de toate - în momentul de față cel puțin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Decembrie 28, 2022 Share Postat Decembrie 28, 2022 (editat) Acum 2 ore, Escanor a spus: Bine eu nu pot sa trec peste NT, de ce nu AT? De ce mai de ce? Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. AT vs NT sunt modele care fac lucruri diferite. Nu poti face un versus intre ele, e ca si cum faci un versus intre o berlina su un SUV. Nu am nevoie de versatilitatea AT-ului ca nu ma duc pe nici un coclau. In plus, protectia la vant este geniala fata de AT, vine cu porcariile alea de cutii in varianta standard si cireasa de pe tort, ajung si eu cu picioarele jos fara sa cumpar alta sa. Revenind la topic si eu sunt pentru Spring. Mi se pare geniala carapacea aia. Am intalnit si posesori nefericiti care probabil sperau la performante de E-Tron insa marea majoritate se pare ca sunt incantati. Se dau ca painea calda iar pretul de revenzare este chiar mare pentru o Dacia. Editat Decembrie 28, 2022 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 29, 2022 Share Postat Decembrie 29, 2022 Hai șpringarii! https://autolatest.ro/stiri/norvegia-introduce-taxa-pe-kg-la-masinile-electrice-plus-un-tva-de-25-care-pana-acum-era-zero/ Știu, site-ul e de , n-am verificat știrea etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Decembrie 29, 2022 Share Postat Decembrie 29, 2022 E bine ca nu ai verificat-o. Altfel ai fi aflat urmatoarele: Pana acum, electricele au avut TVA zero in Norvegia, Iar acum, ei au spus ca orice electrica ce trece de 47.000 euro (500.000 coroane) va plati TVA-ul lor standard, 25%, insa doar pentru valoare ce depaseste6 47.000 euro. Adica, la 47.001 euro vor plati 25% TVA doar pentru 1 euro. Sursa: https://www.eurofiscalis.com/en/vat-on-electric-cars-in-norway/ Iar treaba e normala. Si la noi exista bonusuri pentru electrificare, iar cand electricele vor deveni foarte multe, aceste bonusuri vor scadea sau vor disparea. A, si taxa per kg...cica e o taxa ce se aplica deja absolut tuturor masinilor diesel, benzina si hibrid, si o vor extinde acum si la EV-uri. Sursa: https://www.autoevolution.com/news/norway-became-an-ev-paradise-now-it-s-imposing-a-weight-tax-and-bringing-back-the-vat-200685.html Per total, care e stirea bomba ce gadila retina? Ca eu nu o vad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 Că încep să se pună taxe de care electricele erau scutite până acum? Iar cât privește taxa pe kg la cântar ev atârnă mai greu decât o mașină să zicem echivalentă dar echipată cu motor termic. Pentru mulți a fost un miraj că nu plăteau taxe, parcau gratis și încărcau fără bani buleftricele, iar aceste avantaje dispar unul câte unul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 (editat) Cu minim de investiție,o electrică o transformi în strung. Editat Decembrie 30, 2022 de pinnochio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 E o glumă, de fapt poza e din Ucraina unde cam lipseşte posibilitatea de a încărca normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan p Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 Acum 3 ore, pinnochio a spus: Cu minim de investiție,o electrică o transformi în strung. hahaha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 11 hours ago, ENEOS said: Hai șpringarii! https://autolatest.ro/stiri/norvegia-introduce-taxa-pe-kg-la-masinile-electrice-plus-un-tva-de-25-care-pana-acum-era-zero/ Știu, site-ul e de , n-am verificat știrea etc. Este real, era un proiect de lege care a trecut de Storting (parlamentul unicameral al Norvegiei). Practic reintroduc TVA-ul de care erau scutiți până acum cumpărătorii de vehicule elctrice noi. Asta pentru că Norvegia este la ani lumină de toată lumea în ceea ce privește automobilele electrice, care reprezintă între 80 și 90% (!) din vânzările de mașini noi. Și nu vorbim despre Dacia Spring sau Renault Twizy, ci de BMW iX, Tesla Y/S, Audi e-tron, etc. Scopul promovării electricelor a fost considerat ca atins iar utilitatea facilităților fiscale, inutilă. Asta în cazul în care Norvegia este al 11-lea productător mondial de țiței, înaintea unor țări precum Qatar, Kazahstan sau Libia. Și ca să stabilim finalitatea topicului: că vă/ne place sau nu, electricele sunt viitorul. Și asta datorită chinezilor (care de un deceniu investesc masiv în asta), americanilor (care vor să țină pasul cu ei) și europenilor (pentru că scandalul motoarelor diesel). Punct. Restul sunt discuții conjuncturale și miștocăreli limitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 N-aș pune punct până nu ne lămurim de unde s-ar putea scoate atâta litiu de exemplu pt un parc electric aproape în totalitate, ce se va întâmpla cu bateriile scoase din uz etc.! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 Vezi lucrurile într-un context prea limitat. Vehiculele electrice nu se limitează la baterii cu ioni de litiu. În viitor nu vor mai avea (cel mai probabil) nevoie de metale rare/dificil de extras. În lumea capitalistă, validitatea unui model este dată de nivelul de investiții. Automobilele electrice în sine există de mai bine de un secol, dar era mai simplu și ieftin să folosești țiței. La fel cum era mai comod și accesibil pentru europeni să cumpere gaz ieftin de la ruși. Contextul însă s-a schimbat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 S-a schimbat forțat, nu prin mecanisme normale de piață. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 (editat) Just. Dar este un lucru pozitiv în esență. Platitudinea nu duce spre progres, ci spre limitare și un fals sentiment de comoditate. Oricum, ca să nu o dăm în raționamente filosofice, repet și mă retrag: 36 minutes ago, PzKpfW said: că vă/ne place sau nu, electricele sunt viitorul. Editat Decembrie 30, 2022 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 (editat) Părerea ta! A mea e diferită și până la urmă e o discuție, o dezbatere, și nu consensul e ceea ce urmărim, nu? Editat Decembrie 30, 2022 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 30, 2022 Admin Share Postat Decembrie 30, 2022 Atâta timp cât sunt atâtea variabile și necunoscute în schema polizoarelor eu sunt mai sceptic în a da verdicte clare. Mai ales că nu am nici abilitățile Mamei Omida. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 5 minutes ago, ENEOS said: A mea e diferită Care este părerea ta? Care este viitorul modului de propulsie pentru transportul personal? Just now, l.u.v said: Atâta timp cât sunt atâtea variabile și necunoscute în schema polizoarelor Personal nu mai văd variabile și necunoscute, ci o realitate. Îmi bazez raționamentul pe faptul că jucătorii importanți (statele și producătorii) investesc masiv în electrice și că rezultatele sunt palpabile: de al ceva de la ceva exotism/ciudățenie rezervată excentricilor acum 2-3 decenii, electricele se vând acum la scară largă și pentru toate buzunarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 30, 2022 Share Postat Decembrie 30, 2022 În absența unor restricții și constrângeri tot motoarele cu ardere internă, eventual alimentate (și) cu alte zemuri decât cele obținute din petrol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.