ruxi2k Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 (editat) Si eu zic ca era descarcata. Mergi putin sa se incarce si vezi maine cum pleaca cu motorul rece. Editat Februarie 28, 2016 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Pune bateria aia pe redresor peste noapte si o sa fie bine. In cateva minute nu se incarca daca a fost omorata inainte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Salut, Ai urmarit instructiunile pe punere in folosinta a acumulatorului, pentru ca la vanzare ti se inmaneaza un set de instructiuni cu datele tehnice ale acumulatorului si utilizarea acestuia? Posteaza ce tip de acumulator ai cumparat? Cu acid, AGM sau GEL? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Surprinzător poate, dar cu 5.6 Ah la mine zici ca nu avea curent deloc. Am lăsat-o pe redresor și e ok acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the Pig Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 adica trebuia sa bagi aicdul si sa-l lasi vreo 15 minute sa fiarba, fara capace. apoi sa pui capacele. ai facut asta?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu88 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Este fara capace, nu trebuie sa ii fac eu nimic! Sincer la montare imi arată 10,80Ah, dar poate nu am urmat nici eu pași cum trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 adica trebuia sa bagi aicdul si sa-l lasi vreo 15 minute sa fiarba, fara capace. apoi sa pui capacele. ai facut asta?? Inca nu cunosti tipul de acumulator cumparat de el! Punerea in functiune este diferita la fiecare tip constructiv de acumulator. » Post actualizat in 28 Feb 2016 09:09 Este fara capace, nu trebuie sa ii fac eu nimic! Sincer la montare imi arată 10,80Ah, dar poate nu am urmat nici eu pași cum trebuie Sa nu confunzi tensiunea la bornele acumulatorului la MONTARE...nu cred ca ai masurat capacitatea acumulatoruluui. Capacitatea se masoara in Ah(amperi-ora) , iar tensiunea la borne in VOLT. Daca ai montat-o pe motor cu 10,8 V , atunci ai comis o greseala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu88 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Scuze 10,80 V, amperajul nu l-am măsurat! Bateria este de 8,6Ah! Si este cumpărată bateria conform seriei de șasiu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Am inteles, dar inca nu stim tipul de acumulator...cu intretinere, fara intretinere etc, ce scrie pe fata acumulatorului sau in instructiuni? Puteai sa-ti alegi un acumulator superior, adica la clasa de 10 Ah, sa ai totusi o rezerva de curent la pornire dintr-o capacitate mai mare, bineinteles si in functie de spatiul de fixare/dimensiunile cutie. Poti sa urmezi cativa pasi sa o aduci la "viata", dar sa stim tipul...Oricum o ai in garantie si se poate schimaba, dat sa nu fie din vina ta instalarea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Ia in considerare ca a stat in magazin 2-3-4 luni, 1 an, 1 an si jumatate ... nu ai de unde sa stii. Se pune bateria pe redresor si se lasa vreo 24 de ore sa se incarce cum trebuie. Dupa asta, nu ar trebui sa mai ai probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Este fara capace, nu trebuie sa ii fac eu nimic! Am inteles, dar inca nu stim tipul de acumulator...cu intretinere, fara intretinere etc, ce scrie pe fata acumulatorului sau in instructiuni? După descriere pare a fi "factory sealed". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Salut baieti , mi-a murit bateria cam de tot (nu mai tine curent) si am hotarat sa iau una noua, Mai exact un Landport pe gel. Motorul in cauza este un cbf500 pe care se potrivesc doar baterii de 93 inaltime ( nu prea am de unde alege) si m-am hotarat la asta . Intrebarea mea este (deoarece vad fel si fel de discutii legate de acumulatorii cu gel) , acesti acumulatori merg incarcati cu un redresor normal de 1A, am citit in multe locuri ca ar trebui un redresor mai special. Alta intrebare, daca e adevarata chestia cu redresorul diferit de astealalte, o sa am probleme cu incarcarea pe moto ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 După descriere pare a fi "factory sealed". In aceasta categorie de " factory sealed" cum spui tu, dar corect/tehnic este "Factory Activated", intra AGM( Absobed Glass Mat) si Gel Cell sau Gel Cell Batteries. De aceea am intrebat !.Cand doresti ajutor/sfaturi, postezi toate datele de referinta....no comment Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SLYther™ Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Salut băieți, va deranjez cu o problema întâlnita ieri la motorul meu, Honda cbr 600 f4 an 2000! Cand l-am achiziționat in Decembrie 2015, nu avea baterie, iar acum cand am vrut sa il pornesc am cumpărat o baterie noua Exide conform specificațiile din talon motocicletei, am montat-o pe motocicleta i-am dat prima cheie si nu a vrut sa pornească, baterie slaba, dădea sa pornească dar nu avea putere! Am pornit-o cu cablurile electrice, si apoi am lăsat-o sa se încălzească! Alternatorul arată ca încarcă cum trebuie, 14,20 V! Pana nu am dat o tura cu motocicleta sa se încarce bateria cum trebuie nu am rezolvat problema! Numai ca nu înțeleg cauza? Este bateria slaba este de 8,6 Ah? Ca daca plec cu ea si ma trezesc ca pierde curent asa repede nu am făcut nici o afacere! Salut. Ce cod este bateria pe care tocmai ti-ai montat-o? