Jump to content

Pareri despre verificatorii de masini SH


XaeL
 Share

Recommended Posts

Ce părere aveti despre oamenii care au facut un business din verificarea de masini SH inainte de cumpărare? Am gasit vreo 6 site-uri diferite; unii par foarte convingători cand vorbesc despre cate zeci sau sute de chestii diferite verifica la o mașină si despre cat de esentiali sunt ei ca sa nu iei teapa. 

Pe de alta parte, serviciile lor mi se par scumpe (800-1000 lei pentru o masina de 25k euro).

A apelat cineva la un astfel de serviciu pana acum? Merita banii?  1000 lei chiar nu e mult daca ma asigura in mod rezonabil ca evit o potentiala teapa de 25k euro.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mergi la un service ce are in portofoliu marca respectiva, de preferat monomarca/monobrand, si ceri acolo o verificare de rampa si o diagnoza a vehiculului respectiv. Banii? la jumatate si sanse mult mai mari de a sti exact ce probleme are/poate avea vehiculul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

Cand am avut nevoie sa fac asta cu o motocicleta am ales sa merg la un service care stiam ca surubareste acel model. Fiind un KTM am ales sa merg la RAMS. Logica ar fi ca mai repede vede problemele unul care a tot reparat decat unul care probabil la randul sau a fost samsar (sau exista o sansa mare sa fi fost doar samsar, nu mecanic).

La fel as proceda si cu masina sh. Pentru moto costul a fost in jurul a 200 de lei, nu mai stiu exact.

Vezi ce ar insemna o astfel de verificare la un service auto care se ocupa in mod constant si corect de modelul pe care il cauti.

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu doar de Masina Potrivita care face asta de foarte mult timp. Nu am apelat la el deoarece cand mi-am luat masina am luat-o prin recomandare (masina personala, nu era adusa de cine stie unde).

Dar eu cu siguranta as apela la asfel de persoane deoarece sunt destul de sigur ca se pricep la masini mai bine ca mine. Si mai bine ca prietenii mei care cred ca se pricep la masini. 

Nu ai cum sa fii sigur ca nu o sa iei teapa, dar cel putin verifica multe lucruri. Eu am folosit CarVertical si AutoDNA care mi-au oferit niste informatii utile in legatura cu cateva masini.

La urma urmei nu mi se pare mult 200 EUR ca verificare inainte de a plati 25.000 EUR. 

Link to comment
Share on other sites

25 k sunt bani de masina noua gen Octavia , Golf....  De ce sa te mai stresezi cu samsari?

Daca vrei sigur ceva din gama premium , e suma prea mare ca sa te combini cu samsari autohtoni. Mergi la sursa dupa ea. In De sunt cativa dealeri care nu isi sifoneaza imaginea cu gainarii .

Nu am apelat la verificatorii lui peste...dar am vazut cateva clipuri de reclama postate de ei ....si dupa vorba , dupa port ...pareau veri primari cu samsarii 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 38 minute, XaeL a spus:

Pe de alta parte, serviciile lor mi se par scumpe (800-1000 lei pentru o masina de 25k euro).

A apelat cineva la un astfel de serviciu pana acum? Merita banii?  1000 lei chiar nu e mult daca ma asigura in mod rezonabil ca evit o potentiala teapa de 25k euro.

e sau nu e scump?

 

Link to comment
Share on other sites

@goe 75

Am găsit in Ro ceva care corespunde cerintelor (SUV mare, 4x4 - pentru carat familia la munte si pe munte); arata bine, cumparata de la dealer din Ro, primul proprietar, revizii doar la reprezentanta, cam 15k km /an (130k acum). Pret mai bun decat pe mobile.de. Daca nu o iau pe asta, clar nu ma complic cu samsarii si caut "pe comunitate".

Sunt de acord ca in Germania sunt probabil mai multi dealeri onesti decat la noi dar nu am idee cum ii deosebesc de aia ne-onesti.

 

@frigider

Asta incerc si eu sa aflu. 

Link to comment
Share on other sites

In principiu , daca esti in De si poti viziona , testa si cumpara masina in aceeasi zi , o cumperi de la samsari. De la dealeri seriosi nu poti cumpara in mai putin de 3-4 zile de la contactul initial ( care este o programare pentru test sau vizionare , fara de care nici nu prea te baga in seama decat atat cat sa nu-i poti acuza de lipsa de politete) si se poate extinde pana la 10 zile.

Pe marca BMW stiu doi dealeri cu standarde foarte inalte . Pe alte marci nu prea ...dar daca ma interesa ma zbateam si aflam .

