George Virgil Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Va salut! Incerc sa explic pe scurt si sa nu scriu un roman... 42 de ani, 180cm, 95kg, prima motocicleta, de fel mai "ardelean asa... mai layed back", plus ca nu mai sunt la prima tinerețe si au apărut si ceva dureri șale. Deci e cruciala pozitia cat mai neutră pe motor. Patru aspecte pe care as vrea sa le bifeze motocicleta: 1. tipul modern classic (sa arate ca si cand ai pune un copil de 4 ani sa iti deseneze o motocicletă... nu vreau "gândacii" astia cu faruri din viitor si forme agresive și tăioase. 2. sa găsesc disponibil un model cu cat mai mult negru si cat mai putin crom. stiu ca e un nonsen classic look fara crom dar sunt prea lenes sa il curat si sa il bibilesc si imi si plac la nebunie motocicletele customizate spre full black. 3. bord cu doua ceasuri clasice analog. nu pot cu display tft si nu stiu ce animații ieftine. bătrânesc, viteza si turatiile in doua ceasuri simetrice. 4. sunetul... vreau un tractoraș... sa toarcă frumos la relanti si turata sa nu sune a masina de cusut. nu ma interesează neapărat sa se auda tare, ci doar vreau un "grohait" . stiu ca 90% din motocicliști schimba evacuarea din start dar parca si asa unele motoare nu suna bine. Cele 4 variante din care trebuie sa aleg: 1. cea mai previzibila și recomandarea tuturor ca si varianta sigura Kawasaki w800 ce simt: e tanc, japoneza, toti mecanicii recomanda asta si cred ca o fac din comoditate si ca nu vor sa se complice, motor unic si ma încântă maxim asta.multi se plang de vibratii si nu inteleg cat de grav e asta si daca ar fi un deal breaker... din păcate când toată lumea spune sa fac ceva, imi pierd interesul si fac exact opusul, cu cat o recomanda mai multi cu atat imi displace mai mult. mai spun unii pe YouTube ca e foarte liniară si in cateva luni devine plictisitoare cumva.. 2. Triumph Bonneville T100 ce simt: legenadra Bonneville dar acum se fac prin Thailanda.. ma si vad la distinguished gentlemens ride . multe opțiuni de customizat, superbă dupa standardele mele.. dar doamne, sunetul ala așa cuminte. si cu ceva de la zard sau alti producători de tobe parca tot suna subțire si mai spre masina de cusut. fluiera cumva la turatii mari 3. Moto Guzzi V7 850 Special ce simt: cea mai "cu caracter" dintre toate. unica și mai rară si cum mie nu imi place sa aleg ca restul lumii... :( . vibratii misto si se aude extraordinar cu toba omologata de la zard mi se pare cam mica si as mai vrea sa fac si o plimbare mai lunga cu motorul, cu gagica si cu ceva bagaj chiar daca ele nu sunt facute pt touring. plus ca e e printre putinele care se mai fac in europa dar renumele italienilor ca si mecanici... si numărul 4. țineți-va bine BSA Gold Star 650 nu mai are legătură cu legenda BSA... e facuta in India, motor de la austriecii de la rotax, fara dealeri in Romania sau Olanda (unde locuiesc acum) dar foarte răspândită in vest si mai ales in UK. cel mai probabil ar trebui sa renunt la garanție(si nu stiu cat de grav e lucrul asta) dar e cel mai simplu si rudimentar motor din cele 4. sunet si caracter ce mi-au ajuns la suflet, monocilindru mare dar si cea mai "leneșă" dintre toate. si cea care sta cel mai prost "pe hartie". Sincer, nu stiu ce așteptări sa am de la voi... dar se lupta creierul cu sufletul in a alege. primul vrea kawa sau Bonnie, al doilea guzzi sau BSA. Mulțumesc in primul rand pt răbdarea sa imi cititi romanul asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă In primul rand poti folosi link-ul asta sa te orientezi la pozitia pe modelele respective https://cycle-ergo.com/ ...apoi poti sa iti intrebi prietenii/cunostintele si forumul ce "nevasta" (motocicleta) le-ar place sa ai tu.... Din alt punct de vedere negrul este cel mai pretentios de intretinut.