Sari la conținut

Postări Recomandate

Intrebare scurta,

 

Mi-am luat un set de pirelli angel GT pentru o honda VFR 750.

Producatorul (Honda) recomanda urmatoarele; 2.5 atm -fata si 2.9 atm -spate.

 

Producatorul de gume (pirelli) recomanda ceva mai mult.

 

Acum ce sa respect? ce zice Honda sau Pirelli?

 

Mentionez ca nu ma dau pe circuit, nici nu vreau, strict road use, rar 200km/h +

 

Ms.

Incearca ambele valori vezi care se preteaza mai bine, de obicei cea data de producatorul cauciucurilor e baza.

 

Ai apucat sa mergi cu ele, un feedback? sunt curios cum se comporta pe VFR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incearca ambele valori vezi care se preteaza mai bine, de obicei cea data de producatorul cauciucurilor e baza.

 

Ai apucat sa mergi cu ele, un feedback? sunt curios cum se comporta pe VFR.

 

Maine sau luni le pun pe motor si revin cu feedback.

 

Am mai avut un set de pirelli angel ST, pe un yamaha thundercat, pot sa spun ca au aderenta maxima, chiar si pe vreme rece sau ploaie, nu am pierdut niciodata controlul pe curbe, cu toate ca nu o menajam.

 

+ ca tin 12000 km sau mai mult, depinde de mersul fiecaruia, eu facusem cam 10.000 km cu ele si aratau foarte bine.

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Stai linsitit,unii doar atata stiu, asta e maximul de ce sunt in stare...

 

De BT 090 nu prea stiu nimic,dar cu Dragon Supercora n-ar trebui sa ai probleme,sunt foarte aderente. Doar grija cand e rece (si cand sunt reci, la inceput) si pe ploaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KADAR, google it !!! ... sunt atatea review`uri despre gume pe youtube .... review`uri avizate ... si cauta xx vs xx pe google ... posibil sa gsesti oameni cu aceiasi intrebare ...

 

Ontopic ... Battlax stiu ca is mia durabile ... dar is ok si pentru asfalt si pista .... Corsa e mai moale, deci mai aderenta .... de aici si nr de km mai mic pe care ii faci cu ele ...

 

Daca te dai cu genunchiul jos si mananci gumele doar pe laterale .... merge o Corsa, daca mergi normal dar te mia dai si pe curbe cu aroganta din cand in cand mergi pe Battlax ... e mai rezistent insa ai si aderenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare scurta,

 

Mi-am luat un set de pirelli angel GT pentru o honda VFR 750.

Producatorul (Honda) recomanda urmatoarele; 2.5 atm -fata si 2.9 atm -spate.

 

Producatorul de gume (pirelli) recomanda ceva mai mult.

 

Acum ce sa respect? ce zice Honda sau Pirelli?

 

Mentionez ca nu ma dau pe circuit, nici nu vreau, strict road use, rar 200km/h +

 

Ms.

 

Desi intrebarea este scurta, raspunsul nu poate fi la fel. Presiunea ideala depinde de mai multe variabile sau conditii specifice de moment.

 

O guma lucreaza in parametri optimi pe o anumita plaja de temperaturi. Temperatura pe care o atinge o guma depinde la randul ei de mai multi factori, cum ar fi temperatura ambianta, calitatea asfaltului, greutatea si dispunerea sa pe axe, stilul de condus... etc., dar intotdeauna va fi influentata de presiune. Datorita maririi petei de contact, presiunea mai mica va incalzi mai rapid si mai mult o guma, limitele insa depinzand de tipul si compozitia gumei si, nu in ultimul rand, carcasa sa.

 

Din diferite motive, cu cateva exceptii, in general producatorii de gume se feresc sa recomande presiuni specifice, indicand doar respectarea valorilor recomandate de producatorii agregatelor pe care acestea sunt montate. Aceste valori sunt un bun punct de plecare, o solutie de compromis pentru conditiile generale de strada. Tinand insa cont de principiile amintite mai sus, se pot face abateri de la acestea, functie de situatia de moment.

 

Concret, cu SportSmart eu m-am jucat cu presiunea in felul urmator: pe autostrada si pana la poalele muntilor, singur am folosit 2.5/2.5 iar cu bagaje si pasager 2.5/2.7. Dupa Ploiesti in sus si pe toata zona montana singur 2.1/1.9 (1.7) si 2.1/2.1 cu bagaje si pasager. Probabil ca unii vor fi gasit alte valori ca optime, pentru motorul si stilul meu de condus acestea mi s-au parut cele mai potrivite. Alte gume vor necesita alte presiuni, desigur.

