Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Ninja 300 sunt dotate cu ABS, iar venind vb de stapanire de sine sunt convins ca nu e o problema.Si cu toate astea desi am permisul de 10 ani cred ca totusi ar fi prea nervoasa... Oricum multumesc mult de pareri, astept si alte opinii in continuare. Apropo daca are cineva cunostinta de ninja 300 S.H. pentru vanzare va rog dati de stire.

 

N-ai nici o sansa de ninja 300 s.h. - eu nici n-am apucat sa merg pe drum cu ea, a fost lansata in octombie 2012, cit am "tirit-o pe placa auto" mi-a placut nu m-a smucit deloc. Eu varianta cu ABS am gasit-o la 5250eur, si tine cont ca este promotie pretul de lista este 5750 cu ABS si 5250 fara ABS. Strict din punctul meu de vedere, daca-ti plac sportivele, asta este o motocicleta pe care-o poti pastra mai mult timp, pe vremea mea, nu am gasit (noi) decit 125/600, ca atare am inceput pe CBR125r - tu esti mai norocos, ai de unde alege, si 250 si 300, canadienii au si 400, dar este mai grea si nu m-a tentat.

 

tre sa ma duc s-o vad ca nu e foarte departe.

cat e de inalt?

eu am 1.61 :D

 

Trebuie incercata, vezi in postul principal ca se recomanda calduros talpa pe asfalt, o fata spunea ca ajunge doar cu virfurile si ca s-a obisnuit, nu-ti recomand, si eu am 1.64m si am cautat ceva potrivit, dai de un teren mai denivelat, se opreste bicla cu tine pe o adincitura, ce faci? o culci nu?, de ce? - ca ai luat-o cu seaua prea inalta.

Sfatul meu este sa nu faci compromisuri mari pe partea aceasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut.

Sper ca de anul acesta sa intru si eu in rand cu lumea. Din start spun ca nu vreau scuter, maxi-scuter, etc.

Criteriile ar fi :

 

1. Cel mai important, consumul si intretinerea.

2. Naveta 5 zile pe saptamana.

3. ~50 km pe zi. 25 dus, 25 intors. 20 km in afara orasului dar totusi in localitate, cu portiuni in afara localitatii. 5 km in oras => 1100 / 1200 km / luna.

4. Sa zicem aspectul.

 

Stiu, solutia cea mai buna este ceva de 125 4 timpi, dar totusi nu vreau sa ma plictisesc dupa 2 luni. Vreau sa o tin macar 2 ani.

In minte am GS500E, CB500 dar, de aceea am cerut aici ceva sugestii, pentru ca poate exista si alte motociclete potrivite, nu doar ceea ce cred eu ca este bine.

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut.

Sper ca de anul acesta sa intru si eu in rand cu lumea. Din start spun ca nu vreau scuter, maxi-scuter, etc.

Criteriile ar fi :

 

1. Cel mai important, consumul si intretinerea.

2. Naveta 5 zile pe saptamana.

3. ~50 km pe zi. 25 dus, 25 intors. 20 km in afara orasului dar totusi in localitate, cu portiuni in afara localitatii. 5 km in oras => 1100 / 1200 km / luna.

4. Sa zicem aspectul.

 

Stiu, solutia cea mai buna este ceva de 125 4 timpi, dar totusi nu vreau sa ma plictisesc dupa 2 luni. Vreau sa o tin macar 2 ani.

In minte am GS500E, CB500 dar, de aceea am cerut aici ceva sugestii, pentru ca poate exista si alte motociclete potrivite, nu doar ceea ce cred eu ca este bine.

Mersi.

 

Ce nu am inteles bine eu, este costul si intretinerea cui? - a ta sau a mobrei? Placerea asta este una foarte scumpa, daca vrei ceva ieftin, cumperi un logan, vrei sa traiesti cu mobra - iei una mica (nu foarte mica, ca mine, tu poti alege 250/300/400/500, depinde ce vrei. Hai viata lunga si neplaceri mici.

Am uitat de scutere - nu fac nici un ban! (parerea mea).

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

@Radu_toretto: Poti incerca un SV 650, are consum mic, putere suficienta sa nu te plictisesti de ea cat de curand, insa iarta si greselile de incepator.

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu la ce zice Pepsi, nu trebuie sa te sperii neaparat de un motor cu cilindree mai mare.

Si GS500 si CB500 si SV sunt ok pt ca la turatii mici sunt "docile" iertatoare si usor manevrabile. Iar cand vrei putina distractie sau sa-ti cresti pulsul tragi mai tare de gaz si nu te vei plictisi nici dupa 3-4 ani. Plus poti pune o femeie un bagaj, ceva in spatele tau si ai putere suficienta sa calatoresti sau sa faci ture mai lungi.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut !

