Jump to content

A murit Cristi Predoi...


mihai.i
 Share

Recommended Posts

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai cica din accidente se invata ... deci noi suntem pusi pe invatat rau...

 

Nu a fost nevoie sa te intalnesti cu Pitagora ca sa-i intelegi teorema , dar ca sa fii motociclist trebuie sa faci meditatii la priveghi.

 

Copilasi , orice fel de eveniment rutier la care nu ai toate datele exacte , este la fel de folositor ca material de studiu ca atunci cind unul propune o speta ,in intregime inventata de el si restul se avanta in dezbatere... deci putem lasa mortii sa se odihneasca ...aia era ideea.

 

 

Daca voi aveti dreptate ca se invata asa mult din evenimentele astea noi si proaspete  , pai atunci terminati cu boceala si hai sa ne bucuram ca dracii . 

Si sa speram ca mai crapa careva si maine ,ca cine scapa sa devina doctor in motociclism.

Edited by goe 75
Link to comment
Share on other sites

Cristian isi luade GS1250 cand inca lucram impreuna, acum vreo' 4-5 ani. Chiar daca GS-ul asta nu ar fi fost al lui (nu sunt sigur daca era sau nu al lui) era tot un GS, adica 99% asemanator cu ce avea el. Nu este vorba de 'necunoasterea' motocicletei, ci este posibil sa fi fost la mijloc un alt factor.

 

Nu putem sti ce s-a intamplat cu exactitate, dar putem aproxima si sa batem campii.

 

Poate a fost vorba de neatentie, poate viteza prea mare, poate oboseala, sau poate pur si simplu i s-a facut rau de la oboseala, sau toti factorii combinati. 

 

Discutiile despre anvelope, mers pe ploaie si masurat diametrul testiculelor nu isi au rostul pe topicul asta.

 

Un admin poate face oleaca de curatenie pe topic.

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, Edd a spus:

Drumuri? D-astea ca la min 0:50? https://www.youtube.com/watch?v=-fUsBkYsT8g

 

Bune alea, te simți ca la cursa cu obstacole, te mențin alert, altfel ai adormi și te-ai plictisi daca ar fi asfaltate cum trebuie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa o zi de offroad eram si eu sambata seara; am observat ca ,desi doar fizic ma simteam mai 'moale'',incepusem sa fac tot felul de greseli la intrarea pe asfalt,schimbari de viteze aiurea etc;si asta rulind singur,fara vreo presiune sau vreo viteza impusa...

Am luat rapid un energizant si mi-am revenit,desi solutia optima ar fi fost sa opresc la o pensiune.

Oboseala mi se pare mult mai perfida decit bautura,ca nu o poti percepe sau masura.

Link to comment
Share on other sites

Nu toți luam deciziile optime întotdeauna. Eu am plecat în Thassos și eram treaz de 22 de ore la plecare.

Gândurile mai zboară in diverse directii și asta este cel mai periculos, dar ai dreptate, oboseala este perfidă. Opresc daca simt că nu mai pot, dar oare masor bine când nu mai pot, și obosit fiind?

Facem tot ce tine de noi, restul e la noroc, sigur nu as putea evita greșeala altcuiva făcută din scurt nici măcar atunci când sunt in top shape.

Link to comment
Share on other sites

Oboseala și în zile precum astea cu 40°, deshidratarea plus soarele pot => ☠️ 

Vorba lu' ăla bătrân: de ce nu oprești tu la un hotel/pensiune/etc și te odihnești câteva ore să-ți revii?

Link to comment
Share on other sites

Pe caldurile astea nici nu cred ca este indicat sa mergi cu moto din punctul de vedere al sanatatii tale ca motociclist, daca mergi cu echipament. Poate sa fie si din ala scump de la Klim....tot e cald, stupid de cald, pe vremurile astea.

