Sari la conținut

Filtratul traficului - legal sau ilegal?


anpetre
 Share

  

164 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Chiar sint atitia oameni care n-au observat ca in articolul din CR se vorbeste de SIRURI si nu de BENZI?

Deci daca intre doua coloane de masini ai loc sa te strecori cu o motoreta, aceasta formeaza un SIR, indiferent cite benzi sint desenate pe asfalt, obligatia motociclistului fiind sa respecte distantele laterale (practic, sa nu atinga cu motoreta vreo parte a automobilelor oprite in coloana). Nici macar iesirea initiala din SIRUL de masini nu poate fi considerata DEPASIRE, ci pur si simplu trecerea pe un alt SIR, pe locul ramas liber intre celelalte SIRURI.

Legea e foarte smecheros facuta, fara sa indice clar o anumita categorie de vehicule, dar se subintelege ca din cauza limitarilor de gabarit ea se refera la motociclete si biciclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 110
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Unul din motivele pentru care imi iubesc mobra e faptul ca pot sa fac din Berceni pana in Floreasca 25-30m la 9 dimineata. Daca ar trebui sa stau in coloana, la Eroii Revolutiei, Sincai, Pasajul de la Unirii, Aviatorilor, Charles de Gaulle. La inceput stateam in coloana si faceam 1h+. Decat sa stau in coloana ca "prostu" mai bine iau un metrou si citesc carte. Poate cu masina ar fi altfel, dar nu am, asa ca nu stiu. De asemenea, mi se pare foarte important sa fiu civizliat. Am vazut multi moticiclisti care tureaza ca dementii mobra cand merg printre masini pentru ca ala e locul lor sacru si ei trebuie sa poata sa mearga. Pentru mine e un bonus foarte misto. Daca pot sa ma bag, ma bag civilizat, daca nu, sansele sunt ca persoana respectiva sa vada si in 90% din cazuri imi face loc si pot sa merg mai departe. Atunci ii multumesc din suflet ca ma ajuta sa ajung mai devreme la munca.

Corect! Pe langa riscurile asumate calitatea de motociclist are si avantaje. Indiferent de contextul legal, adica mai mult sau mai putin permisa de lege, avansarea motociclistilor printre coloane se prectica peste tot in lume si are un efect pozitiv de descongestionare a traficului.

 

Toata lumea trebuie sa inteleaga ca similar bicilistilor, motociclistii au drumul lor si nu ar trebui sa fie in competitie cu automobilistii, sau cel putin cu cei care gandesc sanatos. In conditiile in care traficul pe 4 roti a devenit un "blestem" in marile orase, faptul ca motociclistii mai gasesc inca culoare de trecere, nu ar trebui sa jeneze pe nimeni. Din contra tot mai multa lume ar trebui sa treaca pe doua roti cum se intampla in Barcelona de exemplu,unde automobilistii lasa deliberat loc la stop motociclistilor si scuteristilor.

 

La noi din pacate, similar altor altor sectoare ale vietii cotidiene, atitudinea mioritica de sicanare a aproapelui care isi creeaza un avantaj, face momentan legea.Unii automobilisti iti fac loc, altii iti inchid culoarul. Dupa gradul fiecaruia de evolutie spre civilizatie.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

N-am gasit nici un post legat de filtratul prin trafic, asa ca am sa creez eu unul. (daca ma insel puteti sa-l stergeti pe asta)

Am postat niste clipuri pe youtube si am ramas socat intr-un fel de reticenta soferilor romani cu privire la filtratul prin trafic. Ca de ce sa ma bag eu in fata lor la semafoare, ca de ce nu stau pe banda mea, si lista poate continua. De fapt nu cred ca e numai reticenta. Cred ca-i o ura, o invidie tipic romaneasca la fel ca aia cu "capra vecinului".

De ce filtrez traficul?
1. Economisesc timp. Ajung mult mai repede din punctul A in punctul B. (daca o masina face 1 ora, eu fac 20-30 de minute, daca nu chiar mai putin)

2. Economisesc benzina/bani

3. Personal, ma consider mult mai in siguranta in momentul cand filtrez traficul decat atunci cand stau in paralel cu alte masini sau cand stau in spatele autoturismelor.

4. Decongestionez traficul. Locul meu poate fi ocupat foarte bine de un autoturism.

5. Sunt mai ferit de accidente conform statisticilor.

6. Poluez mai putin. :D

 

Sunt o gramada de studii de specialitate care demonstreaza negru pe alb ca filtratul traficului cu motocicleta/scuterul este mult mai sigur decat daca s-ar circula ca un autoturism normal.

