Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Asta cu consumul e relativa. Multi de aici merg pe autostrada cu 110-120km/h doar pentru consum, pentru ca la 140km/h le-ar consuma cu 2 litri in plus. Asa fac si eu, de altfel, setez pilotul automat pe 115 de obicei.

 

Acum 5 ore, ENEOS a spus:

Eu observ că posesorii de electrice, cel puțin cei cu d'alea mai răsărite, devin foarte "competitivi" când îi depășesc cu 🏍! :moron: + putza mică.

Daca pe tine te enerveaza electrificatii, pe mine ma enerveaza in schimb aia de depasesc la limita si te forteaza sa franezi. Mi se intampla frecvent cand merg cu remorca la enduro. Vine melteanul din spate, pe DN, vede ca e coloana ce merge mai incet, dar pe mine ma depaseste si ma obliga sa franez sa-l las sa intre intre mine si masina din fata doar pentru ca ma vede cu remorca. In mintea melteanului, remorca = mers incet. Dupa, se potoleste omul, ca vede coloana. Dar vine altul din spate, vede remorca, depaseste, ma obliga sa franez...si tot asa.

Si, crede-ma, jumatate dintre soferi fac asa. Depasesc inainte sa gandeasca. Iar eu ajung mai tot timpul la coada coloanei.

Oare la astia cum o fi putza?

 

 

 

A, mi-am amintit. Azi am vazut un Tesla Y cum se baga in forta printre masini, in Bucuresti. Si s-a suparat un Ford Focus, s-a luat dupa el sa-l depaseasca, sa faca slalom in trafic. Deci e valabil si viceversa.

Acum 5 ore, SONYC a spus:

 pentru simplul motiv ca am EV si trebuie sa merg la "consum". In oras la "consum", pe autostrada la "consum", la munte/mare tot la "consum".. 24/7 la "consum", asta nu e viata.

De-aia plec eu tot timpul primul de la semafor, cu Springul. Pentru ca eu merg la consum. Bine, dupa vreo 300m, ma prin  din urma aia cu 100-200CP sub capota. Ce sa fac daca eu nu am decat 45?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 minut, mircea.cazachevici a spus:

pe tine te enerveaza electrificatii

Mă enervează d0bit0cii! Gen el merge cu ~80 pe centură pe banda 2 de unde nu se dă dus, eu dacă văd că e împroprietărit acolo trec pe banda 1 și mă duc în treaba mea cu viteză nițel peste limita legală. După 500m îl văd că se apropie de roata mea spate cu dublul vitezei cu care se deplasa inițial, ba mai dă și flash-uri deși în fața mea era altă conservă și amândoi semnalizam stg pt că urma să virăm spre A3, iar berbecul disperat încearcă să-i forțeze pe cei de pe banda 1 să-l lase pt că el oricum mergea spre Afumați dar voia musai să treacă în fața mea. Că întâmplător avea un ionică și numere verzi e altă poveste, doar că în ~250 km am avut vreo 3 bizoni de genu', toți electrificați. Bmw-iști,  audi-ști ori n-au reacționat chiar dacă își târâiau băshinile pe banda 2 și i-am devansat tot pe 1 fiind (ei) la fel de proprietari, fie au trecut pe modul 🚀 pe lângă mine care mă uit frecvent în oglinzi (aviz @Contabil) și mă repliez pe banda 1 dacă vreunul vine din spate mai tare, nu mă f_te grija de viteza lui și nici nu țin să-i demonstrez că FJR-ul e mai rapid decât conserva lui, chiar dacă în 80% din cazuri probabil ar fi. Se pare însă că electrificații "premium" țin să-și arate mușchii kW-aților, primul id1ot de genul pe care l-am întâlnit s-a băgat efectiv peste mine pe autostradă intrând de pe o bretea - pe banda 2 erau ✈️ ✈️ și nu i-am putut face loc, iar când l-am claxonat a accelerat de toți kW fiind însă f surprins că eu am accelerat mai tare decât el și a trebuit să se bage după mine. :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, mircea.cazachevici a spus:

De-aia plec eu tot timpul primul de la semafor, cu Springul. Pentru ca eu merg la consum. Bine, dupa vreo 300m, ma prin  din urma aia cu 100-200CP sub capota. Ce sa fac daca eu nu am decat 45?

