Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 11.06.2022 la 19:12, Penetru a spus:

Zic că testul povestit de tine a avut loc în viitor. E Kona sau De Lorean?

 

Acum am vazut ce data initiala am pus, ai dreptate 😄.

 

La 11.06.2022 la 17:53, ENEOS a spus:

Kona este o mașină electrică (,) cu autonomie mare. 

Nu mi-e clar cum e cu viteză medie/maximă de 100 km/ pe autostradă (drept că am și eu ceva 🍺 la bord). N-am mai mers cu 100 km/h pe autostradă de acum vreo 15 ani când făceam niscaiva teste. 😖

Am un cunoscut care ieri 10.06.22 a făcut cu mașina normală, cu combustibil și ardere internă, 9 h (nouă ore) Buc - Rm Vâlcea, mare parte din timp petrecut la rahanul ăla de pod din apropiere de Drăganu'. Nu știu cum se comportă electrocarul dacă stai ore bune la semafoare și lucrări, și alegi să nu faci saună înăuntru. Și nici ce se întâmplă dacă faci pana ecologistului departe de vreun încărcător. 

 

In trafic prin oras masina se comporta foarte bine. Consumul pentru AC e de numai 400Wh + electronicele cam 400Wh. Teoretic poti sta cu AC-ul pornit non-stop si masina pornita cam 80 de ore. Practic nu stiu. La fel cu pana ecologistului, nu stiu si sper sa nu aflu. Dar mai rau decat a lua masina pe platforma pana la un incarcator nu cred ca are ce sa se intample.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Teoretic poti sta cu AC-ul pornit non-stop si masina pornita cam 80 de ore. Practic nu stiu. La fel cu pana ecologistului, nu stiu si sper sa nu aflu. Dar mai rau decat a lua masina pe platforma pana la un incarcator nu cred ca are ce sa se intample.

A postat un coleg poza (în mod greșit aș zice) la fun:

 

2023057585_Screenshot_20220624-133542_Lite.jpg.37719ae7da10df1919501664acbeebbb(1).thumb.jpg.07d588f95ec73fb93a8f81375c070e18.jpg

 

Din câte știu s-a întâmplat deja în SUA astă iarnă când au rămas cu teslele înzăpeziți, pe unii i-au luat camionagiii în cabinele lor. 

O iei pe platformă dacă e ca acum, 1 electrică la ț cu motoare termice. Dacă însă se blochează un pâlc de electrocare... 😖

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa discut problemele de mai sus deoarece nu am fost si nici nu cred ca voi fi in situatia respectiva.

Iar textul din poza atasata de tine este exagerat, cum sa nu existe incalzire? Majoritatea covarsitoare a EV urilor din ziua de azi au pompe de caldura, nu mai sunt cu rezistente elctrice. Sunt foarte eficiente, mie un consum de 400Wh-800Wh cu totul nu mi se pare mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am aflat o chestie mișto pe card o cam bănuiam de altfel: mașina electrică ți-o poate opri "cineva de la centru" oricând! Nu în mers, dar îți blochează pornirea. La Renault se face din aplicația batman (😜) (de la battery manager) la care are acces de exemplu societatea de leasing. N-ai plătit (ai fluierat în biserică, nu ți-ai făcut a 16 doză booster, viitorul sună bine) - pac!, ți-a tăiat macaroana! 

Buuuună treabă... 🤬

Nu mai zic că pot în orice moment să știe unde ești, cu ce viteză mergi etc., în curând te va amenda direct după datele transmise de baterie. 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și, așa cum am zis, mă așteptam să fie așa deși nu aveam informații, azi doar am primit o confirmare certă. 

Înțepați-vă și veți fi liberi. NU! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea Eneos, vad ca tu cauti efectiv nod in papura la electrice. Daca nu e autonomia, e incalzirea/climatizarea. Daca nu e incalzirea, e sincronizarea.

