Sari la conținut

14 Motul Grand Prix of Japan 29.09 - 01.10


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, xt600 a spus:

 

Pai au ajuns sa aibe 8, la mica intelegere cu Ezpe... Unii colegi sustin ca chiar Ezpe s-a dus in genunchi la Jiji, sa il convinga sa ii dea motociclete lui VR46. 

Păi cum VR46 are decât 2 🏍🏍 înseamnă că ei deja băgasera 2 în plus pe șest!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 475
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Yamaha nu a fost in stare sa-si tina echipa tech3 care l-a parasit pt KTM, apoi Razali la fel a trebui sa caute in curtea apriliei motorete

 

Intrebarea e de ce sa impui egalitate la numarul de motorete per producator?

 

De ce eu ca echipa privata care am bani si-mi permit orice cotet de pe grila sa fiu "obligat" sa alerg cu cotetzele lui Yamaha de exemplu, pt ca sa toc banii sponsolrilor fara sa am de castigat pe la capitolul imagine?

Sau mai bine dau cu banu in fruntea lui Gigi sa-mi dea niste Ducati performate si sa ma bat la poluri si la podium unde sponsorii mei au vizibilitate

 

Sau poate ma duc la KTM si-mi dau aia alte cotete care performeaza mai bine ca Yamaha si Honda

 

Stim foarte bine cum trata Yamaha echipa de client, cu motoretele din anul precedent, nema updateuri sau upgradeuri pt ele. 

 

De ce sa obligi echipele private sa aibe o anumita motoreta de client.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

39 minutes ago, prafrau said:

fiindca esti un fan yamaha care sufera si nu vrei sa suferi singur, macar sa se simta si altii mizerabil

 

Classy.

 

În caz că nu s-a discutat/informat: Augusto Fernández și Perdo Acosta la GasGas în 2024. Pol s-a dat la o parte. Respect pentru el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

Intrebarea e de ce sa impui egalitate la numarul de motorete per producator?

 

.... cu motoretele din anul precedent, nema updateuri sau upgradeuri pt ele. 

 

De ce sa obligi echipele private sa aibe o anumita motoreta de client.

Pentru ca in momentul de fata, cand cantitatea de date pe care o strangi conteaza, orice motocicleta in plus pentru un constructor, creeaza un dezechilibru. Competitia devine disproportionata. De fapt nu mai este o competitie. 

 

Ducati face acelasi lucru!  Gresini si VR46 merg cu motorete de anul trecut si ma indoiesc ca primesc vreun upgrade. Nici unul din fanii Ducati de pe Motociclism.ro nu este deranjat de situatie, dar arata cu degetul spre Yamaha. 

 

Nu le obligi. Constructorul trebuie sa isi aleaga echipa cu care doreste sa colaboreze. Celelalte echipe isi cauta un alt producator cu care sa negocieze un contract. Nu ii obliga nimeni sa negocieze cu o uzina cu care nu doresc colaborarea. Se pot retrage. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciabatti a spus deja că Ducați își vor reduce pe viitor numărul de motociclete de pe grilă. Nu au nevoie de 8 motociclete, este un efort financiar.

 

2 hours ago, xt600 said:

Nu ii obliga nimeni sa negocieze cu o uzina cu care nu doresc colaborarea. Se pot retrage.

 

Asta este o prostie. Nu poți obliga o firmă să colaboreze cu alta. La fel cum nu poți obliga o uzină să furnizeze mai mult decât cele două motociclete ale echipei oficiale. Suzuki a primit chiar o dispensă în aceste sens acum vreo 10 ani, când au redus echipa de uzină la o singură motocicletă.

 

O echipă privată este o companie care trebuie să facă profit. Au nevoie de rezultate și expunere pentru sponsori. Nu-ți vin sponsorii când te bați pentru ultimele locuri în puncte. Yamaha ar trebui să vină cu sprijin financiar pentru echipele private cu care vor să colaboreze - la fel cum a făcut Ducați când erau în gaură.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, B.B. a spus:

Mie imi place cand toti de aici sunt incantati de Europeni dar acasa toti sunt cu japonezele in garaj. :D

 

Japonezele romanilor de care vorbesti sunt fabricate majoritatea in urma cu 20 de ani si intretinute din dezmembrari. Pa' ieftineala e toata lumea si se crede inteligent cand cumpara o mobra la pret de scooter dupa ce a stat parasita 10 ani.:clap:

 

 

Acum 16 ore, B.B. a spus:

Eu personal nu cred ca m-as mai uita la MotoGP daca nu ar mai exista producatori japonezi pe grilă..

 

Cam asa au disparut si fanii lui Dinamo din folbal

:crack:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, danypop a spus:

Era drama dacă se bătea la titlu.

E doar o continuare a unui sezon ghinionist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, xt600 a spus:

Pentru ca in momentul de fata, cand cantitatea de date pe care o strangi conteaza, orice motocicleta in plus pentru un constructor, creeaza un dezechilibru. Competitia devine disproportionata. De fapt nu mai este o competitie. 

 

Ducati face acelasi lucru!  Gresini si VR46 merg cu motorete de anul trecut si ma indoiesc ca primesc vreun upgrade. Nici unul din fanii Ducati de pe Motociclism.ro nu este deranjat de situatie, dar arata cu degetul spre Yamaha. 

 

Nu le obligi. Constructorul trebuie sa isi aleaga echipa cu care doreste sa colaboreze. Celelalte echipe isi cauta un alt producator cu care sa negocieze un contract. Nu ii obliga nimeni sa negocieze cu o uzina cu care nu doresc colaborarea. Se pot retrage. 

 

diferenta e ca Ducati chiar si pachetul GP22 livreaza performante. Yamaha nu livreaza performate nici cu motoretele factory.

Ducati are 2 echipe care folosesc motorete Factory! 

Yamaha nu a facut asta decat odata cand l-au mutat pe Rossi la Petronas...

 

Cum plm aduni date cu 2 motorete care nu sunt Factory si sunt modele din anul precedent..

 

Acum 28 minute, danypop a spus:

 

ghinion.. si tot sezonul i-a fost presarat de astfel de momente care l-au scos din carti in diferite etape..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.10.2023 la 9:46, damager a spus:

Nu putem sa zicem ca michelin e mai bun sau mai prost.

puterea, apasarea, acceleratia s-a schimbat mult de pe vremea bridgestone. Nu putem sa stim dc acuma brigestone ar fi rezistat.

michelin a fost clar sub cand au intrat, dar au tot dezvoltat. Problema e ca si mobrele au intrat in era a dezvoltarii si cred ca nici in producator de gume nu ar reusi sa tina pasul.

ma gandesc ca procesul de r&d la gume e mult mai complex decat la arro de exemplu.

