Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

 

Aaa, era sa uit... Daca tot vrei ne largesti orizontul cultural si sa termini un post punand batista pe tambal, macar citeaza-l corect pe saracu Asimov

 

 

Citalul corect este "violenta este ultimul refugiu al incompetentei" Semantic, este o inetptie ce ai scris tu mai sus. Macar incearca sa ai proprietatea termenilor utilizati. O vorba academica spune ca atunci cand "esti prea incompetent sa ai o parere originala, citeaza-i pe altii"

 

Toate bune

 

Vlad

 

Imi place de Valentin ca-l citeaza pe Asimov cand nici macar gramatica limbii romane nu o prea stapaneste. Sper ca nu l-am "jicnit"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ba fratilor sunteti incredibili ... da-l in ula de topic, ducase la fund, ce nu va e clar DACA VOIA SA O FACA O FACEA SI PUNCT. Doua vorbe un ban nu mai fac, nu faceti decat sa tineti jegul asta de topic sus ... sa se duca naibii la fund cu tot cu motoreta lui, s-a ajuns la 74 de pagini, chiar nu va ajunge?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O s-o iau punctual:

- datoria ta de prestator de servicii este sa ai un plan pe care sa-l aplici in afacerea ta. Planul asta presupune o buna gestionare a relatiei cu clientul. Daca tu singur nu iti iei masuri de a-ti asigura spatele, e clar ca vei avea de pierdut. Daca omul iti cere o piesa, IEI AVANS pentru piesa, in cazul in care se razgandeste, sa nu ramai cu piesa in brate si sa platesti tu transportul ei inapoi.

- daca rezolvi 7 probleme IEI BANI PENTRU TOATE 7 PROBLEMELE rezolvate, DAR OFERI GARANTIE! Asa ca e de datori ta ca si prestator de servicii sa te asiguri ca faci o teaba buna din prima, sa nu ai probleme dupa aceea;

- omul a cerut bani pe un diagnostic incomplet, pe o supozitie. Motorul nu si-a schimbat radical comportamentul, nu i-au fost aduse dovezi clare clietului care SA-L CONVINGA ca intradevar diagnosticarea S-A INCHEIAT.

- nu s-a cerut avans, Fabio s-a angajat si el sa diagnosticheze pe proproia cheltuiala, acel motor. Daca se stabilea de la inceput un grafic de plati, nu se ajungea aici. DIn nou , greseala lui Fabio.

- Fabio are reputatie proasta, prezentata de mine mai sus, iar ca si CREDIBILITATE din punctul meu de vedere este COMPROMIS TOTAL. Verificat/testat pe pielea mea.

Stiu ca nu conteaza, dar fiecare crede ca are dreptate in felul lui. Singurul care conteaza in toata afacerea asta este Valentin, care este CLIENT. Modul sau de comportament este specific CLIENTULUI. Clientul urmareste sa obtina un serviciu, cu pretul cel mai mic si la calitatea cea mai buna. Prestatorul de servicii doreste sa obtina PROFIT, DECI un preta CAT MAI MARE, pe CALITATEA care o are el (adica sa-si supraevalueze calitatea). Sad but true!

 

scurt... ca sa nu polemizez. raman la ideea mea: iti doresc sa ai clienti ca alde Valentin - BAFTA!

in rest tot ce ai zis e adevarat doar ca viata bate filmul si scenariile si planurile sunt bune pe hartie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O s-o iau punctual:

- datoria ta de prestator de servicii este sa ai un plan pe care sa-l aplici in afacerea ta. Planul asta presupune o buna gestionare a relatiei cu clientul. Daca tu singur nu iti iei masuri de a-ti asigura spatele, e clar ca vei avea de pierdut. Daca omul iti cere o piesa, IEI AVANS pentru piesa, in cazul in care se razgandeste, sa nu ramai cu piesa in brate si sa platesti tu transportul ei inapoi.

- daca rezolvi 7 probleme IEI BANI PENTRU TOATE 7 PROBLEMELE rezolvate, DAR OFERI GARANTIE! Asa ca e de datori ta ca si prestator de servicii sa te asiguri ca faci o teaba buna din prima, sa nu ai probleme dupa aceea;

- omul a cerut bani pe un diagnostic incomplet, pe o supozitie. Motorul nu si-a schimbat radical comportamentul, nu i-au fost aduse dovezi clare clietului care SA-L CONVINGA ca intradevar diagnosticarea S-A INCHEIAT.

