Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Aceleași cazane iau ITP cu șpagă, azi mă înecam în oraș după un clio diesel vechi. S-ar îmbunătăți notabil calitatea aerului dacă ITP s-ar obține corect, nu băgând pe gât electrica pe post de salvare a naturii.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 15 minute, Lucian_M a spus:

Aceleași cazane iau ITP cu șpagă, azi mă înecam în oraș după un clio diesel vechi. S-ar îmbunătăți notabil calitatea aerului dacă ITP s-ar obține corect, nu băgând pe gât electrica pe post de salvare a naturii.

 

true 👍

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Taxa aia se plătește și tot se poluează.

Referitor la infrastructura, când mergeam spre sud, trebuia să traverseze Bacăul. Un chin și o jale, aglomerație, gropi etc. De anul trecut s-a dat in folosință centura orașului, o autostradă. E mina de aur, bag a cincea la 110 și scot din viteză la giratoriul de la ieșire. Abia ăla e progres și dovada că s-a făcut ceva cu banii. Vinieta e furt pe față, dar la noi e ieftin cca 130-140 lei pe an, la bulgari e 40 lei pe săptămâna, iar drumurile lor sunt mult mai proaste comparativ cu cele românești.

Eu ma refeream la taxarea in plus printr-o vigneta care are ca scop descurajarea utilizarii masinilor proprietate presoanala in Bucuresti.

 

Altfel, nu ma pricep la a face o comparatie intre sistemul de taxare din Romania si cel din Bulgaria, nu stiu cum si pe ce au accize, de exemplu. Faptul ca in Bulgaria oamenii platesc mai mult si primesc mai putin nu este deloc un argument care sa ma convinga.

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Salutare!

ERROR 404 🤣

Ia sa vedem Park&Ride Straulesti:

Parcarea ajunsese in 2019 la ''fabuloasa'' suma de 0,50 Lei /ora, adica vreo 5 sau 6 lei/zi. Ocupare: o medie de 19 masini/zi  din 660 locuri libere

Acuma parcarea este moca pentru cei care au abonament de metrou. Nivel de ocupare cam la fel.

 

Daca nici 5 lei/zi nu este un pret decent fata de 5-10 lei/ora in parcarile cu plata din oras, ce sa mai spunem .....

 

Pe de alta parte cum sa isi bage un grup de 3-4 muncitori zilieri masina la parcare si sa plece cu metroul cu sculele in brate?

 

Solutia este una combinata: sosea de centura cu 3-4 benzi pe sens si iesiri spre oras din km in km. (nu mizeria actuala), transport in comun organizat cum trebuie, descurajarea plimbarii cu masina prin oras prin taxe de parcare dureroase (oriunde in oras), sistem eficient si rapid de ridicat masinile parcate aiurea ''doar un minut'' si care incurca traficul.

 

Intrebarea este: vrem noi asa ceva? Vrem tarife mari la parcare sau lasam totul asa cum este si  ''ne descurcam noi cumva''?  

Cand locuiesti in nordul orasului si vrei sa ajungi in Pipera, de exemplu, schimbi metroul de vreo 3 ori (cred) daca iti lasi masina la Straulesti. Asta nu inseamna transport in comun decent.

Link to comment
Share on other sites

Cât e vinieta pe o săptămână la noi și cât la ei?

Dar nu despre asta e vorba, ci despre faptul că din banii de vinietă nu prea se întrețin drumurile.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Exact. 

Parcări cu preț și abonamente decente organizate de primarii pe la terminalele de metrou ca să-și lase oamenii mașinile ar fi un prim pas. 

Unde există nu parchează nimeni (Străulești)... 

Acum 20 ore, adiy32 a spus:

Povesti.Eu nu l-am schimbat de cand l-am luat si i-am pus ulei.

"întreținut maniacal" :crack:

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Lucian_M a spus:

Concediile noi ni le facem în special pe afara, mergem de nebuni pe unde ne taie capul, nu pe unde avem stații de încărcare. Azi am făcut vreo 480 km fără stres, mai am aproape jumătate de rezervor, fără să stau nicio secundă cu gândul că rămân în pană. Mă rog, fiecare cu posibilitățile lui. Sau ale mașinii, dar eu nu-mi schimb stilul pentru o electrică, poate fi și de la Porsche.

