Sari la conținut

Postări Recomandate

Acum 9 ore, _Leon a spus:

Luci, nu o baga. Nu e cazul.

Nu sunt rare cazurile in care, producatorul motocicletei recomanda o presiune iar cel al anvelopei alta. Ce parere ai despre asta?

Asta o data.

Doi - Tu nu ai experimentat niciodata cu presiunea in rotile de sosea, jucandu-te cu valori crescute sau scazute/treptat din 0.1 in 0.1 bari?

Nu ai experimentat niciodata cu gume de alte dimensiuni  decat cele recomandate de producator?

Pentru ca o latime mai mare/mica (respectiv un alt profil al balonului) aduce alta manevrabilitate?

Sau pentru ca guma cu latimea X, indicele de greutate y si cel de viteza z este recomandata pentru motor mai puternic/mai greu si atunci iti pica mai bine intr-un concediu lung cu bagaje multe + pasager?

Sincer, urmez indicațiile producătorului de motorete. Concret: fac furca la un gsxr1000 din 2010. Furcă USD, reglaje peste reglaje, ulei 2,5w (atunci am aflat că există așa ceva), strâng totul la cuplu și îi zic omului să facă o tură. El insistă să merg eu. Pun casca, mă sui și plec. Prima impresie: eurofighter, nene! A doua impresie: ce naiba are ghidonul de gândește singur, parcă dansează mobra. A treia: Pirelli Corse (sau cum se scrie) alunecă la frânarea din capătul străzii, intră abs. Logic, erau reci, asfaltul rece etc. Vin glonț înapoi, duc mobra lângă furtunul cu manometru, proprietarul mirat: ce s-a întâmplat? Man, ai roata față moale rău, nu ai observat? El cică: parcă da. Pun manometrul: 1,8 în loc de 2,5. Încă o dată am avut dreptate.

Alte dimensiuni nu am pus niciodată pe mobrele mele, pe prima că abia știam cum se schimbă treptele, pe actuala că n-am chef de experimente sau de controale cu ridicare de talon. 110/80 r19 cu 150/70 r17, adică ce se recomandă la V-strom. Am folosit Metzeler Tourance (două seturi), apoi Next (unul sau două), iar acum sunt la al treilea set de Scorpion trail 2, pentru că nu dezamăgește. Se comportă decent pe forestier (nici eu nu forțez), admirabil pe asfalt uscat și mult peste așteptări pe ploaie. La 12 mil setul nu găsesc ceva mai bun. Am pus și cu marcaj G (pentru GS-uri), fără a observa plusuri sau minusuri. La mine spatele are viață scurtă, merg +90% cu pasager și bagaj mult. Dar am un principiu: mai ieftin setul de gume decât un ghips. Până acum a funcționat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aaaa, derapaje am mai servit și eu, dar pe asfalt alunecos, pe pete de ulei sau diesel, frunze, noroi, praf, nisip.

Chiar azi mă întreabă soția (cu ea în spate am peste 90.000 km, că solo rar scap): ție nu îți este frică să te inclini?! 

Am rămas interzis. I-am răspuns că nu, pentru că de asta mă costă atât anvelopele, de aia servisez anual furca (uneori și de două ori), de asta am pus amortizorul spate Hyperpro. Ca să nu stau cu stres pe curbe. Și mă dau pe curbe de ajunge ea cu cizma pe asfalt.

Deci la mine, pneurile astea sunt geniale.

P.S. - V-strom 650, 67 cai (sau câți or mai trăi), nu rachete. Cuplu... ce o mai fi rămas, parcă 65 Nm din fabrică (posibil să mă înșel).

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum preferi. Dacă minte soția, mint și eu. Aveam 50 kg de bagaj și m-am lăsat mai cu tupeu pe o curbă la dreapta pe coborâre. Mi-a sucit piciorul de am crezut că îmi rămâne în urmă, iar soția mi-a spus că a simțit cu i-am agățat și ei cizma. N-am făcut poză atunci, că era cam nervoasă.

Repet: nu vorbesc doar să mă aflu în treabă, că nu câștig nimic dacă mint.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, Lucian_M said:

Cum preferi. Dacă minte soția, mint și eu. Aveam 50 kg de bagaj și m-am lăsat mai cu tupeu pe o curbă la dreapta pe coborâre. Mi-a sucit piciorul de am crezut că îmi rămâne în urmă, iar soția mi-a spus că a simțit cu i-am agățat și ei cizma. N-am făcut poză atunci, că era cam nervoasă.

Repet: nu vorbesc doar să mă aflu în treabă, că nu câștig nimic dacă mint.

Frate, cu asta mi-ai luat aerul. Pasager si 50 de kile de bagaje si tu dai cu scaritele de asfalt pe un motor care nu e chiar renumit pentru veleitatile sportive, ce mai... realizez ca nu am habar cum se merge si nu sunt motociclist tru.

