Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

pai vad ca maxim alea de 600 sunt recomandate pe aici. de r1 nici vorba pentru incepatori. dar acum ce sa fac sa o vand daca modelul asta mia placut. va multumesc pentru sfaturi si cooperare RESPECT!

 

Decat sa faci accident cu ea, e mai bine sa o vinzi. Pierderea e mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Castigul banuiesc ca e la pi*de, pentru ca nu vad ca ieR1 sa exceleze la altceva pentru un incepator :). Asa ca, asta a placut(auzit ca e aspirator), asta si-a luat, ce tot atata, nu pentru asta s-au facut mocicletele? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect baieti! Atunci sa vi

 

Castigul banuiesc ca e la pi*de, pentru ca nu vad ca ieR1 sa exceleze la altceva pentru un incepator :). Asa ca, asta a placut(auzit ca e aspirator), asta si-a luat, ce tot atata, nu pentru asta s-au facut mocicletele? :crack:

Corect! Sa vina gagicile!


» Post actualizat in 31 Mar 2016 23:18

Decat sa faci accident cu ea, e mai bine sa o vinzi. Pierderea e mai mica.

Doamne fereste de accident ca avem doar o viata nu 9 ca pisica! Multumesc de sfat! Asfalt uscat!


» Post actualizat in 31 Mar 2016 23:20

Mergi si tu 2-3 saptamani pe ea, sa prinzi experienta, si dupa aia iti iei un zx14r, e unul frumos de vanzare acum... ca doar tot 2 roti are, "ce se poate intampla rau?" :))

p.s: eram ironic mai devreme, sunt si acum.

Da, e prea mare, prea puternica, prea prea... nu-si are rostul.

Multumesc mult de sfat Geo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Important este sa se si vada ca o ai! Ca banuiesc ca nu se merge doar pe baza de recomandare...

Desigur ca merg cu aceast motor il iubesc chiar! Doar ca nu aveam nevoie de altfel de sfaturi! nici de cum de genul! gen cum se tine in curbe cat este de agrisvia sfaturi pentru un incepator! dar vad ca primesc aici numai *filozofie mijtocara* Multumesc! Asfalt uscat!

Editat de Badica Iulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desigur ca merg cu aceast motor il iubesc chiar! Doar ca nu aveam nevoie de altfel de sfaturi! nici de cum de genul! gen cum se tine in curbe cat este de agrisvia sfaturi pentru un incepator! dar vad ca primesc aici numai *filozofie mijtocara* Multumesc! Asfalt uscat!

 

Ai avut sfaturi, mai mult decat binevoitoare. Sfatul e sa nu te arunci din prima la un motor de 1000. Nu vrei sa asculti. E ok, e o tara libera. Dar nu ne cere sfaturi, daca nu le asculti. Esti pe taram neumblat, adica pe cont propriu. Iti asumi raspunderea, asuma-ti-o pana la capat. Uite niste sfaturi: Ia-ti echipament. Ia-ti un profesor. Inscrie-te la un curs avansat de motociclism. De preferat unul care stie cu ce se mananca bestiile astea. Du-te pe circuit si fa-ti practica inainte sa cazi in fata unui camion. Si pentru alte sfaturi de incepatori, vezi ca este topic dedicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai avut sfaturi, mai mult decat binevoitoare. Sfatul e sa nu te arunci din prima la un motor de 1000. Nu vrei sa asculti. E ok, e o tara libera. Dar nu ne cere sfaturi, daca nu le asculti. Esti pe taram neumblat, adica pe cont propriu. Iti asumi raspunderea, asuma-ti-o pana la capat. Uite niste sfaturi: Ia-ti echipament. Ia-ti un profesor. Inscrie-te la un curs avansat de motociclism. De preferat unul care stie cu ce se mananca bestiile astea. Du-te pe circuit si fa-ti practica inainte sa cazi in fata unui camion. Si pentru alte sfaturi de incepatori, vezi ca este topic dedicat.

Multumesc mult chiar o sa tin cont! iar sfaturile chiar le ascult si tin cont de ele dar cateodata se exagereaza cu ironiile! Multumesc mult inca odata Aship!

» Post actualizat in 01 Apr 2016 17:26

Am citit destule topic-uri dar m-am gandit sa mai cer niste sfaturi de la profesionisti special pentru acest model ca am inteles ca unele sunt mai delicate unele sunt mai agresive ba in turatii mici ba mari. De asta vreau sa vorbesc cu voi ca sa ma lamuresc teoretic si sa am ce sa pun in practica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult chiar o sa tin cont! iar sfaturile chiar le ascult si tin cont de ele dar cateodata se exagereaza cu ironiile! Multumesc mult inca odata Aship!

