Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Are cineva?

Arata bine, ca si modelul anterior, insa acum cica a capatat un pic de vlaga in plus aferenta celor 50cmc [sau aproape] aditionali. Pe interneti zice lumea de bine despre ele, dar ma intrebam cum se vad pe plaiurile noastre ....

Cred ca peste 2 iteratii cand o ajunge la 400 cmc, as putea sa incerc sa imi cumpar una sa-i pun un kit de big bore ca sa ajunga la 45 de cai  :) si sa-i schimb suspensia.

 

image.thumb.png.cc9f5f4eada9b3ea346f5cf73a17dfa4.png

 

Cum ziceam de aratat arata bine, cu cateva mici modificari ar putea fi interesanta

 

Am deschis topic nou, desi mai exista unul despre 250L, nu rally, pe care nu l-a bagat nimeni in seama de ceva vreme :

 

 

Edited by ERU
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Salut,

am un cunoscut care si-a luat versiunea simpla ,L ,si pare foarte multumit.

Am cochetat cu ideea unui dualsport, dar momentan nu i posibila achizitia. Am studiat L vs rally. Eu unul as lua L, si l-as prepara dupa bunul plac. Rally are in plus rezervorul mai mare, ceva mai bombata carena fata -laterale, parbriz si scut. Eu as lua L, as pune un scut calumea, handguards de offroad acerbis, ceva parbriz, suspensii-ca cele stock sunt moi. SI eventual daca e musai, un rezervor  marit, probabil tot acerbis-sigur vor scoate. Poate peste vreo 2 ani, sa apara sh si revin la ideea de dualsport :D 

Edited by Adrian M.
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, ERU said:

insa acum cica a capatat un pic de vlaga in plus aferenta celor 50cmc [sau aproape] aditionali.

 

Nu vreau să-ți tai din entuziasm, dar cred că cei 37cc în plus se datorează în primul rând normei Euro 5, și nu au neapărat ca rezultat creșterea performanțelor. Cam toți producătorii urmează rețeta asta pentru a reduce/anula limitările generate de normele de poluare din ce în ce mai stricte.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Salut,

am un cunoscut care si-a luat versiunea simpla ,L ,si pare foarte multumit.

Am cochetat cu ideea unui dualsport, dar momentan nu i posibila achizitia. Am studiat L vs rally. Eu unul as lua L, si l-as prepara dupa bunul plac. Rally are in plus rezervorul mai mare, ceva mai bombata carena fata -laterale, parbriz si scut. Eu as lua L, as pune un scut calumea, handguards de offroad acerbis, ceva parbriz, suspensii-ca cele stock sunt moi. SI eventual daca e musai, un rezervor  marit, probabil tot acerbis-sigur vor scoate. Poate peste vreo 2 ani, sa apara sh si revin la ideea de dualsport :D 

 

hai ca ai investit 2000-3000euro in motoreta in 2 randuri si n-ai facut un km cu ea :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 39 minute, Cavaleru a spus:

 

hai ca ai investit 2000-3000euro in motoreta in 2 randuri si n-ai facut un km cu ea :D

 

 

Secretul sta in taste :grinbandit:

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, Cavaleru a spus:

 

hai ca ai investit 2000-3000euro in motoreta in 2 randuri si n-ai facut un km cu ea :D

 

 

Doar ma cunosti :))))

Acum 13 ore, frigider a spus:

Secretul sta in taste :grinbandit:

Cine stie cunoaste bro! :)))

Stiti cum e, gandim cu voce tare.  Eu cam asa o analizam pe toate partile.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Adrian M. a spus:

Doar ma cunosti :))))

 

eu as lua Rally, as baga km cu ea si apoi as incepe cu upgradeurile. Imi place si mie motoreta asta, cilindrea e cea care trebuie pentru mersul solo cu bagaje lejere.

