Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Atunci pt frane cumperi Dot 4. Pt cauciucuri, e o poveste lunga in fuctie de ce faci cu capra iar pt grip, cumperi pt grosimea ghidonului ( daca e original e pe 22"). Procedura de schimbare sigur exista pe youtube, iar la aerisire frane ai nevoie de bere si un prieten.

 

Ps. Eu folosesc cauciucuri Metzeler Tourance de 5 ani.

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Intru si eu in grupul posesorilor de 650GS, 2001, varianta cu ABS. L-am achizitionat de la un user de pe forum, care la randul sau tot de pe forum l-a dobandit, deci a ramas in familie :)

Vineri am sa o pregatesc de sezon, dar inca nu am gasit filtru de aer. Stiti cumva magazine (Bucuresti) care ar avea pe stock?

Poti incerca la BMW Bavaria din Baneasa, sau sunt pe aici pe forum multi care vand uleiurii, filtre ,si altele, eu spre exemplu am gasit un uzer care vinde piese originale BMW, am luat o piesa de la iei si mi-au aduso in 5 zile, exact cum au promis ca o voi primi, iar piesa este socul automat, deoarece asta ar fi una din hibele iei, se rezolva cu 350 ron ,montata de mine.

Sincer la Bavaria aceasi piesa costa 380 ron, si la tipi aia a costat 350 ron.

Daca vrei iti pot da si numarul lor de tel daca nu te descurci la a cauta pe forum.

Oricum bine ai venit printre noi, si so stapanesti cu placere fara evenimente nedorite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti lua anvelope cross. Au indici de greutate si viteza mici. Si se simte.

Ia anvelope enduro-trail, de ex seria E de la Mitas, nu C sau EF.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adi003

 

cum ai observat ca la franare puternica te duci ca pe gheata? inteleg ca nu ai ABS pe moto, si ca rotile se blocheaza, dar explica putin cum ai franat?

 

care roata se blocheaza? roata spate banuiesc eu dupca cum zici ca ingheata de usor. Pai asta se blocheaza foarte usor, poti sa ai cauciucuri si cu lipici pe ele. Si in cazul asta degeaba schimbi cauciucurile. Pune o poza cu ele sa vedem in ce stare se afla profilul . Tourance-ul nu ar trebui sa faca probleme de genul asta. Poate ai tu alte asteptari. Poate e asfaltul rece, umed... da-ne mai multe detalii.

Poate nu dozezi bine franele si atunci se blocheaza si e nasol.

 

Nivelul de la lichid de frana e la minim? la butoiasul de la frana spate? Daca nu e trecut sub minim poti sa il lasi asa si sa il tii sub supraveghere sa nu scada. Trebuie sa te uiti si la placute sa vezi cat te mai tin. Daca sunt terminate si trebuie sa le schimbi destul de repede e normal ca nivelul e mai jos. Stai cu ochii pe nivel.

 

Daca e la frana fata, trebuie te asiguri ca recipientul cu lichid e la orizontala. Desfaci sururile de la capac si completezi daca e cazul. Ai grija si la garnitura. Daca tot esti hotarat sa faci completarea/verificarea asta, pori sa schimbi total lichidul., e indicat sa se faca la cativa ani. Daca nu a fost schimbat va avea o culoare mai ciudata, ca si cum ar fi oxidat, poti sa il compari cu cel cumparat nou. Nu prea se justifica sa completezi cu cativa ml, cand cumperi un bidon, schimbi tot lichidul . Face bine la sistemul de franare, cel vechi isi pierde din calitate si apoi ai probleme si cu garniturile. E simplu de schimbat, mai ales ca nu ai ABS. Daca te hotarasti sa o faci iti vom explica cum.

 

Nu stiu mai multe date, si nici experienta ta, de asta am inceput sa iti explic mai sus lucrurile de baza, scuza-ma daca nu era cazul.

 

PS. Te rog sa nu mai spui ca Tourance-urile aluneca, abia mi-am incaltat mobra cu asa ceva si am asteptari mari :D atasez poza de la vulcanizare.