 

Nici nu stiu cu ce sa incep...

In primul rand tot respectul pentru acest forum si pentru persoanele de aici ! Sunteti de un real ajutor pentru toti care va urmeaza sfaturile !

 

PENTRU CEI INCEPATORI CARE CITESC ACEST POST , SA STITI CA EU SUNT CEL MAI BUN EXEMPLU DE EXEMPLU NEGATIV SI DE NEURMAT !!!

 

Pentru cei cu experienta va rog sa nu ma criticati ca stiu ca am gresit :whip: , mai ales dupa ce am citit si post`urile pentru incepatori !

 

 

Sa ma prezint: am 26 de ani , permis cat. B de la 18 ani, iar restul A,C,D,E de un an. Sunt casatorit, traiesc de mai putin de un an in Germania si anul acesta mi s`a pus pata sa imi iau motor !

Sunt familiarizat cu ceea ce inseamna a conduce un motor, pe la varsta de 12-14 ani am avut ocazia prima data de a conduce o motocicleta Carpati cu 2 viteze si de atunci am ramas cu acest "virus" in sange :)

Experienta mea pe motoare:

  • O vara de plimbari scurte cu Carpati (50 cmc cred) . Spre apararea mea am condus numai in parcarea stadionului unde nu erau masini, oameni si nu puteam face nimanui rau, decat mie ...
  • Cateva plimbari pe o Jawa ( 125 cmc cred ) tot la o varsta frageda si tot in locuri retrase.
  • Mai recent, acum 3 ani am condus o saptamana in Grecia un motor gen Supermoto cu 5 viteze , 50 cmc. (cand l`am inchiriat am fost intrebat daca stiu sa conduc cu schimbator de viteze... nu stiam prea bine practic , dar stiam teoria... am invatat motorul in 20 min , dupa care am mers numai cu 80km/h... ajunsesem la un moment dat sa schimb si vitezele fara sa mai iau mana de pe acceleratie)
  • Acum 2 ani, am fost in luna de miere in Barcelona, unde am dorit sa vad Costa Brava (un fel de coasta de azur, ca sa fac o comparatie) si pentru asta am inchiriat un scuter de 125 cmc (era mai ieftin decat o masina si mai greu de lovit (de altii imi era frica nu de mine)). Acolo am condus intr`o singura zi 120 km din care vre`o 50 pe autostrada. Prea tarziu am realizat ca nu a fost cea mai buna alegere (scuter in loc de masina)... drumul pe coasta a fost foarte periculos, iar pe autostrada ... nu vreti sa stiti ... vant, mergeam cu o viteza maxima de 80kmh ca sa nu se incalzeasca motorul, opream din 15 in 15 min sa fiu sigur ca nu se incalzeste prea tare (asta din cauza ca cel care mi`a inchiriat scuterul mi`a spus ca nu este recomandat sa merg pe autostrada ca racirea e pe aer ....tralala), am mers numai pe banda de langa cea de urgenta, iar cand trecea cate un tir treceam pe banda de urgenta ( pe langa faptul ca schimbarea de vant/curent intre vant normal si TIR trecul pe langa a fost un calvar, iar mainile ma dureau de cat de tare tineam de ghidon...). Echipamentul a constat din cate o casca de fiecare. Atasez o poza ca sa vedeti cam cum era o particica din drum.

 

DSC_0812_zps20cf3d32.jpg

 

Astea fiind spuse as mai dori sa mai adaug faptul ca stiu ce inseamna a conduce un motor ( legat de pericole, nu de altceva ) si pana la urma urmei , din greseli se invata (din greselile noastre mai mult si mai repede)

 

Acum, eu am 1,90m si cam 85 kg si mi`as dori un motor multifunctional , adica sa fie si sport, sa arate si bine sa fie si confortabil in caz de drumuri lungi (peste 500 km).

Ceea ce nu stiu , e ce motor "imi vine", factorul cel mai important fiind inaltimea mea.

Nu vreau motor de "practica" ci unul bun si cu care sa ma invat in timp ( in ciuda greselilor facute in trecut sunt o persoana calculata. Fara accidente si destui km facuti in tot felul de situatii din trafic cu masina ).

Pana acum cred ca un Sport Tourer mi s`ar potrivi cel mai bine, iar din cautarile pe internet, Suzuki mi`a atras atentia cu mai multe modele: GS500F, SV650, Bandit, V-Strom, etc.