 

Eu spun doar atat: 10 lei/100km.

Combate-o pe-asta.

 

 

Restul, sunt povesti. O masina electrica se simte fix la fel cu una clasica, in afara de zgomot. Ai Sandero, nu vei simti diferenta daca treci pe Spring. Ai Skoda, te vei simti la fel daca treci pe Ioniq. Ai BMW, te duci la un E-tron si e la fel. Pentru orice gust exista o electrica pe masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, mircea.cazachevici a spus:

Ai Sandero cu frâna de mână blocată, nu vei simti diferenta daca treci pe Spring. 

Haide, bre, că și ficatul 850 al lui tata avea performanțe dinamice mai bune ca șpringu', sandilo e deja 🚀! :crack:

Chiar, la cât e de full de full, oare și șpringu' poate fi oprit de la distanță? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice masina cu un calculator si o aplicatie de sincronizare onboard poate fi oprita. Adica mai toate produse in ultimii 2-3 ani, nu?

 

Ok, daca Springul nu se incadreaza la masini, sa zicem atunci Sandero = Zoe. Ca sa fie lumea multumita😆.

 

Ideea de baza e ca daca ai acces la o priza acasa, nu vad ideea de a spune nu unei electrice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Nenea Eneos, vad ca tu cauti efectiv nod in papura la electrice. Daca nu e autonomia, e incalzirea/climatizarea. Daca nu e incalzirea, e sincronizarea.

 

Eu spun doar atat: 10 lei/100km.

Combate-o pe-asta.

 

 

Restul, sunt povesti. O masina electrica se simte fix la fel cu una clasica, in afara de zgomot. Ai Sandero, nu vei simti diferenta daca treci pe Spring. Ai Skoda, te vei simti la fel daca treci pe Ioniq. Ai BMW, te duci la un E-tron si e la fel. Pentru orice gust exista o electrica pe masura.

sincer la pretul asta bate scuterul

doar sa nu cadem in greseala de a uita de pretul de achizitie.

degeaba merg aproape gratis daca masina e o avere ( calcul se face  punand si amortizarea ei :) )

eu dispunde curent gratis sa zicem. dar aia taspe mii de iepuroi cat e masina ..in cate decenii mi-i amortizez?

de ex o masina (sh, evident) care consuma 3 l/ 100km ( hai , 4 in bucale) daca mergi cum mergi cu eletrica este 1000...1500 eur ( am cumparat eu). pai..aia 30 ron -diferenta la 100km  intra de multe mii de ori in zecile de mii de euro :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era ideea de a lua o electrica in locul unei masini termice in cazul in care ai o nevoie de masina noua si ai si acces la o priza la tine pe locul de parcare (stat la casa sau la bloc cu garaj subteran). Nu in cazul in care te uiti dupa o masina de 1500 euro SH, ca acolo nu am argumente.

Daca ai nevoie de o masina noua, sa zicem Fiat Uno, ca asta e si hibrid si electric, eu unul nu vad ideea de a nu da cei 7000 euro in plus ca sa-l iei pe ala electric. 7000 euro se amortizeaza in 100.000 km, doar din consum, iar cine-si ia masina noua nu se gandeste sa o arunce dupa mai putin de 100.000. 

La fel, de ce sa-ti iei Kona pe benzina cand poti sa-ti iei Kona electrica la diferenta de 7-8000 euro? 

 

Cam pe acolo variaza preturile, diferenta intre o termica si o electrica de acelasi calibru e sub 10.000 euro in general. 

 

Iar gandirea mea a fost asa: consum mediu per masina, strict in Bucuresti, 1000-1200 lei/luna. La banii astia merita sa mai trag de masini de 15-17 ani vechime, sa se strice constant, sa ma enervez? Sau merita sa iau cea mai ieftina electrica si sa dau 200 lei/luna pe curent si 800 lei/luna pe leasing pe 5 ani? Asa ca m-am facut cu o electrica, si deja am comandat-o si pe a doua pentru angajat.

