Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Vad niste erori de panica inexplicabila in ce se scrie mai sus. Frigul nu distruge bateria. doar o descarca. Daca ramane in frig e bine sa se incarce la frig. Imediat ce se aduce bateria descarcata la cald, procesul de sulfatare se accelereaza cu cresterea temperaturii. Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Cesar -

Frigul nu distruge bateria cand pornesti zilnic, la masina de ex. dar la moto iti poate descarca in 2 zile bateria nou-nouta. Oare se merita?

Si daca se descarca in frig, la -15 gC, tot la - 15 o pun la incarcat...afara? ;)

 

Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender.

 

....deci o las descarcata sau nu o mai incarc ? ;)

 

Beleshte ochii ! Eu nu am spus sa faceti ca mine, erau doar niste observatii de-a lungul timpului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultimele teorii si practici in acumulatori (auto/moto!!) spun ca procesul de incarcare sa se faca la temperaturi mai joase. Cu alte cuvinte cu cat un acumulator se incarca mai mult cu atat se incalzeste mai mult, deci o baterie calda pusa la incarcat se va incalzi si mai tare, si se intampla ce spune Cesar mai sus. sau..pui bateria la 20 grade la incarcat, dar controlezi permanent temperatura si o scoti de la incarcat atunci cand se incalzeste prea tare. Ideal e sa se incarce cu curent mai mare cand bateria este rece, si cu un curent mai mic atunci cand este calda.

 

Asa..a aparut "smart charging". In mare...

 

"The theory behind smart charge, is a battery will take a charges at its most efficient when it?s cold. Following start up, the PCM (calcualtorul masinii) checks the Engine coolant temp, and intake air temp, and calculates a cold engine. It will then boost the battery charge, pulling it back as it calculates the under bonnet temp coming up. Its not there to compensate high demand as is the common misconception."

 

asta e la ford ... ;)

 

 

In cea mai mare parte Cristi are dreptate ... ;)

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar -

Frigul nu distruge bateria cand pornesti zilnic, la masina de ex. dar la moto iti poate descarca in 2 zile bateria nou-nouta. Oare se merita?

Si daca se descarca in frig, la -15 gC, tot la - 15 o pun la incarcat...afara? ;)

 

Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender.

 

....deci o las descarcata sau nu o mai incarc ? ;)

 

Beleshte ochii ! Eu nu am spus sa faceti ca mine, erau doar niste observatii de-a lungul timpului....

 

aha... "beleste ochii". Nu, imi pare rau, nespus de rau dar n-am rapsuns la cocalaria asta pe baza de baieteleala din experienta. Imi pare rau, nespus de rau :D

 

Daca e frig da, incarcare in frig. Imposibil? nu cred. Sau se sulfateaza rapid, asta e, n-avem ce-i face. Valabil mai ales pt baterii trecute de 2-3 ani si care stau o perioada mai lunga in frig si se descarca. Daca se cunoaste se poate actiona destept. Daca nu, se pot intampla multe.

 

Da, bateriile de motocicleta sunt mici si "fragile". se sulfateaza mult mai usor decat bateriile de auto. Asta e situatia si pe baza de baietelala de cocalarie stii si tu bine deci de ce te mai intrebi?

 

Am Yuasa YB12A BS de 4 sezoane pe motoreta, iarna si in perioadele de ne-folosire a motocicletei s-a tinut pe tender - incarcare permanenta. Bateria e inca in stare foarte buna. Deci da, incarca bateria, nu o tine in caldura ca o tii degeaba. Este posibil ca pe baza de afinitate de cocalarie sa se gaseasca motociclist care sa se ia dupa tine si sa-l coste bani. De asta e util acest post, deci nu-ti mai pune intrebari :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

acumulatorul daca e incarcat si NU ingheata (nu, nu ingheata la 0 grade celsius contrar credintei populare) si NU e folosit (adica nu pornesti motorul cu el, nu ca ar fi nou) se descarca mult, mult mai greu decat daca este tinut in casa la caldura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Incarcarea se face cu capacelele scoase, la cele cu intretinere. Ai furtunas...iasa lichid da nu pot iesi niste gaze...