 

Genu de motocicleta pe care poti face fara graba inconjurul lumii :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, Cavaleru a spus:

 

eu as lua Rally, as baga km cu ea si apoi as incepe cu upgradeurile. Imi place si mie motoreta asta, cilindrea e cea care trebuie pentru mersul solo cu bagaje lejere.

 

Genu de motocicleta pe care poti face fara graba inconjurul lumii :)

Si la noi nu prea are concurent. Nu ai dual sport asa micut, de nou, cu revizii la km, sa faca ce face asta. Sau nu stiu eu :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, Adrian M. a spus:

Si la noi nu prea are concurent. Nu ai dual sport asa micut, de nou, cu revizii la km, sa faca ce face asta. Sau nu stiu eu :)

ma uitam la ce ai zis tu pt upgrade. as incepe intai cu alt ulei si poate un pic de preload suplimentar in furca.

rezervor mare nu face sens, daca iei rally, eventual o canistra Rotopax pe suport pe codita si peste care pui softbags si aia e.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Cavaleru a spus:

ma uitam la ce ai zis tu pt upgrade. as incepe intai cu alt ulei si poate un pic de preload suplimentar in furca.

rezervor mare nu face sens, daca iei rally, eventual o canistra Rotopax pe suport pe codita si peste care pui softbags si aia e.

Da, clar, eu ziceam sa iei L nu Rally, si sa pui pe el doar ce te intereseaza. Nu ai nevoie de rezervor, out! Bash plate oricum ai nevoie pe o astfel de motoreta, si cel de pe rally mi se pare asa si asa. Apoi si handguards ranforsate, musai pt off. Cu astea as incepe. Suspensia trebuie vazuta, eu din ce inteleg, nu prea ai reglaje . Deci clar, upgrade. fie ulei, arcuri schimbate, fie alt amortizor spate, etc. Asta , functie de cum are nevoie fiecare, clar.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
La 09.06.2021 la 17:30, PzKpfW a spus:

 

Nu vreau să-ți tai din entuziasm, dar cred că cei 37cc în plus se datorează în primul rând normei Euro 5, și nu au neapărat ca rezultat creșterea performanțelor. Cam toți producătorii urmează rețeta asta pentru a reduce/anula limitările generate de normele de poluare din ce în ce mai stricte.

Da e destul de evident insa se pare ca aia cativa cmc in plus fac o mare diferenta in ceea ce priveste motorul, cel putin asa zice internetul.

 

 

In alta oridne de idei, cum zicea cineva mai sus, i n acest moment in zona noastra geografica nu prea exista alternativa, pe la altii exista un kawa  tot de 300 dar nu s-au obosit sa ii puna abs, deh nu toata lumea foloseste ultimele descoperiri din 1970 inca, ala cica are suspensia ceva mai buna dar nici aia nu e reglabila full.

Sunt destul de curios daca Yama o sa aiba ceva de zis, adica un WRR de 350 sau poate de 450 eventual cu un fairing in stilul T7 ar fi aproape porn, dar la cat le-a luat sa scoata T7 nu imi tin rasuflarea ca sa zic asa.

 

Revenind la subiectul topicului, e destul de interesant ca si pachet, din pacate motorizarea lasa in continuare de dorit, la fel si suspensia, dar in rest pare destul de ok, rezervorul e destul de mare, fairing-ul pare ok si arata bine, luminile sunt ok se zice, daca mi-as lua una [cum spuneam cand ajung pe la 400-450 cmc si 40-45 cai] i-as punea aripa joasa, dar astea deja sunt fite.

Edited by ERU
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ERU said:

i n acest moment in zona noastra geografica nu prea exista alternativa

 

Cam în aceeași categorie mai sunt Royal Enfield Himalayan, BMW G 310 GS și KTM 390 Adventure. Puțin mai greuțe (mai ales Himalayan-ul), dar alternative valide zic eu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 Salutare, si toate bune !

Cat despre review la 300L, nu stiu daca am skillul de dat pe off , necesar, ca sa pot face ceva la obiect.