Saptamana trecuta am gasit un dealer de Honda , iar de acolo mi`a placut Honda NC700X, 670 cmc, 48 CP, 6500 euro noua. ( nu stiu daca acesti 48 de cai sunt deajuns pentru autostrada , aici chiar nu stiu si as dori sa ma lamuriti daca se poate, iar in legatura cu viteza , as dori un motor cu care sa pot merge pe autostrada cu 160km/h fara probleme , o viteza minima de 180km/h ar fi super, iar peste 200 km/h nici nu vreau sa ma gandesc momentan)

As dori sa imi iau un motor cu o capacitate cilindrica in jur de 500-650 cmc. Asta simt eu ca mi s`ar potrivi. Puteti sa imi faceti si o lista de tipuri de motoare (cine doreste) din care m`as putea inspira ( ca si designul are o importanta, vb aia... te poti c&c@ in gura cuiva, dar in gusturi ba :P )

Bugetul pe care l`am negociat pana acum cu sotia pentru motor (second hand) este de 3000 euro, dar voi incerca sa il ridic cat pot PANA in 6000 euro.

 

Va multumesc ca mi`ati citit post`ul si astept pareri, iar despre critici, doar daca sunt musai si neaparat sa fie constructive, nu numai vorbe in vant.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si bine ai venit. Orice tricicleta ai conduce, la drum lung nu se incalzeste(nu fierbe motorul). Referitor la NC 700, parerea mea ca e o motoreta super! Vstrom e oleaca mai mult. Alt cluplu. Alt centru de greutate. Nu ma intelege gresit! E o super mobra, dar, pt inceput, recomand ceva mai mititel... Da o suma pe care esti dispus sa o spargi si eventual, poate vei avea niste raspunsuri mai la subiect.

 

Vezi si transalp 650-700 cc, BMW 650 Dakar, Yamaha TDM 900 sau KTM 660 Adventure. Sari pestre Varadero sau R1100/1200. Deja sunt vaci pentru incepator.

 

P.S. Nu te lua dupa caluti.. Uita-te lraportul cuplu/greutate.



Salut si bine ai venit. Orice tricicleta ai conduce, la drum lung nu se incalzeste(nu fierbe motorul). Referitor la NC 700, parerea mea ca e o motoreta super! Vstrom e oleaca mai mult. Alt cluplu. Alt centru de greutate. Nu ma intelege gresit! E o super mobra, dar, pt inceput, recomand ceva mai mititel... Da o suma pe care esti dispus sa o spargi si eventual, poate vei avea niste raspunsuri mai la subiect.

 

Vezi si transalp 650-700 cc, BMW 650 Dakar, Yamaha TDM 900 sau KTM 660 Adventure. Sari pestre Varadero sau R1100/1200. Deja sunt vaci pentru incepator.

 

P.S. Nu te lua dupa caluti.. Uita-te lraportul cuplu/greutate.

P.S .2

 

GS500 s-ar putea sa fie mititel pt gabaritul tau, cu toate ca, e o mobra mai mult decat ok pt inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, si eu vroiam sa imi iau tot un gs500, sau un cb500, dar pana la urma am ales ceva de care m-am indragostit in clipa urmatoare dupa ce m-am urcat pe ea, si anume yamaha fsz600 fazer, la drumuri lungi este foarte confortabila, poti sta drept ca pe un bmw, sau un transalp, ca viteza maxima am reusit sa ajung la 190 lejer, cu pasager se comporta foarte bine, si ca intretinere pana acum nu am patit nimic, mai grav sa ceara bani, in afara de schimburi de sezon :-?? cauta un fazer mai nou, pt ca pozitia e aceeasi, au tot in jur de 90 de caluti, si isi fac treaba perfect :D ps: eu am 1.90 si 110 kg si nu are nici o problema cu mine :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ... de ce motor sa o sa iti cumperi ...

 

Vezi sa nu il inveti in 30 min ... si sa reusesti ... magnifica performanta de a schimba treptele fara sa lasi gazul.

 

Un fel de Rossi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ... de ce motor sa o sa iti cumperi ...

 

Vezi sa nu il inveti in 30 min ... si sa reusesti ... magnifica performanta de a schimba treptele fara sa lasi gazul.

 

Un fel de Rossi.

de ce esti rau? omul a zis ca idee ca a invatat repede nu sa sa se laude...

 

 

 

deci ...la inaltimea ta vei arata pe sport touring ca si ursu pe bicicleta (mare si incovoiat) ..eu recomand clasa enduro touring (transalp 650,bmw f 650 ,g650 ,yamaha xt 660 z ,)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Unde ai facut scoala de soferi pt categoria a?

2. motor cu viteza de croaziera de 160 nu ai sa gasesti sa fie si de 600 de cmc(poate doar sa fie super sport). Iar diferenta dintre 180 si 200 pt tine ca si incepator este aproape 0. Sincer vad ca cineva ti-a recomandat un fazer. Cred ca ceea ce vrei tu gasesti in modelul ala sau ceva asemanator. Adica o semicarenata de 600. Ideea e ca pozitia de pe ele este destul de dreapta si ai avantajul semicarenelor care te mai apara de vant.