 

problema care a vad eu, lipsa de concurenta face ca michelin sa evolueze in ritmul lui. Nu are presiune. Aparitia unui concurent cred ca ar crea concurenta si p dezvoltare mai rapida.

dar, pe de cealalta parte, nu imi dau seama cat de profitabil este pt michelin ca sa investeasca si mai mult.

Intradevar,eu ma raportam la nivelul michelin-2016.

Motoretele au evoluat masiv de atunci,si probabil si gumele.

 

Nu pot fi 2 fabricanti de gume in aceeiasi competitie - am zis mai sus de ce : data fiind diferenta masiva de performanta pe care o dau gumele,absolut toate echipele s-ar indrepta spre cel mai bun,celalalt ramanand de caruta in 1-2 ani.

Acum 23 ore, xt600 a spus:

Daca regulamentul competitiei specifica negru pe alb ca "fiecare constructor are voie sa detina o SINGURA echipa satelit/de client", acea prevedere TREBUIE RESPECTATA de toti participantii la competitie.

 

... nu vor echipele sa colaboreze cu Yamaha. Pai nu vor, pentru ca le permite actualul regulament, ori tocmai aici este situatia de noaptea mintii.

Tot raul din competitia asta isi are originea in regulamentul asta plin de gauri, care permite tot feliul de golanii, artificii, etc, atat pe partea organizatorica cat si pe cea tehnica.  Rezultatul se vede in calitatea curselor, niste mizerii care te fac sa iti para rau dupa timpul pierdut si in calitatea "campionilor", vezi Bagnaia

 

Pe tine te satisface doar faptul ca europenii le-o dau in gura japonezilor si ca Aprilia face cadru de carbon? Te excita atat de tare ca europenii dezvolta de 4 ori mai repede decat japonezii, ca europenii "este" destepti si japonezii prosti? Pentru tine la atat se reduce MotoGP???  Pai, poate ti se indeplineste dorinta si se vor retrage japonezii si atunci vei avea competitia pe care ti-o doresti, doar cu europeni. Dar nici atunci nu va fi bine, pentru ca nu mai ai de cine sa razi.. hahaha.. ce prosti sunt japonezii si ce destepti sunt europenii. 

Ar fi foarte frumos cum spui tu,achesez.Fiecare constructor 1 echipa factory + 1 client.Dar asta e doar un caz ideal,nimeni nu ar prefera Yamaha unui Ducati.

Problema e (nu iti mai aduci aminte?) faptul ca la un moment dat atat Yamaha cat si Aprilia nu vroiau sa dea moto de client,si ramaneau echipele efectiv fara material de concurs.Solutia cu Ducati a fost una de avarie,la fel si cu KTM.A rasuflat Dorna usurata ca au putut umple grila,a fost acel moment cu schimbarea Michelin inainte sa vina KTM cand era cam goala grila motogp,apoi au venit KTM si au mai umplut locurile.

Deci in nici un caz nu isi permiteau sa impuna asa ceva prin regulament.Acum da.

Dar...pe partea cealalta...explica-i lui Rossi ca el trebuie sa ia motorete de la Yamaha.Ii da ala drakului rapid.Cum le imparti?

Cum il explici unei echipe ca trebuie sa ia motorete Yamaha si nu Ducati?Nu te da draku?

 

Mie competitia mi se pare antrenanta si de urmarit.Daca parerea ta e alta...idk.Fiecare vede ce vrea.

Mi s-a parut foarte bun anul 2021,2022 a fost chiar wow si fantastic de disputat,anul asta nota 20 ca ne tine cu sufletul la gura,iata.

Bagnaia...e decent."Vina" faptului ca e Bagnaia campion o poarta insa Q,nu Ducati.Asta e.

 

Da,ma incanta ritmul de dezvoltare pe care il au europenii,pt ca inainte sa vina europenii,japonezii bateau atat de mult pasul pe loc incat era gata-gata sa avem pe strada motorete mai avansate decat cele de gp.In racing trebuie sa se faca progrese care mai apoi sa fie implementate pe strada.Ori pre-europeni ce progrese faceau japonezii?ZERO.

Nu ma intereseaza daca se retrag japonezii sau nu - racing'ul e racing nu polishat suruburi.Nu le place?considera ca ies pe minus?Salut - sa se duca.Abia astept sa nu mai am de cine sa rad.

 

Se pare ca nu sunt singurul care considera ca japonezii au lacune la dezvoltare,din moment ce cel mai titrat pilot in activitate a ales sa se duca la niste desculti pt a merge pe o moto euro,si din moment ce japonezii insisi cauta sa angajeze ingineri europeni la echipa....

Acum 21 ore, B.B. a spus:

Mie imi place cand toti de aici sunt incantati de Europeni dar acasa toti sunt cu japonezele in garaj. :D

Cine dracu' își cumpără Ducati in afara de @nike si cei care nu au ce face cu banii?

Aprilia?? KTM isi iau enduristii dar tot ei știu cat de stricăcioase sunt.

Eu personal nu cred ca m-as mai uita la MotoGP daca nu ar mai exista producatori japonezi pe grilă..

N-are legatura racingul cu strada.Toti ne luam motorete japoneze pt ca sunt fiabile si un bun raport calitate-performante-pret.In racing acest raport nu conteaza.

Daca am Dacia Logan nu pot sa fiu incantat daca castiga Ferrari?A,sau daca imi place Ferrari la F1 trebuie neaparat sa imi iau Ferrari?

 

Da nu te uita tati daca suferi atat de mult de japonezi.S-ar putea ca in cativa ani chiar sa nu mai existe.

Vremurile se schimba - te schimbi te adaptezi sau nu.Ramai la 2T si "ce bine era mai demult".your choice.

 

 

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Ciabatti a spus deja că Ducați își vor reduce pe viitor numărul de motociclete de pe grilă. Nu au nevoie de 8 motociclete, este un efort financiar.

