Jump to content
Sign in to follow this  
tro5

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)

Recommended Posts

Salutare tuturor

Dacă există amatori, aruncați un ochi la rubrica de vânzări, aici.


» Post actualizat in 30 May 2018 08:20

Acesta este link-ul funcțional

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa completa, imi curge rau de tot cand fac plinul. Si am si capacul pe unde intra furtunele crapat... Lipit dar, nu tine...

iltru regulator l-am schimbat cu modelul de 4 bar.

 

La ce ai zis cu TPS / motorasul pas cu pas, e posibil din cauza asta sa imi porneasca f f greu? Am facut diagnoza de mai mutle ori si TPSul functiona de fiecare data cand acceleram.

 

Pompa de benzina sau filtrul regulator de presiune?


» Post actualizat in 29 May 2018 09:41pana am schimbat TPS-ul si motorasul pas cu pas de control al aerului la ralanti. Probabil daca as fi facut schimbarea asta mai devreme, s-ar fi rezolvat problemele si cu motorul initial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RobbieB - din pacate nu ma tine bugetul pt rotile tale

 

@flavius.corhei - daca ai crapaturi in zona in care se prind furtunele e posibil sa nu iti pastreze presiune in instalatia de injectie - intre pompa si njector. Vezi ca era un spate de gs la vanzare pe OLX. poate iti da capacul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Motorul meu are un bau bau: la rece suna normal, pe masura ce creste temperatura uleiului (peste 50-60 grade) incepe sa se auda un clantanit metalic din ce in ce mai pronuntat pana ce suna destul de distinct. Cand opresc motorul, parca se lovesc doua talgere unul de altul. Tocmai am facut revizia, pus ulei Bel Ray15W50 (nu am auzit de marca asta, cei de la service l-au comandat si schimbat).

 

Face acest zgomot indiferent ca e in viteza sau pe neutru.

 

De functionat, nu am sesizat vreo diferenta, am facut ieri vreo 100 km si a mers ok. Clantanitul asta e singurul simptom.

 

Am mai scos cam 0.5l de ulei pentru ca a fost completat pana in gura busonului (nu stiu de ce), pana a ajuns nivelul la rece la jumatatea gemuletului; dar apoi, pornit din nou, nu e nicio diferenta.

 

Daca v-ati lovit de asa ceva sau aveti idee ce ar merge verificat... Multumesc frumos!

CloncĂŁnit 2.mp3

Share this post


Link to post
Share on other sites

gs merge cu 10 w 40 cel mai bine. Bel Ray e un ulei cunoscut. La ce service ai fost ? poate au facut vre-o gherla

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Ivas Galați. Nu prea sunt alte opțiuni prin zonă din păcate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clantanitul o fi de la lantul de distributie larg? In sensul ca poate nu mai merge intinzatorul hidraulic al lantului cum trebuie, ca mai pica astea... Eu l-am schimbat pe-al meu la vreo 60.000 km.

 

In legatura cu nivelul uleiului, acesta trebuie sa fie la jumatatea gemuletului cand e cald motorul, dupa ce ajunge la temperatura de functionare. Asa stiu eu...

Daca au facut plinul la ulei pana in buza, e clar ca nu au mai vazut f650gs in viata lor, si nici n-au avut curiozitatea sa citeasca un manual de service, sau pe faq.f650.com...

ite aici procedura de pus ulei: http://faq.f650.com/GSFAQs/GS_Oil_Change_FAQ.htm

 

Si zic sa scoti si dopuletul de la furtunul de scurgere a uleiului din airbox, ca la cat ulei au pus, sigur a ajuns ulei si pe acolo... Nu m-ar mira sa se fi udat cu ulei si filtrul de aer...

 

CIteste din link-ul de mai sus, eventual data viitoare cand mai mergi la un service sa ai printata procedura, sa ii inveti pe mecanici cum se face :)


» Post actualizat in 01 Jun 2018 08:03

Pompa completa, imi curge rau de tot cand fac plinul. Si am si capacul pe unde intra furtunele crapat... Lipit dar, nu tine...

iltru regulator l-am schimbat cu modelul de 4 bar.

 

La ce ai zis cu TPS / motorasul pas cu pas, e posibil din cauza asta sa imi porneasca f f greu? Am facut diagnoza de mai mutle ori si TPSul functiona de fiecare data cand acceleram.