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 salut, se incarca la fel, nu o sa ai nici o problema, nici cu redresorul nici cu incarcarea pe motor, e doar diferenta de constructie. spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Ms mult. Uitati aici si citatul pe care l-am citit ieri, chiar pe forum am vazut un post cum ca ar trebui redresor special. "One big issue with Gel Batteries that must be addressing is the GEL CHARGE PROFILE. Gel Cell Batteries must be recharged correctly or the battery will suffer premature failure. The battery charger being used to recharge the battery(s) must be designed or adjustable for Gel Cell Batteries. If you are using an alternator to recharge a true Gel Cell a special regulator must be installed." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Cum au zis si cei dinaintea mea, intai trebuia sa o incarci pe redresor apoi sa o pui pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 tdm-ul meu din 92 nu a avut nevoie de nimic suplimentar sa foloseasca o baterie pe gel 5 ani dupa care l-am vandut, si il incarcam cu o rabla de redresor mai in varsta de cat mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Salut, O sa-ti dau cateva detalii tehnice pentru lamurire, iar in final ai parerea mea pentru ca am testat/verificat cele doua tipuri constructive. AGM si GCB 1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" . Oxigenul produs in mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar in schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapa regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat. 2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile. 3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C(garaj), AGM este o alegere mai buna!!. De asemenea, incarcarea statica/incarcator cu unui acumulator GCB trebuie sa fie controlata, tensiunea la borne nu trebuie sa depaseasca 13,8 V, de altfel mai toate incarcatoarele inteligente sunt adaptate si la GCB. Exemplu practic/testat: Cu un AGM Yuasa intretinut in conditii normale/optime ai garantia a cel putin 6 ani!!, iar ca pret, in jur de 300-350 lei. Iar, GCB, mult mai mult .... Bafta, » Post actualizat in 28 Feb 2016 11:27Salut, O sa-ti dau cateva detalii tehnice pentru lamurire, iar in final ai parerea mea pentru ca am testat/verificat cele doua tipuri constructive. AGM si GCB 1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" . Oxigenul produs in mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar in schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapa regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat. 2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile. 3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C(garaj), AGM este o alegere mai buna!!. De asemenea, incarcarea statica/incarcator cu unui acumulator GCB trebuie sa fie controlata, tensiunea la borne nu trebuie sa depaseasca 13,8 V, de altfel mai toate incarcatoarele inteligente sunt adaptate si la GCB. Exemplu practic/testat: Cu un AGM Yuasa intretinut in conditii normale/optime ai garantia a cel putin 6 ani!!, iar ca pret, in jur de 300-350 lei. Iar, GCB, mult mai mult .... Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Sa inteleg ca bateria pe gel nu a fost o alegere prea inteligenta ... ehh ... asta este ... sa tina macar sezonu asta. Bateria actuala de pe moto mi-a facut figura de cateva ori ... am plimbato acum cateva weekenduri vreo 300 km si a mers fara probleme ... a doua zi nu mai invartea deloc, cand e motorul cald nu am probleme ... invarte foarte bine ... am pornito ieri de vreo 7 ori consecutiv sa vad daca chiar e moarta ... dupa toate astea avea 12,6-12,7 volti deci sta binisor. Cu motorul rece se cam chinuie sa invarta, daca nu reusesc sa o pornesc la prima cheie, la a doua bateria e moarta si nu mai invarte deloc, nu mai porneste nici impinsa din cauza compresiei (blocheaza spatele chiar daca ii dau si la automat nu mai invarte deloc) daca