» Post actualizat in 01 Apr 2016 17:26

Am citit destule topic-uri dar m-am gandit sa mai cer niste sfaturi de la profesionisti special pentru acest model ca am inteles ca unele sunt mai delicate unele sunt mai agresive ba in turatii mici ba mari. De asta vreau sa vorbesc cu voi ca sa ma lamuresc teoretic si sa am ce sa pun in practica!

 

Ok. Deschide topic la R1, poate te ajuta cei care au R1. Majoritatea celor care scriu aici nu au motorul tau.

 

In prima faza nu turatiile te intereseaza. Fa primii zece mii de km fara sa cazi. Lasa fitele, curbele si pusul de genunchi in curbe. In primul rand trebuie sa inveti sa franezi. Franarea de urgenta e cea mai importanta. Invata despre franarea in curbe. Dupa aia, cum se iau curbele. Cauta youtube pentru moto incepatori, sunt deja multe chestii pe care ti le spune si le si arata.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Deschide topic la R1, poate te ajuta cei care au R1. Majoritatea celor care scriu aici nu au motorul tau.

 

In prima faza nu turatiile te intereseaza. Fa primii zece mii de km fara sa cazi. Lasa fitele, curbele si pusul de genunchi in curbe. In primul rand trebuie sa inveti sa franezi. Franarea de urgenta e cea mai importanta. Invata despre franarea in curbe. Dupa aia, cum se iau curbele. Cauta youtube pentru moto incepatori, sunt deja multe chestii pe care ti le spune si le si arata.

:D Super. O sa ma uit la cat mai multe chestii de genul si o sa ma documentez cat mai mult! Iar la figuri nici nu ma gandesc ma gadesc la cum sa invat sa merg cat mai corect si mai sigur! Multumesc Aship!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Super. O sa ma uit la cat mai multe chestii de genul si o sa ma documentez cat mai mult! Iar la figuri nici nu ma gandesc ma gadesc la cum sa invat sa merg cat mai corect si mai sigur! Multumesc Aship!

 

N-ai pentru ce. Are si Geo_ZGA dreptate, daca tot esti pe youtube, uita-te si la accidente cu motoare. E trist, dar instructiv. O sa vezi cum, unde si de ce se produc cele mai multe accidente. Cele mai multe, daca nu chiar toate, pot fi evitate. Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat si inca ma uit la compilatii cu accidente moto!Sunt bune acele filmulete te aduc cu picioarele pe pamant! Iti diminueaza eroismul din minte aprope de 0!


» Post actualizat in 02 Apr 2016 13:29

Salut baieti! Cum schimb si eu siliconul acela de protectie care este lipit pe rezervor? Trebuie incalzit cu feonul sau pur si simplu dizlipit ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Sunt un incepator (defapt inca nu sunt nici incepator, luna asta planuiesc sa incep scoala), am 24 de ani, conduc masina aproape zilnic si am carnetul pentru categoria B de la 18 ani. De mult planuiesc sa-mi fac A-ul si sa-mi cumpar prima motocicleta dar pana acuma am fost retinut de varsta, dupa cum stiti, pentru A, trebuie 24 de ani.

Acuma ca am si varsta necesara am decis ca e cel mai potrivit moment si dupa cum probabil va asteptati, m-am lovit si eu de aceleasi intrebari de care se loveste orice incepator:

 

1. Prima motocicleta? Incep prin a spune ca-s fan Yamaha, imi place R6 (surpriza, nu?) dar dupa ce am citit multe am decis ca nu-i pentru mine, cel putin nu acuma. Am nevoie de o motocicleta pe care o voi folosi in principal in oras, as zice in proportie de 80%. M-am orientat spre XJ6, pare a fi destul de potrivita pt un incepator si pentru mersul in oras (+ imi place foarte mult si cum arata), dar in ultimele zile am tot vazut prin oras (Cluj) o Suzuki GSR 600 si imi place foarte mult design-ul (spatele, si evacuarea pe sub scaun mi se par superbe), deci n-o exclud nici pe asta deocamdata.

Am in jur de 72 kg si 1.82 m inaltime. Bugetul doar pentru motor e de pana in 4000 euro, am vazu ca din ambele modele as gasi pana in suma asta, poate chiar mai ieftin. Acuma am cateva intrebari in legatura cu cele 2 modele:

-Care ati recomanda-o unui incepator? e vreuna mai potrivita pentru mine, sau ambele sunt ok, sau in cel mai rau caz, nu ati recomanda-o pe niciuna pentru inceput?