 

Eu nu imi mai propun mai mult de 500km pe zi. Am fost viteaz in tinerete, mergeam noaptea mii de km, Austria, Italia, sudul Greciei, rupeam autostrazile si soselele. Zmeu ca si tine. Asta pana cand era sa ma rastorn pe autostrada, nu din cauza vitezei ci a oboselii. Prima data nu m-a impresionat. A doua oara m-a pus pe ganduri. A treia oara am adormit la volan in Bulgaria si m-am trezit in mijlocul unei intersectii pline cu masini claxonand langa portiera mea.

De atunci am zis pas. Ma opresc, dorm, mananc, ma simt bine. 500km sunt prea multi.

 

Sunteti probabil mai tineri ca mine insa tineti minte, orice cal ajunge gloaba. Asa ca oricat combateti acum, tot ca mine o sa ajungeti. Nu cu EV neaparat, ci cu aia 500km/zi maxim 😜

 

Ca sa nu mai spun depre concediile in afara mai incolo, peste cativa ani ....

 

Acum 20 ore, Silver Arrow a spus:

Am discutat ieri cu un prieten care are asa ceva , in sistem ON-GRID, si mi-a spus ca este pe teava varianata de decontare 1:1.

 

- varianta 3  locuiesti intr-o zona cu linie de alimentare  cu energie electrica dar din cand in cand ''se ia corentu'' si atunci ai si niste acumulatori cu instalatia electrica aferenta ca sa nu ramai in bezna. Posibil ca varianta cu generator sa fie mai buna, nu am studiat problema.

 

Cred ca exista si varianta sa consumi direct din ce produci si doar surplusul sa intre in reteaua nationala, avand un contor bidirectional.

 

 

Ordonanta de compensare s-a dat anul trecut, asteptam normele de aplicare, posibil sa dureze ceva ani pana la publicarea lor.

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 143 din 28 decembrie 2021, pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, precum și pentru modificarea unor acte normative
 

Varianta 4 exista, asa functionez eu. Consumul actual din retea este de 2-4kWh/zi maxim (sunt doua grafice pentru ca am doua invertoare).

 

image.thumb.png.9aac4e01a22ef9d1d82cab0449420948.pngimage.thumb.png.97b4e7e980d5191321743c89e26d841a.png

O instalatie cu panouri solare este foarte usor de intretinut (deocamdata) pentru ca majoritatea elementelor sunt pasive (daca nu socotim ventilatoarele de la invertoare). Nu au nevoie de mentenanta si in plus  diagnosticarea se poate face online.
Garantia invertoarelor, cel putin a marcii pe care o am eu este pana in 2034 respectiv 2036 😜. Ati citit bine.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, Lucian_M a spus:

Aceleași cazane iau ITP cu șpagă, azi mă înecam în oraș după un clio diesel vechi. S-ar îmbunătăți notabil calitatea aerului dacă ITP s-ar obține corect, nu băgând pe gât electrica pe post de salvare a naturii.

Corect. Te prind prima oara in trafic cu RAR-ul ca dai fum sau ca faci zgomot peste nivelul omologat, primesti avertisment iar daca dupa 30de zile calendaristice, iarasi esti prins (mai exact seria de sasiu, nu neaparat conducatorul auto), direct se confisca masina.

Scurt si la obiect, eficient si de bun simt.

Daca se comenteaza pe langa confiscare vehicul (auto sau moto) primesti si amenda. Nu iti convine poti scrie asta la alte mentiuni, fara scandal, urmand sa se "rezolve" in instanta.

Daca s-ar proceda asa, strazile si aerul din orase ar fi mai curat iar service-urile auto ar dudui. Bonus piata auto/moto SH ar avea alte valori/standarde.

Statul ar castiga oricum bani din TVA-ul pieselor si manoperei. In cazul masinilor confiscate statul tot va castiga prin valorificarea acestor vehicule.

Un asemea cadru legislativ ar curata nu doar aerul ci si obiceiuri provenite din lipsa de educatie/bun simt.

In prezent se confisca talonul se primeste o amenda (mare rahat vs confiscare) revii la RAR si aia e. Poti repeta asta, punand costul amenzilor la "cheltuieli".