 

Asta este o prostie. Nu poți obliga o firmă să colaboreze cu alta. La fel cum nu poți obliga o uzină să furnizeze mai mult decât cele două motociclete ale echipei oficiale. Suzuki a primit chiar o dispensă în aceste sens acum vreo 10 ani, când au redus echipa de uzină la o singură motocicletă.

 

O echipă privată este o companie care trebuie să facă profit. Au nevoie de rezultate și expunere pentru sponsori. Nu-ți vin sponsorii când te bați pentru ultimele locuri în puncte. Yamaha ar trebui să vină cu sprijin financiar pentru echipele private cu care vor să colaboreze - la fel cum a făcut Ducați când erau în gaură.

:10:

The voice of reason.Thank you.

 

Deci e frumos asa in teorie - "haide sa facem fiecare constructor 1 echipa factory + 1 satelit...ieeei"

Asta s-ar putea face doar cu sprijin total al constructorilor in sensul ca sa tina ei si echipele satelit more or less in genul cum face Ducati cu Pramac (contracte pe moto si platesc si pilotii),pt ca altfel,ia explica-i unei echipe private care dupa cum bine ai zis,trebuie sa faca profit,ca ea trebuie sa ia motorete de la Yamaha.Sa vedem cum o convingi :)

Acum 15 minute, Cavaleru a spus:

diferenta e ca Ducati chiar si pachetul GP22 livreaza performante. Yamaha nu livreaza performate nici cu motoretele factory.

Ducati are 2 echipe care folosesc motorete Factory! 

Yamaha nu a facut asta decat odata cand l-au mutat pe Rossi la Petronas...

Eeeexact.

 

Problema nu e regulamentul (care este permisiv,dar vedem si la regulamentul din F1 care e foarte tight si asta nu face ca gap'urile dintre echipe sa se micsoreze),problema e faptul ca unii constructori au progresat enorm in timp ce ceilalti au batut pasul pe loc.Iar asta nu avem cum sa remediem cu ajutorul regulamentelor,oricat am vrea.

E vorba despre alegeri financiare ale constructorilor,dar si despre nivelul fiecaruia de knowhow,de tehnologie.

Sub emblema Ducati,de fapt se afla (more or less) cel mai mare jucator din industria auto - VAG Group.

Iar Aprilia reprezinta Piaggio Group,cel mai mare brand moto european.

Nu ca Hondita ar fi mica,dimpotriva.Dar Honda are lacune la tehnologie.Stiu,stiu,blasfemie.Dar asa e.

Iar Yamaha...nu are bani.Csf,asta e situatia.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum producatorii japonezi i-au curatat pe unii in urma cu 50 de ani, asa si acum ei la randul lor sunt curatati de catre altii. Asa e viata. Pot ei sa revina? Cu siguranta. Vor sa faca efortul? Vom vedea.

Bine ca s-au apucat europenii de treaba ca tot mobret cu tehnologie de inceputul anilor 90 ne vindeau si acum cei patru mari, dar cu pret de 2023.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

 

Ar fi foarte frumos cum spui tu,achesez.Fiecare constructor 1 echipa factory + 1 client.Dar asta e doar un caz ideal,nimeni nu ar prefera Yamaha unui Ducati.

 

Cum il explici unei echipe ca trebuie sa ia motorete Yamaha si nu Ducati?Nu te da draku?

 

Mie competitia mi se pare antrenanta si de urmarit.Daca parerea ta e alta...idk.Fiecare vede ce vrea.

 

Bagnaia...e decent."Vina" faptului ca e Bagnaia campion o poarta insa Q,nu Ducati.Asta e.

....ia explica-i unei echipe private care dupa cum bine ai zis,trebuie sa faca profit,ca ea trebuie sa ia motorete de la Yamaha.Sa vedem cum o convingi :)

 

Problema nu e regulamentul (care este permisiv,dar vedem si la regulamentul din F1 care e foarte tight si asta nu face ca gap'urile dintre echipe sa se micsoreze),problema e faptul ca unii constructori au progresat enorm in timp ce ceilalti au batut pasul pe loc.Iar asta nu avem cum sa remediem cu ajutorul regulamentelor,oricat am vrea.

 

 

Asta poate fi stabilit in regulamentul care se va aplica dupa 2026. Si daca este stipulat in regulament, nu este pe alese, ci fiecare echipa privata va trebui sa isi caute un producator. Cele care nu isi gasesc, asta este... se retrag. Daca se pot retrage constructorii japonezi (parca asa spuneai, nu?) din cauza de neperformanta, se pot retrage si echipe private pe motiv de lipsa a materialului de concurs. Nu baga nimeni pe gat Yamaha echipelor private, nu le obliga nimeni sa ia material de concurs de la un constructor care nu este suficient de performant. 

Si, nu, nu te da draku', vor fi disperate sa prinda un contract, daca vor sa ramana in competitie. 

 

Ce este antrenant in campionat, in momentul asta? Faptul ca te-a tinut MM cu sufletul la gura, pana a spus daca pleaca sau nu? Tu realizezi ca asta a fost cel mai interesant lucru care s-a intamplat in sezonul 2023? Ca pierde Bagnaia puncte in serie pe erori de pilotaj neprovocate? Vax! 

Apoi nu confunda lucrurile: poti avea un campionat antrenant, din perspectiva evolutiei clasamentului, a strategiilor, etc dar sa ai curse de kkkt. Problema nu este cat de antrenant este campionatul, ci faptul ca marea majoritate a curselor sunt penibile. Multi asteptau un boost, de la cursele de sprint. Cum am anticipat, incet dar sigur cursele de sprint au devenit la fel de anoste ca si cursele principale. "Spectacolul" se rezuma la carambolul de la start, cateva iesiri in decor si la eventualele incidente de cursa. In rest, curse fara istoric, somn de voie. 

 

Din cele 90 de puncte pe care le-a avut Q in fasta lui Bagnaia, la un moment dat, sa zicem ca 40+- cateva (nu stau acum sa fac calcule) au fost pierdute de Q, pe greselile si lipsa lui de combativitate + penalizarea aceea gratuita data de Directia de cursa. Restul insa i-au fost facute cadou lui FB, de catre ceilalti piloti Ducati, in aproape toate cursele din a doua jumatate a sezonului. Cum spuneam si cu alta ocazie, 90 de puncte nu pot fi recuperate de un pilot, prin forte proprii, chiar daca se numeste MM sau Rossi. Pur si simplu, nu este posibil in conditii normale de desfasurare a unui campionat, fara accidentari, fara penalizari la masa verde, etc. 