 

O ultima precizare, pentru modificarea presiunilor eu am carat tot timpul cu mine un manometru industrial, etalonat si calibrat recent, cu care am comparat valorile indicate de cele de prin PECO-uri. Nu mica mi-a fost mirarea sa constat abateri de pana la 0.5 atm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi intrebarea este scurta, raspunsul nu poate fi la fel. Presiunea ideala depinde de mai multe variabile sau conditii specifice de moment.

 

O guma lucreaza in parametri optimi pe o anumita plaja de temperaturi. Temperatura pe care o atinge o guma depinde la randul ei de mai multi factori, cum ar fi temperatura ambianta, calitatea asfaltului, greutatea si dispunerea sa pe axe, stilul de condus... etc., dar intotdeauna va fi influentata de presiune. Datorita maririi petei de contact, presiunea mai mica va incalzi mai rapid si mai mult o guma, limitele insa depinzand de tipul si compozitia gumei si, nu in ultimul rand, carcasa sa.

 

Din diferite motive, cu cateva exceptii, in general producatorii de gume se feresc sa recomande presiuni specifice, indicand doar respectarea valorilor recomandate de producatorii agregatelor pe care acestea sunt montate. Aceste valori sunt un bun punct de plecare, o solutie de compromis pentru conditiile generale de strada. Tinand insa cont de principiile amintite mai sus, se pot face abateri de la acestea, functie de situatia de moment.

 

Concret, cu SportSmart eu m-am jucat cu presiunea in felul urmator: pe autostrada si pana la poalele muntilor, singur am folosit 2.5/2.5 iar cu bagaje si pasager 2.5/2.7. Dupa Ploiesti in sus si pe toata zona montana singur 2.1/1.9 (1.7) si 2.1/2.1 cu bagaje si pasager. Probabil ca unii vor fi gasit alte valori ca optime, pentru motorul si stilul meu de condus acestea mi s-au parut cele mai potrivite. Alte gume vor necesita alte presiuni, desigur.

 

O ultima precizare, pentru modificarea presiunilor eu am carat tot timpul cu mine un manometru industrial, etalonat si calibrat recent, cu care am comparat valorile indicate de cele de prin PECO-uri. Nu mica mi-a fost mirarea sa constat abateri de pana la 0.5 atm.

 

Ok, am pus noile gume pe motor la un service autorizat.

Am bagat presiunea recomandata de Hoda si pot sa spun ca sunt multumit.

 

La capitoulul manevrabilitate am castigat enorm, nu se compara cu vechile gume.

Am avut asa:

fata: Metzle sport bla bla? 120/70 x17 dot 2008

spate: Pirelli supercorsa 180/55 x17 dot 2008

 

Acum am setul de pirelli angel gt: 120/70 x17 cu 170/60 x17 dot 2014

 

Pe curbe sta mult mai bine iar aderenta e mult crescuta, pot sa zic ca e o diferenta de la cer la pamant, inclin motrul pe curbe cu zero efort.

 

Recomad sa schimbati gumele vechi si obosite chiar daca nu sunt uzate 100%, dot-ul is spune cuvantul.

 

Pirelli ange gt sunt cele mai bune gume cu care am mers, nu am nimic de reprosat pana acum, decat pretul :) care e aprox 1300 lei pe set.

 

 

Ms de sfaturi baieti! ;)

 

P.S am sa mai testez si cu alte presiuni pana gasesc valoarea optima pentru stilul meu de mers.

 

Bafta.

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal sa ti se para diferenta ca de la cer la pamant! In afara ca aveai gume desperecheate fata/spate si cel mai probabil vechi... ai pus si o masura mai mica pe spate. Daca simti ca mai ai nevoie de ceva "extra"-agilitate pe viraje, poti ridica spatele 2-3cm...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Marc87 - normal ca ti se par avion astea noi. Totusi le compari cu niste gume vechi de 6 ani patratite/uzate.

Ia baga un set de supercorse noi sau metz racetek pe ea si o sa vezi ca se shushu pe angel de la departare.

 

Cat despre metz pe fata si pirelli pe spate nu vad nicio problema. atata timp cat mai sunt si ambele sport/race si au profil "bombat" nu vad care ar fi diferenta. Daca ne luam dupa "deteriorarea ciclisticii", aia are loc si pe masura ce tocesti gumele.. dar acolo nu se mai streseaza nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un dunlop sportsmart pe fata, da nu are scris pe el ntec ca cel de pe spate.

e ntec sau nu ?

presiunea recomandata de mers pe strada ?

 

Doar gumele spate sunt Ntec.