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 16 ore în urmă Share Postat 16 ore în urmă La 180 stai bine pe orice motocicleta, nu-ti bate capul cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat 15 ore în urmă Share Postat 15 ore în urmă Acum 8 ore, George Virgil a spus: Sincer, nu stiu ce așteptări sa am de la voi... dar se lupta creierul cu sufletul in a alege. primul vrea kawa sau Bonnie, al doilea guzzi sau BSA. Mulțumesc in primul rand pt răbdarea sa imi cititi romanul asfalt uscat! Salut, foarte greu de a da sfaturi in astfel de situatii. Pot sa-ti spun cu am procedat eu. Intotdeauna alegerea a fost cea dictata de suflet/inima si nu cea rationala. Motociclismul este un hobby. In cazul asta, sa fie 100% pana la capat. Mi-am luat ceea ce mi-a placut in primul rand vizual. Ca a fost un model mai rar, mai putin fiabil, cu posibilitati mai reduse de a o repara, etc. nu a contat. Daca tot ai cerut un o parere, asta este sfatul meu. Cumpara ce-ti place, ai o singura viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă Moto-Guzzi V 7 are mult Crom si Aluminiu. La 1,80 m vei ajunge cu genunchii pe motor(cel de la care am luat-o eu,asa statea si avea pana in 180 cm,de aia a si vandut-o la 2700 km) Cu doua persoane si bagaj ,comfortul depinde de pasager (kg si inaltime)si cat bagaj vrei sa cari. Eu am 1,60 /75 kg si stau bine in șa,dar sunt la limita cand pun picioarele jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă 8 hours ago, George Virgil said: au apărut si ceva dureri șale. Deci e cruciala pozitia cat mai neutră pe motor. Genul ăsta de motociclete dintre care vrei să alegi una nu e cel mai potrivit pentru cineva cu probleme la spate. Poziția pe șa nu e chiar "neutral", trunchiul stă mai apropiat de verticală, chiar dacă nu ai picioarele întinse precum pe cruiser sau chopper. Pentru ce vrei tu cred că e mai potrivit un naked, dar asta va crea un conflict pe partea... estetică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 14 ore în urmă Share Postat 14 ore în urmă Asa e. N-am vrut sa recomand, ca de obicei, un adventure de clasa medie, ca sa nu zica lumea ca ma repet aiurea la nesfarsit, dar asta e cea mai comoda pozitie din lume. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat 12 ore în urmă Admin Share Postat 12 ore în urmă Acum 2 ore, MirceaB a spus: Salut, foarte greu de a da sfaturi in astfel de situatii. Pot sa-ti spun cu am procedat eu. Intotdeauna alegerea a fost cea dictata de suflet/inima si nu cea rationala. Motociclismul este un hobby. In cazul asta, sa fie 100% pana la capat. Mi-am luat ceea ce mi-a placut in primul rand vizual. Ca a fost un model mai rar, mai putin fiabil, cu posibilitati mai reduse de a o repara, etc. nu a contat. Daca tot ai cerut un o parere, asta este sfatul meu. Cumpara ce-ti place, ai o singura viata. Rândurile astea trebuiesc puse în ramă. Bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat 12 ore în urmă Share Postat 12 ore în urmă daca vrei sa-ti rugineasca in garaj in 2-3 ani ia-ti panarama aia de triumph , din lista ta doar 2 mobre sunt de luat in considerare , kawa si guzzi nu am timp sa explic motivele si nici nu are rost. eu nu mi-as lua moto noua ca incepator , vezi la motoport ce au in stoc, parca era si den hartog pe langa rotterdam , nu mai tin minte , poti face si test , mai stai pe una , pe alta vezi ce ti se potriveste , ai selectie mare p.s. motocicletele nu sunt facute de mecanici, sunt gandite de injineri si facute de roboti si asamblori iar astea old school look sunt asa ... e mai multa tehnologie inovatie si engineering intr-o roaba . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aurex Postat 12 ore în urmă Share Postat 12 ore în urmă Prima moto intr-adevar nu prea merita noua , ca poate nu e ce trebuie. Eu cred ca tie iti trebuie Honda CB1100 , ceva gen 2016-17. Take a look.