Acum 10 ore, Contabil a spus:

@Bigfoot Impozitul se rapoteaza la valoare, nu la poluare. :)

On: Electricele vor fi viitorul ... dar mai avem de asteptat.

Depinde de tara in ceea ce priveste impozitul auto.

Cu ce ajuta familia ta sau a mea faptul ca impozitul auto se pune pe valoare si nu pe poluare. Este stupid.

Ii dai in cap unuia care are 3.0-4.4 Euro 6 in schimb nea Sandel cu Euro4 cu maxim 2.0 polueaza triplu. Not very smart at all.

 

Plus ca daca avem impozit pe valoare.... de ce 3.0t hybrid are impozit scazut iar 3.0t are full impozit 2400ron.

 

Corect ar fi ca orice este cu o generatie in minus fata de actuala norma EURO sa fie pus la zid. In speta orice este acum sub Euro5.

Ai Euro 4 3 2 si esti tu "smecher" ca nu vrei sa schimbi masina cu una mai actuala ca norma de poluare. Ok.

Smecheria "retrograda" se plateste, cu o vignieta considerabila pe zi sau pe an, adica sa nu vina "desteptii" care za inmatriculeze masina pe numele bunicii din alt judet si sa o foloseasca zilnic in B(sau alt oras mare) .

 

Aerul se "imparte" la toti indiferent de starea sociala/economica......iar un Euro5 din 2010 pt a-ti face treaba costa cat 3x Iphone-uri, in cazul in care se vor plange unii ca nu sunt bani.

Link to comment
Share on other sites

Problema nu este ca avem vehicule "euro4" ci ca ele nu mai corespund normelor euro4....

 

Toate tigaile vestice sunt la putere in Ro.

 

Cand merg la ITP cu Multivanul, ma cauta aia intens la noxe ca prea iese Euro4-ul. Masina are DPF din fabrica, dar Doreii de la RAR nu s-au sinchisit sa il treaca in CIV....

Morala povestii este ca poti sa fii si mic poluator daca esti cu fierul la zi si nu musai cu electrica.

 

Nivelul veniturilor nu sustine migrarea parcului auto la soluti "eco". Nici macar in vest - este enorm si pentru Hans sa dea 30keur pe o electrica banala.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Eu nu imi mai propun mai mult de 500km pe zi. Am fost viteaz in tinerete, mergeam noaptea mii de km, Austria, Italia, sudul Greciei, rupeam autostrazile si soselele. Zmeu ca si tine. Asta pana cand era sa ma rastorn pe autostrada, nu din cauza vitezei ci a oboselii. Prima data nu m-a impresionat. A doua oara m-a pus pe ganduri. A treia oara am adormit la volan in Bulgaria si m-am trezit in mijlocul unei intersectii pline cu masini claxonand langa portiera mea.

De atunci am zis pas. Ma opresc, dorm, mananc, ma simt bine. 500km sunt prea multi.

 

Sunteti probabil mai tineri ca mine insa tineti minte, orice cal ajunge gloaba. Asa ca oricat combateti acum, tot ca mine o sa ajungeti. Nu cu EV neaparat, ci cu aia 500km/zi maxim 😜

 

Ca sa nu mai spun depre concediile in afara mai incolo, peste cativa ani ....

 

Depinde de masina ca si clasa, nu numai de varsta ta.

Una e sa faci B-Moldova Noua cu un Kadjar/Tucson/Spprtage si alta e sa faci acelasi drum cu o masina nemteasca highend super bine dotata. Ma refer la confort, izolare fonica si starea generala de bine/rasfat maxim de la volan. Nu ma refer neaparat la putere....desi conteaza si asta.

Link to comment
Share on other sites

@Bigfoot Avem diferente in opinii!. :) Eu consider ca impozitul ar trebui aplicat strict pe valoare si poluarea la pompa ...... La cei 70K km facuti cu masina mea (eur 4) in 14 ani, consider ca este eur 8. :)

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca impozitarea ar trebui aplicata pe FIECARE masina real ce gaze scoate la testare,indiferent de ce norma e in acte.ASA facand anual reevaluarea impozitului(adica il cresti real dupa gazele concrete ce ies)il faci pe om s-o repare sau/si sa renunte la ea.

Si nu in ultimul rand,a fi ecologist inseamna sa NU tai pomii ci sa-i lasi sa-si faca treaba,sa pape codoiul,nu sa-i dai voie austriacului sa-i taie si sa-i duca acasa la el.Kronospan...