 

Am explicat mai sus, nu o convingi. Are libertatea de a incheia contracte, in limitele regulamentului. 

 

Regulamentul prea permisiv (plus acordul tacit al Dorna) a facut ca Jiji sa-l interpreteze dupa propria dorinta, aducand in competitie fel de fel de "inovatii" fara finalitate in productia de serie,  care au crescut bugetele uzinelor aproape de trei ori, cale pe care producatorii japonezi nu au dorit sa o urmeze. Acelasi regulament favorizeaza fatis producatorii europeni - sa ne amintim doar cum li s-a interzis japonezilor electronica de casa in favoarea electronicii "unificate" adica Ducati, pe motiv de reducere a cheltuielilor, iar acum se inchid ochii la dezvoltarea aero, la ridehigh device, etc, etc, care, asa cum spuneam, aproape au triplat bugetele... apoi sistemul de concesii, etc. Cum poti sa spui ca nu regulamentul este de vina? Totul porneste de la regulament si bine si rau.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

regulamentul doar interzice, si lasa loc inovatiilor sa apara. 

cum s-a mai zis, ce nu e interzis e permis

sistemul de concesii e gandit pentru a ajuta producatorii la inceput de drum pana la primul sezon care indeplinesc anumite conditii de punctaj/victorii si apoi sesonul urmator pierd concesiile.

 

 

Acum 42 minute, xt600 a spus:

Asta poate fi stabilit in regulamentul care se va aplica dupa 2026. Si daca este stipulat in regulament, nu este pe alese, ci fiecare echipa privata va trebui sa isi caute un producator. Cele care nu isi gasesc, asta este... se retrag. Daca se pot retrage constructorii japonezi (parca asa spuneai, nu?) din cauza de neperformanta, se pot retrage si echipe private pe motiv de lipsa a materialului de concurs. Nu baga nimeni pe gat Yamaha echipelor private, nu le obliga nimeni sa ia material de concurs de la un constructor care nu este suficient de performant. 

Si, nu, nu te da draku', vor fi disperate sa prinda un contract, daca vor sa ramana in competitie. 

 

ai intortocheat si enuntat o aberatie, echipele private au ca scop sa fie profitabile, sa aibe o imagine favorabila pt mentinerea sponsorilor, nu poti face asta cu oricare cotoarba din motogp

 

ideea asta enuntata de tine pt regulament ar trebui sa oblige si producatorii sa ofere motorete spec A cu toate upgradeurile dezvoltate pe parcursul sezonului competitional si echipei private. Adica daca tot obligi echipa privata sa devina client Yamaha, si Yamaha va fii obligata la cheltuieli pe care poate nu si le doreste.

 

Si da echipele private vor fii obligate sa cheltuie probabil mai multi bani pentru a deveni clienti echipa de top: lasa-ma sa nuatez ca sa fiu bine inteles.

Ducati zice ca vrea 3mil Eur pt 2 cotetze spec A si ugradeuri, tech exchange si etc ce mai ofera ei acolo

Vine Pramac, da boss iar 3mil Eur

Vine VR46 uite Gigi eu iti dau 3.5mil Eur  sa-mi dai mie spec A-urile

Apoi mai apare si Gresini - uite 3.8mil Eur ca vreau eu spec A-urile

 

Si uite asa cresti costurile pentru echipa privata care daca vrea spec A tre sa sara cu banu

 

Si ramane de exemplu Pramac cu mana goala si in negocieri cu Honda sau Aprilia sau Yamaha, motorete cu care nu are experienta si care primul sezon va fii dezastruos pana ajung sa inteleaga platforma.

 

 

Ce nu inteleg eu este dc zice Ducati ca e un efort mare pt ei 8 motorete pe pista, cred ca asta e doar din cauza ca lucreaza cu 2 modele GP23 si GP22 ca daca ar da la toti GP23 ar fi simplu ca tot ce produci produci in serie in mai multe exemplare, serie limitata ca totusi sunt prototipuri. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, Cavaleru a spus:

 

ai intortocheat si enuntat o aberatie, echipele private au ca scop sa fie profitabile, sa aibe o imagine favorabila pt mentinerea sponsorilor, nu poti face asta cu oricare cotoarba din motogp

 

ideea asta enuntata de tine pt regulament ar trebui sa oblige si producatorii sa ofere motorete spec A cu toate upgradeurile dezvoltate pe parcursul sezonului competitional si echipei private. Adica daca tot obligi echipa privata sa devina client Yamaha, si Yamaha va fii obligata la cheltuieli pe care poate nu si le doreste.

 

Si da echipele private vor fii obligate sa cheltuie probabil mai multi bani pentru a deveni clienti echipa de top: lasa-ma sa nuatez ca sa fiu bine inteles.

Ducati zice ca vrea 3mil Eur pt 2 cotetze spec A si ugradeuri, tech exchange si etc ce mai ofera ei acolo

Vine Pramac, da boss iar 3mil Eur

Vine VR46 uite Gigi eu iti dau 3.5mil Eur  sa-mi dai mie spec A-urile

Apoi mai apare si Gresini - uite 3.8mil Eur ca vreau eu spec A-urile

 

Si uite asa cresti costurile pentru echipa privata care daca vrea spec A tre sa sara cu banu

 

Si ramane de exemplu Pramac cu mana goala si in negocieri cu Honda sau Aprilia sau Yamaha, motorete cu care nu are experienta si care primul sezon va fii dezastruos pana ajung sa inteleaga platforma.

 

 

Ce nu inteleg eu este dc zice Ducati ca e un efort mare pt ei 8 motorete pe pista, cred ca asta e doar din cauza ca lucreaza cu 2 modele GP23 si GP22 ca daca ar da la toti GP23 ar fi simplu ca tot ce produci produci in serie in mai multe exemplare, serie limitata ca totusi sunt prototipuri. 

 

De unde pana unde aberatie, colegu'? Uiti ca vorbim despre o competitie SPORTIVA. Nu suntem la piata. Ca organizator al competitiei, trebuie sa asigur tuturor competitorilor (constructorilor) conditii egale de intrecere. Restul este problema echipelor de client, in relatiile contractuale pe care le stabilesc cu uzinele. Pe mine ca organizator ma intereseaza mai putin profitul lor (si asa sunt generos sustinute financiar de Dorna) ci sa organizez o intrecere corecta. Daca nu reusesc sa fie profitabile, se pot retrage, nu le tine nimeni cu forta, legate de un constructor indezirabil. Ce este atat de greu de inteles??? Unde este aberatia? aberatia este sa consideri MotoGP o piata de cartier, unde fiecare isi alege cartofii, iar competitia ramane pe planul doi. 