- nu s-a cerut avans, Fabio s-a angajat si el sa diagnosticheze pe proproia cheltuiala, acel motor. Daca se stabilea de la inceput un grafic de plati, nu se ajungea aici. DIn nou , greseala lui Fabio.

- Fabio are reputatie proasta, prezentata de mine mai sus, iar ca si CREDIBILITATE din punctul meu de vedere este COMPROMIS TOTAL. Verificat/testat pe pielea mea.

Stiu ca nu conteaza, dar fiecare crede ca are dreptate in felul lui. Singurul care conteaza in toata afacerea asta este Valentin, care este CLIENT. Modul sau de comportament este specific CLIENTULUI. Clientul urmareste sa obtina un serviciu, cu pretul cel mai mic si la calitatea cea mai buna. Prestatorul de servicii doreste sa obtina PROFIT, DECI un preta CAT MAI MARE, pe CALITATEA care o are el (adica sa-si supraevalueze calitatea). Sad but true!

 

Daca aplici principiul economic "schimb reciproc avantajos" Valentin nu este un potential "CLIENT", problema lui este prea complicata in comparatie cu "PROFITUL" care se poate obtine prin diagnosticarea si rezolvarea problemei. O stie si el foarte bine, din acest motiv incearca sa ii zgandere la orgoliu pe mecanici (vezi semnatura). Prin tari mai civilizate o groaza de mobre cu probleme, valoare si vechime asemanatoare raman trase pe dreapta, pentru ca NU ESTE VIABIL ECONOMIC SA LE MAI RESUSCITEZI.

Stiu ca este frustrant sa te rogi sa ti se presteze un serviciu,si eu am fost de cateva ori in situatii asemanatoare, stateam cu banii intinsi si nu vroia nimeni sa ii ia :unsure: Prin urmare am invatat sa imi prestez singur serviciul, sau mi-am asumat pierderea, am recuperat ce se mai putea si am trecut mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa facem un mic rezumat.

 

cam asta am inteles eu pana acum din tot topicul asta.

 

1. "personajul" nostru s-a dus numai la "mecanici" si a ocolit servisurile "mari" pentru ca acolo se plateste ora de mecanica,nu se pleaca cu atelajul acasa in fiecare seara,nu se sta in ceafa schimbatorului de piese si nu se da cu presupusul.

 

Servisuri mari" nu exista, exista doar pretentii de service-uri mari si preturi prohibitive, rupte din realitatea sociala in care traim. Foarte bine ca se evita aceste service-uri, poate o sa inteleaga si o sa coboare preturile, adaptate la timpurile in care traim.

 

2. absolut toti mecanicii care si-au bagat gherutza in motoreta personajului au acceptat modus operandum, mai putin Unchiu' care probabil a mirosit cum sta treaba, iar TNG s-a retras scurt si diplomat.

 

Corect, si absolut nimciunul nu au cerut bani pentru ca nu au resuti sa faca nimic la motor: nici diagnostic clar, nici reparatie. Inafara de Fabio, care a presupus ceva si a pretins bani, dupa ce si-a dat seama ca a adoptat o tactica paguboasa pentru el.

 

3. este foarte clar ca personajul NU VREA/NU -si permite sa repare motocicleta, altfel ar fi schimbat distributia pana acum.

 

Oare? Distributia se schimba cand o sa-i vina vremea. Momentan, uzura e in limitele din maual (la limita de jos, ce-i drept, dar "inca mai merge").

 

4. tot timpul pierdut pe fieru asta transformat in bani valoreaza mai mult decat gunoiu ala.

 

Calculat dupa ce? Dupa standardele din Belgia? Dupa visele unora? Gunoi ai tu in garaj, cu ce drept jignesti bunul omului?

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar un parvenit ca si tine poate sa isi bata joc cu atat usurinta de bunul altuia. Pai afla ca daca te iei de motocicleta mea ea ca si cum te iei de mine, asa ca e posibil sa ti-o furi.

PS: mare mahalagiu esti, daca ar stii belgienii aia cat de cocalar esti te-ar expulza inapoi in satra din care ai venit.

IA-O SI TU PE A MEA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba oameni buni daca pe topic se discuta de viitorul romaniei sau de viata oamenilor din africa , mai mult ca sigur nu depasea 3 pagini.