E? :)

Si aici pe topic o ardeti cu buleftricele...pardon,noi o ardem cu "fosilele" cum le-ati botezat voi.

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Corect, și eu zic la fel. 

Plus ITP la sânge. 

Ale mele sunt euro 4 cu dpf activ și în parametri, nu scot un gram de fum, dar sunt băgat în aceeași oală cu toți bombardierii care au dpf off. 

Link to comment
Share on other sites

Eu am una euro 4 (dupa RAR),una euro 5 si una euro 6.Aia euro 4 a fost de noua euro 5 in Germania pana ia ajuns la mine(!).Aia de la RAR au gasit ca ea e euro 4 dupa acte...Nu am mai facut nimic,stiam ca e o cauza pierduta (material/timp daca ma iau la tranta cu ei) si am lasat-o asa.De curios la itp-ul de acum 10 zile i-am spus inginerului sa-mi spuna ce gaze am.Pai de euro 5 spre 6,a zis...

Graba asta-n viitor cu electricele astea e un marketing bine pus la punct pentru o moda(ce e trecatoare,ca toate modele la orice) si o hipstereala scumpa a dracu.Si da,puteam sa-mi iau si eu o canistra d-asta,cum ii zice,dacia arc ca sa ma trezesc intr-o zi ca un bizon cu ceva masina cu o litera(ca d-aia is asa ca e mai usor pentru aia ce nu retin un nume sau au alte probleme de intelect...)se urca si ma ucide "legal"...

Get a grip. :)

A,si mi-a iesit o diferenta de franare de 6% intre rotile spate,asta la o masina din 2008,in timp ce mi-a spus acelasi inginer ca la masinile noi se tolereaza intre 5 si 10 % diferenta ca asa sunt ele din fabrica...

Asta ca si o paralela vechi versus nou...masini de unica folosinta.

 

 

Problema reala e ca nu se vrea impozitarea REALA pe gazele fiecarei masini,nu ca nu se poate.Judecati ratiunile economice,nu fiti naivi.

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, Bigfoot a spus:

Depinde de masina ca si clasa, nu numai de varsta ta.

Una e sa faci B-Moldova Noua cu un Kadjar/Tucson/Spprtage si alta e sa faci acelasi drum cu o masina nemteasca highend super bine dotata. Ma refer la confort, izolare fonica si starea generala de bine/rasfat maxim de la volan. Nu ma refer neaparat la putere....desi conteaza si asta.

 

Daca imi spui ce masina imi pot lua la 30k euro "nemteasca highend super bine dotata", pot spune sa sunt de acord cu tine. Trebuie sa specific, fara SH, cum voi aveti prioritatile voastre, le am si eu pe ale mele 🙂

 

In ceea ce priveste impozitarea, eu cred ca ar trebui impozitate si electricele, pentru ca folosesc cauciucuri care se dezintegreaza la contactul cu asfaltul, astfel polueaza si ele.

Acum 10 ore, Kristian K a spus:

Asta ca si o paralela vechi versus nou...masini de unica folosinta.

 

In famile mai avem si o Elantra din 2001, motor de 1.6, benzina. A trecut si trece toate ITP-urile fara probleme, habar nu am ce fel de Euro este. E considerata cazan sau scula?

Link to comment
Share on other sites

Nu vor fi legi asa de stricte in Romania, pentru ca ciolanu de la guvernare e mai important decat orice altceva. 

Intai sa introduca mai bine o norma pentru autobuze si alte autovehicole comunitare, pentru ca alea polueaza masiv in orase.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

...

In ceea ce priveste impozitarea, eu cred ca ar trebui impozitate si electricele, pentru ca folosesc cauciucuri care se dezintegreaza la contactul cu asfaltul, astfel polueaza si ele.

 

In famile mai avem si o Elantra din 2001, motor de 1.6, benzina. A trecut si trece toate ITP-urile fara probleme, habar nu am ce fel de Euro este. E considerata cazan sau scula?