 

Ce voiam sa subliniez e faptul ca aceasta limita pe care trebuie sa ti-o impui ca proprietar de EV, anume sa mergi intr-o asa maniera incat sa obtii o autonomie cat mai mare omoara, inevitabil, toata distractia. La ce bun atatia cai putere/cuplu disponibili daca "te face" o Toyora Yaris? Nu pot sa vorbesc in numele altora, dar eu unul m-as oftica. S-o mai gasi si cate unul care sa alerge EV-ul ala, dar cred ca ii pot numara pe degetele de la o singura mana. In marea lor majoritate merg neasteptat de incet cu ele. BLK asta avea si o Tesla din aia mare pe steroizi, nu stiu sa zic modelul, nu-mi place producatorul, dar oricum, ceva stupid de scump. Spring-ul e in alta categorie de pret/performante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, s-a terminat șmecheria!

https://piataauto.md/Stiri/2024/02/Chinezii-de-la-BYD-pregatesc-de-lansare-noul-model-electric-U7-de-1300-CP-mai-puternic-decat-Tesla-Model-S-Plaid-si-Lucid-Air-Sapphire/?fbclid=IwAR0TotsUaRxKNAj990flFYtCx2L3S6ssnsiFG0_tRUXBF1a9Rzp-hwKBxcg

 

Când citesc despre atâția wați îmi aduc aminte de radiocasetofoanele care invadaseră piața prin '90 și care afișau cu mândrie puteri de sute de W "pmpo" având niște difuzoare de radio Cora.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut un radiocasetofon Osaka (e dreq, meid in ceaina) cu 270 W pmpo. L-am desfăcut într-o zi și avea difuzor de 3 W. Ultimii 5 ani din viață și i-a petrecut pe post de radio, întinsesem prin cameră câțiva metri de liță ca să prind Radio Hit Iași.

Cât privește mașinile electrice, chinezii vin tare din urmă. Ăștia profită de orice ocazie ca să facă profit.

Screenshot_2024-02-12-13-42-33-028_com.opera.browser-edit.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, ENEOS said:

Gata, s-a terminat șmecheria!

 

Chinezii adoptă aceeași strategie ca Tesla pentru a-și face reclamă și a vinde: senzaționalul. În consecință, Tesla sunt mai vulnerabili decât producătorii europeni la tacticile și și vânzările chinezilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, foxbat a spus:

pe scurt ?

 

pe scurt, hertz cere foarte multi bani daca nu duci inapoi masina peste 80% baterie si asta a fost stresat

s-a dovedit a nu fi cazul, dar timp de 12 minute descrie cum a fost el stresat

pare un om stresat

 

la sfarsit zice ca ar mai inchiria ev daca ar fi in state, chiar daca are cel mai englezesc accent il deranjeaza ca nu intelege cum merg chargerele in uk si e ingrijorat ca nu-i accepta in unele locuri american express-ul

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.02.2024 la 22:53, Kristian K a spus:

Parerea ta ca posesor de ev.

Cu placere. :)

de sofer de EV ca sa fie  clar.

daca ai postat - tu ce EV ai? ca vanvan-ul nu e electric (sper!).

uite ce raspuns rapid a dat prafrau. asa se face.

 

La 18.02.2024 la 22:56, prafrau a spus:

 

pe scurt, hertz cere foarte multi bani daca nu duci inapoi masina peste 80% baterie si asta a fost stresat

s-a dovedit a nu fi cazul, dar timp de 12 minute descrie cum a fost el stresat

pare un om stresat

 

la sfarsit zice ca ar mai inchiria ev daca ar fi in state, chiar daca are cel mai englezesc accent il deranjeaza ca nu intelege cum merg chargerele in uk si e ingrijorat ca nu-i accepta in unele locuri american express-ul

thx! asa mi s-a parut si mie - ca e un gunoi dar am zis ca poate is eu obosit si nu am inteles ideea:)

da. e nevoie de un mic IQ sa folosesti un card, o aplicatie, un charger.

 

multam!

Editat de foxbat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Kristian K a spus:

Faptul ca nu-s posesor de ev nu-mi interzice dreptul la replica.Era vorba de CE posteaza omul de pe canalul respectiv de YT,nu de faptul ca pare stresat in viziunea unora...

Din tot ce ai avut si ai,nu ai expus niciodata decat pareri subiective,nu obiective.

