Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Am o intrebare un picut mai ciudata: de ce au crescut brusc preturile la sprayurile de uns lantul, in speta la sprayurile Motul?

Ultima oara cand am luat (prin mai a.c.) era vreo 35 RON, acum vad ca toti il dau cu cel putin 50 RON. :scratch:

 

Stie careva unde as gasi un spray Motul la un pret decent, de maxim 40-45 RON? Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare,

Zilele acestea am terminat de făcut Âşi montat al doilea ungător de lanț.

In urma a multor teste Âşi încercări am ajuns la varianta finală pe care am testat-o în cele mai variate condiții: soare, noroi, râuri, praf, ploaie, forestiere, bolovani, trâtnte… orice în mai mult de 20 000 km.

 

Piese:

- un releu de timp cu două temporizări (nu fac eu temporizatorul, nu Âştiu schema)

- o electrovalvă

- o pompă de Âşpriț de dacie model nou (am testat multe… Âşi de dacii Âşi de BMW sau Mercedes)

- releu banal

- un modul de comandă

- furtun gros (pentru rezervorul de ulei)

- furtun subțire

 

Funcționarea:

- are un buton de pornit / oprit

- un buton de schimbat temporizarea (vreme buna, vreme rea)

- un buton de ungere manuala

- cap dublu de ungere a lanțului (diferența e mare între un cap dublu Âşi un cap simplu)

 

Avantaje ungător lanț în general:

- nu mai ai grija ungerii lanțului

- întinzi mult mai rar lanțul (l-am întins o dată în 15 000 km)

- nu mai ai uzură în pinioane.

- Lanțul se curăță singur. Practic nu mai ai treabă cu el.

 

Avantaj ungător lanț făcut cu pompă față de Scottoilere sau alte sisteme asemănătoare

- amorsarea se face mult mai rapid (la Scottoiler, dacă ai terminat tot uleiul din system durează foarte mult până ajunge uleiul din nou la lanț Âşi de cele mai multe ori nu Âştii dacă nu e înfundat)

- cât timp motorul e pe neutru sistemul nu unge. (Scottoilerul curge!)

- sistemul nu se înfundă

- ai controlul total al ungerii. (La scottoiler trebuie să dai mereu Âşaua jos Âşi să umblii acolo dacă vrei mai mult ulei sau mai puțin)

- autonomia e foarte mare. Cu un rezervor se pot face aprox. 4000-5000 km poate Âşi mai mult. Intră cam 500ml de ulei. La Scottoiler îl umplii cam la fiecare 1000 km.

- Nu contează vâscozitatea uleiului. La alte sisteme ce funcționează prin cădere vâscozitatea uleiului creează probleme în a asigura o ungere corectă. Cea mai mare problemă e când uleiul e prea fluid Âşi murdăreÂşti tot.

 

Dezavantaje – încă nu am găsit.

 

Nu am poze cu acest sistem dar o să postez când o să am.

 

Am postat acest anunț în speranța că mai sunt Âşi alți motocicliÂşti care vor să construiească un asemenea ungător. Dacă doriți mai multe detalii sau aveți întrebări … Âştiți unde să apelați.

 

Momentan mai am câțiva prieteni care vor un asemenea sistem Âşi o să mă apuc să construiesc mai multe. Dacă sunt doritori dați-mi de Âştire să Âştiu de câte module de temporizare am nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare un picut mai ciudata: de ce au crescut brusc preturile la sprayurile de uns lantul, in speta la sprayurile Motul?

Ultima oara cand am luat (prin mai a.c.) era vreo 35 RON, acum vad ca toti il dau cu cel putin 50 RON. :scratch:

 

Stie careva unde as gasi un spray Motul la un pret decent, de maxim 40-45 RON? Merci.