-Am vazut ca diferenta de cai e in jur de 20 in favoarea GSR-ului. Se simte? Ar trebui sa-mi fac griji ca cei 90+ cai sun prea multi pt un incepator?

-ABS am vazut ca au ambele, banuiesc ca e un plus.

-Cam cati KM ar trebui sa aiba o motocicleta de genul, de prin 2007-2008? cati sunt prea multi?

-Dupa ce ma hotarasc asupra motocicletei, de unde o cumpar? Recomandati sa ma duc eu dupa una in Germania sau sa o cumpar din tara? Daca mergem pe varianta din tara, stiti cumva ceva shop-uri/ dealeri de incredere in zona Clujului?

-De unde e diferenta asta de preturi,? in Germania majoritatea XJ6-urilor decente sunt in jur de 4000 euro, prin anunturi pe la noi am vazut si pe la 3200. E aceeasi chestii ca la masini? motociclete aduse din afara, dati km inapoi, sau mai rau, lovite si reparate?

 

2.Echipament? Aici sunt convins ca s-a discutat de multe ori prin multe topic-uri dar nu prea merge functia de search (sau nu stiu eu s-o folosesc) asa ca as aprecia cateva link-uri spre alte topic-uri in care s-a discutat pe tema asta. Oricum din cate am citit, pentru inceput, prin oras as avea nevoie de casca (detalii mai jos, e singura mea fixatie), geaca (piele/textil?), manusi si genunchiere.

Dupa cum ziceam, am o singura fixatie la echipament, vreau neaparat o casca cu design replica dupa o casca de-a lui Rossi, asa ca m-am orientat la 2 modele:

-AGV K-3 5 Continents

-AGV Corsa Sole Luna

Stiu ca sunt 2 casti din 2 range-uri diferite, dar de aici vin majoritatea intrebarilor mele. Se merita diferenta intre cele 2 casti, sau e suficient deocamdata K-3-ul?

 

Daca ati ajuns pana aici vreau sa va multumesc pentru rabdare si pentru eventualele raspunsuri/ sfaturi, stiu ca m-am cam intins :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Gazul e in mana ta, nu invers. Poti incepe cu r6 daca esti constient de mana ta. Mai mult la inceput e problema sa nu scapi mana in gaz (se intampla sa ii dai gaz fara sa vrei si la 1000cmc nu iarta). Eu la f4i am scapat mana in gaz in curbe si/sau gropi si m.a iertat pana acum.

 

Ia.ti ce vrei tu, ce esti constient ca poti conduce safe. Eu personal mi.am luat ca incepator ce am crezut ca mi se potriveste si ce mi.a plavut ca model, inca nu regret decizia

 

2. La echipament a fost usor. Plimbat in toate magazinele din bucuresti in domeniu, probat lejer 20+ modele, ales rst. Pretul si confortul au ales pentru mine. Calitatea materialelor, tot a fost pro rst. Cat despre casca...agv mi se parea claustrofobica rau, schubert scumpe rau...asa ca m.am dus la scorpio si mi.a sarit in ochi rpha10+ model verde florescent. Nu am stat pe ganduri, probat, venit parfum, dat banii. Mergand pe ideea ca 1000+ lei nu e o casca de rahat, doar ca o gura de ventilatie vajaie, dar mi.au comandat baietii de la scorpio deja ventilatia aia noua sa o schimb.

 

Te sfatuiesc la fel. Probeaza tot ce gasesti si iti place, noteaza.ti ce ai probat si cauta review pe net. Usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Citeste aici : /index.php?/topic/736838-prima-tura-mai-lunga-care-o-fac ce am scris eu, in conditiile in care Hornet-ul este de 600, intr-adevar are motor derivat din super sport, dar este mai manevrabil in oras si este mai docil, dar cu toat astea am gafat-o grav chiar.

Acu decizia iti apartine nu poate sa iti impuna nimeni ce motor sa iti iei, tot ce pot oamenii de pe acest forum este sa iti dea un sfat.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Cam cati KM ar trebui sa aiba o motocicleta de genul, de prin 2007-2008? cati sunt prea multi?

2. Dupa ce ma hotarasc asupra motocicletei, de unde o cumpar? Recomandati sa ma duc eu dupa una in Germania sau sa o cumpar din tara? Daca mergem pe varianta din tara, stiti cumva ceva shop-uri/ dealeri de incredere in zona Clujului?