 

6. O scoti de la incarcat cand scoate bule ( in cazul in care nu cunosti redresorul sau cand o pui pe -RAPID-) :D

 

;)

 

8. Poti completa cu lichid electrolitic sau( NUMAI cu APA DISTILATA )apa distilata compartimentele bateriei pana in parametrii MIN.-MAX.

 

 

9. Pe timp de iarna eu unul scot bateriile de la toate moto, le tin in casa la 15-25 grade, nu mai pornesc nici o moto toata iarna ( cu exceptia Ij-ului cu care daca il pornesc si merg ), nu le fac nici o incarcare decat in primavara cand nu vor mai sta degeaba.

baterie1.png

 

baterie2.png

 

 

 

Bun asa :D ... la 25 C in 5 luni ajunge la 50%... dar la 0 C ramane pe la 80%+... de ce o duci in casa ??? ;)

 

baterie3.png

 

 

16. Nu inhalati vaporii emanati de bateriile puse la incarcat !!!!!!! Hidrogen si Oxigen nimic toxic... mai grav e cu focul decat inhalatul

 

18. Bateria se pune la incarcat intr-un loc ferit, ventilat, cu temperatura constanta 10-30 grade C, nicidecum in frig( vezi mai sus ) sau soare.

 

Fragmentele sunt din manual de intretinere a bateriilor Yuasa ...

 

 

Restul e Can Can...

 

Manualul complet aici

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, am vazut graficul ala dar e doar pt temperaturi de la 0 in sus. Temperaturile negative s-ar putea ( aproape sigur) sa aibe efecte dezastruoase asupra acumulatorului.

Eu am patit de 2 ori chestia asta:

- am uitat in portbagaj un acumulator nou de 12V 7Ah tipul fara intretinere pe timpul iernii, primavara cand l-am descoperit era mort total, avea sub 2V la borne si nici nu se mai incarca; alti acumulatori din aceiasi serie care au stat in birou aveau in primavara 12,35V desi nu fusesera incarcati niciodata .

- am lasat masina iarna trecuta la baza muntelui unde a stat 2 zile si o noapte in ger mare, -20 -25, cand am coborat de pe munte (tot ger) masina a pornit surprinzator la prima cheie, am ajuns cu ea in Bucuresti ok dar dupa cateva zile (in care masina nu a mai fost folosita) bateria era moarta, nu se mai putea incarca.

 

Concluzia mea este ca mai degraba tin bateria in casa si mai verific din cand in cand daca trebuie sau nu sa o mai incarc decat sa o las afara riscand sa o prinda gerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o nelamurire, si anume : am incarcat si acumulatorul de la motor si cel de la masina,iar acum dupa 2 zile de cand le-am incarcat cel de la motor arata 12.83V ,iar cel de la masina arata 12.57V momentan,le-am masurat zilnic si masuratorile au aratat urmatoarele valori:

-marti (ziua incarcarii): -motor :13.7V;

-masina :12.83V;

-miercuri : -motor :12.87V;

-masina :12.63V;

-joi : -motor :12.83V;

-masina :12.57V.

 

Sunt duse sau mai merg,eu o sa le pun pe tinichele abia in martie ca acum ma invart cu alta masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine se mentine in jurul valorii de 12.80 dupa ce luni a fost incarcata la 13.04. De pornit pornea lejer cu 12.60, valoare care a tinut-o cam 1-2 luni, timp in care motorul doar era pornit din cand in cand, pana cand nu a mai vrut sa porneasca (bujii nasoale) si am descarcat-o pana la 11.80. Inculapa: o yuasa, capsulata, cumparata asta vara, zice fostul proprietar.

 

De incarcat nu am stiut cum sa o incarc, am pus-o pe redresor (o vechitura, fara nimic scris pe el, masurat baga in jur de 14v, A - habar nu am) si am urmarit-o cu multimetrul...o fi fost ok?

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sunt in aceeasi situatie ca tine,de fapt cam 12.5 auto si moto,12.3-4 scuter.

stii ce mi-a zis un vanzator? :"bateria se schimba atunci cand nu-ti mai tine curent pana a doua zi, dimineata, si nu-ti mai porneste". asa ca, un an-doi tot le mai tarai...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca o mai tii, doar nu te iei dupa voltaje..