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

Ca sa precizez,pe mine nu ma intereseaza de ecologie mai mult decat imi ies gazele la itp conform normei ce o am.Daca am gaze,remediez urgent problema la mecanic.Daca-s de la fasole,nu mai mananc o zi,apoi o iau de la capat sa fac concurenta vacilor nebune de atata muls si-nfometare. :)

 

Elantra este euro 3,daca tin bine minte.Cat timp iti ies pe bune gazele,esti in normalitate.Deci dpmdv nu e cazan.

Restul repet,e marketing ecologist facut sa taxeze pe fiecare dintre noi.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Kristian K a spus:

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

 

fiecare cu parerea lui, cata vreme ramane ca parere si nu o ia pe aratura 

 

centralele electrice au eficienta cu aproximativ 50% mai buna ca o masina (masinile sunt intre 20% si 35% in orice regim, centralele sunt pe la 30% alea vechi)

aici adaugi captare la sursa mult mai buna fiindca nu esti limitat ca greutate si spatiu la un catalizator/filtru de particule mic si teoretic ajungi oricum la cifre mult mai bune legat de poluare, cel putin pe termen scurt pana gasim solutii mai bune

 

la fel si ideea cu "nu avem destul curent pentru masini electrice", am avea nevoie de o crestere cu 30-40% (https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/11/13/electricity-grids-can-handle-electric-vehicles-easily--they-just-need-proper-management/?sh=1a72c5697862) a capacitatii de generare de energie electrica - si asta in vremuri normale, nu in pandemie

 

raman statiile de incarcare (ok daca ai casa, altfel nu), distanta cu un plin si reciclarea bateriilor (care momentan nu e fezabila fiindca materia prima e mai ieftin de exploatat din mina decat din deseuri)

 

personal am nevoie de o masina de circuit in 2 locuri si de un offroader in 2 locuri asa ca nu ma vad cumparand prea curand o electrica, dar daca iti faci calculele si iese mai bine cu electrica, mai ales daca poti sa-ti mai recuperezi din taxele platite statului folosind programele rabla si sisteme fotovoltaice, foarte bine

orice pot face legal sa platesc mai putin statului e binevenit, macar pana se prinde sa accizeze mai mult curentul

 

gpl-ul merge pe aceeasi idee, taxe mai mici dar consum mai mare, rezervor mai mic si statii mai rare, cata vreme decide cineva ca ii convin compromisurile foarte bine

 

mereu vor fi cate unii care tin neaparat sa se pise contra vantului, totul e sa nu stai langa ei

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, prafrau a spus:

 

fiecare cu parerea lui, cata vreme ramane ca parere si nu o ia pe aratura 

...

 

mereu vor fi cate unii care tin neaparat sa se pise contra vantului, totul e sa nu stai langa ei

Foarte corect,e doar un punct personal de vedere.

 

Chiar daca pare o urinare contra vantului. :)

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 15 ore, Bigfoot a spus:

Corect. Te prind prima oara in trafic cu RAR-ul ca dai fum sau ca faci zgomot peste nivelul omologat, primesti avertisment iar daca dupa 30de zile calendaristice, iarasi esti prins (mai exact seria de sasiu, nu neaparat conducatorul auto), direct se confisca masina.

Scurt si la obiect, eficient si de bun simt.

 

Bun simt in RO nu o sa vezi. Jmecheria este la putere.

 

Nici un avertisment si 30 de zile. De ce sa mai ramana un cazan sursa de poluare sau un pericol public pentru inca o luna?

 

Masina se presupune ca a trecut un test RAR anual. Greu de crezut ca o masina apta pentru circulatie a ajuns ghena de gunoi in 10-15.000 Km.

RAR are baza de date: verifica ce noxe avea cazanul  la ultimul ITP si cat are la momentul verificarii, inclusiv cati km a circulat. Dupa care va urma si o vizita la statia ITP.

Cand am fost cu RAV4 la ITP mi-a spus omul ca masina este la limita cu noxele si probabil ca trebuie un catalizator nou. L-am inlocuit si gata. Cati fac asta?

 

Drept urmare: daca la controlul in trafic masina nu corespunde tehnic - noxe, frane sau alte elemente de siguranta -, se iau numerele de inmatriculare si talonul, iar masina va pleca pe platforma. 

Dupa ce se remediaza problemele, masina va trebui sa treaca iarasi ITP. O mica ajustare la softul RAR, si cum apare la ITP o masina cu talon suspendat, automat se blocheaza masina pe rampa si vine RAR-ul sa verifice ca s-a facut ITP pe bune.