Mobra e fun, se simte mai usoara decat e , atat pe asfalt, cat mai ales pe off. Greutatea i-o simti cand trebuie sa o ridici de jos. La cum vine din fabrica, trebuie bagati minim 500 euro in ea ca sa te poti da pe off, si ca sa o faci cum trebuie te duci chiar in 2500 cred. Are nevoie de scut, ghidon, hanguarduri, portbagaj,maneta scurta de ambreiaj( altfel iti prinzi singur degetele ),  si daca ai peste 70 kg( e setata pentru asiatici de 55-65 kg), foarte posibil si suspensii fata spate. La suspensii cel mai mult ma supara nu atat compresia, cat mai ales reboundul.La suspensii ai variante de la 600 euro pana pe la 1500 euro. Eu sunt cam la limita cu greutatea pentru suspensii, dar la skillul meu , nivel amiba, cred ca cel putin sezonul asta raman asa. Initial comandasem amortizor spate si arcuri furca fata, dar dupa o asteptare de 3 saptamani, mi-au anulat comanda, din lipsa disponibilitate. Ar mai fi nevoie de o toba( cea originala e foarte grea, se incinge rau, din cauza de catalizator si euro 5), un filtru de aer mai permisiv si un ecu de 300l de Thailanda sau de cbr300. Accesoriile nu sunt foarte variate momentan, dar in cateva luni o sa se rezolve.

Pe off , la cum ma dau eu, e destula putere, dar pe asfalt se simte ca e submotorizata. Ea e agila saraca pe schimbari de directie, serpentine, dar nu o ajuta  cei 27 de cai. Nu e motoreta de baieteala, nu merg depasiri din scurt, viteza de croaziera la care se simte bine e 100-110 km/h, merge pana la 144 pe bord(132 reali), dar dupa 120 e nesigura, mai ales la rafale de vant.

Franele sunt decente, dar nu exceleaza. Pe asfalt se putea ceva mai bine.

Pe off , la viteza mica te cam incalzeste la genunchiul drept de la radiator, si pe la calcai, de la radiatia tobei.

Cutia e super scurta pe primele 5 si lunga pe 6. Se simte bine in teren. Ambreiajul e ciudatel.Maneta super usoara.Multi adora slipper clutch ul, te ajuta la plecari de pe loc daca esti incepator, te iarta daca nu esti in treapta potrivita,nu blochezi spatele la retrogadari violente de trepte de viteza, dar cand vrei sa agate brusc sa ridici fata, sau sa iti dea un impuls scurt , il simt ca patineaza putin, si ma cam dispera. Rezolvarea e sa scoti 2 saibe  si un disc de frictiune subdimensionat din ansamblul original de ambreaij, si sa pui o placa de frictiune normala. Nu am de gand sa fac asta , decat  la anul, ca sa ma pot bucura de garantie la o eventuala nevoie, poate ceva boli ale copilariei.

In privinta consumului, in teren greu te duci pe la 3.5l/100, la drum linistit 2.8l/100, pe autostrada la 120km/h , cred tot pe la 3.5 l/100.

Protectia la vant e zero, dar asta e bine , mai ales vara prin traseele tehnice, unde te ia cu transpiratii repede.

Cauciucurile originale sunt decente, pe asfalt uscat si off uscat, dar nu prea ok pe ud si iarba. Eu am reusit sa imi busesc putin o mana  la o buseala pe iarba, pe la 40km/h, de nici nu prea am realizat ce s-a intamplat.Cine se da tare pe off, o sa schimbe sigur suspensii si cauciucuri.

Pe off , ma simt mai bine pe ea decat m-am simtit anul trecut pe Xcountry, dar pe asfalt, nu trebuie sa ii ceri mai mult decat iti poate da.