 

Din pacate astazi in drum spre Ciolpani am vazut un GS1200 muci facut la iesirea din Saftica, acolo unde se face dreapta catre Dumbraveni. GS-ul mergand pe DN1 spre Snagov, lovind lateral un A4 B7 sedan, ce traversa DN1-ul cu directia spre Corbeaanca.

 

Oboseala, neatentie, disconfort termic pt tine ca motoclist=nervi/lipsa de rabdare si uite....asa pot aparea incoveniente, indiferent cat de scumpa este motociclieta ta sau cat de scump si evoluat tehnologic este echipamentul tau.......la 40de grade Celsius iti este cald si ai disconfort termic si daca mergi in maneca scurta/pantaloni scurti/slapi la 100-130km/h mai ales pe o motocicleta cu un carenaj bun precum GS-urile sau touring-urile.

 

Dumnezeu sa il ierte pe Predoi.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, Bigfoot a spus:

Pe caldurile astea nici nu cred ca este indicat sa mergi cu moto din punctul de vedere al sanatatii tale ca motociclist, daca mergi cu echipament. Poate sa fie si din ala scump de la Klim....tot e cald, stupid de cald, pe vremurile astea.

 

Din pacate astazi in drum spre Ciolpani am vazut un GS1200 muci facut la iesirea din Saftica, acolo unde se face dreapta catre Dumbraveni. GS-ul mergand pe DN1 spre Snagov, lovind lateral un A4 B7 sedan, ce traversa DN1-ul cu directia spre Corbeaanca.

 

Oboseala, neatentie, disconfort termic pt tine ca motoclist=nervi/lipsa de rabdare si uite....asa pot aparea incoveniente, indiferent cat de scumpa este motociclieta ta sau cat de scump si evoluat tehnologic este echipamentul tau.......la 40de grade Celsius iti este cald si ai disconfort termic si daca mergi in maneca scurta/pantaloni scurti/slapi la 100-130km/h mai ales pe o motocicleta cu un carenaj bun precum GS-urile sau touring-urile.

 

Dumnezeu sa il ierte pe Predoi.

Cred ca este de la caz la caz. Pe mine nu ma deranjaza sa fac ture lungi pe vremea asta cu geaca, pantaloni si ghete, toate mesh. Important este sa merg, nu sa stau pe loc si la fiecare pauza (la fiecare 80-100km) sa ma hidratez.

Daca esti sanatos, nu cred ca aceste temperaturi ridica probleme cu echipamentul pe tine.

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 ore, Bigfoot a spus:

 

 

Din pacate astazi in drum spre Ciolpani am vazut un GS1200 muci facut la iesirea din Saftica, acolo unde se face dreapta catre Dumbraveni. GS-ul mergand pe DN1 spre Snagov, lovind lateral un A4 B7 sedan, ce traversa DN1-ul

Asta?

FB_IMG_1628009008193.jpg

Link to comment
Share on other sites

La 03.08.2021 la 0:43, Bigfoot a spus:

Pe caldurile astea nici nu cred ca este indicat sa mergi cu moto din punctul de vedere al sanatatii tale ca motociclist, daca mergi cu echipament. Poate sa fie si din ala scump de la Klim....tot e cald, stupid de cald, pe vremurile astea.

 

Din pacate astazi in drum spre Ciolpani am vazut un GS1200 muci facut la iesirea din Saftica, acolo unde se face dreapta catre Dumbraveni. GS-ul mergand pe DN1 spre Snagov, lovind lateral un A4 B7 sedan, ce traversa DN1-ul cu directia spre Corbeaanca.

 

Oboseala, neatentie, disconfort termic pt tine ca motoclist=nervi/lipsa de rabdare si uite....asa pot aparea incoveniente, indiferent cat de scumpa este motociclieta ta sau cat de scump si evoluat tehnologic este echipamentul tau.......la 40de grade Celsius iti este cald si ai disconfort termic si daca mergi in maneca scurta/pantaloni scurti/slapi la 100-130km/h mai ales pe o motocicleta cu un carenaj bun precum GS-urile sau touring-urile.