 

Salut,

 

- am observat ca la franare puternica ma duc ca pe gheata (exagerez, dar aderenta e destul de praf)... deci trebuie sa schimb anvelope cat mai repede. Ce sa imi cumpar? (merg cam 80% prin oras)

- nivel lichid frana e la minim. Ce cumpar? De unde?

- grip-urile trebuiesc inlocuite. Ce cumpar? De unde? Sunt universale?

post-65925-0-27413100-1395269659_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

- grip-urile trebuiesc inlocuite. Ce cumpar? De unde? Sunt universale?

 

PS. Modelul e F650GS 2002 fara ABS fara grip incalzite.

din pacate nu prea merg universale si se tocesc foarte repede

Ariette

http://www.motoretail.ro/cumpara/ariete-mansoane-bmw-8472

http://www.motoretail.ro/cumpara/ariete-mansoane-bmw-road-8518

sau originale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adi003

 

cum ai observat ca la franare puternica te duci ca pe gheata? inteleg ca nu ai ABS pe moto, si ca rotile se blocheaza, dar explica putin cum ai franat?

 

Viteza 60 km/h. Semaforul se face rosu. Am apasat incet frana fata apoi puternic frana spate si m-am lasat pe sa in spate. A fugit roata spate un pic si am alunecat vreo 5-6 m. Carosabil uscat. 20 grade afara.

 

care roata se blocheaza? roata spate banuiesc eu dupca cum zici ca ingheata de usor. Pai asta se blocheaza foarte usor, poti sa ai cauciucuri si cu lipici pe ele. Si in cazul asta degeaba schimbi cauciucurile. Pune o poza cu ele sa vedem in ce stare se afla profilul . Tourance-ul nu ar trebui sa faca probleme de genul asta. Poate ai tu alte asteptari. Poate e asfaltul rece, umed... da-ne mai multe detalii.

Poate nu dozezi bine franele si atunci se blocheaza si e nasol.

 

Nivelul de la lichid de frana e la minim? la butoiasul de la frana spate? Daca nu e trecut sub minim poti sa il lasi asa si sa il tii sub supraveghere sa nu scada. Trebuie sa te uiti si la placute sa vezi cat te mai tin. Daca sunt terminate si trebuie sa le schimbi destul de repede e normal ca nivelul e mai jos. Stai cu ochii pe nivel.

 

Lichidul e 1 mm peste minim si e la orizontala dar are o culoare maro (butoiasul frana spate). Placutele sunt noi

 

Daca e la frana fata, trebuie te asiguri ca recipientul cu lichid e la orizontala. Desfaci sururile de la capac si completezi daca e cazul. Ai grija si la garnitura. Daca tot esti hotarat sa faci completarea/verificarea asta, pori sa schimbi total lichidul., e indicat sa se faca la cativa ani. Daca nu a fost schimbat va avea o culoare mai ciudata, ca si cum ar fi oxidat, poti sa il compari cu cel cumparat nou. Nu prea se justifica sa completezi cu cativa ml, cand cumperi un bidon, schimbi tot lichidul . Face bine la sistemul de franare, cel vechi isi pierde din calitate si apoi ai probleme si cu garniturile. E simplu de schimbat, mai ales ca nu ai ABS. Daca te hotarasti sa o faci iti vom explica cum.

 

Daca poti sa imi explici cum se schimba sau e vreun link pe youtube please help.

 

Nu stiu mai multe date, si nici experienta ta, de asta am inceput sa iti explic mai sus lucrurile de baza, scuza-ma daca nu era cazul.

 

PS. Te rog sa nu mai spui ca Tourance-urile aluneca, abia mi-am incaltat mobra cu asa ceva si am asteptari mari :D atasez poza de la vulcanizare.

 

Conduc de 2 ani dar nu am schimbat pana acum nici o piesa. Revizia a fost facuta inainte sa intre la iernat (ulei, filre etc). O sa pun poze cu gumele ca sa imi zici daca e cazul sa le schimb.