 

 

De masina deja gasita nu pot spune decat sa casti ochii bine . Depinde de prea multe o decizie de genul ca sa te exprimi fara sa cunosti toate date si vanzatorul si eventual daca vine cu recomandari de la cunoscuti de incredere ...etc

 

Plus vizionare.

 

Edited by goe 75
Link to comment
Share on other sites

Reprezentanta sau service care se ocupa cu modelul respectiv ti-as recomanda si eu pentru ca "detecteaza" mult mai corect problemele specifice.

In plus, ei iti pot spune si la ce investitii sa te astepti intr-un viitor mai scurt sau mai lung  gen: distributie, injectoare, etc.

Sumele sunt mai mici. Iti dau 2 exemple: la GTC Auto cand vroiam sa verific un Samurai modificat pt offroad mi-au spus ca ma costa 4-500 lei si verifica si masina si modificarile, iar la Dacia, mi-au spus ca verificarea unui Duster ar fi cam 2-300 lei.

 

Din ce am vazut la "meseriasii" autohtoni, ei pur si simplu acceseaza o baza de date si vad ce daune si/sau reparatii a avut masina respectiva. Pai daca zici ca masina e din Ro, asta poti sa faci si tu pe site-ul Rarom pentru "mareata" suma de ....35 lei (istoric de daune), ca verificarea VIN e gratuita.

Edited by The_Sin_Eater
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, XaeL a spus:

SUV mare, 4x4

Plănuiești revanșa în fața copacilor?  Sau și tu crezi că bigger is better (și implicit safer)? 

Mi-a venit odată un potențial cumpărător cu o dihanie din asta, "mâine dimineață aveți raportul detaliat pe mail" îi spunea. A bătut câmpii grav, în nici un caz nu a verificat măcar ceea ce ar fi putut fi în neregulă. La dealer e mai ok dpmdv, deși nu o dată au dat estimări eronate ("e nevoie de revizie, costă cam xx", și după ce a luat-o omul și a mers la același dealer "trebuie și distribuție, set curea accesorii și ambreiaj". XXXXX lei) . 

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Voi mergeti cu masina in service la dealer sau reprezentanta chiar si dupa expirarea garantiei? Eu de exemplu nu am mai mers la ei pentru ca in afara de schimb ulei oamenii de la reprezentanta nu prea stiu nimic. In acest caz de ce te-ai duce sa faca ei verificarea?

Pe Dan de la masina potrivita il urmaresc de ani buni pe youtube. Anul asta l-am si intalnit. E un om de nota 10. Ce verifica ei la o masina nu o face nici o reprezentanta.

Sa va zic ca e si motociclist? 😁

De alti verificatori nu stiu nimic deci nu ma pronunt.

Link to comment
Share on other sites

Primul pas este sa iti placa fierul si sa aiba carte service (chiar si partiala) ca sa nu pierzi timp degeaba.

Daca in discutie este un vehicul inmatriculat RO, raportul de la RAROM (gratuit) ar fi util.

 

Urmeaza o programare la o reprezentanta unde faci o testare mecanica/electrica completa (cu deviz reparatii/remedieri) ca sa intelegi care sunt costurile asociate starii curente.

 

Kilometrii sunt discutabili si vor fi vor fi confirmati doar ca data/km in care a fost efectuata interventia in reteaua oficiala - manarelile intre intervale nu le stie nimeni.

 

Cat despre verificarile pe site-uri specializate, acelea sunt legate de daune/despagubiri si mai nou poti sa vezi aceste date (in RO) tot prin intermediul RAROM.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, XaeL a spus:

@goe 75

Am găsit in Ro ceva care corespunde cerintelor (SUV mare, 4x4 - pentru carat familia la munte si pe munte); arata bine, cumparata de la dealer din Ro, primul proprietar, revizii doar la reprezentanta, cam 15k km /an (130k acum). Pret mai bun decat pe mobile.de. Daca nu o iau pe asta, clar nu ma complic cu samsarii si caut "pe comunitate".

Sunt de acord ca in Germania sunt probabil mai multi dealeri onesti decat la noi dar nu am idee cum ii deosebesc de aia ne-onesti.

 

@frigider

Asta incerc si eu sa aflu. 

nu lua de la Welt... stiu caz de deranj mare la buzunar (inlocuire motor) in 2 luni de la achizitie.

Acum 10 ore, The_Sin_Eater a spus:

Reprezentanta sau service care se ocupa cu modelul respectiv ti-as recomanda si eu pentru ca "detecteaza" mult mai corect problemele specifice.

In plus, ei iti pot spune si la ce investitii sa te astepti intr-un viitor mai scurt sau mai lung  gen: distributie, injectoare, etc.