Poate e timpul sa-ti cauti un Van Van electric.Van Van-ul nu avea nicio legatura cu discutia de fata,doar e topic de MASINI electrice,nu MOTOCICLETE electrice. :)

inteleg ca iti dai cu presupusul si despre elicoptere, avioane si rachete? Ca daca tot nu ai unul/una, hai macar sa dam replica.

Toate "parerile" asa cum le spui tu sunt fapte (reale, nu "dat cu presupusul").

Aici vad ca se posteaza la "trollare" ca altfe, asa cum am mai spus, - ar fi trist ca asta sa fie nivelul de "inteligenta tehcnica" al userilor.

hai, nu te supara, chiar vreau van-vanul. Doar lasa EV-urile in pace please.

Acum 43 minute, pinnochio a spus:

Spune-o din nou....

vazuta cu ochii mei. Un nene era suparat nevoie mare si mai mai ca se urcase pe "cablu"- nu putea sa "bage" mufa deCSS intr-un type2. efectiv ca n bancul cu polistii care aveau de bagat patrat in patrat si triunghi in triunghi.

la incarcarea Hotel Caro,

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, foxbat a spus:

iti dai cu presupusul si despre elicoptere, avioane si rachete? Ca daca tot nu ai unul/una, hai macar sa dam replica.

Adică dacă n-am ficus nu-mi pot da cu părerea despre plăvanis? Hmmm...🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat la 2 minute din video si am obosit.

Singura concluzie: si in UK, posesorii de ICE parcheaza pe locurile de incarcare de EV-uri, fara sa-si faca probleme.

In rest, omul mi s-a parut cam ca batraneii care-si iau telefoane cu butoane pentru ca nu se pot obisnui cu smartphone-ul. Nu e multumit nici de butoanele de pe telecomanda..

 

 

Ca si posesor de 2 spring-uri pentru oras, unul al sotiei si unul al meu, plus masina mare de concedii si drumuri mai lungi, plus priza la poarta, pot sa spun ca e o combinatie excelenta. Am 23-24.000 km cu fiecare dintre spring-uri, si inca nu m-am plictisit. 

In oras chiar e cea mai buna treaba. La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund. Vibratii pe care ceilalti probabil nici nu le mai baga in seama, dar pe care eu le resimt.

Chiar asa a inceput, de fapt, ideea de electrica. Mi-am luat un Prius mai mult pentru consum si pentru fiabilitate, ma cam saturasem sa repar la troace. Si mi-a placut foarte mult ca i se opreste motorul la semafor, si chiar ca pot sa plec electric cu el, merge electric pana pe la 50-60km/h daca nu bagi piciorul in acceleratie. E o senzatie misto, si chiar incercam sa merg cat mai mult electric, sa simt punctul ala in care intra termicul.

Urmatorul pas a fost, normal, electrica. Nu ceva extraordinar, ci doar ce mi-am putut permite. Si nu regret, de aproape 2 ani de la prima achizitie.

 

Si pana la Ploiesti, Targoviste, Ptesti, Buzau, adica orase pana in 100-130km departare, ma duc cu Springul. Pana la Cluj, sau la vara pana la Viena ma duc cu Priusul. Pentru ca nu am Tesla. Daca as avea Tesla, doar pe aceea as folosi-o, nu m-as mai urca in ICE.

 

 

 

 

P.S. Vecinii de duplex isi pun zilele astea fotovoltaice, s-au luat dupa mine si au aplicat la Casa Verde Fotovoltaice. Si deja le-au venit instalatorii. Plus ca s-au dus la un test drive Tesla, si le-a placut foarte mult.

Vecinii de langa asteapta si ei instalatorii de fotovoltaice, tot prin Casa Verde au aplicat. Si am avut cateva discutii, despre cat consuma o electrica, ce avantaje si dezavantaje ai, etc. Parca ii vad si pe ei peste 2-3 ani cu un EV la poarta.....

Si probabil v-am spus ca la 4 case distanta a mai aparut in iarna asta o Tesla...

Lucrurile se misca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, mircea.cazachevici a spus:

La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund. Vibratii pe care ceilalti probabil nici nu le mai baga in seama, dar pe care eu le resimt

Mie chiar îmi plac! :blbl:

Acum 44 minute, mircea.cazachevici a spus:

masina mare de concedii si drumuri mai lungi,

 

Acum 45 minute, mircea.cazachevici a spus:

Pana la Cluj, sau la vara pana la Viena ma duc cu Priusul.