Acum, as dori sa stiu si parerea voastra despre filtratul traficului (lane splitting, filtering).

Voi o faceti? Cum o faceti? Sunteti de acord cu asta? Ce raspuns dati celor ce va reproseaza prin trafic ca e ilegal ceea ce faceti?

Editat de NakedDude
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ilegal sau nu, periculos e sigur. imi aduc aminte de anul trecut de la plecatul la mare. Ajungand pe centura Buc de pe A3 in drum spre autostrada soarelui. zi de joi pe la ora 5 (17 adica). am iesit pe centura de la nord si de la China Town bara la bara. pai sa stau pe 40 de grade cu combinezon de piele neagra, casca verde in cap...era cu totul aberant. Asa ca, vazand coada in fata mea, dar circulatie din sens opus cu viteza redusa 5-20 la ora...hai sa o incerc si pe asta (prima oara cand am facut asa ceva cu masini circuland din sens opus).

 

scurt si la obiect? era sa mor de la China Town pana la Cernica la intersectie de vreo 10 ori, incercand doar sa depasesc cand aveam in fata pe unul tras mai spre dreapta sa impart banda.. ajungand la benzinarie langa A2 (sau A1, care dracu da spre mare :))) am facut o pauza cam de 30 de minute. in timpul asta am luat ca reper un tir roz. nu a ajuns la benzinarie de unde il vazusem (pe la Franke ca locatie).

 

util? da, super. am facut toata centura dintre autostrazi in cateva minute, chiar m-am tiganit la un moment dat si m-am luat dupa masina de politie care si-a facut loc printre benzi. Periculos? ori sunt eu prea incepator, ori DA! soferii romani nu sunt orbi, sunt idioti si ofticosi. de ce sa trec eu de X-ulescu cu masina scumpa careia nu ii dau numele sa nu se spuna ca fac reclama la BMW. stateau unii cat de pe stanga posibil.

 

de viitor? mult mai atent, daca e nevoie, voi incerca. legal, am facut-o de la predeal la comarnic. cel putin 5 politisti pe tronson. depaseam 3 motociclisti toata coloana. niciunul nu s-a luat de noi. grija era doar sa depasim vehiculele fara sa trecem banda continua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata iarna cat am stat la cozile de prin Bucuresri ,ma gandeam: ce dor imi e de motocicleta! Nu stiu daca e ilegal sau nu filtratul printre masini,au fost cazuri cand am depasit masini de politie asa,odata m-am tinut duoa un politist pe moto care mi-a facut semn sa o iau dupa el (se intampla dupa cazul Gigina). Parerea mea e ca este o necesitate avand in vedere ca pe unde o iei,este aglomerat. Nu cred ca este vreun motociclist care sa nu faca asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i principalul motiv pentru care mi-am luat moto, pentru a economisi timp, deci clar fac filtrare. Dar imi place sa cred ca o fac responsabil. Tot timpul am degetele pe frana si sunt foarte atent la ceilalti participanti in trafic.

Odata mergeam printre masini oprite in coloana pe bulevardul 21 Decembrie (4 benzi pe acelasi sens). Un dobitoc ce era pe locul din dreapta al unei masini a deschis putin usa. Eu am oprit, am crezut ca vrea sa iasa din masina. Defapt, a vrut doar sa ma sperie. Asadar confirm si eu mentalitatea asta inapoiata a unor indivizi. Bineinteles, nu poti generaliza dar nici nu ai cum sa ii depistezi din timp, asadar trebuie atentie maxima si sa pornesti de la premisa ca toti sunt individiosi/cocalari/etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fac mereu dar doar cand masinile sunt oprite.

Nu ma bag niciodata la depasit pe aceeasi banda cu o masina in mers, cu atat mai putin la viteze mari.

La semafor ori plec primul ori stau in coloana, niciodata nu depasesc in intersectie.

Si inca ceva: daca cineva nu-mi face loc nu ma apuc sa turez mobra pe langa el, mai bine astept; daca imi face loc imi aloc o secunda pentru a-i multumi.

Nicio problema in 7 ani si am obsevat de-a lungul timpului ca sunt din ce in ce mai multi soferi care fac loc.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin oras cam toata lumea face asta.

Dpdv legal,cine e vinovat in cazul in care unu deschide usa si intru in el, cand fac "lane splitting"?

Eu cred ca asta e principala intrebare, ca toata lumea face treaba asta si in caz de accident nu stiu cat de "acoperiti" suntem.