 

Dumnezeu sa il ierte pe Predoi.

Poti sa mergi si pe caldurile astea cu echipament. Nu te obliga nimeni sa mergi fara pauza ore in sir.

Am fost cu sotia in Grecia, pina in Creta. Caldura cat cuprinde. Ne opream la fiecare ora, o pauza de 5-10 minute, beam o apa, si  plecam mai departe.

Aveam amandoi echipament de vara, cu plasa.

 

Intersectia aia de la iesirea din Saftica spre Ploiesti este o zona exterm de periculoasa din 2 motive:

1 - soferii care taie DN1, fie iesind dinspre Dumbraveni fie venind dinspre Ploiesti, si care sunt soferi de RO (ca sa nu scriu prea multe)

2 - soferii de pe DN1 care circula in mod uzual cu minim 100 km/h (aceeasi soferi de RO)

Din aceasta combinatie, in fiecare saptamana sunt 2-3 incidente sau accidente.

Sincer va recomand ca in aceasta intersectie sa intrati pregatiti de franare, cu ochii cat ceapa si cu max. 60 km/h.

 

@robert23mg  22 de ore de pilotare sau conducere este mult prea mult. Iti pot garanta ca dupa ce au trecut de 10-12 ore, in functie de antrenament, incepi sa faci erori de pilotaj. Cand ai ajuns la 12 ore de condus nu ar fi o idee rea sa te opresti si sa te odihnesti.

Daca vrei uite niste indicii generale de oboseala:

- primul nivel: senzatie de sete, si oricata apa bei nu trece. Inca este bine dar trebuie sa fi vigilent

- al doilea nivel: senzatia de nisip in ochi. Te tot freci de parca ai ceva in ochi. Deja este indicat sa te opresti. S-a instalat oboseala generala, ochiul a obosit, nu mai este capabil sa se umezeasca, cel mai bine te opresti

- al treilea nivel: iti fuge imaginea, iti tremura vederea. Deja esti praf, muschii ochiului nu mai ii poti controla (ca de altfel si pe restul), impulsurile nervoase se transmit greu, reactiile sunt intarziate. Este o chestiune de timp si de noroc pina la accident.

 

Link to comment
Share on other sites

Din topicul ăsta trag niște concluzii. Nu ești motociclist dacă mergi cu cramponate pe asfalt. Nu ești motociclist dacă mergi pe ploaie. Nu ești motociclist dacă mergi iarna. Nu ești motociclist dacă mergi fără echipament. Nu ești motociclist dacă afară e peste 30 de grade...

Link to comment
Share on other sites

Asa vezi tu concluziile.

 

Mie mai degraba imi pare asa:

Indiferet de experienta, fie in nr de km fie in modele de mobre, va trebui sa fi mult mai atent daca:  mergi cu cramponate pe asfalt, mergi pe ploaie, mergi iarna, mergi fără echipament, afară sunt peste 30 de grade...

In plus daca te simti obosit, mai bine te opresti, dormi, si pleci mai departe a doua zi.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

ndiferet de experienta, fie in nr de km fie in modele de mobre, va trebui sa fi mult mai atent daca:  mergi cu cramponate pe asfalt, mergi pe ploaie, mergi iarna, mergi fără echipament, afară sunt peste 30 de grade...

In plus daca te simti obosit, mai bine te opresti, dormi, si pleci mai departe a doua zi.

 

asta e concluzia cea mai adevarata !

si un singur motiv din cele enumerate mai sus poate fi decisiv dar un cumul dupa cum am vazut este fatal .

Link to comment
Share on other sites

La 03.08.2021 la 19:44, DiarM a spus:

Asta?

FB_IMG_1628009008193.jpg

Asta e, da. M-am uitat superficial din mers si nu am vazut motociclistul in zona. Oricum lumea "parea linistita", probabil ca nu s-a lovit foarte rau (sper).