 

Despre pompa nu stiu daca e compatibila cu loganul, credeam ca te referi la filtru, ca si eu tot de 4bar am. Teoretic, intra ceva mai multa benzina, practic bucla de feedback bazata pe sonda lambda ar trebui sa corecteze asta.

 

Eu m-am chinuit vreo 3 ani cu pornirea si ralanti muribund, si am tot suspectat chestii mecanice (jocul incorect la supape, lant de distributie sarit cu un dinte, uzura segmenti, freewheel), ca sa aflu pana la urma ca era de la electronica (TPS si motoras pas cu pas). Dar ce-i drept, la TPS aveam eroare pe diagnoza, iar motorasul era cam intepenit ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

TPS nu da aproape niciodata eroare pe tester.

Clantanitul poate fi de la intinzator dezamorsat. Nu am reusit sa descarc fisierul sa aud cum suna.

Lantul de distributie nu pica asa usor. la 133mii km inca nu am schimbat nimic - nici lant, nici intinzator,


» Post actualizat in 01 Jun 2018 11:45

cu filtru de 4 bari ajung la consum de 6,5 in blana maxima fata de 5,5 anterior - pt aceleasi viteze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am observat ca a crescut consumul la filtrul de 4 bari. Exista la mercedes clasa A 160 parca un filtru de 3.5 dar nu stiu daca incape.

» Post actualizat in 01 Jun 2018 16:53

Am schimbat semeringuri si bucsi amortizoare

» Post actualizat in 01 Jun 2018 16:53

Am schimbat semeringuri si bucsi amortizoare

post-89445-0-93043200-1527871907_thumb.jpg

Edited by george13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu suporta upload de extensie m4a și văd că mi-a dat eroare și la MP3. Mai incerc.

Mulțumesc pentru sfaturi. Dat fiind că motorul a mers impecabil până la revizie și a început cu zgomotul imediat după, sper sa fie ceva legat de asta. Clar mai trebuie sa scot ulei, la cald e peste nivelul din gemuleț.

 

Stima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca o sa-mi iau un filtru regulator original pana la urma...

0.5 l/100km diferenta de consum inseamna 50 litri la 10.000km. Adica ~300 lei la fiecare 10.000 km.

 

Adica in 10.000 km se amortizeaza costul suplimentar al filtrului original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea inteleg cum ar putea consuma mai mult, cand injectorul are o cantitate maxima de carburant pe care o poate pulveriza. Nu dau in cap nimanui, dar stiu ca injectoarele electronice in general functioneaza ca o "seringa", respectiv au o cantitate limitata de carburant care poate intra in ele la fiecare pulverizare. Eu am montat filtrul de 4 bari si am si toba schimbata cu una libera si tot nu a crescut consumul. Acelasi 3.5-3.7 sau 4 la munte, ca intotdeauna. Oricum voi stiti ce este cel mai bine pt motoarele voastre :)


» Post actualizat in 03 Jun 2018 21:20

Salutare,

 

Motorul meu are un bau bau: la rece suna normal, pe masura ce creste temperatura uleiului (peste 50-60 grade) incepe sa se auda un clantanit metalic din ce in ce mai pronuntat pana ce suna destul de distinct. Cand opresc motorul, parca se lovesc doua talgere unul de altul. Tocmai am facut revizia, pus ulei Bel Ray15W50 (nu am auzit de marca asta, cei de la service l-au comandat si schimbat).

 

Face acest zgomot indiferent ca e in viteza sau pe neutru.

 

De functionat, nu am sesizat vreo diferenta, am facut ieri vreo 100 km si a mers ok. Clantanitul asta e singurul simptom.

 

Am mai scos cam 0.5l de ulei pentru ca a fost completat pana in gura busonului (nu stiu de ce), pana a ajuns nivelul la rece la jumatatea gemuletului; dar apoi, pornit din nou, nu e nicio diferenta.

 

Daca v-ati lovit de asa ceva sau aveti idee ce ar merge verificat... Multumesc frumos!

 

Luat din carticica gs-ului meu: Intre -15 si 30 grade celsius este recomandat 15w50, intre -20 si 20 grade celsius 10w40 si intre -20 si 10 grade celsius 10w30. Mai sunt niste specificatii pt special oils, dar nu stiu la ce se refera asa ca mai bine le las acolo.