Si uite asa, eu care eram, la fel, adept al SH-urilor, am ajuns sa-mi iau masini noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

muhaa...

 

1 an jumate si ati ramas la aceleasi discutii de bodega cu cavadoro pe musama 

 

 

@mircea.cazachevici boss... springul NU are brake regen , daca ar fi avut cred ca luam si eu unul , zilele astea vand id3 dupa ~30k km GRATIS (panouri solare pe casa) , nu iti creste factura de curentu cu "probabil" 150kwh , iti creste cu fix cat ai consumat in luna aia ... poate sunt 50 poate sunt 4-500.  care este consumul pe termen lung la spring 14kwh/100 km? 

 

range-ul este o problema numai daca vrei sa iesi din oras,

 

incarcatoarele rapide sunt peste tot doar pe harta si cand NU ai nevoie de ele , cand ai nevoie sunt defecte, ocupate, inexistente sau nu merge cardul/aplicatia.

 

probabil ma repet dar ev-urile mai au multi ani pana pot inlocui complet ice , e foarte ok sa ai un ev + ice pt drumuri lungi ... dar este pt cine isi permite si gospodareste .

 

@ENEOS  ioanee sa incerci bmw i4 m50 , absolut senzationala masina ... bine, tu o sa zici ca ii cade distributia la 200k.

 

@Nguyen tot sarac mah? joaca la loto boss

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, superbec a spus:

 

@ENEOS  ioanee sa incerci bmw i4 m50 , absolut senzationala masina ... bine, tu o sa zici ca ii cade distributia la 200k.

 

@Nguyen

 

 

Mi s-a părut senzațional i8, drept că de la bavarezi nu țin minte să mai fi condus alt i în afară de ăsta și i3. Știu că l-au scos din producție și sh costă cât o drăcovenie 9, dar eu sunt mai pe retro. 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

... uitasem de tine.

aceste cuvinte ne doare

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

Cum a fost cand a pus politia cainii pe voi in pandemie?

observ ca starea ta mentala s-a deteriorat de cand nu mai aberez pe forum , lasa-l pe gizas sa-ti penetreze sufletul , o sa fie bine ... va dau astia 50 bani la litru .. dar tu oricum nu-ti permiti nici cu bicicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.06.2022 la 18:31, foxbat a spus:

de ex o masina (sh, evident) care consuma 3 l/ 100km ( hai , 4 in bucale) daca mergi cum mergi cu eletrica este 1000...1500 eur ( am cumparat eu). pai..aia 30 ron -diferenta la 100km  intra de multe mii de ori in zecile de mii de euro :)

 

Ce masina ai gasit sa consume 3l/100km in Bucuresti? Ca eu ma mandresc cu Yarisul, dar fara 6l/100km nu scad. Sau vorbesti de mers la ora 4 dimineata sau dupa ora 22??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, TheHuskyCrobats said:

 

Ce masina ai gasit sa consume 3l/100km in Bucuresti? Ca eu ma mandresc cu Yarisul, dar fara 6l/100km nu scad. Sau vorbesti de mers la ora 4 dimineata sau dupa ora 22??

Prius cu GPL , exclusiv in Buc , si numai la ore de visss...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Irelevant. Daca facea omul un video cum ca ii scartaie in mers, mai ziceam. Dar eu il vad pe unul care se chinuie sa faca antireclama apasand pe diverse materiale din interiorul masinii, ca sa demonstreze ca nu e materialul de calitate...

 

Insa eu nu pot fi decat impresionat de modelul respectiv. Pentru ca eu ma uit la cei 1000cp, la autonomia de 800+ km, si imi spun...doar 155.000 USD? 

Cat dai la Ferrari, Bugatti, Maybach, Lamborghini, etc, pentru o masina ce doar se apropie de  1000CP?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...