 

si.. multumesc :)

Editat de adi003
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa-ti zic. Eu nu am mers pe alte motociclete prea mult ca sa imi dau seama daca sunt diferente mari, nu stiu ce ai mai condus tu inainte.

Dar eu cred ca anvelopele tale si-au facut treaba corect. La modul cum ai franat este explicabil ca s-a blocat spatele.

Sunt multe discutii aici pe forum despre cum se franeaza eficient in caz de urgenta, indiferent de tipul motocicletei.

La tine nu a fost o frana disperata, dar de la 60 kmh a trebuit sa o opresti hotarat pana in semafor. Particularitatea la F650GS pe care o vad eu, si cu care trebuie sa te obisnuiesti, este faptul ca furca la o franare usoara pe fata se afunda foarte mult, ceea ce poate sa iti creeze un sentiment super nasol, pana te obisnuiesti. Deja daca exagerezi si bagi mana mai tare in frana se lasa fata de zici ca sari peste. De asta zic eu ca importan la o frana de genul asta cum ai facut tu, e sa pui spatele prima data sau concomitent, pentru ca initial roata spate are apasare destul de buna. Dupa ce ai intrat si cu frana fata, cea de pe spate trebuie atinsa foarte usor.. doar mangaiata. La o frana de urgenta eu cred ca frana se foloseste in procent de 90%fata - 10%spate pana la 100%fata - 0%spate. (Mi s-a intamplat sa vad cand eram pe jos pe o trecere de pietoni, un motociclist care venea de pe bulevard foarte hotarat cu o moto sport, cand a inceput sa franeze... roata spate nu ii mai atingea asfaltul. Am putut observa asta fiind foarte aproape de el. Deci in acest caz frana spate nu mai conteaza deloc).

 

Ai grija cu frana ca nu ai ABS, dar eu zic ca sa faci pe un drum necirculat asfaltat niste teste cu frana fata, sa te inveti s-o pui hotarat, pana la limita la care iti da senzatia ca se blocheaza. Trebuie sa capeti incredere in ea. Singura problema e sa nu o pui in curbe / pe nisip / ulei... Frana spate foloseste si ea foarte mult, in multe cazuti,cum ar fi manevrele pe loc, la viteze mici.. etc.

 

Aici ai un link cu Manualul de service. http://home.otc-mc.org/~197/mc/F650GS_EU.pdf

poti sa il salvezi si sa il printezi , sa il ai in fata cand te uiti la moto, o sa te ajute in multe chestiuni chiar daca esti pe langa cu mecanica.

 

la paginile 00.28 , 00.29... ai descrisa operatia de completare cu lichid de frana si schimbare a lichidului. Doar ca la schimbarea lichidului am impresia ca ei dau varianta cu un aparat special. Tu neavand acel aparat, trebuie sa o faci manual. Atasezi la stiutul de pe etrierul de frana care are un capacel de cauciuc, un furtunas subtire, ceva gen de perfuzie, si desfiletezi acel stiut, pe unde va curge lichidul intr-un recipient. desfaci capacul de la rezervorul de lichid, si in timp ce apesi frana usor, si lichidul se va scurge pe jos, vei completa sus cu lichid curat. Nu trebuie sa Lasi sa se goleasca rezervorul ca daca va intra aer in instalatie e mai nasol. Faci operatia asta pana cand pe furtunul de jos curge lichid curat, similat cu cel care il torni pe sus. Apoi ai grija sa strangi la loc ce ai desfacut. Similar pentru fata si spate. Incepe cu frana spate ca e mai simplu/mai scurt traseul. Ideal ar fi sa rogi un coleg cu experienta sa te ajute pentru inceput.

 

De unde esti?

 

Rog alti colegi sa aduca completari, ca poate nu e foarte exact ce am spus eu. MS.