 

 

La 03.08.2021 la 14:59, Edd a spus:

Cred ca este de la caz la caz. Pe mine nu ma deranjaza sa fac ture lungi pe vremea asta cu geaca, pantaloni si ghete, toate mesh. Important este sa merg, nu sa stau pe loc si la fiecare pauza (la fiecare 80-100km) sa ma hidratez.

Daca esti sanatos, nu cred ca aceste temperaturi ridica probleme cu echipamentul pe tine.

Da, tine de preferinte, de mofturi. Am facut si eu in August, B-CT (solo) sau B-Salonic (duo) in maneca scurta, sigur la viteze mici 100km/h-110km/h pe R1200R (doare rau/lasa urme, o pietricica sau musca mai mare la peste 100km/h).

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

E cel mai nasol să mergi cu pantaloni scurți sau tricou cu mânecă scurtă la drum pe căldură. O falsă impresie că-ți este bine. 

Costum de mesh obligatoriu peste liner pantalon și bluza cu mânecă lungă din material gen coolmax este tot ce trebuie. 

Link to comment
Share on other sites

Eu am o nelămurire legata de squizi. De ce simte squidul nevoia, cand sta la semafor langa unul echipat, sa întrebe: "da' nu iti e cald?"

E evident oricum ca fiecare are păreri diferite despre utilitatea si necesitatea echipamentului si ca fiecare probabil il considera retardat pe celalalt.

Dar nu am vazut ca motociclistii echipati sa întrebe squizii la semafor: "nu iti e cald cu toata pielea pe tine?"

 

Nu intreb pentru un prieten, întreb pentru ca am fost intrebat aproape zilnic in ultimele doua saptamani si nu stiu cum sa raspund. Ma gandeam sa arunc cu geaca in următorul dar cred ca e overkill.

Edited by XaeL
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, XaeL said:

De ce simte squidul nevoia, cand sta la semafor langa unul echipat, sa întrebe: "da' nu iti e cald?"

 

Un squid este o specie superioara de om care trebuie sa se faca remarcat si sa se impuna in fata celor din jur. Prin aceasta abordare iti arata ca ii esti inferior si ca el are "weather management skills" pe care noi, muritorii de rand, nu le avem. Nu exista riscuri pentru ei deoarece ei sunt piloti foarte buni. Altfel spus, asfaltul este pentru ei materia care ii ajuta sa isi atinga obiectivele si nu ii poate afecta. 

Sugestia mea e sa eviti raspunsuri precum "Nu imi e cald, echipamentul e profesional si a costat foarte mult" deoarece se vor simti inferiori financiar si pot trece la atac. In cazul fericit vei fi doar amentintat turand motorul si plecand repede de pe loc. O alta abordare ar fi sa ii intrebi daca lui ii este cald cu casca in cap dar va invoca motive sociale precum obligatia impusa de niste autoritati incapabile sa ii inteleaga. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, l.u.v said:

Ce înseamnă squid în contextul dat? 

In general inseamna si un anumit comportament pe moto. 

 

In contextul dat ma refeream strict la lipsa echipamentului, care la toti a constat doar in casca si uneori si manusi, uneori nici alea. In rest, tricou, pantaloni lungi sau scurti, adidasi sau teniși. 

Link to comment
Share on other sites

Deci daca merg zilnic la munca in pantaloni scurti si maieu dar nu ma bag in seama cu incepatorii echipati full nu inseamna ca sunt squid d-asta, nu?! Sau toti grecoteii pe miare in slapi si la bustul gol si fara casca sunt squizi? Ca nu inteleg...

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Speedy.K said:

Deci daca merg zilnic la munca in pantaloni scurti si maieu dar nu ma bag in seama cu incepatorii echipati full nu inseamna ca sunt squid d-asta, nu?! Sau toti grecoteii pe miare in slapi si la bustul gol si fara casca sunt squizi? Ca nu inteleg...

Esti ce vrei tu. Doar nu ma f*te pe mine la cap cu intrebari tampite daca ne nimerim in paralel la semafor si ti se pare ciudat ca am echipament pe mine. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...