 

S-au scumpit toate... naiba stie de ce. Am folosit multa vreme Motorex racing si este un spray excelent. Iti atasez o fotografie cu foaia mea spate din aluminiu, folosita in regim de curse. Te rog sa observi uzura exact acolo unde trebuie, flancul dintelui nu este deloc afectat. Asta s-a intamplat pe de o parte multumita lubrifiantului dar in mare masura si datorita reglajului bun al lantului.post-14189-0-39920700-1318495906_thumb.jpg

 

Am folosit si Bel Ray si este si acela un lubrifiant excelent pentru lant, n-am auzit pe nimeni sa se planga.

Motul nu-mi place fiind extrem de lipicios, aduna mult praf si pietricele si devine o adevarata piatra de polizor pentru pinioane.

 

Bel Ray-ul e chiar si mai scump de 50 de lei :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au scumpit toate... naiba stie de ce. Am folosit multa vreme Motorex racing si este un spray excelent. Iti atasez o fotografie cu foaia mea spate din aluminiu, folosita in regim de curse. Te rog sa observi uzura exact acolo unde trebuie, flancul dintelui nu este deloc afectat. Asta s-a intamplat pe de o parte multumita lubrifiantului dar in mare masura si datorita reglajului bun al lantului.post-14189-0-39920700-1318495906_thumb.jpg

 

Am folosit si Bel Ray si este si acela un lubrifiant excelent pentru lant, n-am auzit pe nimeni sa se planga.

Motul nu-mi place fiind extrem de lipicios, aduna mult praf si pietricele si devine o adevarata piatra de polizor pentru pinioane.

 

Bel Ray-ul e chiar si mai scump de 50 de lei :D

 

Merci :cheers:

 

Si pe mine m-a dezamagit Motul din aceleasi motive.

E ok prima suta de km, dupa care devine pacura. Caut sa-l schimb cu alt brand, dar inca nu m-am hotarat la unul anume.

Sunt mai multi care lauda Motorex. Cred ca o sa incerc cu asta dupa ce termin tubul asta de Motul. Care e plaja de preturi uzuale la Motorex?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! Intre timp am sapat si eu si am comandat acum cu 43 RON de la Motovip Motorex chainlube road 622.

Merci pentru info. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! Intre timp am sapat si eu si am comandat acum cu 43 RON de la Motovip Motorex chainlube road 622.

Merci pentru info. :)

Cred ca mai bine comandai Racing. Road nu prea sta pe lant. Cel putin asa mi s-a parut mie.

Oricum, si Racing s-a stricat un pic, fata de varianta anterioara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! Intre timp am sapat si eu si am comandat acum cu 43 RON de la Motovip Motorex chainlube road 622.

Nu am cum sa recomand ceva ce nu am folosit, nu cunosc cum este. :) Sper sa fie bun.

Sa retii insa aspectul cel mai important pe care l-am constatat: 75% din uzura lantului este datorata reglajului prost. Valabil cu precadere la motoarele puternice de peste 90 de cai. Reglaj prost inseamna tradus in limbaj de service: exploatare necorespunzatoare. Adica fix pentru asa ceva pierzi garantia la X5 chiar daca esti bogat :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai bine comandai Racing. Road nu prea sta pe lant. Cel putin asa mi s-a parut mie.

Oricum, si Racing s-a stricat un pic, fata de varianta anterioara.

 

Ca sa vezi cum functioneaza reclama (mincinoasa? - de pe site-ul vanzatorului):

"Motorex ChainLube 622 Strong - spray ungere: Lubrifiant special alb cu aderenta foarte buna..." bla-bla-bla.

 

 

@Cesar:

Lantul este reglat corect, deci daca va fi sa apara uzura in el, sigur va fi de la unsoarea de proasta calitate.

Speram sa nu fie cazul folosind 622. Daca n-a aparut folosind Motul, slabe sanse...:D

O sa postez aici primele impresii dupa ce il voi intinde pe lant.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

setul de intretinere lant, vandut de cei de la My Moto?