 

De ce sa OBLIGE???? De unde pana unde?? Obligatiile si drepturile partilor se stabilesc prin contract!!!! Depinde in ce termeni se inteleg si cum sunt tradusi acestia in clauze contractuale. Ai bani de specs A, primesti specs A, daca te intelegi cu uzina. 

 

 

Da, ai dreptate, va primi specs A cine da mai mult... De asemenea, este valabila si reciproca, un constructor mai putin atractiv, va fi nevoit sa accepte un pret mai mic pentru cotetele lui. 

 

Da, in exemplul dat de tine, Pramac daca nu gaseste motorete, se retrage. Pana la urma, ii spuneam si colegului, s-au retras producatori (ex. Suzuki, in viitor poate Yamaha, Honda? ) si nu se poate retrage Pramac?? 

 

Asta o zice colegul Panzer si nu trebuie sa o iei de buna. Daca ar fi asa apasatoare cheltuielile, ar fi renuntat deja la cel putin doua motociclete. De la declaratiile de presa, pana la fapte este o distanta uriasa, cand vine vorba despre Ducati. Chestia asta , cum ca 8 motociclete presupune cheltuieli in plus, este aberanta. In primul rand, ei inchiriaza motocicletele alea pe bani frumosi (probabil, cum ai spus tu, undeva intre 3-3,5 milioane pe sezon de cotet) ceea ce iseamna ca ei recuperreaza, de fapt, o parte  din ceea ce au cheltuit in procesul de dezvoltare. Nu mai vorbim de modelele vechi de un an in care nu se mai investeste absolut nimic, sunt profit 100%. In ceea ce priveste pilotii de la echipele satelit, aflati sub contract direct cu Ducati Corse, niciunul nu este platit cu mai mult de 3 milioane.. in realitate, probabil mult mai putin, in jur de 1-1,5 mil $. Nu stim exact termenii din contracte, dar in realitate s-ar putea ca cele 8 motociclete de pe grila, sa le aduca profit. Altfel nu le-ar mentine. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, xt600 a spus:

De unde pana unde aberatie, colegu'? Uiti ca vorbim despre o competitie SPORTIVA. Nu suntem la piata. Ca organizator al competitiei, trebuie sa asigur tuturor competitorilor (constructorilor) conditii egale de intrecere. Restul este problema echipelor de client, in relatiile contractuale pe care le stabilesc cu uzinele. Pe mine ca organizator ma intereseaza mai putin profitul lor (si asa sunt generos sustinute financiar de Dorna) ci sa organizez o intrecere corecta. Daca nu reusesc sa fie profitabile, se pot retrage, nu le tine nimeni cu forta, legate de un constructor indezirabil. Ce este atat de greu de inteles??? Unde este aberatia? aberatia este sa consideri MotoGP o piata de cartier, unde fiecare isi alege cartofii, iar competitia ramane pe planul doi. 

 

De ce sa OBLIGE???? De unde pana unde?? Obligatiile si drepturile partilor se stabilesc prin contract!!!! Depinde in ce termeni se inteleg si cum sunt tradusi acestia in clauze contractuale. Ai bani de specs A, primesti specs A, daca te intelegi cu uzina. 

 

 

Da, ai dreptate, va primi specs A cine da mai mult... De asemenea, este valabila si reciproca, un constructor mai putin atractiv, va fi nevoit sa accepte un pret mai mic pentru cotetele lui. 

 

Da, in exemplul dat de tine, Pramac daca nu gaseste motorete, se retrage. Pana la urma, ii spuneam si colegului, s-au retras producatori (ex. Suzuki, in viitor poate Yamaha, Honda? ) si nu se poate retrage Pramac?? 

 

 

competitie sportiva da, de prototipuri, prototipurile nu sunt si nu pot fi egalizate prin regulament.

 

Ca organizator te intereseaza sa ai un anumit numar de cotete pe grila ca sa ai parte de o grila cat mai completa fara sa o transformi i aglomeratia de la moto3 dar echipele private sunt acolo din mai multi factori, unul dintre ele fiind sa concureze pentru pozitii cat mai sus, sa ofere spectacol

Spectacol care nu face decat sa ajute Dorna si faptul ca ai grila completa.

Crezi ca sunt atat de multe echipe private care bat la usa lui Dorna sau producatori?

 

Locurile lui Suzuki sunt inca libere si asteapta un producator.. dar nici unul nu vine, pt motive lesne de inteles, boostul de imagine nu e suficient pentru brandurile  care mai pot intra in competitie sau banii necesari pentru un astfel de proiect sunt prea multi si nu oricine isi perimite R&Dul pt asa ceva. Si atunci ce faci lasi echipele private care vor motorete performate sa plece din motogp pt ca singura optiune ramasa e Yamaha sau Honda?

 

Dorna sustine echipele financiar fiindca face o  gramada de bani din drepturile de televizare, din sponsorii de pe circuit. Nu stiu cum se impart banii de bilete, dar sunt convins ca si de acolo are cota parte.

Deci banii care ii da Dorna sunt un mizilic fata de ce bani le vin de pe urma competitiei.

lasa aici un articol despre costurile Dorna, chiar si niste cifre comparate cu F1

https://www.speedweek.com/amp/motogp/news/210142/Diese-Gelder-schuettet-die-Dorna-pro-Privatteam-aus.html?lang=en

Uite cateva informatii si despre cum si-a facut planul de bataie ca sa faca bani Dorna, un document din 2021 usor de gasit pe net: https://www.dorna.com/wp-content/uploads/2022/07/ESG_Annual_Report_2021.pdf

 

Event organisation rights:

• This revenue comes from the promoters, who pay the Dorna Group a fixed fee for the right to organise a MotoGP™ or WorldSBK event. In return, the promoters benefit from the sale of event tickets and other services for spectators, the general overall impact on the economy in the region in which the event is held and worldwide exposure through the media coverage of the championships.

• The average term of these agreements is from five to ten years.

• The MotoGP™ and WorldSBK races are some of the most profitable and attractive events for circuit promoters. Many countries strive to host a MotoGP™ event as a means of enhancing their worldwide media visibility (Indonesia will join the list of host countries in 2022 and Dorna already has firm candidates for new locations in the coming years).