Editat de ShErPiShOr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu de obicei o iau prin dreapta sau daca sunt doua sau mai multe benzi pe sens, primtre, niciodata printre sensurile opuse (pe ax) si numai cand coloana stationeaza, cum se misca am intrat in rand. Nu presez daca n-am loc si multumec daca mi se face. Chestia cu usa deschisa cand depasesti pe dreapta e cam vina motociclistului. Eu am patit alta faza, banda din stanga era plina iar pe cea din dreapta, masini parcate, eu aveam loc pe cea din dreapta incadrat pe banda cand un Logan fara sa semnalizeze s-a bagat pe ea pentru ca soferul vroia sa parcheze. I-am infundat stalpul spate cu cotul (m-a durut vreo 3 zile). Omul a fost "bataios" la inceput si i-am propus sa ne prezentam la politie, a renuntat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o fac des si o fac agresiv, si cand stationeaza coloana si cand e in miscare, iar cand fac asta atentia este mult sporita. de ce fac asta? pentru ca sunt niste vite care se aseaza ca pisatul boului la coada la semafor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiind un forum in limba romana, n-am cautat termenii in engleza. mi-a dat 0 rezultate cautarea.

ce am postat eu, avea cu totul alta dezbatere fata de tema topicului asta si al celorlalte. asta era despre ce spune organul cand te prinde ca filtrezi traficul, celalalt era despre o petitie de semnat pentru legalizarea filtratului. iar ce am creat eu, este despre reticenta soferilor din romania cand vine vorba de filtrat, despre beneficiile filtrarii prin trafic si despre parerile fiecarui user in parte cu privire la filtrarea traficului in romania. personal le consider subiecte de discutie diferite :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Câte bordeie..atâtea obiceiuri.Filtrarea traficului,lane filtering..lane spliting..?! Ati citit voi ceva e genul în codul nostru rutier? Băieți,traiti din filme de pe youtube..Nu e specificat în legea noastră,te bagi pe stânga pe dreapta..nu intri pe sensul opus nu se pune,nu-i offsaid ,nu e specificat expres în legea noastră,că doar trăim aici nu în alte părți. Ce îmi place cel mai mult la motociclisti,ipocrizia...eu merg cu motorul pentru fluidizarea traficului..consumul redus (poluare redusă) ce să mai..noi salvăm planeta...rahaturi..mergi pe motor pt că iti place,iti place acceleratia motocicletei (ar trebui să ai o super masina să poti accelera la fel,scumpă)iti place să fii cool ,iti place să fii auzit (tobe Racing fără amortizor zgomot) sau plm,iti place pur si simplu ,dar nu ne vinde gogoși că fluidizezi si nu poluezi că doar nu pedalezi pe bicicleta ,vrei să nu poluezi si să fluidizezi traficul...pedalează sau mergi cu metroul..restul e can can ...hai asfalt uscat si un sezon fără incidente băieți

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legal este cam la limita daca nu interzis. Dar suntem lasati tacit sa facem aceste lucruri pt ca uneori ajuta. De multe ori mi s-a spus chiar de catre politisti ca sunt bucurosi ca suntem din ce in ce mai multi in trafic pt ca asa mai dispar din masini. Cat despre cei care vin ca nesimtiti si isi cer prin diferite metode locul dintre masini, eu daca nimeresc vre unu de asta si sunt la volanul conservei numa de-al dracu il blochez si il tin in spate.

pana dai de unu ca mine... si o vreme faci neaparat slalom printre carute ca deh, prin comportamentul descris mai sus ai castigat niste zile in service... cu masina.

ESTE NORMAL sa se stea in coloana frumos aliniate carutele nu ca pipiul boului fiecare cum il duce creerul amortit de manele...

daca carnatul de carute este drept... nu sunt probleme, nimeni nu trebuie sa-si 'ceara dreptul'.

uitati-va la aia de afara. NIMENI nu o sa se simta lezat ca el nu incape intre benzi cu caruta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh shit...eu nu am stat niciodata intre masini prea mult...cred ca pare mobra impozanta sau ceva...lumea s-a civilizat, politia e ok cu mobristii...chiar nu cred ca ai de ce sa te plangi in bucuresti...acum...sa fim si noi intelegatori...uneori chiar nu au cum sa se puna corect soferii pe banda, cauzele sunt multe, dar oricum scutesti o gramada de timp fata de masina, nu stai niciodata la mai mult de un semafor...cate pretentii sa ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cate pretentii sa ai?

Nu am pretenții, ma descurc... asta este de fapt ideea. Ai motor pentru ca esti genul care este dispus / poate sa se descurce. De aia ajungi mai repede dar iti asumi ceva riscuri...

Singurul moment în care o iau razna este atunci când acțiunea de incomodare este intenționată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...