La mine aia moto dupa cateva zile scade sub 12,6V, ajunge si la 11,8V.. dar e asa de 2 ani, cand dau la demaror cu ea invarte de o iau dracii.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Chrisss - Si atunci cum explici faptul ca dupa 1-2 sapt. de tinut moto in ger, nu mai porneste mobra decat dupa ce incarci bateria ? Si cred ca sunt destui care au patit-o, inclusiv la masina.

Cand spuneam sa o bagi in casa ma refeream la un loc normal in debara, pe un hol, oriunde prin casa, nu musai pe calorifer. ;) Undeva unde temperatura poate oscila in parametrii aia. Oare e cineva care scoate bateria de pe moto si o lasa...langa ? De aia o scot ca e prea frig unde tin moto, nu?

Puteam sa dau un Google si puneam 30 de pagini legate de graficele acumulatorilor, dar cred ca trebuie sa ne impartasim mai mult din experienta si nu din ce scrie pe diferite site-uri.

 

Mesaj completat

Fragmentele sunt din manual de intretinere a bateriilor Yuasa ...

 

 

Restul e Can Can...

 

Manualul complet aici

Tine cineva mobra pe bara 5 luni ? ;)

Daca te uiti pe grafic in 2 luni, la 25 de grade este la 80 %...deci? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

 

Iti raspund la prima intrebare:

-Eu am completat cu apa distilata, la sfatul unui prieten..dupa 4-5 zile, nu mai puteam porni motocicleta decat impinsa..

Inainte sa completez, nu aveam probleme cu ea..Iar in timpul mersului, se incarca putin, dar nu suficient..a doua zi, trebuia iar sa o pornesc impinsa..

Dupa 3-4 zile, mi-am achizitionat alta baterie noua..

 

Totusi acest prieten al meu, avea probleme cu bateria si a completat cu apa distilata..Am facut impreuna un drum de 100 km(pentru a incarca bateria) si nu s-a mai descarcat..

 

De ce la el a mers si la min, nu..nu stiu !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce la el a mers si la min, nu..nu stiu !

pt ca atunci cand ai pus apa distilata acidul s-a diluat prea mult si trebuia s-o pui pe redresor sa iasa acidul vechi din placi si sa se omogenizeze cu apa. sau sa fi mers cu motorul ore intregi cu viteza sa se incarce bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

 

1. De obicei o baterie cu nivelul scazut se completeaza cu apa distilata. Nivelul scazut nedepistat mai mult timp poate duce la sulfatarea placilor.

2. Se pot incarca 2 acumulatori deodata cu acelasi redresor, dar legati in paralel, conteaza numai ca redresorul sa fie destul de puternic. Daca tu i-ai pus in serie, la o rezistenta interna egala a celor 2 acumulatori tensiunea de incarcare pe fiecare va fi de ~7 V. Da’ pana la primavara n-ai vreme sa-i incarci pe rand, sau te dai cu 2-3 motoare deodata si pe “prafu” asta? :D

3. Daca redresorul scoate 14,7 V de ce mai vrei sa reduci tensiunea de incarcare?

Pe fiecare dintre cele 2 becuri puse in serie se produce intradevar o cadere de tensiune, dar de cativa volti. Asa ca, sunt sanse ca tensiunea de incarcare sa ajunga chiar mai mica de 10 V, ceea ce nu e bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Chrisss

 

Salut!

 

E posibil sa ai probleme si dupa 2~3 zile la orice temperatura daca motorul sta si in acest timp tu ai consum la baterie cat de mic ar fi ... de ordinul miliamperilor...e arhisuficient sa nu mai poti porni motorul in 2 saptamani( depinde de capacitatea bateriei asta e clar una e 7 Ah alta e 10 12 14 ) .Daca vrei sa afli valoarea acestui curent inseriaza un multimetru masuara curentul in circuit cand motorul e in "stand-by" 0 ar fi superb dar sigur vei gasi un curent cat de mic ( eu am 10 mA si habar nu am de unde vine dar e acolo... ) ...pornesti de la capacitatea bateriei si vezi cat dureaza pana sa se descarce la un nivel cand nu mai poate porni motorul.