 

In acest fel luatul pe platforma va avea urmatorul efect: costul transportului va fi in multe cazuri comparabil cu valoarea masinii si de cateva ori mai mare decat spaga la service. Asadar degeaba se gandeste romanul descurcaret ca are el un prieten la service si ''ca se descurca'',  pentru ca platforma trebuie platita.

Atacul la pusculita formeaza in timp  si bunul simt.

 

Evident ca exista problema spagii inclusiv la cei care fac verificarea in trafic, dar probabil ca daca faci lucrarea cu multe institutii la un loc: RAR, politie, ISU, astia cu drumurile, DSP, Protectia Copilului :crack:,  nu conteaza cine, important sa fie cat mai multi care au treaba cu siguranta rutiera si sanatatea populimii, si care sa  trebuiasca sa semneze pe o hartie cam masina este buna/cazan. In aceasta configuratie  spaga devine prohibitiva fata de valoarea masinii.

Daca sunt doar doi gusteri de la RAR, lucrarea este esuata.

 

Doar ca ceea ce am scris mai sus inseamna vointa, multi dintre cei care ar trebui sa faca o astfel de lege poate au chiar ei cazane, sau prietenii/neamurile lor,  asa ca e greu de crezut ca se va reusi.

Este nevoie de un om gen Funeriu, care sa aiba tupeul sa atace afacerile si profiturile unora (mai tineti minte disperarea ministresei Andronescu PSD cand au ramas facultatile private fara clienti pentru ca s-a injumatatit promovarea la BAC, dar uite ca lucrarea a reusit), si sa puna in opera o astfel de lege.

 

@prafrau GPL-ul nu mai este de mult o problema in privinta alimentarii. Practic orice benzinarie are si GPL. Pana si in tari precum Germania sau Austria poti gasi GPL in mod rezonabil.

Consumul este 10% in plus fata de benzina.  Rezervorul - depinde cat de mare doresti sa iti pui.

Compromisul se refera la spatiul pierdut (in portbagaj) prin instalarea buteliei.

La Mercedesul W126 aveam o butelie de 120 L, in care alimentam 100 L GPL. In regim extraurban insemna o autonomie de circa 800 Km , in regim urban cam 550 Km.

Daca ai o masina mica (adica nu o barca pe roti) la care nu poti ocupa tot portbagajul cu butelia, atunci ai varianta rezervorului toroidal in locul rotii de rezerva. Acesta are normal un volum de circa 45 L in care poti alimenta 36 L, cu care poti circula extraurban 4-500 Km, ceea ce mi se pare suficient.

Alimentarea cu GPL dureaza 3-4 minute si mai mergi 400 Km, la masina electrica alimetarea dureaza 30-40 min (daca gasesti statie zdravana) si mai mergi .... aici nu stiu pentru ca nu am probat electrica.

Link to comment
Share on other sites

Greseala fiecaruia dintre noi e ca asteptam ca toti ceilalti sa gandeasca ca si mine(in viziunea individuala),de aici contradictia.Am observat asta mai ales la early adopters.Doar ca nu tot ce apare ca novator este si neaparat revolutionar sau functional pe termen lung-inlocuitor.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, prafrau a spus:

la fel si ideea cu "nu avem destul curent pentru masini electrice", am avea nevoie de o crestere cu 30-40% (https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/11/13/electricity-grids-can-handle-electric-vehicles-easily--they-just-need-proper-management/?sh=1a72c5697862) a capacitatii de generare de energie electrica - si asta in vremuri normale, nu in pandemie

 

 

Tu citezi din Forbes, si noi vorbim de Romania :)))

Care Romania a cam somat in ceea ce priveste extinderea si modernizarea retelei de transport. Fun fact, potential de energie verde inca este enorm. Momentan e frana din 2 motive-lipsa certificatelor verzi, si problema transportului-distributiei. Se cam atinge potentialul, si trebuie investit masiv in linii de inalta-foarte inalta, pentru transport, statii transformare, etc etc.