Aici ceva e clar valentin vrea ceva dar nu stie ce , sa faca mobra sau sa invete mecanica( acum nu stiu daca el sau pe alti).

Cert este ca deja cea ce se intampla aici depasete literatura SF.

 

P.S. 1 Orice constatare costa, orice idee costa. Pana la urma nu platesti alea 125 de ore muncite ci doar 12 ore ca restu de bani sunt cunostinte legate de problema respectiva.

P.S. 2 Si sincer cred ca topicu asta ar trebui inchis, sters si uitat de lume.

O zii buna tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putzifer (topic starter) baga ceva sute de euro in scule, ia-ti concediu 2 luni, beleste cartea aia numita manual de service care oricum e scrisa ca pentru prosti, desfa-ti motoreta vietii, verifica tot ce zice manualu vietii, schimba ce nu corespunde si poate o sa-ti mearga hoitu.

Daca nu e nimeni care sa faca ce vrei si cum vrei tu, fa-ti singur. "If you want something done right, do it yourself".

 

Fa toate alea de mai sus moca, vezi daca'ti iese. Ah.. shit, n-ai cum.

 

Sa stii si tu ca oriunde in lumea asta se plateste montatul/demontatul. Nu e vorba de munca, e vorba de timp. Timp pierdut de'ampulea. Du-te si tu la munca 10 zile fara bani si vezi cum iti place.

Du-te si repara-ti motoreta cum stii si cum poti, daca nu, du-o la service autorizat, fa proces verbal de intrare in service cu problema cutare, ia-o cand e gata cu banu jos. Ce plm e asa complicat? Daca nu ti-o face iei procesu vietii si te duci la opc. Dar manopera de montat/demontat/verificat/masurat o platesti oricum si cu mama opc-ului, ca nici tu nu muncesti gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-a inebunit dumnezeu maica.

 

Ha ma ca e distractiv. E iarna in puii mei. Normal ca am inebunit cu gandul la vara viitoare cand aia carora le merg motoarele or sa se plimbe. :lol:

 

Daca se stabilea de la inceput un grafic de plati, nu se ajungea aici. DIn nou , greseala lui Fabio.

- Fabio are reputatie proasta, prezentata de mine mai sus, iar ca si CREDIBILITATE din punctul meu de vedere este COMPROMIS TOTAL. Verificat/testat pe pielea mea.

Stiu ca nu conteaza, dar fiecare crede ca are dreptate in felul lui. Singurul care conteaza in toata afacerea asta este Valentin, care este CLIENT. Modul sau de comportament este specific CLIENTULUI. Clientul urmareste sa obtina un serviciu, cu pretul cel mai mic si la calitatea cea mai buna. Prestatorul de servicii doreste sa obtina PROFIT, DECI un preta CAT MAI MARE, pe CALITATEA care o are el (adica sa-si supraevalueze calitatea). Sad but true!

 

Daca ne luam dupa rationamentul tau toti am gresit. Am gresit cu totii fiindca am vrut sa ajutam un motociclist ca si noi. Am vrut sa il ajutam asa cum ajutam oriice motociclist oprit pe marginea drumului.

EU nu il cunosc pe Fabio si nu stiu ce reputatie are. Dar il cunosc pe Valentin asta de care am scapat cu greu incercand sa il refuz politicos. Asta pana a scos balarii din taste cand am incetat sa mai fiu politicos.

Eu sper ca nu am o reputatie atat de proasta incat sa nu mai fiu credibil. Si daca mai multi oameni spun despre cineva ca e dus cu capul exista o singura concluzie.

In istoria mea de forumis am avut doar doua probleme. Una cu Acest valentin si una cu unul care acum are topic de mistoruri.

 

Hai sa recapitulam. TNG a fost delicat dar a luat distanta de individ, Unchiu a fost ceva mai putin rezervat, Eu am luat-o cu nervii pe aratura si nu mi se intampla des, Fabio poate ca nu e credibil dar are martori ca si mine ca Valentin asta e exasperant.

 

Poate ca unii mecanici nu isi permit sa isi compromita numele. Dar pe mine ma doare in bascheti. Eu nu traiesc din asta asa ca pot sa vorbesc liber. Totusi sunt sigur ca mai sunt si altii care ar scrie numai de bine la adresa individului.

Mie Valentin nu mi-a facut nici un rau. Dar sunt alergic la incorectitudine. El a gafat grav si eu nu m-am putut abtine sa nu il taxez.