• The demand continues to grow, despite covid, which will enable Dorna to further optimise its circuit portfolio.

 

Retransmission of events and parallel content rights:

• This area enjoys constant growth, and continually analyses consumer trends to be able to deliver the best products.  

• We market transmission rights to broadcasters around the world, both for the transmission of live coverage and recorded highlights. We also prepare television documentaries for TV broadcasters and production companies to manage and produce the MotoGP™, MotoE™ and WorldSBK World Championship.

• Exploitation of our proprietary digital channels through the delivery of content on the various championships also provides another significant source of revenue.

• The average term of these agreements is from three to five years.

• We have an excellent agreement renewal rate which has actually increased despite covid.

• We deal with around 80 broadcasters across the world.

• MotoGP™ live coverage extends to more than 200 countries, and reaches  around 450 million homes and over 3,000 million spectators worldwide.

 

Sponsorship area:

• The Group generates sales revenue mainly through sponsorship of our different series of championships, products and services.

• The commercial exploitation of track side advertising, marketing of race track VIP areas and licensing of merchandising material are powerful sources of considerable revenue in the sales area.

• We have an extensive network comprised of more than 600 partners, sponsors and customers.

• Sponsors have maintained their interest in us even after the pandemic, evidenced by the fact that several of our key partners have renewed their packages in the last two years.

• Dorna provides brands with access to a well-defined and highly attractive target public (2/3 of which are men under the age of 35).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, xt600 a spus:

De unde pana unde aberatie, colegu'? Uiti ca vorbim despre o competitie SPORTIVA. Nu suntem la piata. Ca organizator al competitiei, trebuie sa asigur tuturor competitorilor (constructorilor) conditii egale de intrecere. Restul este problema echipelor de client, in relatiile contractuale pe care le stabilesc cu uzinele. Pe mine ca organizator ma intereseaza mai putin profitul lor (si asa sunt generos sustinute financiar de Dorna) ci sa organizez o intrecere corecta. Daca nu reusesc sa fie profitabile, se pot retrage, nu le tine nimeni cu forta, legate de un constructor indezirabil. Ce este atat de greu de inteles??? Unde este aberatia? aberatia este sa consideri MotoGP o piata de cartier, unde fiecare isi alege cartofii, iar competitia ramane pe planul doi. 

 

De ce sa OBLIGE???? De unde pana unde?? Obligatiile si drepturile partilor se stabilesc prin contract!!!! Depinde in ce termeni se inteleg si cum sunt tradusi acestia in clauze contractuale. Ai bani de specs A, primesti specs A, daca te intelegi cu uzina. 

 

 

Da, ai dreptate, va primi specs A cine da mai mult... De asemenea, este valabila si reciproca, un constructor mai putin atractiv, va fi nevoit sa accepte un pret mai mic pentru cotetele lui. 

 

Da, in exemplul dat de tine, Pramac daca nu gaseste motorete, se retrage. Pana la urma, ii spuneam si colegului, s-au retras producatori (ex. Suzuki, in viitor poate Yamaha, Honda? ) si nu se poate retrage Pramac?? 

 

Asta o zice colegul Panzer si nu trebuie sa o iei de buna. Daca ar fi asa apasatoare cheltuielile, ar fi renuntat deja la cel putin doua motociclete. De la declaratiile de presa, pana la fapte este o distanta uriasa, cand vine vorba despre Ducati. Chestia asta , cum ca 8 motociclete presupune cheltuieli in plus, este aberanta. In primul rand, ei inchiriaza motocicletele alea pe bani frumosi (probabil, cum ai spus tu, undeva intre 3-3,5 milioane pe sezon de cotet) ceea ce iseamna ca ei recuperreaza, de fapt, o parte  din ceea ce au cheltuit in procesul de dezvoltare. Nu mai vorbim de modelele vechi de un an in care nu se mai investeste absolut nimic, sunt profit 100%. In ceea ce priveste pilotii de la echipele satelit, aflati sub contract direct cu Ducati Corse, niciunul nu este platit cu mai mult de 3 milioane.. in realitate, probabil mult mai putin, in jur de 1-1,5 mil $. Nu stim exact termenii din contracte, dar in realitate s-ar putea ca cele 8 motociclete de pe grila, sa le aduca profit. Altfel nu le-ar mentine. 


 

Vezi ca nici tu nu esti hotarat, e competitie sportiva sau e vorba de contracte (adica elatii comerciale intre parti) ?!

Iti zic eu, nu mai e de multnicio competitie sportiva. De cand s-a ajuns la milioane de euro, la sponsori de echipa vs sponsoi personali vs sponsori tehnici vs sponsoi comerciali, de cand se negociaza 9rice nu ai pe bani.

 

Deci las-o cu competitia sportiva, totul este bizniz si mani! Multi mani. Atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, therocketscientist1 a spus:

Asa cum producatorii japonezi i-au curatat pe unii in urma cu 50 de ani, asa si acum ei la randul lor sunt curatati de catre altii. Asa e viata. Pot ei sa revina? Cu siguranta. Vor sa faca efortul? Vom vedea.

Bine ca s-au apucat europenii de treaba ca tot mobret cu tehnologie de inceputul anilor 90 ne vindeau si acum cei patru mari, dar cu pret de 2023.

Eeexact ! :ok:

Si japonezii au calcat peste englezi cand au venit,italienii iata calca peste japonezi,nu merita sa plangem dupa bravii japonezi,eu ma bucur ca exista competitie tehnologica la acest nivel si ca mai "transpira" cate ceva din ea si in mobrele de strada.

Acum 20 ore, xt600 a spus:

Asta poate fi stabilit in regulamentul care se va aplica dupa 2026. Si daca este stipulat in regulament, nu este pe alese, ci fiecare echipa privata va trebui sa isi caute un producator. Cele care nu isi gasesc, asta este... se retrag. Daca se pot retrage constructorii japonezi (parca asa spuneai, nu?) din cauza de neperformanta, se pot retrage si echipe private pe motiv de lipsa a materialului de concurs. Nu baga nimeni pe gat Yamaha echipelor private, nu le obliga nimeni sa ia material de concurs de la un constructor care nu este suficient de performant. 

Si, nu, nu te da draku', vor fi disperate sa prinda un contract, daca vor sa ramana in competitie.