Aaaa, si dacă serveai un derapaj cu V-Strom pe ulei, noroi, nisip, mai ales cu pasager, te imprastiai instant. Sau poate notiunea de derapaj e inteleasa diferit de fiecare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păcat că șterg zilnic filmările de pe GoPro. Câteodată însă nu contează ce mobra și, ci cum o exploatezi, la asta nu te-ai gândit. O am de 6 ani și am ajuns să o cunosc binișor (peste 90k km), ceva-ceva tot s-a prins de mine. Da, am pierdut ocazional fața pe curbe, alteori spatele, nu pot spune care senzație e mai de speriat. Mobra a primit câteva modificări pentru a o face un pic mai sigură pe drum.

Repet, mă crezi sau nu, că n-am obiceiul să spun minciuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@_Leon, luati-va o camera!

Am zis ca ma abtin sa mai dau in el, ca avea o perioada buna de cand nu mai postase enormitati. Dar vad ca are avocat acum, asa ca nu mai e necesar sa tac.

Compara tu ce a zis aici 

Acum 15 ore, Lucian_M a spus:

Și mă dau pe curbe de ajunge ea cu cizma pe asfalt.

 

...cu explicatia ulterioara

Acum 14 ore, Lucian_M a spus:

m-am lăsat mai cu tupeu pe o curbă la dreapta pe coborâre. Mi-a sucit piciorul de am crezut că îmi rămâne în urmă, iar soția mi-a spus că a simțit cu i-am agățat și ei cizma.

 

Adica EL a dat cu scarita, i-a sarit piciorul de pe scarita si i-a fost tras in spate, CIZMA LUI a lovit cizma pasagerei care a crezut ca a dat ea de asfalt.

Pentru ca daca femeia nu poarta de la 47 in sus, (locul pasagerului pe V-Strom e generos, nu e nevoie sa tina talpile in pozitii dubioase) nu are cum sa dea pasagera cu cizma pe asfalt! 

E bine sa ne mai pastram simtul realitatii.

 

 

N-am zis nici ca nu merge, dar nici el sa creada ca e singurul care merge...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba îți explic, că pierd timpul, am de reparat acoperișul.

Leon, nu te mai complica să-mi ții partea, că sunt mai mulți cu timp liber și postează ce le trece prin cap. E fain că pe mine nu mă credeți, dar dacă irinuca spune ceva, imediat sunteți de acord.

Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Lucian_M a spus:

dacă irinuca spune ceva, imediat sunteți de acord.

 

Nu m-ai vazut pe mine pe acolo...

 

Chiar acum, Doctor X a spus:

și cu scărițele ar trebui să lămurească situația. :)

cu scaritele pasagerului.

 

Faza cu saritul piciorului pilotului din scarita am patit-o si eu, cu tot cu lovitul pasagerei in cizma. De aia stiu. N-a fost distractiv, mai ales (aici ii dau dreptate) cu nervii pasagerei dupa incident...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, _Leon said:

Stii din auzite sau din dat cu el? 

Ce treaba are sportivitatea unui motor cu manevrabilitatea lui? 

 

Presupun ca nu ai văzut n modele de motociclete ce au cutiile polishate.

Presupun de asemenea ca nu te-ai gândit f mult la poziționarea scaritelor, a bagajelor, mărimea tălpilor celor doi ocupanți, particularități de ergononomie/confort (=sunt oameni ca stau cu talpile sucite spre exterior fiindcă asa au ei corpul /asa le pica lor bine), împing cutiile întro anumita poziție picioarele pasagerei?

A, nu, mai simplu sa o dam în hahaiala.

 

Este interesant cum unul care se da și baga km, indiferent cu ce sau cum, trebuie sa sa dezinculpe sau sa demonstreze ceva unor mareti anonimi cu zero contribuție pe un forum de motociclism. 

Ai dreptate, m-ai prins. Nu am motocicleta, nu am permis, nu am nimic si tu ai totul.

Si daca prin contributie pe forum intelegi a debita idiotenii, ai dreptate si cu asta, ai o contributie insemnata.

Hai, s-auzim de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia-i de la accident. Palpatorul scaritei este intact, mobra pare ca s-a "odihnit" pe scarita aia.

 

Tu stii, vad ca insisti. Pe mine nu ma convingi, asta sa fie pacatul meu daca ai dreptate. Drumuri bune!

 

 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 23.10.2022 la 10:45, Vizitator _Leon a spus:

Compozitia respectiva poate fi buna pentru tine si stilul tau de dat.

 

Acum 22 ore, Vizitator _Leon a spus:

Fair enough. Ce sa zic, ma bucur ca la tine merg perfect si fara incidente.

Clar nici o logica sa le schimbi daca nu ai avut nici o emotie cu ele, esti multumit, samd.