Wtf, mașina "mare, pt concedii" e prius?!? 😱 Păi ăla la drum întins consumă mai mult decât un ice! Și nici nu merge...

 

Acum 46 minute, mircea.cazachevici a spus:

Mi-am luat un Prius mai mult pentru consum si pentru fiabilitate, ma cam saturasem sa repar la troace.

Mda, un hibrid care are mai multe componente decât un ice clasic clar nu poate fi decât mai f(r)iabil... :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, ENEOS a spus:

Wtf, mașina "mare, pt concedii" e prius?!? 😱 Păi ăla la drum întins consumă mai mult decât un ice! Și nici nu merge...

 

Mda, un hibrid care are mai multe componente decât un ice clasic clar nu poate fi decât mai f(r)iabil... :moron:

 

Corect, partial.

Prius Plus, adica 7 locuri. E chiar mare, crede-ma. 

Cat despre fiabilitate....intreaba-i pe cei cu Bolt-ul de ce cumpara Prius. Da, fiabilitatea sistemelor electrice e mult superioara fiabilitatii sistemelor mecanice. Prius nu are curele. Are totul electric. Pompa de apa e electrica, aerul conditionat e electric, alternatorul si electromotorul sunt de fapt una si aceeasi componenta. Motorul electric ce misca masina pana la 30-50 km/h e cel ce face si pe alternatorul si pe electromotorul. Distributie pe lant. Cutia de viteze e E-CVT, fara ambreiaj. Practic, nu prea ai ce sa schimbi in afara de ulei.

Culmea, singurele probleme cunoscute cu Prius-ul sunt cele cu motorul termic. Adica ii cam bubuie garnitura de chiulasa de la supraincalzire, daca o calci des.

 

Deci, prin extensie la autovehiculele full electric, fiabilitatea unui EV e clar superioara unui ICE. Singura problema ce se pune e fiabilitatea bateriei. Insa, dat fiind ca UE obliga producatorii sa acorde 8 ani garantie (sau o limita de 120.000 km la mine) pentru bateria oricarui EV comercializat, chiar nu imi pun problema ca voi avea acelasi EV si peste 8 ani de la cumparare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, Djebelu' said:

Sa fi sofer de ev e o calitate sau un titlu de noblete?

 

Momentan, da. Vedem peste cativa ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen  autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații.

Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confortul inseamna altceva pentru persoane diferite. Pentru tine, sa mergi 1000km fara sa te dai jos. Probabil un Lupo 3L e excelent petnru tine.

Pentru mine, cutia automata si lipsa vibratiilor, plus posibilitatea de a intra in aplicatie si a da drumul la incalzire (iarna) sau la aerul conditionat ( vara) cu 10 minute inainte de a ma urca in masina. In detrimentul cautarii unei statii de incarcare daca ma duc in alta localitate.

Pentru nevasta-mea, confort e sa nu mai fie nevoita sa ajunga la benzinarie si sa caute un angajat sa-i bage benzina. Pentru ea, sa atinga pompa si sa-i miroasa mana a benzina era un chin. Inainte ma trimitea pe mine seara sa fac refill.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, Lucian_M a spus:

Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen  autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații.

Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice...

Man, nu iti bate capul cu dilemele astea, intelege pur si simplu ca majoritatea celor care au electrice le folosesc pentru fataiala prin oras, sau in jurul orasului si mai au in gospodarie cel putin o masina (probabil cu motor termic sau hibrid). Fa un exercitiu de imaginatie: daca tu stai la casa, iti permiti cel putin o masina noua odata la 4-6 ani, esti nevoit sa te fatai zilnic acasa - munca - acasa, eventul intr-un oras aglomerat unde mai mult stai decat mergi, pai tre' sa fii nebun sa nu realizezi ca o masina electrica mica este ceea ce trebuie pentru nevoile tale de naveta. Bonus sa iti poti produce si curent prin panouri. 

 

 Eu as avea totusi o alta dilema pentru persoane cum e Mircea Cazachevici, care au optat pentru a 2-a sau n'spea masina sa fie electrica pentru a face economie: v-ati intrebat vreodata cata economoie ati putea face daca inlocuiti masina electrica cu o bicicleta electrica?

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

In oras chiar e cea mai buna treaba. La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund

Eu am doua diesel de 16 și 20 ani și nu simt așa ceva la ralanti sau în viteză.

Despre ce mașină vorbești ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...