1. Teoretic, km prea multi sint aia la care producatorul recomanda efectuarea unor reparatii costisitoare la ansamblul moto-propulsor (un fel de aproape reparatie capitala); cum nu poti avea in cap manualele de reparatii pentru X motociclete, din pacate nu prea functioneaza aceasta metoda decit pentru profesionisti. Kilometrii facuti cu o mobra bine intretinuta, tinuta din scurt cum se zice, pot fi oriciti (pentru o stradala 100k mi se pare totusi limita psihologica, chiar daca a fost tinuta in puf - la touringuri mari e altceva). Mai important e cum a fost intretinuta respectiva motocicleta si aici te uiti si tu la om. Stiu, e subiectiv, dar asta e situatia.

2. Cosmin Biris aduce motociclete din Italia, 99,99% clienti foarte multumiti, sigur livreaza in Cluj. Mitul intretinerii maniacale tipic germane nu prea functioneaza la motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Sunt un incepator (defapt inca nu sunt nici incepator, luna asta planuiesc sa incep scoala), am 24 de ani, conduc masina aproape zilnic si am carnetul pentru categoria B de la 18 ani. De mult planuiesc sa-mi fac A-ul si sa-mi cumpar prima motocicleta dar pana acuma am fost retinut de varsta, dupa cum stiti, pentru A, trebuie 24 de ani.

Acuma ca am si varsta necesara am decis ca e cel mai potrivit moment si dupa cum probabil va asteptati, m-am lovit si eu de aceleasi intrebari de care se loveste orice incepator:

 

1. Prima motocicleta? Incep prin a spune ca-s fan Yamaha, imi place R6 (surpriza, nu?) dar dupa ce am citit multe am decis ca nu-i pentru mine, cel putin nu acuma. Am nevoie de o motocicleta pe care o voi folosi in principal in oras, as zice in proportie de 80%. M-am orientat spre XJ6, pare a fi destul de potrivita pt un incepator si pentru mersul in oras (+ imi place foarte mult si cum arata), dar in ultimele zile am tot vazut prin oras (Cluj) o Suzuki GSR 600 si imi place foarte mult design-ul (spatele, si evacuarea pe sub scaun mi se par superbe), deci n-o exclud nici pe asta deocamdata.

Am in jur de 72 kg si 1.82 m inaltime. Bugetul doar pentru motor e de pana in 4000 euro, am vazu ca din ambele modele as gasi pana in suma asta, poate chiar mai ieftin. Acuma am cateva intrebari in legatura cu cele 2 modele:

-Care ati recomanda-o unui incepator? e vreuna mai potrivita pentru mine, sau ambele sunt ok, sau in cel mai rau caz, nu ati recomanda-o pe niciuna pentru inceput?

-Am vazut ca diferenta de cai e in jur de 20 in favoarea GSR-ului. Se simte? Ar trebui sa-mi fac griji ca cei 90+ cai sun prea multi pt un incepator?

-ABS am vazut ca au ambele, banuiesc ca e un plus.

-Cam cati KM ar trebui sa aiba o motocicleta de genul, de prin 2007-2008? cati sunt prea multi?

-Dupa ce ma hotarasc asupra motocicletei, de unde o cumpar? Recomandati sa ma duc eu dupa una in Germania sau sa o cumpar din tara? Daca mergem pe varianta din tara, stiti cumva ceva shop-uri/ dealeri de incredere in zona Clujului?

-De unde e diferenta asta de preturi,? in Germania majoritatea XJ6-urilor decente sunt in jur de 4000 euro, prin anunturi pe la noi am vazut si pe la 3200. E aceeasi chestii ca la masini? motociclete aduse din afara, dati km inapoi, sau mai rau, lovite si reparate?

 

2.Echipament? Aici sunt convins ca s-a discutat de multe ori prin multe topic-uri dar nu prea merge functia de search (sau nu stiu eu s-o folosesc) asa ca as aprecia cateva link-uri spre alte topic-uri in care s-a discutat pe tema asta. Oricum din cate am citit, pentru inceput, prin oras as avea nevoie de casca (detalii mai jos, e singura mea fixatie), geaca (piele/textil?), manusi si genunchiere.

Dupa cum ziceam, am o singura fixatie la echipament, vreau neaparat o casca cu design replica dupa o casca de-a lui Rossi, asa ca m-am orientat la 2 modele:

-AGV K-3 5 Continents

-AGV Corsa Sole Luna

Stiu ca sunt 2 casti din 2 range-uri diferite, dar de aici vin majoritatea intrebarilor mele. Se merita diferenta intre cele 2 casti, sau e suficient deocamdata K-3-ul?

 

Daca ati ajuns pana aici vreau sa va multumesc pentru rabdare si pentru eventualele raspunsuri/ sfaturi, stiu ca m-am cam intins :).