 

este dubios de ieftin; nu cred ca poate fi ok la banii astia. spun pentru ca recent, incercand si eu alternative ieftine, am testat spray-ul de uns de la lukoil - vreo 17 lei- zboara toata unsoarea de pe lant instant, e mai subtire decat uleiul T90 de transmisie... deci sa nu patesti la fel.

 

pentru a echilibra costurile, eu ung lantzul cu un spray de calitate dar il spal cu motorina. mai nou, cu divaisu` ala de la louis, cu perii - tocmai mi-am luat unul si-s f multumit, mai ales pentru timpul muuuult redus al operatiunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai facut ceva sapaturi... se pare ca ''bremsen und teile reiniger''=''de frână Âşi piese curat'', dupa cum traduce Googu, adica spary-ul de curatat este pentru frane... Este indicat asa ceva pentru curatat lantul?! :scratch:

este aproximativ aceeasi chestie. il poti folosi si la curatat carburatorul.toate spray-urile de curatat se duc repede, de obicei folosesc 2 de curatat la 1 de uns.pretul e mic si calitatea acceptabila. mai bine iti dai cu un de asta la 300 de km decat cu unuu scump la 600-800 dekm. sa nu mai zic ca la enduro dai inainte de fiecare iesire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa presupunem ca roata spate e corect aliniata. Daca nu e aliniata nu mai are rost discutia :)

Tensiunea in lant e importanta. E un lucru binecunoscut ca randamentul transmisiei prin lant scade dramatic daca lantul e prea tensionat. De asemenea trebuie verificat la reglaj, sa nu se faca jocul lantului cu motocicleta pe cric (se face cu motociclistul pe motocicleta), nu se face in zona "burtii" lantului ci in zona de slack minin, si nu se verifica cu axul spate desfacut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit lant ''la metru'', marca RK, dar fara oringuri sau x-ringuri. Intrebarea mea: cat de prost ( sau bun ) poate fi un astfel de lant ?

Mai exact, lantul se vinde la nr. de zale si e cca 1 leu zaua, plus 6 lei zaua de imbinare.

Tine un sezon sau e doar pt o iesire? M-ar interesa pt un XR de 400 care nu are un cuplu de neglijat.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit lant ''la metru'', marca RK, dar fara oringuri sau x-ringuri. Intrebarea mea: cat de prost ( sau bun ) poate fi un astfel de lant ?

Mai exact, lantul se vinde la nr. de zale si e cca 1 leu zaua, plus 6 lei zaua de imbinare.

Tine un sezon sau e doar pt o iesire? M-ar interesa pt un XR de 400 care nu are un cuplu de neglijat.

:cheers:

 

 

fiind motor de enduro chiar e recomandat din ce stiu eu latul normal fara o,x z ringuri.

 

te tine destul. depinde de abuz :)

 

Fratilor, folosesc produsele de ungere de la Louis a lantului de cand am motorul 3 ani si vreo 30.000km. Am uns lantul numai cu Procycle ala de 750mm. lantul nu era nou cand am achizitionat motoreta, si abia la primavara voi schimba lantul. deci daca il ungi suficinet de des nu are ce sa se strice la el, in afara de uzura normala.

 

eu il ung la 400-500km si-l spal la 3000-4000 :D da sunt un puturos dar uite ca lantul se invarte :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

eu in general am folosit Motorex Road Strong - dar parca in ultima vreme nu imi mai place, parca "se usuca" mai repede. pare mai slabut si mai scump in ultima vreme.

 

am mai incercat cu rezultate relativ multumitoare (fata de sprayul de uns lanturi de la Lukoil despre care am mai spus si repet ca-i o catastrofa) si MOL Dynamic Moto Chain O-X - dar trebuie uns mai des de 300 de km, zboara rapid de pe lantz, asadar nu am facut nici o economie de bani, in plus consum si de timp ungand mai des.

 

recent am primit un spray (dar nu l-am testat inca) Motul C4 FL cica ar fi foarte bun, tzeapan, cica e un produs nou - in vreo saptamana o sa-l testez ...