In concluzie, sunt multumit de ea, ma distrez destul,mai ales in teren, sufar ceva pe asfalt, dar si acolo pe serpentine e fun  .  Se putea clar mai bine( ideal un motor de 400 pe la 40 de cp,cateva kg in minus, si suspensii mai bune, dar am inceput sa nu mai fiu teribilist, si sa incer sa am grija de oasele mele.Important pentru mine, e ca ma distrez cu ea , cred ca cel mai mult din toate motoretele avute.

 

Reviewul a se citi cu sare,  e doar parerea mea de incepator, care abia stie sa invarta cheia in contact, si nici pozitia pe mobra sau memoria muschilor, nu le  stapanesc inca.

E o mobra potivita pentru un incepator, fara mari pretentii.

 Am reusit cu greu sa o cumpar din zona gri, apoi am incercat sa trec cu ajutorul lui John , oarecum la alb.  Oricum cumparerea si intretinerea in Romania, e o experienta trista.

 

 

Asta  e de weekendul trecut....

Link to comment
Share on other sites

Salut. 

 

Bun review. Și pe mine mă bate gândul la un crf300, dar încă mă mai gândesc. Ce greutate ai, de zici că ești la limită cu suspensia?

Mai scrie impresii pe măsură ce vă împrieteniți, poate mă conving(eți).

 

Aventuri faine să aveți!

Link to comment
Share on other sites

Sunt pe la 82 kg cu tot cu echipament. La cum ma dau eu, se poate folosi suspensia originala, dar daca esti mai greu, sau te dai ceva mai tare, sigur ai nevoie de alte suspensii.

E motoreta de cea mai mica capacitate , si puterea cea mai mica, din ce am avut (Hoinarul si Boshodul  din copilarie nu se pun), dar ori am imbatranit, ori e ceea ce trebuie pentru enduro peisagistic  deoarece ma simt bine pe ea si ma distrez mai mult decat cu fostele motorete cu mai multi cai , pe asfalt.

Link to comment
Share on other sites

Ia concurenta de la Kawi: https://www.kawasaki.com/en-us/motorcycle/klr/dual-sport/klr650?cm_re=GLOBALNAV-_-PRODUCTGROUPLIST-_-VEHICLE

 

Si asta e legendar si preferat de multi aventurieri "d-astia globe trotteri" :))

 

Poate ajunge si prin Europa cine stie

 

Link to comment
Share on other sites

N-are nicio treaba klr-ul,  himalayan-ul, gs-ul 310 sau ktm-ul 390 cu motoreta despre care se discută în topic. Nu ca ar fi crf-ul la ani lumina peste cele de mai sus, dar cine se uita dupa asa ceva clar cauta o motocicleta cat mai usoara, cu o cursa lungă la suspensii, roata de 21" pe fata si o cutie de viteze gandita pentru offroad dar și asfalt.

Edited by danutu_m
Link to comment
Share on other sites

Acum 26 minute, danutu_m a spus:

N-are nicio treaba klr-ul,  himalayan-ul, gs-ul 310 sau ktm-ul 390 cu motoreta despre care se discută în topic. Nu ca ar fi crf-ul la ani lumina peste cele de mai sus, dar cine se uita dupa asa ceva clar cauta o motocicleta cat mai usoara, cu o cursa lungă la suspensii, roata de 21" pe fata si o cutie de viteze gandita pentru offroad dar și asfalt.

Pai si KLR nu e fix asta doar ca are un motor mai mare? Adica fix dual sport e, nu e adventure stil GS, Versys, VStrom

Link to comment
Share on other sites

Păi oamenii se uită doar la centimetrii cubi, nu la alte valori. Ampatament, gardă la sol, unghi de atac, lungime basculă, lățime ghidon, arhitectură suspensie spate, lațime și lungime șa. Toate astea la CRF 300 se potrivesc cu un enduro. Motorul e mai calm pt rulaj dual-sport. În clasa asta un corespondent e WR250R. Nu prea ai cum să compari cu KLR-ul. Nu mai zic de greutate și altele. 