Poate fi stabilit,repet,eu sunt de acord.Doar ca toate echipele private vor dori sa colaboreze cu Ducati si Aprilia.Sponsorii la fel.Pt a lua motorete Yamaha,japonezii vor trebui sa le dea bani,sa ii sustina,ori japonezii abia isi mai sustin echipa lor factory,decum altele.

Da,asa am zis - daca japonezii nu vor sau nu pot sa vina la nivelul europenilor,asta e situatia,nu ai cum sa ii obligi.

Echipa privata daca nu castiga bani,iese de la clasa motogp - scurt.Nu merge altfel - nu au in spate uzina sa ii sustina.

Nici o echipa privata nu sta pe minus,si daca ies,ce face Ezpeleta,cu cine alearga?Sta cu 5 echipe factory si 10 piloti?

Acum 20 ore, xt600 a spus:

Ce este antrenant in campionat, in momentul asta? Faptul ca te-a tinut MM cu sufletul la gura, pana a spus daca pleaca sau nu? Tu realizezi ca asta a fost cel mai interesant lucru care s-a intamplat in sezonul 2023? Ca pierde Bagnaia puncte in serie pe erori de pilotaj neprovocate? Vax! 

Apoi nu confunda lucrurile: poti avea un campionat antrenant, din perspectiva evolutiei clasamentului, a strategiilor, etc dar sa ai curse de kkkt. Problema nu este cat de antrenant este campionatul, ci faptul ca marea majoritate a curselor sunt penibile. Multi asteptau un boost, de la cursele de sprint. Cum am anticipat, incet dar sigur cursele de sprint au devenit la fel de anoste ca si cursele principale. "Spectacolul" se rezuma la carambolul de la start, cateva iesiri in decor si la eventualele incidente de cursa. In rest, curse fara istoric, somn de voie.

Batalia dintre Bagnaia si JM secondat de Bezzechi este foarte entertaining.Ultimele curse mi se par foarte antrenante.Daca tie nu ti se par...ce sa spun...mai reia niste batalii de ale tribunului in reluare sau uita-te la anduranta ca ala e mai palipitant :bounce:

Acum 21 ore, xt600 a spus:

Din cele 90 de puncte pe care le-a avut Q in fasta lui Bagnaia, la un moment dat, sa zicem ca 40+- cateva (nu stau acum sa fac calcule) au fost pierdute de Q, pe greselile si lipsa lui de combativitate + penalizarea aceea gratuita data de Directia de cursa. Restul insa i-au fost facute cadou lui FB, de catre ceilalti piloti Ducati, in aproape toate cursele din a doua jumatate a sezonului. Cum spuneam si cu alta ocazie, 90 de puncte nu pot fi recuperate de un pilot, prin forte proprii, chiar daca se numeste MM sau Rossi. Pur si simplu, nu este posibil in conditii normale de desfasurare a unui campionat, fara accidentari, fara penalizari la masa verde, etc.

Da,pai ai spus corect vreo 40+-....exact asta ii reprosez.Cu acele 40 puncte fluiera la sfarsitul anului.My point exactley.

Acum 21 ore, xt600 a spus:

Regulamentul prea permisiv (plus acordul tacit al Dorna) a facut ca Jiji sa-l interpreteze dupa propria dorinta, aducand in competitie fel de fel de "inovatii" fara finalitate in productia de serie,  care au crescut bugetele uzinelor aproape de trei ori, cale pe care producatorii japonezi nu au dorit sa o urmeze. Acelasi regulament favorizeaza fatis producatorii europeni - sa ne amintim doar cum li s-a interzis japonezilor electronica de casa in favoarea electronicii "unificate" adica Ducati, pe motiv de reducere a cheltuielilor, iar acum se inchid ochii la dezvoltarea aero, la ridehigh device, etc, etc, care, asa cum spuneam, aproape au triplat bugetele... apoi sistemul de concesii, etc. Cum poti sa spui ca nu regulamentul este de vina? Totul porneste de la regulament si bine si rau.  

NU este regulamentul de vina - REPET - ia regulamentul de F1 care descrie pana si dimensiunile si flexul plate'ului de sub masina....a inchis gap'ul dintre prima si ultima echipa?NU !

Nu poti coercita constructorii sa bage bani respectiv sa cheltuiasca mai putin,iar cand un constructor de talia VAG baga bani in directia aia,rezultatele nu vor intarzia sa apara.

 

Faptul ca s-a interzis electronica poprietary a fost un lucru salutar - se duceau peste 10mil/an in electronica fara nici un rost.Uni-software e o idee superba.Faptul ca Honda si Yamaha nu au vrut sa participe la proiect si Ducati da,e alegerea lor,li s-a emis invitatia la toti.Concesiile la fel - a explicat colegul.

Cu aero pe de o parte sunt de acord cu tine,pe partea cealalta insa nu te poti astepta sa pui 300 cai la sol fara aero.Dar da,si eu sustin interzicerea aero,pt ca am vazut in ce a degenerat aero la F1.

Acum 20 ore, Cavaleru a spus:

regulamentul doar interzice, si lasa loc inovatiilor sa apara. 

cum s-a mai zis, ce nu e interzis e permis

sistemul de concesii e gandit pentru a ajuta producatorii la inceput de drum pana la primul sezon care indeplinesc anumite conditii de punctaj/victorii si apoi sesonul urmator pierd concesiile.

 

ai intortocheat si enuntat o aberatie, echipele private au ca scop sa fie profitabile, sa aibe o imagine favorabila pt mentinerea sponsorilor, nu poti face asta cu oricare cotoarba din motogp

 

ideea asta enuntata de tine pt regulament ar trebui sa oblige si producatorii sa ofere motorete spec A cu toate upgradeurile dezvoltate pe parcursul sezonului competitional si echipei private. Adica daca tot obligi echipa privata sa devina client Yamaha, si Yamaha va fii obligata la cheltuieli pe care poate nu si le doreste.

 

Si da echipele private vor fii obligate sa cheltuie probabil mai multi bani pentru a deveni clienti echipa de top

:goodposting:

Acum 19 ore, Cavaleru a spus:

Crezi ca sunt atat de multe echipe private care bat la usa lui Dorna sau producatori?