 

Cata ipocrizie!

Cand o spui tu e stiinta si intelepciune, cand o auzi de la altul e nepricepere.😂

Baiat rau de Temesvar, care nu concepe mersul stradal cu mai putin 170 km/ora cu un sport touring.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Acum 56 minute, Asimplu a spus:

.....Power 5 ar avea peretii putin mai moi..... Cum vi s-au parut, unul in comparatie cu celalalt?...

 

 

Salut!

Am avut Bridgestone RS10 si T31, dar și Michelin Power RS.

Calitativ sunt foarte asemănătoare însă după cum "ai auzit" sau ai studiat problema, Michelin într-adevăr au pereții sau structura anvelopei mult mai elastică, moale, cum vrei tu să îi spui.

E lucru bun, cu mențiunea că trebuie sa ai grijă la gropi și intersecții cu linii de tramvai. Riști să preia janta mare parte din impact și sa o dereglezi mai ușor. Sunt pățit. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Salutare, comunitatea moto!

Am o întrebare pentru voi legată de dimensiunile cauciucurilor pentru motociclete și sper că mă puteți ajuta cu o informație. Dețin un CFMOTO nk300 și am observat că dimensiunea cauciucului de pe spate, așa cum este specificată în carte, este 140/60 r17. Problema este că găsesc cu dificultate cauciucuri de această mărime pe piață.

Cu toate acestea, am observat că există mai multe opțiuni pentru cauciucuri cu dimensiunea 140/70 r17. Întrebarea mea este dacă pot monta un cauciuc cu această dimensiune pe motocicleta mea, care de la fabrică este echipată cu un cauciuc de 140/60 r17.

Sunt curios să aflu dacă o diferență atât de mică în dimensiunea cauciucului poate afecta în vreun fel performanța sau siguranța motocicletei mele. Aș aprecia orice sfat sau experiențe pe care le aveți în acest domeniu.

Vă mulțumesc anticipat pentru timpul acordat și pentru orice informație pe care o puteți oferi în legătură cu această situație!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti monta, dar nu asta e problema.

 

Daca in acte ai 140/60/17, si faptic ai montat altceva, la orice control ti se poate lua, retine talonul, plus amenda aferenta.

Plus ca nici ITPul nu-l treci (legal) daca nu corespund dimensiunile anvelopelor.

 

Deci, ramai la ce scrie in acte, daca vrei sa circuli curat :)

...sau iti asumi niste riscuri...

tu decizi!!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Hoonicorn a spus:

Salutare, comunitatea moto!

Am o întrebare pentru voi legată de dimensiunile cauciucurilor pentru motociclete și sper că mă puteți ajuta cu o informație. Dețin un CFMOTO nk300 și am observat că dimensiunea cauciucului de pe spate, așa cum este specificată în carte, este 140/60 r17. Problema este că găsesc cu dificultate cauciucuri de această mărime pe piață.

Cu toate acestea, am observat că există mai multe opțiuni pentru cauciucuri cu dimensiunea 140/70 r17. Întrebarea mea este dacă pot monta un cauciuc cu această dimensiune pe motocicleta mea, care de la fabrică este echipată cu un cauciuc de 140/60 r17.

Sunt curios să aflu dacă o diferență atât de mică în dimensiunea cauciucului poate afecta în vreun fel performanța sau siguranța motocicletei mele. Aș aprecia orice sfat sau experiențe pe care le aveți în acest domeniu.

Vă mulțumesc anticipat pentru timpul acordat și pentru orice informație pe care o puteți oferi în legătură cu această situație!


Modelul de mobra fiind relativ nou ar trebui sa gasesti exact marca si modlul de guma cu care a venit ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau să vă mulțumesc tuturor pentru promptitudinea și implicarea voastră în răspunsurile oferite la întrebarea mea anterioară. Sunt recunoscător pentru timpul și cunoștințele pe care le-ați împărtășit în legătură cu montarea cauciucurilor de dimensiuni diferite pe motocicleta.

Asfalt uscat tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contrar aparențelor și logicii, înălțimea, adică a doua cifră, e cea mai importantă. Mai exact, în funcție de lățime, cauciucul trebuie să aibă aceeași înălțime. A doua cifră e procentul din lățime. Dacă pui un cauciuc mai înalt, etajarea cutiei de viteze e afectată. Mobra va trage mai greu. Chiar și cauciucul e mai greu, mai ales la periferie, unde chiar contează. Se micșorează spațiul de degajare lăsat intenționat față de toate reperele din jurul lui. Furcă, aripă și ce mai e p-acolo. 

Poți folosi niște calculatoare online ca să-ți faci o idee. 

Screenshot_20230615-221946.png

Screenshot_20230615-222005.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian changed the title to Recomandare anvelope Suzuki Bandit 600

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...