Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Buna tuturor,

 

Intr-o situatie oarecum similara ma regasesc si eu. Am reusit, dupa 2 incercari sa iau permisul in Octombrie 2015 iar acum ma pregasesc sufleteste, de un nou sezon. Pana acum am mers numai pe Suzuki SV650S, si gandul imi este acum numai la un motor nou, luat in leasing. Avantajele principale sunt faptul ca la un motor nou, nu mi-as pune problema reparatiilor macar 3-4 ani, iar in plus, o asigurare CASCO e obligatorie (ceea ce se poate dovedi utila, la momentul nepotrivit).

 

Avand in vedere ca fac naveta pt a ajunge la serviciu, cam 100 km pe zi (iar un consum rezonabil e important), primele 2 variante la care m-am gandit , ar fi : Honda CBR 1000rr model 2012, ramas pe stoc (la un pret OK, zic eu, de 11.500 EUR , cu TVA inclus) sau o Hayabusa la 12.500 EUR (cu TVA inclus). Ambele, au desigur, ABS.

 

Mai stiti alta varianta de motor de cel putin 1.000 cc, cu ABS ? La Gixxer , abia la modelul 2016 au pus ABS, iar un R1, modelul nou, e cam mult totusi, si nu cred ca isi merita banii. La fel, un Kawasaki ZX10R, e cam scump

 

Cu respect,

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Poate nu-s cel mai in masura sa pun intrebarea asta, dar nu-i cam mare miar din prima ? Un al doilea aspect in opinia mea ar fi si distanta, in sensul ca, va trebui sa te impaci tare bine cu pozitia ca sa stai confortabil.

 

Legat de nou sau sh, leasing sau cash, aici consider ca e alegerea fiecaruia, ca dupa ce isi cantareste bine nevoile si posibilitatile sa ia decizia care i se potriveste cel mai bine. In cazul meu, s-a dovedit a fi mai intelept sa iau o motocicleta sh, impecabila si cu tot istoricul service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DanyBoy cred ca vrei sa ajungi mai repede la servici si sv ul l-ai dat peste peste cap in cat ? 1luna de ghidonat?..Nici una dim mobrele de mai sus in afara de busa sa zicem nu au o pozitie ok fata de sv,de asemenea vei pierde si manevrabilitate care pt un incepator este cam vitala.Cele enumerate mai sus de tine nu te vor ierta in cazul in care le gresesti cu ceva.Ca si look arata de 10x mai bine ca sv ul oricare din ele.Daca crezi ca le vei putea "imblanzii" alege pe care iti place.Si la un motor nou se mai strica una/alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze tuturor, am uitat sa precizez unele detalii care sper ca sunt in avantajul meu, acum, cand iau in considerare achizitia unui motor de 1.000 cc +.

 

1. Din pacate/fericire, nu mai am de mult , 20 de ani, ci 35+ si sper ca am maturitatea necesara in a nu ma lasa furat de senzatii

 

2. Chiar daca am oficial permisul cat. A din Octombrie '2015, pe motor merg cam de 2-3 ani (doar pe SV650, e adevarat).

 

3. Cum entuziasmul este inca mare (la inceput) din Octombrie pana acum, am pus deja peste 4.000 de km .

 

Dan

 

PS - uitasem de Kawasaki Z1000SX care a primit review-uri excelente pana acum, si in plus e mult mai confortabil . In plus, din cate stiu, are si Traction Control.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere, nu e vorba de a te lasa furat de senzatii, e vorba de greseala si atat. Tu stii cu adevarat ce vrei si ce poti, ca atare, tot tu vei decide cel mai in masura ce te-ar coafa mai bine.

 

P.S. Deasemenea, consider ca varsta nu e un atribut suficient si absolut care sa defineasca maturitatea in condus / pilotaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ca ai acum aia 4000km e mai periculos pentru ca incepi sa ai din ce in ce mai multa incredere in tine si mai putina frica si atunci e periculos pentru ca incepi sa o comiti. Si nu am inteles cum ai facut aia 4000 km.Ai avut macar A1 sau asa mai pe "neve"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei 4.000 sunt cu A plin (din Oct. 2015 pana azi) . Anterior am avut un permis L (Learner) si am mers 2 ani , aprox 30.000 km.

 

Aici unde locuiesc, intai faci scoala si mergi cu permis L (temporar, de incepator) si abia cand esti pregatit, te prezinti la examenul final, pt a lua permisul.

 

Sunt permise doar 3 incercari. Daca nu ai luat din a 3-a incercare, se considera ca nu ai aptitudinile corespunzatoare, nu mai ai dreptul sa incerci, pt ca esti un pericol pt trafic.