Sumele sunt mai mici. Iti dau 2 exemple: la GTC Auto cand vroiam sa verific un Samurai modificat pt offroad mi-au spus ca ma costa 4-500 lei si verifica si masina si modificarile, iar la Dacia, mi-au spus ca verificarea unui Duster ar fi cam 2-300 lei.

 

Din ce am vazut la "meseriasii" autohtoni, ei pur si simplu acceseaza o baza de date si vad ce daune si/sau reparatii a avut masina respectiva. Pai daca zici ca masina e din Ro, asta poti sa faci si tu pe site-ul Rarom pentru "mareata" suma de ....35 lei (istoric de daune), ca verificarea VIN e gratuita.

La Skoda am platit 250lei + TVA pentru o verificare.

Am evitat sa dau alti 12000lei pe reparatii.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, cio.infinitas a spus:

Voi mergeti cu masina in service la dealer sau reprezentanta chiar si dupa expirarea garantiei?

asta nu e valabil si pentru motoare? nu stiu, eu prefer sa am totul trecut pe facturi si semnat in carte. Nu as cumpara un gsa de exemplu de la cineva care imi zice ca si-a facut el schimbul de ulei. Daca nu ai bani sa o duci la service, mai bine iti iei trotineta

Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, DiarM a spus:

asta nu e valabil si pentru motoare? nu stiu, eu prefer sa am totul trecut pe facturi si semnat in carte. Nu as cumpara un gsa de exemplu de la cineva care imi zice ca si-a facut el schimbul de ulei. Daca nu ai bani sa o duci la service, mai bine iti iei trotineta

poate omului ii place sa isi faca singur intretinerea ... mai ales asta uzuala si banala ..

Link to comment
Share on other sites

😂 pe motocicleta am dat 1600 de euro. Am fost cu ea la MotorTeam si mi-au zis ca ei nu mai fac mentenanta la carburatie de ani buni. Prin urmare merg cu ea la altcineva, o peesoana de incredere. Si chiar daca nu am caiet de service asta nu inseamna ca eu nu pot pastra toate facturile in dosar acasa.

La masina e cu totul alta discutie. Eu personal nu as da 25k pe un SH fie el si BWM sau Mercedes. De fapt, nu as da 25k nici pe ceva nou. Am o masina de 15k luata de noua, cu garantie extra 2+3 pe care am prelungit-o ulterior cu inca un an. Dar dupa 6 ani de mers cu masina la reprezentanta unde nu am facut decat schimburi de fluide si de placute frana am decis sa fac o schimbare. Merg cu masina la un service specializat pe marca respectiva, de incredere unde am facut tot ce se poate face la o masina de 6+ ani. Totul cu facturi, trecut in caietul de service, fiscalizat... etc. 

Cei drept nici eu nu as da 1k lei celor de la masina potrivita sa-mi spuna ca o masina e buna sau nu. Dar asa cum am spus si mai sus nu as da nici 25k Euro pe un SH. Daca as vrea sa fac o verificare parca m-as duce totusi acolo unde imi fac si mentenanta.

Dar daca cineva e dispus sa dea 25k pe un SH banuiesc ca ar putea da 200 pentru o verificare.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, DiarM a spus:

asta nu e valabil si pentru motoare? nu stiu, eu prefer sa am totul trecut pe facturi si semnat in carte. Nu as cumpara un gsa de exemplu de la cineva care imi zice ca si-a facut el schimbul de ulei. Daca nu ai bani sa o duci la service, mai bine iti iei trotineta

Daca iti spun ca imi schimb uleiul,filtre,placute frana,bujii la Intruder M 800,Iveco Daily 2017 si la Logan mult mai bine si mai cu grija decat la service…..am avut si Mercedes Sprinter,si ghici …..tot eu faceam revizia.

La service am vazut multi mecanici ,vai mama lor,Gica Baros si Nelu Teava Lunga…

Cand am luat Intruderul nou,am facut doua revizii in garantie la Suzuki,ghici….in afara de pretul exorbitant,au uiatat sa stranga cu cheia busonul la baia de ulei.

Am ajuns cu o pb la Adbile la Iveco la reprezentanta si nu au stiut ce are…am rezolvat singur problema pana la urma.

