Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Eu am avut atat motul 5100 cat si motorex semi sintetic.. nu am observat diferente decat la cutie si la bani, motorex fiind mai ieftin, in schimb mai bine mergea cutia cu motul.

Eu personal o sa merg pe motul in continuare.

 

Daca vorbim despre produse de intretinere motul neaparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am folosit motul 7100, toata lumea zicea ca este cel mai bun, dar l-am simtit diferit in sensul ca mi-a patinat ambreiajul la suzuki..de cand folosesc bardahl nu s-a mai repetat fenomenul.Am sa folosesc motorex la ktm luna aceasta are mai multe reviw'uri pozitive ,la pret este cam tot un dreaq.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice filtru retine doar particulele de praf mai mari decat gaurile din el. Nu exista filtru care sa retina tot. Pe langa segmenti si ghidurile supapelor praful ala ajunge in ulei. Chiar si la un motor nou segmentii nu etanseaza 100%. Partea buna e ca daca praful e mai mic decat grosimea filmului de ulei e inofensiv iar cel mare e prins in filtrul de ulei.

 

Filtrele retin cam 97% din praf. Cele sport intretinute corect tot asa.O parte din aia 3% ajunge in ulei.

 

Realitatea e ca in Romania e praf mult si se merge mult pe distante scurte si prin aglomeratie, de asta sunt reviziile mai dese. Acum fiecare schimba uleiul si filtrele dupa cum il taie capul si il tine buzunarul.

 

Filtrele de hartie nu se curata. Degeaba le suflati. Canalele alea mici raman infundate. Cele sport se curata si se ung corect, altfel le stricati. Nu se sufla nici astea ca se rup fibrele alea mici de bumbac si se fac gauri in ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am folosit Motorex niciodata, doar Motul si Yacco (o data sau de doua ori).

Despre Motorex am inteles ca se preteaza mai bine pentru competitii, adica pentru o utilizare in regim intensiv a motorului(doar din auzite si din reclama, nimic testat/demonstrat). Ca pret, Motul este cu cativa lei mai scump, dar eu sunt multumit de performatele lui.

Recomand Motul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

folosesc motorex de vreo 4-5 ani, uneori trec cu mult peste limita de schimb si nu am avut probleme desi nu opresc motorul cand da in fiert. am mers fara apa aproximativ o ora si nu am calat...

 

mitul motul s-a spulberat acum cativa ani cand l-am utilizat la o cursa, m-a lasat ambreajul pentru ca am supraincins motorul si trebuia sa intru cu el in rau ca sa il racesc sa pot continua, seara am schimbat porcaria fi a doua zi nu am mai avut probleme...

 

suntu unul din cei care a testat ambele uleiuri si parerea mea e ca motorex e mai sus ca si performante.

 

pentru iubitorii de miros de lamaita... succese!!!

 

Ce pot sa-ti spun este ca personal am livrat exact acum un an pe vremea asta, vreo 6 bax-uri de Motul 300V 15W50 echipei Vectra. Se pregateau sa plece la Dakar. Nici nu au vrut sa auda de alt ulei. Oare nu e bun ? Hai sa fim seriosi ! Iti mai pot da exemple cate vrei din motocross si nu numai.

Sunt de parere ca si Motorex este un ulei foarte bun. Un argument este faptul ca este uleiul de prima umplere la KTM si asta spune multe. Sa spui insa ca Motul e "porcarie"...mi se pare total nefundamentat.

Fiecare producator are in gama o paleta larga de uleiuri...important este sa comparam "mere cu mere"

 

In fine...discutiile de acest gen sunt interminabile....fiecare foloseste ce crede el de cuviinta.

 

Bafta !

 

Am primit recomandare - Motorex de la persoana calificata, cutia de viteze merge mult mai bine cu asta decat cu Motul.

A mai experimentat cineva trecerea asta?

Sunt interesat de pareri pro si contra vis-avis de cele 2 marci.

Stima,

 

Pentru motocicleta ta eu ti-as sugera Motul...este chiar uleiul pe care il recomanda Suzuki, inclusiv in manualul de service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm... Daca motorul e uzat, scapa pe langa segmenti (si supape) amestec de aer cu benzina, si aerul contine si praf... Si asa ajunge in ulei.

Merge?

 

Toata chestia asta cu conditiile din Romania e inventata de dealerii de masini ca sa injumatateasca intervalul de service, ca sa ia niste bani in plus de la clienti. Parerea mea.

subscriu : la 1,9 TDI am al 5 lea schimb de ulei de 28 mii km fiecare (longlife) , 2 castrol (ups! 90 lei/ litru) apoi 3 motorex inte 100 - 240 mii km ai masinii ... nu luati in calcul sfaturile alora care au de castigat de pe urma lor... la motoare noi recomanda uleiuri ieftine si schimbate des ca sa va jupoaie in garantie pt manopera si adaos comercial nesimtit. Puneti uleiuri si filtre de calitate si exploatati-le pe masura !