Faceti un exercitiu de imaginatie:

BUCURESTI-1,4 mil vehicule. Sa presupunem ca 20% este obiectivul, sa fie buleftrice. 280.000 masini. Sa zicem ca simultan, doar 10% dintre acestea se vor incarca la statii publice-nu private-acasa in curte, sau la birou. Deci 28.000 de porturi de incarcare. Le vrem  fast charge? pai da, le vrem, ca vrem pentru o masina electrica tipica de 24kWh ca acumulatorul sa poata fi incarcat in 20 minute până la 80 % din capacitate. Adica probabil 120-150KW, bransament MEDIE TENSIUNE. ADICA TRAFO. 

Sa zicem ca facem o statie la care punem un trafo de 600 cu 4 porturi incarcare . 

28.000 porturi/4=7000 de astfel de statii.

Cost statie: trafo de 600, cca 80.000 euro. cu lucrari conectare si altele, plus platforma, sa zicem 100.000 euro.

Statia incarcare e cca 25.000 euro bucata ,pana la 40.000 euro-functie de putere, vorbim de fast charge, sa zicem ca se negociaza la volum. ROtunjim l 30.000 euro.

 

Deci total per o statie cu 4 porturi: 100,000+4x40,000=260,000 euro. 

Vrem 7,000 bucati: 1,820,000,000 EURO.  Da, 1,8 MILIARDE EURO. NU LEI!

Atentie, RETEAUA DIN BUCURESTI nu suporta probabil 7,000x600 =4,200,000 KW, sau 4,200 MW, adaugati asa, din zbor, fara modernizari retea. Nici nu vreau-si nici nu pot sa imi imaginez costuri pentru asa ceva.

 

BOoon, deci noi speram ca elecetricele sunt viitorul. EU spun ca nu. NU in RO.  Calculul de mai sus pleaca de la numar parc auto, din care doar 20% ar fi electrice, din care electrice doar 10% se incarca simultan. Sa zicem ca restul se incarca pe acasa , la munca, etc.

 

Acum sa imi spuneti voi daca e fezabila sau nu toata povestea, la SCARA NATIONALA. 

Avem 9 mil de masini. Calculul de mai sus este valabil pentru 1,4mil. Inmultiti cu 6.42 costurile, si aveti 11,55 MILIARDE EURO. VEDETI ROMANIA in stare sa investeasca aproape 12 miliarde euro , in infrastructura de incarcare buleftrice? Eu nu.

Initiativele private exista desigur, se investeste in infrastructura de incarcare buleftrice, fiindca exista linie de finantare UE. Renovatio este un astfel de investitor. Dar acesta investeste cateva milioane-zeci, pe an. Noi vorbim de o SCARA a miliardelor. 

SI nu am luat in calcul terenul, lucrarile rutiere, si tot asa. PANA FACEM NOI IN RO ASTA, masinile or sa zboare. LA fel ca si cu autostrazile este.

UTOPIE!

Da, masinile electrice sunt foarte misto, si sunt utile pentru naveta-drumuri prvizibile, pentru cei care stau la casa, si isi permit o statie simpla de incarcare, cu timp de 8-10 ore. Lasi masina peste noapte si aia e. Dimineata pleci unde ai treaba, si iti ajunge un plin pana seara.

Dar ce sa vezi, in ro , cetatenii se inghesuie in cutiile comuniste. Avem o densitate a populatiei foarte mare in orase-ne inghesuim ca serdelele in blocurile comuniste. Sau mai nou, in blocurile MARILOR DEZVOLTATORI IMOBILIARI, ce sunt si mai meschine decat cele comuniste.

 

NU, NU CRED IN SCALAREA VEHICULULUI ELECTRIC LA NIVEL NATIONAL IN RO. NU in viitorul APROPIAT-URMATORII 10 20 ani. Poate intre timp, se mai schimba tehnologia-baterii SSD pentru masini, cu timp redus de incarcare si stocare mai eficienta, si atunci sa putem incarca tot intr o ora, dar de la o statie de putere mai mica-scalarea costurilor de mai sus se reduce, la fel si impactul asupra retelei energetice.

AR fi interesant daca am avea un coleg care lucreaza la Transelectrica de exemplu, sa ne spuna cum sta reteaua nationala de transport-distributie, ca si incarcare. Afirmatiile mele sunt supozitii, avand insa de-a face cu subiectul la scarbici-bransamente pe medie tensiune, de 250KW, 25 pe an. Vad costurile, si dificultatile de care se lovesc cei ce realizeaza aceste lucrari. 