ReVizia la service este buna pt cine nu stie cum se tine o cheie in mana sau nu vrea sa isi strice unghiile…

 

 

Link to comment
Share on other sites

De multe ori, in service se lucrează în purul stil românesc: haida-ha. Acasă lucrezi ca pentru tine, cu atenție și grijă la detalii (am trei dinamometrice, de la 2,5 la 210 Nm, pe care le folosesc foarte des). Nu rețin să fi văzut la vreun service să strângă bușonul la ulei cu dinamometrica. Da, ok, nu mi s-a stricat nicio baie, nu prea rețin să se fi desfăcut șuruburi. Totuși îmi place să lucrez la mașină și moto și consider că fac unele operațiuni mai bine ca în service, unde nu mă duc decât pentru ce nu mă pricep (intervenții în motor, geometrie, diagnoză profi). Am o colegă care a luat mașina noua, întreținută doar la reprezentanta, nu vă spun cum huruie și cum da fum, o lasă o zi pe mâna ălora și consideră că dacă dă mulți bani, calitatea lucrării este de top. Plm, e fierul ei, are bani de altul, nu mă interesează.

Link to comment
Share on other sites

@cuki  niciuna dintre marcile respective :) probabil ca suna amuzant dar mi-e nu stiu cum sa pun aici linkul cu anuntul, ca poate se gaseste vreunul foarte hotarat si care are deja 25k euro in buzunar; eu inca umblu pe la banci sa vad daca ii primesc fara sa vand un rinichi 😭

conform anuntului a fost folosita doar la drumuri lungi, fara off road, dusa doar in reprezentanta la revizii, cu istoric de service, cu revizie mare facuta recent (discuri fata, placute fata si spate, ulei grupuri, cutie si motor, filtre), zero daune, tinuta in garaj. Pe mobile.de sunt vreo 3 asemanatoare dar toate sunt un pic sub asta din diverse puncte de vedere (ori km, ori an, ori dotari, ori pret etc).

Problema este ca suna a "condusa doar duminica de o batranica", de asta as vrea o verificare facuta corect si amanuntit. Si ma intreb daca chiar merita 1.000lei, pentru ca service-ul meu obisnuit cere 150 lei, aparent pe acelasi lucru.

 

@cio.infinitas intr-adevar, 200 euro reprezinta 0.8% din valoarea masinii; doar ca as vrea sa nu primesc doar PR de banii aia.

Dan de la masina potrivita ...nu imi place 🤷‍♂️ L-am urmarit pe youtube, mi se pare ca vorbeste mult si fara sa spuna mare lucru; pare plin de el (sau incearca prea tare sa isi faca singur reclama si ajunge sa dea impresia asta), nu stiu ce sa zic, e ceva in neregula acolo. Bonus, nu pare sa aiba pregatire tehnica formala ci meserie prinsa din zbor.

 

@florinelu07 una noua e de la 50k modelul de baza si de la 70k modelul de top

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, XaeL a spus:

@cuki  :) probabil ca suna amuzant dar mi-e nu stiu cum sa pun aici linkul cu anuntul, ca poate se gaseste vreunul foarte hotarat si care are deja 25k euro in buzunar; eu inca umblu pe la banci sa vad daca ii primesc fara sa vand un rinichi 😭

Si ma intreb daca chiar merita 1.000lei, pentru ca service-ul meu obisnuit cere 150 lei, aparent pe acelasi lucru.

 

Asadar, esti gata sa te imprumuti la banca sa-ti iei o masina de 25k euro, dar te intrebi daca 1000 lei este mult pentru o verificare amanuntita ( pe care service-ul nu o face)?  Oricum dai 150, diferenta de 850 lei nu cred ca este asa de mare, incat sa conteze. Asta in care, repet esti gata sa dai 25k pe un fier.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, XaeL a spus:

....

 

@florinelu07 una noua e de la 50k modelul de baza si de la 70k modelul de top

image.thumb.png.b433a2e06f581976bb20427e5e5a1bc4.png

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Atunci e land rover. O budă. 

te pomeni ca se uita la Rubicon....

Acum 7 ore, XaeL a spus:

.... niciuna dintre marcile respective :) probabil ca suna amuzant dar mi-e nu stiu cum sa pun aici linkul cu anuntul, ca poate se gaseste vreunul foarte hotarat si care are deja 25k euro in buzunar; eu inca umblu pe la banci sa vad daca ii primesc fara sa vand un rinichi 😭

conform anuntului a fost folosita doar la drumuri lungi, fara off road, dusa doar in reprezentanta la revizii, cu istoric de service, cu revizie mare facuta recent (discuri fata, placute fata si spate, ulei grupuri, cutie si motor, filtre), zero daune, tinuta in garaj. Pe mobile.de sunt vreo 3 asemanatoare dar toate sunt un pic sub asta din diverse puncte de vedere (ori km, ori an, ori dotari, ori pret etc).

...

 

daca ar fi asa frumos cum o descri, era deja vanduta in cateva zile.

 

~2500lei lunar ca sa iei un fier de 8 ani este aberant....

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...