ii dau curent porneste, dupa ce se incalzeste nu mai am probleme cu pornirea, am zis sa o schimb sa nu ma lase pe undeva si sa nu o mai pot porni. Am apucat ieri sa masor tensiunea in momentul cand ii dau la automat (cu motorul cald, invarte o data si o ia ) tensiunea pe borne scade la ~7 volti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu88 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Exide ytz10s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Daca tot am intrat in domeniul acumulatorilor si vad ca ai postat cifre, atunci putem discuta mai pe larg. Pentru un acumulator incarcat 100% la care se masoara tensiunea la borne in regim static(acumulator deconectat de la instalatia electica a motocicletei) aceasta trebuie sa fie in intervalul (12,6-13,1)V _ tabel 2, coloana 3. Testarea unui acumulator la un nivel performant se face cun un tester de acumulatori prevazut cu o sarcina/rezistenta de descarcare( in cazul meu un Draper de 100 A). In prima etapa se verifica tensiunea la borne, ea trebuie sa fie minim 12,6 V ( foto 1 si 3). In etapa a II -a se trece testerul pe "load", sarcina si se masoara tensiunea la borne care trebuie sa fie stabila pentru 10 sec. Cu valoarea citita in coloana 1 din tabelul 1/foto 2 pe acumulator, se verifica CAT TREBUIE sa fie tensiunea la bornele acumulatorului cad se cupleaza electromotorul/pornire!!. In cazul meu fiind un motor mai mic de 2000 cmc si tensiunea de load citita este 10,6V, atunci la pornire( kawasaki ZX12) nu trebuie sa am sub 9, 2 V la borne( voltmetru in paralel), si te asigur ca tensiunea este peste 9,2 V, la un Yuasa tip AMG de 3 ani!. Ce spui tu ...7 V este sub valori, practic discutam de un acumulator descarcat sau in progres de sulfatare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Este un AMG, practic un acumulator fara intretinere si formatat din fabrica. In prima etapa trebuia sa-i verifici tensiunea la borne inainte de montare pe motocicleta si conectare la instalatia electrica!!. Pentru un acumulator incarcat la nivelul 100%(capacitate maxima) tensiunea la borne trebuie sa fie in intervalul (12,6-13,1)V, vezi tabelul 2. Daca nu este un minim de 12,6 V, acumulatorul se incarca numai CU INCARCATOR/REDRESOR, apoi se monteaza pe motocicleta. Practic tu ai pornit motorul cu un acumulator deja descarcat la 10,8 V . Deconecteaza-l de la motocicleta si incarca-l pana cand tensiunea la borne este 12,6V(cel putin). Apoi foloseste-l pe motocicleta. Treci pe la un service autorizat sa-ti masoare tensiunea debitata pe acumulator in sarcina / motor pornit si sa-ti opereze in certificatul de garantie al acumulatorului( sa se vada ca instalatia de incarcare a motocicletei functioneaza in parametrii) Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu88 Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Multumesc foarte mult dedant68! Ce mi-ai spus imi este de real folos! Multumesc inca o data! Cu siguranta asta sa intamplat la mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 28, 2016 Share Postat Februarie 28, 2016 Sa inteleg ca bateria pe gel nu a fost o alegere prea inteligenta ... ehh ... asta este ... sa tina macar sezonu asta. Bateria actuala de pe moto mi-a facut figura de cateva ori ... am plimbato acum cateva weekenduri vreo 300 km si a mers fara probleme ... a doua zi nu mai invartea deloc, cand e motorul cald nu am probleme ... invarte foarte bine ... am pornito ieri de vreo 7 ori consecutiv sa vad daca chiar e moarta ... dupa toate astea avea 12,6-12,7 volti deci sta binisor. Cu motorul rece se cam chinuie sa invarta, daca nu reusesc sa o pornesc la prima cheie, la a doua bateria e moarta si nu mai invarte deloc, nu mai porneste nici impinsa din cauza compresiei (blocheaza spatele chiar daca ii dau si la automat nu mai invarte deloc) daca ii dau curent porneste, dupa ce se incalzeste nu mai am probleme cu pornirea, am zis sa o schimb sa nu ma lase pe undeva si sa nu o mai pot porni. Am apucat ieri sa masor tensiunea in momentul cand ii dau la automat (cu motorul cald, invarte o data si o ia ) tensiunea pe borne scade la ~7 volti. suna a un caz de releu de incarcare defect. aveam si eu genul a sta de probleme, cand masuram incarcarea era ok, ma plimbam cateva sute de km ajungeam acasa, a doua zii bateria moarta, pana cand am dus-o la un electrician care a iesit cu ea la plimbare o zi intreaga cu voltmentrul montat pe alimentarea de la releu si a descoperit ca dupa un anumit timp releul nu mai incarca. dupa o oprire de 5minute, la pornire din nou incarca pana cand iar nu mai incarca. am rezolvat-o cu alt releu de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.