In acelasi timp, cand schimbi uleiul, trebuie umplut pana la jumatatea dintre minim si maxim. El se dilata mult si ajunge aproape de maxim cu motorul incalzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Injectorul nu e seringa, e o electrovalva! Nu "intra" benzina in el, benzina trece prin el. Iar cantitatea e determinata de 2 factori mari si lati: presiunea benzinei si timpul cat e alimentat electric, adica deschisa supapa. Cu presiune mai mare la acelasi impuls electric va livra mai multa benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si nu ar trebui sa se modifice amestecul in cazul asta si sa devina mai bogat? Eu intreb in contextul in care folosesc acel filtru de 4 bari de peste 1 an si motorul nu scoate gram de fum, iar la itp noxele au iesit in limite. O.5L la 100km este foarte mult pt un motor care consuma normal 3.5L/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amestecul ESTE mai bogat.

Si 1 bar in + peste cei 3 e mult.

Cine ti-a verificat tie noxele la moto pt itp?!?

Nu scoate gram de fum, nu bate, nu troncane, nu necesita investitii. Un soi de full option fara trapa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce conditii mai exact scoateti voi consumul asta de 3,x l/100km ? Cu ce viteze mergeti? Cu ce bagaj (kg)? Cu sau fara pasager (kg)? Cutii laterale? etc...

Edited by fratelescris

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce conditii mai exact scoateti voi consumul asta de 3,x l/100km ? Cu ce viteze mergeti? Cu ce bagaj (kg)? Cu sau fara pasager (kg)? Cutii laterale? etc...

 

80km/h pe autostrada, fara bagaje si pasager iar in vale la Medgidia o pui pe liber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ toate panzele sus! :crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce conditii mai exact scoateti voi consumul asta de 3,x l/100km ? Cu ce viteze mergeti? Cu ce bagaj (kg)? Cu sau fara pasager (kg)? Cutii laterale? etc...

 

La 90 la ora naveta AR-TM scot 3.2%, fara bagaj si pasager. Fara cutii. Eu am 80 kg.

Cu regulator de 4 bar, deci schimbul regulatorului cu unul de 4 bar NU are cum sa creasca consumul daca il am ca si inainte ...

 

» Post actualizat in 04 Jun 2018 20:14

@flavius.corhei - daca ai crapaturi in zona in care se prind furtunele e posibil sa nu iti pastreze presiune in instalatia de injectie - intre pompa si njector. Vezi ca era un spate de gs la vanzare pe OLX. poate iti da capacul.

 

Omul vinde toata hardughia. Nu da separat nimic. Dau mai mult decat face.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ploiesti- Tg.Mureș,traseul pe valea Oltului, cutii laterale, topcase ,2 persoane .Am alimentat cind am ajuns la Mureș, 450 km ....15 litri ,faceți socoteala... :)

Nu am depășit 90 km/h.!

 

Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

La drum nici la mine nu depaseste 3.5, cu filtru schimbat de 4 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da, scoateti 3.3L la suta dar mergeti ca melcul, incurcati pana si TIR-urile. La 80km/h cred ca si un Harlica consuma 3.5 la suta si e mai greu si are si motor mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce conditii mai exact scoateti voi consumul asta de 3,x l/100km ? Cu ce viteze mergeti? Cu ce bagaj (kg)? Cu sau fara pasager (kg)? Cutii laterale? etc...

eu am scos asa:

- 3.35 singur + cutii laterale si viteza 100-120 (drum de 2000 km, calculat la fiecare plin)

- 3.2 singur, fara cutii si viteza la fel 100-120 ( drum de 600 km)

- 3.7 cu pasager + cutii si viteza 100-110 ( drum 1000 km)

- 3.8-3.9 singur + cutii dar tinut cat de constant am putut pe la 140 (drum de 300km)

 

Plus de asta, inaine de tura de 2000km am montat si parbrizul inalt de wunderlich, credeam ca va afecta consumum, dar aparent nu afecteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata plimbarica, te-ai intors acasa, Kez?

Uite si poza din Maramu'...am promis! :peace:

post-2215-0-30387300-1528182709_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...