 

Poate bateria ta nu era incarcata complet cand a venit frigul si asta a afectat-o mai mult plus un mic curent pe durata a 2 saptamani si ajunge...ai lasat motorul si la alte temperaturi aceasi perioada de timp?sau acuma frigul /conditiile meteo te-au "fortat" la acesta pauza de x zile ... si poate acuma ai observat problema.

 

Foarte multi au naveta zilnica relativ scurta 10~15km...10~15 min...crezi nu crezi bateria nu se reface complet dupa fiecare pornire si facand doar 10 km...am un voltmetru digital montat in bord naveta mea zilnica este ~40km dus ~40 km inapoi ...pana in prima localitate undeva la 10~ 12 km voltmetrul arata cu 0,1 ~0,3 V mai putin decat normal fara sa modific consumatorii...dupa revine la normal.

 

La fel si pornirea la fiecare "3 zile 4 zile" e o mare tampenie nu aici pe Sectiune Service in ultimele saptamani cred ca gasesti 3~4 cazuri daca sti dupa ce sa te uiti.O pornesti la fiecare 4 zile si faci ce o lasi sa merga 5 minute?cu ce scop?bateria nu se incarca la loc in unele cazuri bujile nu ajung la temperatura de auto curatare... si tot asa numai bucuri dinastea. Mai adauga auto descarcarea bateriei+ un curent cat de mic prin circuit peste toate vreo 10 porniri asa in 2 3 luni si bye bye baterie si apoi o sa vezi posturi de genu " mi se aude un crr crr sub carena undeva "...

 

A fi surprins cate de multi au motorul parcat de 3 luni bune deja daca nu mai mult si de aici in colo poate inca 2 3 luni bune ...5 luni pe bara nu e chiar asa de rar intalnit precum crezi ...si modelul tampit de asigurari care il avem ajuta putin aici ... uni fac doar 6 luni pe an asigurare si alte 6 pe tusa asa ca daca a expirat asigurarea in Oct ( au deja 3 luni ) nu i vad facand alta pana prin martie...

 

Din moment ce am cumparat o baterie Yuasa cred ca e de bun simt sa cauti manualul de utilizare si recomandarile producatorului si sa incerci sa le respecti nu a fost o gugalea de moment este un PDF din arhiva personala ;) in care sunt explicate destul de clar multe chestii care tin de "mituri urbane " pentru multi...o lectura scurta ar face putina lumina .

 

Experinta personala ca tot ai mentinat de ea.Anul trecut dupa pauza de iarna o baterie JMT 12 V 12Ah...data jos dusa in casa incarcata doar o data recunosc...la prima apasare de buton ..."crr crr " releul de pornire.( pauza undeva la 4 luni )

 

Cumparat baterie noua Yuasa 12v 14Ah + un incarcator automat.In luna noiembrie spre sfarsit am parcat utilajul ( sub 3C 40km la 6 dimineata e peste ce pot suporta in limita de confort cu echipamentul actual ).Am avut vreo 3 saptamani in care temeratura a atins un maxim de -15C si a stat zi/noapte la temperaturi negative -4/-6C find cel mai "cald" ...bateria pe moto la ea legata incarcatorul... de curand am avut temperaturi pozitive si am iesit la plimbare ... la prima cheie nu a luato ca am uitat socul ;) ...socul la jumate a doua cheie 4~5 invartiri si gata de drum...asta dupa 40 ~ 45 zile din care multe la sub 0 C binisor.Oricat de frig ar veni bateria va ramane pe moto toata iarna ...sunt curios si eu cum va trece iarna :D .

 

La sfarsitul zilei fiecare face ce doreste/crede de cuvinta ca e mai bine pentru bateria lui ...DAR inainte sa faci ceva in orice directie incerca sa iti raspunzi si la "Mai eu DE CE fac chestia asta?"...datul jos dusul la caldurica contravine cu recomandarile producatorilor in general...eu unu am decis sa merg pe mana si recomandarilor lor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 M-am trezit cu bateria goala de vreo 3 zile. Ce nu stiu : e bai mare ca i-am pus doar apa distilata si nu electrolit?