Am fost in aceeasi situatie ca tine la 22, avand permis B de la 18. Eu am reusit la 22 sa-mi iau direct A; am fost in ultima serie care a dat pe legea veche. Prima motocicleta Honda CBR 900RR '97. 3 ani mai tarziu si 25k KM inca nu am reusit sa fac primul accident cu motorul si sper sa nici nu-l fac cat de curand. A zis un coleg mai sus cum ca acceleratia este in mana ta, tu controlezi ce se intampla, nu mobra. Poti sa-ti iei si s1000rr, toata chestia este sa nu te lasi purtat de mirajul vitezei, sa te controlezi si sa te asiguri de 4 ori mai mult decat te asigurai pana acum in masina.

 

Cat despre echipament....la capitolul asta sunt niste discutii interminabile, apar lucruri noi si bune in fiecare zi. Ce conteaza este sa-ti cumperi echipament INAINTE de a avea mobra!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare am fost singurul incepator caruia nu i-a placut R6 ? ( luceau ochii dupa fz6s, dar nu aveam buget)

Dupa 3 luni de F4, la 22 de ani ma uitam deja dupa mobre de batranei ( v-strom, transalp, tdm etc..)

 

Pune "mana" si citeste /index.php?/topic/91453-pt-incepatori-de-la-a-la-z/

Ei, nu. Incepator in devenire-sper eu pana la finele lunii cu plasticul in buzunar. Nici nu am privit dupa sport, de la inceput ma gandeam ori la transalp ori la f650. Si acum am concluzionat:cruiser :) pana nu te sui pe ce crezi ca se potriveste, nu o sa sti ce vrei. Cel putin, asa a fost la mine. Legat de echipament, ia la rand magazinele, ai cateva ok. Am trecut personal prin toate, gasesti destule. Dar sa ai 3000 ron pentru echipament nou.. o casca 1000, un costum inca atat minim, manusi+ghete/cizme. Mai e si discutia piele vs textil, de analizat. Ca magazine ai kronau, mymoto, shop4moto, united motors, motodiscount. Eu la astea am fost, probabil mai sunt. Editat de mathe adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@johnnyk, pentru primul motor cred ca raman totusi la unul din astea 2, in principal gandindu-ma la faptul ca voi merge preponderent in oras si intr-un oras destul de aglomerat. Cat despre echipament, mersi de sfat, voi incepe sa ma interesez ce magazine de genul gasesc prin Cluj si incep sa la vizitez, dupa cum ziceam, la echipament, inafara de casca, chiar n-am nicio preferinta... important e sa fie ok dpdv al protectiei oferite.

 

@fratzik, daca nu eram asa fan Yamaha cel mai probabil ma uitam si la Hornet-uri, din cate inteleg e destul de asemanator cu XJ6, ambele au motoarele derivate din SS de 600, doar ca Hornet-ul are ceva mai multa putere. Am citit topicul tau, frumos ca impartasesti toate experientele, mai ales cele negative, imi prinde bine sa citesc asa ceva privit din ochii unui om care e intr-o situatie asemanatoare cu a mea :)

 

@FLEX, mersi, am notat Cosmin Biris in carnetel :)

 

@SLYther, sunt constient ca acceleratia e in mana mea, si chiar cred ca as fi destul de constiincios cu asta, nu-mi cumpar motor sa intorc privirile altora, imi cumpar ca-mi place mie. Cu toate astea, chiar daca am zis ca-mi place foarte mult R6, parca tot as merge pe ceva mai safe, cel putin anul asta, ceva care poate mai si iarta micile greseli. La anul vedem, daca totul merge bine si consider ca ca e momentul potrivit, probabil c-o sa trec la R6. Cat despre echipament, o sa incep sa caut de pe acuma, sunt curios ce gasesc prin Cluj. Ma gandesc ca cele 2 modele de casti dupa care ma uit n-o sa le gasesc, dar macar sper sa gasesc echivalentul lor fara design inspirat de Rossi, sa le pot proba, sa gasesc marimea potrivita inainte sa comand de pe net (ceea ce, cel mai probabil voi fi nevoit sa fac)

 

@TrekOut, nu stiu, mie-mi place tot ce tine de R6, dar cum ziceam... probabil la anul sau peste 2 ani. Cat despre topicul dat de tine, e primul lucru pe care l-am citit pe acest forum :D, desi probabil o sa-l mai citesc de cateva ori pana ma voi urca prima data pe motor, foarte frumos scris.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere, nu e mare diferenta de putere intre gsr si r6(la un stil de mers de incepator), ba cred ca gsr trage mai tare decat r6 in ture joase(acolo unde o sa il folosesti mai mult, mai ales la incept). Asa ca eu te sfatuiesc sa iti iei ce-ti place cel mai mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...