Editat de ssminkly
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi de franare. O sa exersez pana ma obisnuiesc cu ea. Inainte de GS am avut F650ST (din 98) si pot spune ca diferenta e de la cer la pamant. GS-ul il am doar de un sezon. Sunt din Bucuresti.

 

L.E.

ok. am citit acum manualul si am inteles exact operatiunea. sper sa nu bag aer pe acolo. o sa incerc in weekend sa il fac. daca termina si sotia de vb la telefon in urmatoarele 2 ore o sa pun si pozele cu anvelopele.

Editat de adi003
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca la o franare violenta sa nu se mai "afunde" suspensia fata asa de mult recomand ulei 10W . Prima data l-am schimbat si eu cu 7,5W s-a observat doar o usoara diferenta ,acum cu 10W este alta viata ,precizez ca am ABS deci ma infing in frane fara frica .

 

 

Stima,

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca sz gasesc kit-uri de coborare ptr orice moto,eu am cumparat lowering kit ptr sv cu -40 de mm,gasesti pe seitul LUST RACING de acolo si m-a ajuns acasa cu tot cu transport 40 euroi,bafta multa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Par cam imbatranite cauciucurile alea, si poare fi si asta un motiv al senzatiei tale. Verifica pe marginea lor anul de fabricatie. Au termen cam 6-7 ani maxim...

Profilul cauciucurilor e foarte bun, si oricum nu stiu daca asta conta asa mult in ecuatia cu aderenta, dar intr-adevar par imbatranite in ultima poza se vede destul de clar. Verifica anul, sper sa nu coincida cu anul motocicletei, ca ar insemna ca ai o motocicleta foarte putin rulata :peace:

 

Foarte ciudat ce spui Adi003. Ai mers pe f650st si ti se pare o diferenta asa mare. Din cate stiu motocicletele sunt destul de asemantoare, daca nu chiar foarte. Furca cea veche seamana f bine cu aia de pe GS, si nu cred ca ar fi diferente asa de speriat. Asta din teorie, poate cineva care le-a incercat pe amandoa stie mai bine.

 

Sa ne spui si noua daca ajungi la o concluzie.

 

Exista kit-uri de coborare si pt Harley?

Exista si GPS pentru caruta :

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai dubii in privinta anvelopelor, nu uita ca, alaturi de frane, sunt cele mai importante pentru siguranta ta. Stiu ca este un truism, dar sunt consumabile! Cu bujiile sau filtrul de aer, poti sa faci ce vrei. E preferabil sa impingi motorul ca nu mai porneste decat sa vrei sa-l opresti si sa nu ai cu ce...

 

Am schimbat si eu primul set de anvelope (originale, cu o vechime de 2.5 ani de zile), desi aratau exceptional (erau uzate "vizual" mai putin de 50%), dar m-am trezit ca incep sa derapez pe unde inainte nu aveam nicio problema. Dar motocicleta fusese foarte putin rulata inainte de a o cumpara si mai statuse si in curtea dealerului neamt un an de zile (am citit pe undeva, nu mai stiu unde, despre cat de repede imbatranesc anvelopele care sunt montate si nu sunt rulate).

 

Despre tip, depinde in mod esential ce vrei sa faci - daca nu ai de gand sa iesi de pe asfalt sau cel mult, din cand in cand, cate un drum de tara/forestier uscat, nu te incurca cu crampoane; durata de viata (rulare) este semnificativ mai mic, la care trebuie sa adaugi si discomfortul (zgomot, vibratii). Daca insa vrei sa ai libertatea de a-ti alege drumul si iti place off road-ul, atunci e pacat sa nu iei unele bune pentru asa ceva, chiar daca le schimbi mai des.

 

La anvelope, ca la uleiuri - compromisul intre buget, nevoi, ponderea data intre vizibil/concept fac sa avem fiecare o parere. Te rog insa sa retii mesajul principal: nu e de joaca! Anvelopa cand nu iti mai raspunde dupa cum te astepti, o arunci si-ti vezi de treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...