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George Virgil Postat 11 ore în urmă Autor Share Postat 11 ore în urmă 10 hours ago, Lup69 said: In primul rand poti folosi link-ul asta sa te orientezi la pozitia pe modelele respective https://cycle-ergo.com/ ...apoi poti sa iti intrebi prietenii/cunostintele si forumul ce "nevasta" (motocicleta) le-ar place sa ai tu.... Din alt punct de vedere negrul este cel mai pretentios de intretinut.... mulțumesc pt link 3 hours ago, MirceaB said: Salut, foarte greu de a da sfaturi in astfel de situatii. Pot sa-ti spun cu am procedat eu. Intotdeauna alegerea a fost cea dictata de suflet/inima si nu cea rationala. Motociclismul este un hobby. In cazul asta, sa fie 100% pana la capat. Mi-am luat ceea ce mi-a placut in primul rand vizual. Ca a fost un model mai rar, mai putin fiabil, cu posibilitati mai reduse de a o repara, etc. nu a contat. Daca tot ai cerut un o parere, asta este sfatul meu. Cumpara ce-ti place, ai o singura viata. mulțumesc 3 hours ago, ALEX-Guzzista said: Moto-Guzzi V 7 are mult Crom si Aluminiu. La 1,80 m vei ajunge cu genunchii pe motor(cel de la care am luat-o eu,asa statea si avea pana in 180 cm,de aia a si vandut-o la 2700 km) Cu doua persoane si bagaj ,comfortul depinde de pasager (kg si inaltime)si cat bagaj vrei sa cari. Eu am 1,60 /75 kg si stau bine in șa,dar sunt la limita cand pun picioarele jos. mulțumesc. genul asta de răspunsuri îl căutăm cumva. chestii simțite/traite de altii 2 hours ago, Speedy.K said: Asa e. N-am vrut sa recomand, ca de obicei, un adventure de clasa medie, ca sa nu zica lumea ca ma repet aiurea la nesfarsit, dar asta e cea mai comoda pozitie din lume. uite, asta nu stiam... mulțumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă @George Virgil iti iei ce iti face placere. Tocmai pentru ca este prima moto o iei pentru ca asa simti tu. La prima dragoste ai stat pe ganduri daca fata e cine stie cum? Ti-a placut fata, ai simtit fluturi in stomac si gata. Si ti-a ramas in memorie pentru toata viata. Acelasi sentiment trebuie sa il ai si cu prima moto, noua sau veche nu conteaza. Nu o sa ai probleme cu spatele. O spun din perspectiva unuia cu probleme. Pe chopper ar fi dezastru, pe astea nu. Verificat personal. Pentru spate: inot si abdomene. Trebuie musai sa intaresti musculatura abdominala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă Votez cu 2 maini: Kawasaki W800. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat 10 ore în urmă Moderatori Share Postat 10 ore în urmă Guzzi clar,eventual Kawa dupa. In cazul meu,intotdeauna am aplicat ce a scris Mircea mai sus.Restul e poveste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă +1 pentru ce îți dorește sufetul, ce îți place, pe care o simți mai "a ta". Restul sunt detalii, da, conteaza si detaliile, dar trebuie sa te atraga motorul respectiv, mai ales ca dai niste bani pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă 10 hours ago, Speedy.K said: Asa e. N-am vrut sa recomand, ca de obicei, un adventure de clasa medie, ca sa nu zica lumea ca ma repet aiurea la nesfarsit, dar asta e cea mai comoda pozitie din lume. Asta aș fi recomandat și eu în primul rând, dar un Adv nu "bifează niciunul dintre cele patru aspecte"... Contează aspectul, nu confortul sau utilitatea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă Moto Guzzi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă (editat) Acum 8 ore, George Virgil a spus: mulțumesc pt link mulțumesc mulțumesc. genul asta de răspunsuri îl căutăm cumva. chestii simțite/traite de altii uite, asta nu stiam... mulțumesc Regula de baza pentru incepatorii d in ziua de azi: aveti la dispozitie o gramada de mobre de test la dealeri; mergeti, suiti-va pe ele, pe toate, chiar daca nu sunt categoria spre care credeti ca inclinati, cu ce va place ca pozitie dati o tura si o sa aveti revelatii. Eu am