 

eu ung la vreo 400-600 km sau de cate ori nu mi se pare umed lantul si-l spal la cam la a 4-a ungere sau cand mi se pare prea imbacsit. personal acord importanta spalarii, ungerii si intinderii corecte a lantului nu doar pentru ca am avut prieteni care m-au invatat asta dar si pentru ca din vara am un kit nou de lant si mi se pare normal sa nu-mi bat joc de el. din experienta proprie spun: nu se merita sa umbli cu produse de 2 lei pentru ca mai mult muncesti si pan` la urma pagubesti... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

fiind motor de enduro chiar e recomandat din ce stiu eu latul normal fara o,x z ringuri.

 

te tine destul. depinde de abuz :)

 

Fratilor, folosesc produsele de ungere de la Louis a lantului de cand am motorul 3 ani si vreo 30.000km. Am uns lantul numai cu Procycle ala de 750mm. lantul nu era nou cand am achizitionat motoreta, si abia la primavara voi schimba lantul. deci daca il ungi suficinet de des nu are ce sa se strice la el, in afara de uzura normala.

 

eu il ung la 400-500km si-l spal la 3000-4000 :D da sunt un puturos dar uite ca lantul se invarte :)

si eu am mers 22 mii cu lantul care era pe mobra la achizitie... oricum uzura ia din randament, diferenta se vede la ala nou

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Zilele acestea am terminat de făcut Âşi montat al doilea ungător de lanț.

In urma a multor teste Âşi încercări am ajuns la varianta finală pe care am testat-o în cele mai variate condiții: soare, noroi, râuri, praf, ploaie, forestiere, bolovani, trâtnte… orice în mai mult de 20 000 km.

 

Piese:

- un releu de timp cu două temporizări (nu fac eu temporizatorul, nu Âştiu schema)

- o electrovalvă

- o pompă de Âşpriț de dacie model nou (am testat multe… Âşi de dacii Âşi de BMW sau Mercedes)

- releu banal

- un modul de comandă

- furtun gros (pentru rezervorul de ulei)

- furtun subțire

 

 

Nu am poze cu acest sistem dar o să postez când o să am.

 

Am postat acest anunț în speranța că mai sunt Âşi alți motocicliÂşti care vor să construiească un asemenea ungător. Dacă doriți mai multe detalii sau aveți întrebări … Âştiți unde să apelați.

 

Pompa de sprit este electrica ? Ce "dacie model nou" ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit lant ''la metru'', marca RK, dar fara oringuri sau x-ringuri. Intrebarea mea: cat de prost ( sau bun ) poate fi un astfel de lant ?

Mai exact, lantul se vinde la nr. de zale si e cca 1 leu zaua, plus 6 lei zaua de imbinare.

Tine un sezon sau e doar pt o iesire? M-ar interesa pt un XR de 400 care nu are un cuplu de neglijat.

:cheers:

 

Lantul fara O-ringuri se recomanda la motoare de cross, de cilindree mica, in conditii de competitie.

La motocicleta ta se recomanda lant cu O-ringuri.

Mai era cineva pe aici care a fost la un magazin si a cerut cel mai ieftin lant, iar pe urma avea pretentia sa ii fie schimbat pentru ca se sparsesera 20 de role in 2400 km...

 

O/X/Z-ringul a fost inventat ca sa prelungeasca viata unui lant, nu ca sa il faca mai scump... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kerosen

"Din proprietăți rezultă că kerosenul este un combustibil puțin mai ușor ca petrolul lampant, însă diferența este mică."

 

Petrol lampant se gaseste in Carrefour (raionul camping) sau la Praktiker (pe perioada verii) cu 16 RON/litru. Lantul ramane foarte curat si suficient de uns (in caz ca nu ai la dispozitie atunci un spray de uns) in urma curatarii cu ulei lampant. NU ATACA O-ringurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...