Apropo' de vise umede citite p-aici. Creșterea cilindreei de la 250 la 300 a fost destul de simplă. Dar asta nu înseamnă că poți să-ndeși un 450 pe același șasiu. Alte mărimi, alte greutăți, implicit, alt cadru. CRF-ul de 450L e chiar ok, dar e din alt film, mai ales la preț. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 18 minute, vis-a-vis a spus:

Apropo' de vise umede citite p-aici. Creșterea cilindreei de la 250 la 300 a fost destul de simplă. Dar asta nu înseamnă că poți să-ndeși un 450 pe același șasiu. Alte mărimi, alte greutăți, implicit, alt cadru. CRF-ul de 450L e chiar ok, dar e din alt film, mai ales la preț. 

 

https://advrider.com/f/threads/honda-crf500l-owners.1219100/

 

altii au facut chestii mai ciudate, probabil s-ar descurca honda

motoarele scoase de pe crf-uri aparent ajung des pe grom-uri

Edited by prafrau
Link to comment
Share on other sites

Așa, la prima vedere. A pierdut 25 mm din garda la sol iar toleranțele au devenit foarte mici. Pentru un vehicul artizanal nu e cine știe ce, dar sunt chestii care se iau în calcul la arhitectura unui vehicul per total. Un motor mai mare halește spațiu, împinge restul.

image.thumb.png.6e79d1e0ed606e9f5eba48b58fbf46a1.png

Suspensiile devin mai scurte, etc...

 

Oribil! 

image.thumb.png.975d6771f13b9e987f582394dcda1873.png

 

Edited by vis-a-vis
Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

 

Cam în aceeași categorie mai sunt Royal Enfield Himalayan, BMW G 310 GS și KTM 390 Adventure. Puțin mai greuțe (mai ales Himalayan-ul), dar alternative valide zic eu.

 

 

BMW-ul si KTM-ul sunt niste mobre de strada triste iar Hymalayanul pentru diferenta de cilindree ar trebui sa aduca niste cai in plus, pe care nu-i aduce pentru ca e racit cu aer dar aduce in schimg o gramada de kile de zici ca e facut din plumb.

Acum 1 oră, lacroyx a spus:

Ia concurenta de la Kawi: https://www.kawasaki.com/en-us/motorcycle/klr/dual-sport/klr650?cm_re=GLOBALNAV-_-PRODUCTGROUPLIST-_-VEHICLE

 

Si asta e legendar si preferat de multi aventurieri "d-astia globe trotteri" :))

 

Poate ajunge si prin Europa cine stie

 

KLR-ul a fost o gluma la a doua iteratie, acum e o gluma proasta si obosita si in Eu nu cred ca ajunge pentru ca in ciuda injectiei nu cred ca scoate euro5 si a ramas si la aceeasi cai din iteratia 1, cum ziceam o gluma proasta 

Acum 33 minute, vis-a-vis a spus:

Păi oamenii se uită doar la centimetrii cubi, nu la alte valori. Ampatament, gardă la sol, unghi de atac, lungime basculă, lățime ghidon, arhitectură suspensie spate, lațime și lungime șa. Toate astea la CRF 300 se potrivesc cu un enduro. Motorul e mai calm pt rulaj dual-sport. În clasa asta un corespondent e WR250R. Nu prea ai cum să compari cu KLR-ul. Nu mai zic de greutate și altele. 

Apropo' de vise umede citite p-aici. Creșterea cilindreei de la 250 la 300 a fost destul de simplă. Dar asta nu înseamnă că poți să-ndeși un 450 pe același șasiu. Alte mărimi, alte greutăți, implicit, alt cadru. CRF-ul de 450L e chiar ok, dar e din alt film, mai ales la preț. 

Nush daca stii dar la multe mobre de enduro WR-urile de la Yamaha imi vin acum in minte cadrele sunt identice la 250 respectiv 450.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...