Presiune 2.1-2.2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare:Am un CBR F2 cu 120/60 R17 fata si 160/60 R17 spate.Pe fata am pus anul trecut 120/70 R17 si mi se pare ca s-a schimbat comportamentul mobrei,adica o dau mai repede pe viraje,plus ca e o suprafata mare de contact,guma spate o dau pana in margine pe cand cea fata mai ramane ceva suprafata.Acum vine intrebarea,pot pune 170/60 R17 pe spate?Oare merge,afecteaza cu ceva comportamentul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe fata si eu am bagat 70 in loc de 60 la talon, dar mi'am coborat jugurile pe jambe aprox 1 cm pentru a nu afecta prea mult ciclistica. Motivul pt care vireaza mai usor acum la tine nu cred sa aiba legatura cu talonul, ci mai mult ca sigur diferenta de uzura dintre cauciucul vechi si cel nou odata, si profilul mai sportiv al cauciucului nou(V fata de U).

 

Pe spate nu as face modificarea de care vorbesti cu toate ca diferenta e mica. In general o guma mai lata se apleaca mai lent decat o guma mai subtire si are nevoie de mai mult body english(scos fundul din sa) ca sa echilibrezi centrul de greutate. Pe langa asta, o guma mai lata pe spate nu va aparea mai lata pe janta ta de 160, ci doar va deveni mai bombata din cauza ca va fi presata de janta. Rezultatul ar consta intr'o ciclistica inrautatita si o guma care flambeaza ocazional, fix atunci cand nu trebuie - cand esti aplecat.

 

Chestia asta n'o dau din top, cauta pe forumurile din afara, cauta pe aici, cauta pe net.

Noroc si numai bine! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare:Am un CBR F2 cu 120/60 R17 fata si 160/60 R17 spate.Pe fata am pus anul trecut 120/70 R17 si mi se pare ca s-a schimbat comportamentul mobrei,adica o dau mai repede pe viraje,plus ca e o suprafata mare de contact,guma spate o dau pana in margine pe cand cea fata mai ramane ceva suprafata.Acum vine intrebarea,pot pune 170/60 R17 pe spate?Oare merge,afecteaza cu ceva comportamentul?

 

iti trebuie o janta mai lata si pui 180/55

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare:Am un CBR F2 cu 120/60 R17 fata si 160/60 R17 spate.Pe fata am pus anul trecut 120/70 R17 si mi se pare ca s-a schimbat comportamentul mobrei,adica o dau mai repede pe viraje,plus ca e o suprafata mare de contact,guma spate o dau pana in margine pe cand cea fata mai ramane ceva suprafata.Acum vine intrebarea,pot pune 170/60 R17 pe spate?Oare merge,afecteaza cu ceva comportamentul?

Cu siguranta afecteaza ciclistica: o vei apleca mai greu dar vei avea adereanta mai mare pe viraj. Se recomanda schimbarea pentru virajele de mare viteza, dar pt o cheia e de ajuns 160. Daca ai dat tot cauciucul, incearca sa iesi mai mult din sa, cu tot corpul, nu numai cu fundul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gumele late sint mai grele decit cele inguste. Dificultatea aplecarii se datoreaza fortei centrifuge a rotilor cind se invirt. Din experienta mea personala: Am mers pe Ackart, circuit de viteza mica, cu 180/55, 190/55, 200/55, 195/65(cel mai greu), si nu mi s-a parut mare diferentza la viteze de 40-60km/h pe curbe. Diferenta e mare pe curbe de viteze mari, adica curbe largi care si iau cu minim 150km/h real, in care vii lansat cu 200+ si frinezi scurt si trebuie sa apleci moto, efortul fizic de a inclina moto, e considerabil. Acolo chiar conteaza fiecare gram al rotii(inclusiv al anvelopei si al discurilor de frina). Vorbesc aici de cauciucuri noi si rotunde , nu patratite si uscate. 190/50, este un cauciuc numai pt autostrazi drepte, pe curbe e cea mai mare porcarie, oricit de nou ar fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Celor carora le place sa ajute pe altii cu un info le-as fi recunoscator daca m-ar putea ajuta si pe mine.

Vreau sa schimb gumele,set nou.

Ma gandesc la michelin pilot road 3 sau 4,pe care sa le aleg,din cate am inteles Road 4 sunt mai durabile si mai bune la aderenta cu 20% fata de Road 3 indiferent de asfalt ud sau uscat.

Sunt incepator si nu am de gand sa pun genunchiul jos dar nici restul :) daca intelegeti ce vreau sa spun.Nu ma dau pe circuit.

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti incerca si bridgestone T30, din cate stiu e din aceasi clasa cu PR4.

Em avut predecesorul lui, BT023 (e din generatia PR3) si eram foarte multumit de el pe un motor relativ asemanator cu al tau (SV 650).

 

Acei 20% in plus is mai degraba strategii de marketing dupa parerea mea. Nu cred ca evolueaza asa de repede technologia incat la fiecare an - doi sa scoata un model mai nou mai aderent, mai durabil, mai versatil, etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...