Nu sunt de acord sa se dea vina pe conditiile din ro si nici atat pe carburant cum fac jigodiile de la Renault RRomanica dau vina pe motorina cand defapt pompa de infjectie se macina pe interior iar pilitura fu,te injectoarele ... la 240 mii "nemtoaica" are o singura bujie incandescenta inlocuita si are 10 ani WTF ?

 

2 sezoane am mers cu motul apoi am incercat si motorex vreo 3 schimburi, si ultima oara castrol. in primavara il schimb inapoi cu motorex si pe asta raman !!

castrol nu mai e ce a fost ... la fel si man cu filtrele

 

 

din cate am inteles motorex e o firma relativ mica din Elvetia, iar productia e numai acolo

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa vezi ce depuneri or sa se faca in motor daca schimbi uleiul la 28000km. Cat jeg poate tine in suspensie un ulei? Poate ca unge el 20 000km, dar sigur mizeria aia o sa se depuna in motor. Daca vrei sa ramana motorul curat schimba uleiul cand se face negru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa vezi ce depuneri or sa se faca in motor daca schimbi uleiul la 28000km. Cat jeg poate tine in suspensie un ulei? Poate ca unge el 20 000km, dar sigur mizeria aia o sa se depuna in motor. Daca vrei sa ramana motorul curat schimba uleiul cand se face negru.

la TDI uleiul se face negru in secunda 2 dupa ce-i dai cheie ... fumul din arderea motorinei ajunge in ulei ... si care-i faza daca mizeria se depune in motor?

La benzinare - un ulei de calitate este ala care se murdareste repede atunci cand e nou pt ca are in el "chestii" care antreneaza "mizeria", care apoi se opreste in filtru ... deci sunt metode si mai inteligente decat diluarea :rolleyes: pe care o propun plavanii la fiecare 10 mii (la auto cu uleiuri ieftinake) in garantie ... adica sa fuzti motoru' tocmai atunci cand el se simte mai bine

 

chiar as vrea sa vad cine face asta la un TDI :)), in rest ai dreptate

ups ...

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(ma refeream la suspensii, nu la depuneri)

si eu am un TDI de multi ani, nu-mi vine sa tin mai mult de 10k un schimb de ulei dar nici nu am bagat "long life"

 

oricum eu il "simt" cand trebuie schimbat, daca ticaie mai mult de 3-4 sec dimineata il schimb, si asta se intimpla aproape de 10k km cu castrol gtx 10w40

 

Bun baiat ... :banana:

Daca e frig afara si uleiul e mai vascos ... ajunge mai greu in rampa, mai greu de 3-4 secunde, faci schimbul ... ai sa tot faci schimburi iarna asta :friends:

 

Ca sa fiu ontopic ... am facut la cativa schimbul de ulei din motorex in motul, reactiile posesorilor au fost toate bune, una pe care am retinut-o suna cam asa "Mi-ai marit cumva relantiul ca acum sta mai turat"

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se face negru in secunda 2 dupa ce-i dai cheie pentru ca e plin de negreala motorul. Altfel ar fi ramas curat macar 1000 de km.

Da, la diesel se murdareste mai repede.

Oricum, parerea mea e ca 30 000km cu un schimb de ulei e extrem. Poate merge un 20 000 daca se merge exclusiv extraurban si se fac drumuri lungi.

La masinile cu oil life monitor cam dupa 10 000km de circulat in Romania apare mesajul de schimbare a uleiului.

Uleiurile long life ar trebui sa aiba TBN mai mare, sa reziste mai mult pana devin acide. Practic nu stiu cat difera de cele care nu sunt long life. Conform fiselor tehnice au acelasi TBN. Oricum, schimbul mai des e mai sigur.

 

On topic, eu am folosit Motorex top speed 10W40 cu care a mers ceas. Anul trecut a avut in ea tot motorex dar 15W50 pus de fostul proprietar si cand s-a facut frig mergea putin mai greu cutia la rece. Probabil si Motul e bun. Eu raman la acelasi ulei pe principiul nu schimba ceva ce merge bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu nimic despre uleiuri dar am avut Motul 300V, Motul 5100, Motul 7100 si Motorex.

Cu Motorex mi se parea ca merge mai nasol cutia, parca se simtea mai fier-fier asa. Cu Motul 300V cand l-am pus am zis ca gata, s-a dus ambreiajul, mi-a patinat un pic apoi s-a potolit. Cu 7100 ma inteleg cel mai bine.

Dar sunt pure pareri de utilizator ca feeling, in rest ca uzura motor si alte alea nu ma pricep.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

La auto Mobil , Total si Elf au inceput sa fie ambalate in RO , asa ca mare grija pe ce uleiul de la Bunica dati banii . Despre aditivi , eu am o parere buna , dar numai despre Dura Lube , Slick50 si Liqui Moly , care le-am incercat si le folosesc de multi ani .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se da un 636 din 2002 care pina acum a functionat cu:

300V(10w40)

7100(10w40)

la acest schimb care urmeaza sa l fac intentionez sa "pun" 20w50 avind in vedere ca majoritatea drumurilor mele sunt in oras.

gresesc?

mentionez ca nu plec cu motorul de pe loc pina cand apa(antigelul) nu ajunge la 40grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...