 

Edited by Adrian M.
Link to comment
Share on other sites

România a atins în 2020 obiectivul de 24% din consumul de energie total provenit din surse regenerabile. Pentru 2030, noul obiectiv stabilit de guvernul român este de 30,7%, realizabil prin adăugarea a 7GW în capacitate regenerabilă.

În ceea ce privește consumul de energie, conform datelor Eurostat, în 2019, puțin peste 24% din consumul de energie a provenit din surse regenerabile de energie, plasând România pe locul 10 în UE și peste nivelul mediu al Uniunii.

În 2020, producția de energie electrică din România provenea în proporție de 12,4% energie eoliană, 3,4% din panouri solare fotovoltaice și 27,6% din hidroenergie. În total, producția de energie regenerabilă (eoliană, fotovoltaică și biomasă) a reprezentat 16% din total.

Emisiile de gaze cu efect de seră ale României au scăzut cu peste 50% față de nivelurile din 1990 datorită unei reduceri semnificative a cererii de energie și a activității industriale, creșterii eficienței energetice și conformării treptate la standarde de mediu mai restrictive. În prezent, energia reprezintă încă sursa principală de emisii, reprezentând 2/3 din emisiile naționale de gaze cu efect de seră, urmate de agricultură și industrie.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 minute, Adrian M. a spus:

BUCURESTI-1,4 mil vehicule. Sa presupunem ca 20% este obiectivul, sa fie buleftrice. 280.000 masini. Sa zicem ca simultan, doar 10% dintre acestea se vor incarca la statii publice-nu private-acasa in curte, sau la birou. Deci 28.000 de porturi de incarcare. Le vrem  fast charge? pai da, le vrem, ca vrem pentru o masina electrica tipica de 24kWh ca acumulatorul sa poata fi incarcat in 20 minute până la 80 % din capacitate. Adica probabil 120-150KW, bransament MEDIE TENSIUNE. ADICA TRAFO. 

 

amesteci calcule de putere si energie fara sa iei in considerare incarcarea retelei la momentul in care ar fi folosita de catre masini (adica preponderent noaptea)

pare ca presupui ca totul ar fi folosit in acelasi timp la putere maxima si de la 0 la 100%, o imposibilitate statistica

 

daca iti faci acelasi calcul in casa ta o sa ajungi la concluzia ca ar trebui sa-ti cada sigurantele continuu fiindca ai prea multi consumatori

 

sunt de acord ca probabil e de munca la retea, dar de aici pana la texte isterice pline de caps lock e drum lung

 

si cred ca bucurestiul e ultima problema, reteaua e decenta, mai departe de orase e jale

Acum 12 minute, Cavaleru a spus:

Emisiile de gaze cu efect de seră ale României au scăzut cu peste 50% față de nivelurile din 1990 datorită unei reduceri semnificative a cererii de energie și a activității industriale, creșterii eficienței energetice și conformării treptate la standarde de mediu mai restrictive. În prezent, energia reprezintă încă sursa principală de emisii, reprezentând 2/3 din emisiile naționale de gaze cu efect de seră, urmate de agricultură și industrie.

 

https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190313STO31218/emisiile-de-co2-de-la-autovehicule-date-si-cifre-infografic

informatiile sunt pre pandemie, intre timp s-au mai schimbat lucrurile

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, Cavaleru a spus:

27,6% din hidroenergie

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, Nguyen a spus:

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Pot confirma! Energia eoliana este dependenta de vant, cea solara de soare si lumina, cea hidro' de volumul de apa si sistemul hidrografic. Asadar, sursele sigure pe care se poate baza producerea de energie raman gazele naturale, petrolul si carbunele energetic. Noi, la sfatul si indemnul UE, am cam renuntat la sursele conventionale clasice si am ramas cu ochii-n soare, apeland in ultima vreme la importuri de energie, la costuri exorbitante...pe care majoritatea le simtim pe buzunarul propriu acum! De unde importam?! Ha...de la UE, adica state care nu au renuntat la energia conventionala, care si-au pastrat, in ciuda sanctiunilor, termocentralele si restul industriilor aferente producerii energiei pe baza resurselor conventionale. Noi...asteptam sa ploua, sa fie soare sau sa bata vantu'!🙈

Edited by ivan pedala
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   1 member


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...