 

Nu spun ca am eu o logica bestiala dar cred ca am adus destule argumente ca sa facem linistiti procesul etapei. :D

 

Ca fapt divers si mie mi-a venit sa il dau afara din prima clipa in care l-am cunoscut. Nu am facut-o din respect pentru client. Din bun simt l-am ascultat, i-am dat dreptate fiindca clientul are intodeauna dreptate, am incercat sa il ajut, i-am oferit bonus cateva ore din timpul meu. In tot acest timp imi venea sa il dau afara pe poarta cu mobra desfacuta.

Un client aflat in atelier fiind martor la toata treaba chiar m-a intrebat de ce nu l-am dat afara. Fiindca era CLIENT. Deaia

Apoi a insistat cu telefoanele. Nu i-am raspuns un timp fiindca nu aveam sanse sa il refuz politicos. El era foarte insistent. In cele din urma i-am mai facut cadou cateva ore din timpul meu incerca d sa scapp de el politicos. I-am spus ca nu mai am timp ca sunt foarte ocupat. In mare era adevarat. Chiar eram ocupat.

Apoi a scris prostii pe forum si nu am mai rezistat.

Eu consider ca am avut destula rabdare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clientul nu te intreaba "cat face lucrarea?" daca nu i-ai gasit defectul sau nu i-ai reparat-o. dar eu nu inteleg un lucru in povestea asta:

-ce rost a avut sa caute ultimul mecanic carburatoare si tobe noi, sa le probeze, din moment ce toti ceilalti mecanici au facut acelasi lucru? adica ce rost are sa plimbi mobra la 16-17 mecanici care schimba carbul si toba si apoi tu il cauti pe al 100-lea care,evident, face acelasi lucru? nu ar fi normal ca lucrarea sa avanseze si odata stabilit clar ca anumite piese sunt ok sa treci la urmatoarea etapa? distribuita, supapele, segmentii,etc?

sau astea au fost lucrari gratuite si de aceea proprietarul n-a avut curajul sa continue investigatia in profunzime dar contra-cost?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai presupun si eu ca daca deja cineva incepea sa-si bage nasul adanc in motor, lucrarea se lungea pe cateva zile, lucrare ce trebuia platita intr-un fel sau altul.

 

Mie mi se pare absurd cum s-a pus problema: am o motocicleta defecta, schimba-mi toata instalatia electrica de pe ea - munca ca la balamuc - problema persista, nu vezi nici un ban! La fel si cu carburile, si cu distributia samd...

 

Eu, unu', cel putin asa am inteles!

 

@Topic starter

Man, du motocicleta la un service autoriza (Motorteam, Dual Tours, Kawa Motors, Carpati, Elf, United) spune-le problema si sa te cheme cand e gata!

La modul cum ai procedat nu ai lasat sa se inteleaga decat ca ai plimbat motocicleta pe la diversi oameni care sa-ti spuna, de fapt, ce are motorul, ca tu sa-l faci in spatele blocului. Personal, daca as fi mecanic si as descoperi buba, NU TI-AS SPUNE!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok cand se termina cu balciu asta... ca de obicei adevarul e undeva la mijloc...

 

Care imi poate explica si mie va rog frumos legatura dintre reducerea jocului la supape si fenomenul de la acea viteza...

 

Compresie este...ca sa masurat...cum naiba influenteaza acel joc toata treaba asta :blink: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clientul nu te intreaba "cat face lucrarea?" daca nu i-ai gasit defectul sau nu i-ai reparat-o. dar eu nu inteleg un lucru in povestea asta:

-ce rost a avut sa caute ultimul mecanic carburatoare si tobe noi, sa le probeze, din moment ce toti ceilalti mecanici au facut acelasi lucru? adica ce rost are sa plimbi mobra la 16-17 mecanici care schimba carbul si toba si apoi tu il cauti pe al 100-lea care,evident, face acelasi lucru? nu ar fi normal ca lucrarea sa avanseze si odata stabilit clar ca anumite piese sunt ok sa treci la urmatoarea etapa? distribuita, supapele, segmentii,etc?

sau astea au fost lucrari gratuite si de aceea proprietarul n-a avut curajul sa continue investigatia in profunzime dar contra-cost?