mers primii ani pe choppere, cruisere, credeam ca asta e chemarea, pana cand am incalecat un enduro-touring si mi s-a ridicat valul de pe ochi. Pe scurt testati orice prindeti si o sa va lamuriti ce va place. Acum 9 minute, Kagemusha a spus: Asta aș fi recomandat și eu în primul rând, dar un Adv nu "bifează niciunul dintre cele patru aspecte"... Contează aspectul, nu confortul sau utilitatea! Dupa ce testeaza, poa' sa-si ia ce-i spune sufletelu'. Numai sa testeze cat mai multe, pentru inceput. Eu la inceput eram fiert pe vitezane (Rossi sa traiasca!), apoi m-am lamurit ca nu-s ce trebuie si am schimbat pe choppere (Lorenzo Lamas sa traiasca!) dupa care am descoperit intamplator categoria corecta (prietenul Meu cel mai bun @Doctor X fie-i amintirea binecuvantata!) si acolo am ramas de 16 ani! Editat 3 ore în urmă de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă Da mai lasă enduro-touring că nu toată lumea vrea struto cămilele alea urate. Bravo vouă că va plac și va face plăcere, dar deja e al nspelea topic in care inițiatorul vrea ceva și i se recomanda adv/enduro-touring. PS: chopperele/cruiserele/baghetele moderne nu mai ai nici o treabă cu ce știai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Omul a zis ca are probleme cu spatele. Si, in afara de asta, nu mai am voie sa spun ce cred, sau cum?! Ia nu ma mai certa atat, ca, pana una alta, Guzzi alea de le ridici tu atat in slavi, in afara de design sunt niste rapandule obosite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 29 minute în urmă Share Postat 29 minute în urmă Acum 22 ore, George Virgil a spus: 42 de ani, 180cm, 95kg, prima motocicleta, de fel mai "ardelean asa... mai layed back", plus ca nu mai sunt la prima tinerețe si au apărut si ceva dureri șale. Deci e cruciala pozitia cat mai neutră pe motor. Sa o luam pe rand. 1. pozitia "cat mai neutra" pe motor este indeplinita cel mai bine de motocicletele din categoria adventure (enduro-touring) si dual sport. Sunt motorete a caror pozitie in sa este gandita sa elimine tensiunile din zona lombara. Si motocicletele propuse de tine ofera pozitii apropiate, dar este bine sa probezi. De fapt asta este regula de baza: sa probezi! Un test ar fi mai binevenit. "Chopperele" ies din discutie, mai ales pentru cineva care se plange deja de dureri de spate. 2. Ti s-a recomandat sa alegi cu sufletul, etc, etc. Fiecare alege cum poate sau cum doreste, dar din punctul meu de vedere ti-as recomanda sa alegi atat cu capul/creierul cat si cu in inima/sufletul. Nu te alta, dar sa nu alegi prost. Sugestia mea este ca la inceput sa iti folosesti creierul: iti alegi clasa de motorete pe care o doresti (aici vad ca deja esti destul de decis, dar nu ar fi rau sa iei in consideratie si ce ti-au spus ceilalti forumisti), mergi, testezi, incerci, iti notezi impresiile, iti faci o lista scurta. Din lista asta scurta, faci alegerea finala,... cu sufletul. Btw, cand alegi motoreta, trebuie sa ai in vedere si serviciile post-vanzare, calitatea lor, etc. Nu cumperi doar un fier, fierul trebuie intretinut, reparat, cumperi si niste servicii. Ar mai fi si variabila numita fiabilitate. Asta, daca nu cumva iti place mecanica. 3. Dintre modelele indicate de tine, as alege fara sa stau pe ganduri Kawa. Cu japonezele nu prea dai gres. Fiabile, bine facute, mult mai putin pretentioase decat europencele, duc multe si mai ales te aduc intotdeauna acasa. In clasa spre care te-ai orientat, ar mai fi si modelele de la Royal Enfield. Au un design retro-clasic, sunt atragatoare, dar nu stiu ce sa spun despre fiabilitatea lor. Sunt facute de indieni... iar daca iti plac brandurile mai "exotice" si nu iti place "sa alegi ca restul lumii", arunca un ochi si pe modelul asta: https://www.brixton-motorcycles.com/models/cromwell-1200/ . Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.