 

Locurile lui Suzuki sunt inca libere si asteapta un producator.. dar nici unul nu vine, pt motive lesne de inteles, boostul de imagine nu e suficient pentru brandurile  care mai pot intra in competitie sau banii necesari pentru un astfel de proiect sunt prea multi si nu oricine isi perimite R&Dul pt asa ceva. Si atunci ce faci lasi echipele private care vor motorete performate sa plece din motogp pt ca singura optiune ramasa e Yamaha sau Honda?

 

Dorna sustine echipele financiar fiindca face o  gramada de bani din drepturile de televizare, din sponsorii de pe circuit. Nu stiu cum se impart banii de bilete, dar sunt convins ca si de acolo are cota parte.

Eeeeexact !

Asta nu intelege colegul - "sa se retraga privatii",pai bine bine si cu cine ramanem?Cum umplem grila?

Dupa cum bine ai zis - stau alte echipe la coada sa le ia locul?NU.Aia sunt toti. Alti producatori? NU.

Locurile Suzuki sunt goale.S-a dus Ezpeleta in petit la KHI si BMW amandoi i-au ras in nas.Altcineva?Nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergand asa in continuare, exista posibilitatea sa se transforme MotoGP in cursa monomarca? sau sa dispara complet din lipsa de concurenti/echipe? Deci toata lumea la cursele locale? cu mobre vechi...o temporaaaa...:scratch:

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegul xt,desi e fan giallo,tot nu pricepe magnitudinea retragerii lui Valentino - motogp e un sport de nisa (la fel cum e si motoretismul) adus in mainstream doar de performantele dar mai ales de charisma lui - Rossi e cel care a facut sportul asta ce e acum.Cu aducerea lui in mainstream au venit si constructorii si sponsorii si banii,dar, odata cu retragerea tribunului,coroborata in mod nefericit si cu pandemia,70-80% din spectatori au plecat.

 

Ezpeleta se chinuie acum sa revigoreze un sport din care s-a extras main-event'ul ca sa zic asa.Ce a ramas?

A ramas "un" Marquez "stricat" care oricum fusese in prealabil zugravit de influenta lui Rossi drept un nemesis,un demon,un personaj negativ si in consecinta huiduit de acei 70-80% din spectatori.No reason pt ei de a mai reveni pt el la circuit.Un Marquez stricat si niste copii...

Copiii astia sunt al naibii de buni dar nu au personalitate,sunt virginei,acuma se contureaza.Si Bagnaia si Quarta.

 

J Martin e promitator (ca si erou) pt ca are personalitate,are indarjire,cursa din India a fost o epopee cu el distrus dupa ce a trecut linia de finish batandu-se salbatic cu Q - spectacol,thriller,miza - exact ce are nevoie Ezpeleta.Bezzechi are si el charisma e si bun,promitator.

Vandabili baietii,dar inca newbs,nu sunt established.Inca e un vid,lumea incepe sa revina usor-usor la circuit,insa nu e nici pe departe ca pe vremea lui Valentino.Ori acum,in aceste momente delicate,sa ne apucam sa impunem echipelor sa ia cu forta anumite motorete (slabe),ar fi sinucidere pt competitie.

Acest momentum trebuie crescut intretinut etc,mai trebuie macar 1 constructor reputat momit,samd,in nici un caz nu e momentul sa puna echipele private in fata unor alegeri dure,sau sa schimbe regulamentul pt a deranja vreun constructor reputat.

Pt binele competitiei ar fi bine intradevar ca japonezii sa ramana,dar cum poti sa ii faci sa se restructureze din radacini??...pt ca e nevoie de o total noua abordare a lor daca vor sa concureze de la egal la egal cu europenii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, therocketscientist1 a spus:

Se incearca o treaba cu Acosta, dar deocamdata mie nu-mi pare. Poate o sa reuseasca. Pentru binele MotoGP ar fi bine sa iasa.

Și fără aco aveam trecerea lui mm la ducati.

So...

Asa e bonus,2 chestii vs 1.

Si mai bine 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 10/8/2023 at 1:08 PM, Cavaleru said:

Ce nu inteleg eu este dc zice Ducati ca e un efort mare pt ei 8 motorete pe pista, cred ca asta e doar din cauza ca lucreaza cu 2 modele GP23 si GP22 ca daca ar da la toti GP23 ar fi simplu ca tot ce produci produci in serie in mai multe exemplare, serie limitata ca totusi sunt prototipuri. 

 

Pentru că producția oricăror prototipuri este costisitoare, fiecare exemplar fiind unic, piesele sunt făcute în mod dedicat, asamblarea este manuală, etc. Vorbim despre cel puțin 56 de motoare (!) și probabil 16 cadre de produs pentru un singur sezon. Și multe, multe piese de schimb. Apoi mai este partea de logistică, colaborare cu furnizorii, mentenanță și interacțiune cu echipele client: livrarea, sculele, training-ul mecanicilor, ș.a.m.d. Apoi, la sfârșit de sezon, acele prototipuri trebuiesc distruse.

 

Nu ar fi deloc mai ieftin să producă doar specificația prezentă de motocicletă, pentru că este una care suferă modificări și dezvoltări de-a lungul sezonului - spre deosebire de cea de anul trecut, care este statică la nivelul ultimei curse din sezonul precedent. Să faci asta cu 4 motociclete (cum fac cei de la Ducati și KTM acum) este viabil. Să o faci cu 8, nu prea.

 

Uzinele primesc bani de la Dorna pentru motocicletele de client pe care le furnizează, însă chiar și așa per total tot este o cheltuială. Ducati a făcut ceastă investiție în primul rând pentru dezvoltare (furnizează 6-8 motociclete de mai bine de 10 ani) și expunere, dar în momentul de față nu mai au nevoie de 8 motociclete pentru asta.

 

3 hours ago, therocketscientist1 said:

Se incearca o treaba cu Acosta, dar deocamdata mie nu-mi pare. Poate o sa reuseasca. Pentru binele MotoGP ar fi bine sa iasa.

 

Ce anume? Situația lui s-a clarificat. Pol a făcut un pas înapoi. Acosta și Augusto la GasGas, Brad și Jack la uzină la anul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, PzKpfW a spus:

Ce anume? Situația lui s-a clarificat. Pol a făcut un pas înapoi. Acosta și Augusto la GasGas, Brad și Jack la uzină la anul.

Ziceam ca se incearca transformarea lui intr-un personaj. A fost un pic neclara expriamrea mea.

A mai incercat el cu tot felul de costume, scenete. Costum de nemtalau din Austria cand a iesit pe locul 2. Chestii de genul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...