Este logica intrebarea ta.Omul a tot sperat ca problema nu este in motor.Si le-a cerut oamenilor sa joace cum a vrut el.O problema ca a lui se ia prin eliminare.De la electrica ,la carburatie,etc pana la desfacerea motorului.Toate astea necesita timp,nervi ,rabadare si tutun.Nu poti cu monteaza ,demonteaza,vin si plec sa rezolvi o problema care poate avea cauze multiple.Am mai spus dar ma repet toti cei care au incercat sa rezolve problema trebuiau sa o faca dupa regulile lor.Pe viitor toti cei implicati(mecanici) trebuie sa invete nu neaparat sa se fereasca de oameni ca Valentin ,ci sa stie cum sa se impuna respectand clientul dar respectanduse atat pe el cat si meseria pe care o practica.

Si inca ceva,munca patriotica s-a desfintat.Asa ca nu este o rusine sa ceri bani si nici sa dai.Cat si cum tine de valoare,complexitate si timpul fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot raman la banuiala mea ca ceva nu este in cote la ambielaj; uzura laterala piston, presiune insuficienta ulei pe vreun cuzinet.Ceva se misca mai mult decat trebuie pe acolo si intra in rezonanta. Ca rezolvare simpla as schimba fizic motorul, pun pariu ca rezolva problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok cand se termina cu balciu asta... ca de obicei adevarul e undeva la mijloc...

 

Care imi poate explica si mie va rog frumos legatura dintre reducerea jocului la supape si fenomenul de la acea viteza...

 

Compresie este...ca sa masurat...cum naiba influenteaza acel joc toata treaba asta :blink: .

Compresia este cu relevanta foarte mica la transalp...indiferent de anul de fabricatie...as aproxima undeva la 15% din diagnosticare...restul numai dupa inspectie.... parerea mea :friends:

Te pot lamuri cind vei avea nevoie personal de o constatare(oricind pentru un coleg transalpist :grinbandit: )

 

Stima,

 

Liviu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de oferta Liviu... notat :)

 

Am intrebat doar pt ca pe mine unul ma depaseste ce se intampla ...cand jocul e in intervalul dat si doar prin reducerea lui spre minim... gata sa modificat ceva...imi da cu virgula si nu inteleg :) ... am gasit la Ta supape de la sub 0,1 la peste 0,3... nu am observat nici cea mai mica diferenta cu ele aiurea sau puse la loc.De aia acum imi pare ciudat acest lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valentin, daca imi dai 1500 euro iti repar motocicleta, dar o lasi la mine cat vreau eu. Daca nu o repar nu-mi dai nimic.

 

De acord? :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand bla,bla, bla...

Un sfat pentru clienti: Aveti mare grija unde va lasati motocicleta la reparat sa nu regretati mai tarziu !

 

Maestre, si demontatul costa bani, ca nu se face instant. Fabio a fost mai mult decat ok, matale ai cam sarit calu'. Iar la faza cu furatul pieselor, ai fost de mare porc. Eu am la Fabio o motoreta care zace de 1 an acolo, si in timpul asta nu mi-a disparut o saiba. Poate ai remarcat-o, e una neagra si cu matzele p-afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

primul post, adica ala cu care incepe topicul

 

HONDA Transalp XL650V an fabricatie 2002, 52.000 Km.

Problema se manifesta astfel:

bla bla bla

Lista operatiunilor efectuate:

Au fost verificate dupa manual urmatoarele:

- joc valve (supape)

- discuri si arcuri ambreiaj

- releu regula...

Toate componentele verificate sunt in parametrii (conform manualului de sevice)

...

Inchei printr-un citat adresat mecanicilor (si nu numai):

 

„Nu esti platit pe ora. Esti platit pentru valoare care o aduci orei.”

E plin de citate Vallentin

 

ultimul post al initiatorului

Pe data de 1 decembrie 2011 i-am dat telefon si i-am spus ca sunt suta in mie ca problema este de la supape intrucat m-am gandit eu ca nu mai ramasese nimic neverificat in afara acestor supape.

I-am spus din cate imi aduc aminte ca a pus punctul pe i (intelesesem ca si el intentiona sa verifice supapele) si ca asta ar trebui sa fie rezolvarea finala: supapele. Luni 5.12.2011 am fost la el in service, mi-a modificat jocul la supape, am facut amandoi un test in urma caruia el spunea ca merge mai bine,

bine ca te-ai gandit

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...