 

Examenul se face cu examinatorul in spate, dureaza 1 ora si este prin traficul normal. Eu unul, am reusit sa il trec abia din a 3-a si ultima incercare, dupa 30.000 km, dupa cum spuneam.

 

Dan

Editat de DanyBoy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Location: Iasi

De unde era sa visam ca esti peste Mineca?

Detaliul asta schimba complet circumstantele, rugamintea mea e sa intelegi ca realitatile pe care le traiesti acolo sint putin spre deloc replicabile in Romania.

Succes la miar si atentie la "right-turners".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Location: Iasi

De unde era sa visam ca esti peste Mineca?

Detaliul asta schimba complet circumstantele, rugamintea mea e sa intelegi ca realitatile pe care le traiesti acolo sint putin spre deloc replicabile in Romania.

Succes la miar si atentie la "right-turners".

 

:D

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg... sv-ul ce are? E prea mic? Consuma prea mult? Sau doar te-ai plictisit de ea?

Oricum, sa te orientezi la 1000cmc si sa ceri consum mic e o gluma. Plus ca nu mi se pare ca ai ales clasa potrivita pt "naveta"... bine, 50km dus, 50 intors poti sa-i faci cu orice mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Isi face treaba, SV650S-ul, in general.

 

Problema e ca dupa 80-90km/h, deja e in treapta a 6-a. Si sunt unele situatii (intrarea de pe rampa pe autostrada, trecere de la 3 benzi la 2 si vine cineva din stanga, sau intersectia dintre 2 autostrazi) cand la viteza de 100 km/h, chiar daca scapi mana in gaz maxim, ai nevoie de cel putin 4-5 secunde, sa ajungi la 130-140, sa treci si sa scapi.

 

SV1000 presupun ca era de vis, dar nu se mai fabrica de 10 ani .

 

Dan

 

PS - 51% insa , e si dorinta de a incerca si altceva, mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbi treptele prea devreme, cred ca mergi subturat... daca vrei sa "tragi" de ea, retrogradezi in 5 sau 4, ca sa ai o turatie cat de cat ok. Cate ture ai intr-a 6a, la 90 km/h, 2000?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 105-110 km/h are vreo 5.000 ture. Stiu sigur , pt ca am verificat de cateva ori, gandindu-ma la faptul ca, in perioada de rodaj, un motor nou nu ar trebui sa treaca de 5.000 ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbi treptele prea devreme, cred ca mergi subturat... daca vrei sa "tragi" de ea, retrogradezi in 5 sau 4, ca sa ai o turatie cat de cat ok. Cate ture ai intr-a 6a, la 90 km/h, 2000?

 

are cam 4000 rpm la 90 km/h cu a 6-a. Este destul de lesinat in conditiile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Buna ziua .

Anul trecut am luat carnetul iar anul acesta vreau sa-mi iau un motor , bugetul este de 2500 euro

Am 1.89 si 100kg , Va rog sa ma ajutati in luarea acestei masuri.

 

GSR 600, GSXR 600, ER-6N ,

 

Astept si alte sugestii.

Multumesc

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, uita-te si la Bandit, dintre naked-uri. pe ce vrei tu e cam greu la inaltimea ta, ar cam fi la limita. pot sa iti dau sfatul pe care as fi vrut sa-l primesc si eu la inceput: urca-te pe mai multe motorete, de ex la smaeb - pe cele expuse si, eventual, pe cele din parcare, bineinteles cu acordul proprietarilor - si alege una pe care stai ok dar care nu e prea puternica (gen 100+ CP). Cilindreea poate sa fie cat de mare, conteaza tipul motorului si puterea. La banii pe care ii ai, poti sa iti aduci ceva ok de afara, eventual vorbeste cu sotii Biris.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc ca ati raspuns asa de repede , dintre toate modele enumerate de voi si eu :D cel mai mult imi place er-6n si gsr de 600, pe cele 2 m-am urcat , m-am urcat si pe r6 dar este deoarece am 2 copii acasa :) as prefera un naked , nu exlud si alte modele daca am pe care sa ma urc ( cu acordul proprietarilor :))) ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc ca ati raspuns asa de repede , dintre toate modele enumerate de voi si eu :D cel mai mult imi place er-6n si gsr de 600, pe cele 2 m-am urcat , m-am urcat si pe r6 dar este deoarece am 2 copii acasa :) as prefera un naked , nu exlud si alte modele daca am pe care sa ma urc ( cu acordul proprietarilor :))) ) .

Si Yamaha FZ6-N e atragatoare ca design.Eu am vrut sa imi iau asa ceva cand am schimbat Banditul dar era un pic prea mare pentru mine si am mers pe Hornet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...