2 De ce nu incarca un redresor doi acumulatori legati in serie ? ;) Cel de pe XT si cel de pe CS. Unul pe gel , iar altul cu acid

3 Redresorul home made incarca ~ 14.7 V. Am legat in serie 2 becuri H3 la incarcare, dar tensiunea pe bornele bateriei nu se modifica, eu urmarid sa ii scad tensiunea de incarcare. De ce?

 

 

;)

 

 

2. Doi acumulatori legati in serie au 24 volti. Ca sa-i incarci trebuie sa le dai 26-27V sau sa-i legi in paralel.

 

3. Adaugand becuri in serie nu variezi tensiunea in circuit ci Intensitatea curentului brin baterie. 14,7 este suficient de bine pentru incarcarea acumulatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorii nu se leaga in paralel la incarcare!

Din cauza rezistentei interne diferite a fiecarui acumulator, este posibil ca, din cauza conectarii in paralel pentru un timp indelungat (de ordinul orelor), unul dintre ei sa se cam strice.

Curentii de la acumulatorul "mai tare" catre cel "mai slab" sunt foarte mari, chiar daca diferenta de tensiune e foarte mica.

De preferat sa nu ii puneti in paralel la incarcat.

Mai bine cumparati cu 50 ron un incarcator moto. Eu am luat unul automat din zona lizeanu-tei cu 45 ron.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, daca aveti si masini, vi se merita sa va cumparati un robot de incarcare. Ala e practic o baterie cu acid si plumb, care il legi in paralel cu bateria masinii si o pornesti. De incarcat are un transformator ~ cu ala de la telefon, ca si dimensiuni. Ala scoate in gol 18 sau 21V, dar pus in sarcina, adica de incarcat baterii, incarca corect. Pretul e de ~ 150 RON.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avem (unii ) masina, dar pe aia bateria e noua.

--------------------------

 

Redresorul meu e home made. Am sanse sa imi dau seama ce amperaj scoate ?

Stiu ca P=U*I, dar nu e suficient...in cazul meu. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avem (unii ) masina, dar pe aia bateria e noua.

--------------------------

 

Redresorul meu e home made. Am sanse sa imi dau seama ce amperaj scoate ?

Stiu ca P=U*I, dar nu e suficient...in cazul meu. ;)

 

Formula potrivita in cazul de fata nu este P=U*I,ci mai degraba I=U/R

Altfel spus curentul scos de redresorul tau depinde de rezistenta conectata la borne,in cazul de fata bateria.

Cea mai simpla metoda sa masori curentul cu care redresorul iti incarca bateria,este inserierea intre baterie si redresor a unui ampermetru.

Un multimetru digital,ieftin,de 10-15Ron,poate masura un curent maxim de 10 amperi,mai mult decat suficient pt cazul de fata.

Mesaj completat

Acumulatorii nu se leaga in paralel la incarcare!

Din cauza rezistentei interne diferite a fiecarui acumulator, este posibil ca, din cauza conectarii in paralel pentru un timp indelungat (de ordinul orelor), unul dintre ei sa se cam strice.

Curentii de la acumulatorul "mai tare" catre cel "mai slab" sunt foarte mari, chiar daca diferenta de tensiune e foarte mica.

De preferat sa nu ii puneti in paralel la incarcat.

Mai bine cumparati cu 50 ron un incarcator moto. Eu am luat unul automat din zona lizeanu-tei cu 45 ron.

 

Daca chiar nu ai incotro,iar redresorul duce..se pot incarca si doi acumulatori in paralel.

Atata timp cat tensiunea redresorului,este mai mare decat tensiunea la borne a bateriilor,acestea nu vor putea NICIODATA debita curent una pe alta,ci doar vor primi curent de la redresor.

Rezistenta lor interna fiind diferita,curentul consumat de baterii nu va fi egal,incarcarea acestora facandu-se decalat in timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...