3. Plimbarea ta cu scuterul din spania nu e foarte diferita de ceea ce se intampla de obicei si cu motorul. Crezi ca daca ai motor nu o sa te mai bata vantul sau nu o sa te doara mainile. Astea sunt specifice motociclismului si o sa te obisnuiesti cu ele pe masura ce capeti experienta.

4. Echipament. Nu uita de el. Sunt destui prin romania care au motoare de 3-4 mii de euro si mai mult si au o casca amarata de 100-150 e, si pe restul echipamentului(daca au) au mai dat tot cam atat. Echipamentul nu te scapa de urata aia cu coasa, dar este de mare folos in orice situatie, si in plus te scapa pe tine de diferite probleme de sanatate cauzate de calaritul pe dihanie.

5. Sfat de la un incepator cu juma de sezon facut si undeva la 3-4000 de km, care a inceput direct pe 600 si inca da din toate cele. I-a sectiunea de incepatori la citit si dupa ce termini(sunt destule posturi pe acolo care te invtata multe, vezi OldSchool) mai gandestete odata cam ce ai vrea sa faci cu motorul. Citeste printre randuri, si nu uita ca desi sunt multi veterani pe aci, o parte dintre ei au cam uitat cum e sa fi incepator.

6. gata ca devin prea serios si nu e bine. Tot ce iti mai zic este sa te controlezi pe tine pt ca restul vin de la sine. Noroc si asfalt uscat!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, Cu motocicleta depinde ce vrei sa faci, unde, si cu cine vrei sa alergi !!! Ideea este ca am avut multe motociclete , si toate mi-au placut la randul lor, insa recomandarea mea este sa-ti achizitionezi direct un motor de capacitate mare, cel putin 600 cmc, daca nu chiar de o mie, fiindca in timp o sa-ti doresti asta. Eu am inceput cu clasica mobra si mai apoi am tot " urcat" in cmc, progresiv e adevarat, insa daca esti calculat , poti sa pornesti direct cu un motor mare, si scutesti cheltuieli ulterioare cu vanzari si cumparari de motoare, si obtii o mare satisfactie dupa ce capeti experienta.

Si crede-ma la fel de bine poti sa ai evenimente nedorite si cu un motor mic, ca si cu unul de capacitate mare, insa cumpatarea si practica sunt cei mai buni profesori!!

Penultimul motor care l-am avut a fost un Kawasaki zxr 750, de 118 cp, si am fost foarte multumit de el , si i-mi plac toate tipurile de motoare , fiindca am alergat, si am avut o multitudine de modele si tipuri, de la enduro, cros, supersport , naked , touring, si pe diferite trasee, insa cu trecerea timpului si adaugirea pasagerei nelipsite , in voaiage tot mai lungi , mai frumoase si spectaculoase, am ales actualmente sport-ttouring-ul Yamaha Fazer fsz 1000.

Si apropos de gabaritul tau , amicii mei faceau glume pe seama mea, cu privire la comparatia intre mine (am cam acelasi gabarit ca tine 1,85 cm, si 93 kg )si motor, acesta aratind mic, ca o jucarie sub mine, insa de aceea fiecare trebuie sa decida ceea ce-si doreste si ceea ce i place. Multa bafta si noroc (cei de pe Titanic au avut de toate , dar mai putin,,,noroc :nono: ) ,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda Hornet 600.... anul il decizi tu in functie de cati bani mai strangi..

Mie imi plac foarte mult si am avut doar o data ocazia sa ma dau cu unul, dar mi-a placut mult(e doar o parere)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) recomandarea mea este sa-ti achizitionezi direct un motor de capacitate mare, cel putin 600 cmc, daca nu chiar de o mie, fiindca in timp o sa-ti doresti asta.

2) la fel de bine poti sa ai evenimente nedorite si cu un motor mic, ca si cu unul de capacitate mare

3) cumpatarea si practica sunt cei mai buni profesori!!

1 - nu stiu cat de mult iti pasa cand vezi ca cel pe care l-ai sfatuit tu asa apare la rubrica de accidente, insa cred ca oricine ar trebui sa se abtina de la sfaturi de genul asta

2 - poti avea la fel de bine evenimente si cu scuterul si cu "miarul" insa probabilistica arata ca exista o legatura intre caii putere si accidente

3 - asta e cel mai important, dar cred ca stim toti ca nu este usor sa fii tot timpul cumpatat

 

gsx650f-ul pare o alegere destul de buna, mai intelept poate ca este un bmw f650, eventual si cu abs. sr trebui sa te obisnuesti cu ideea ca o motocicleta pe care sa te inveti nu e un lucru rau. si poti avea multe satisfactii si de la un moto cu 50 de cai,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hornet e micut daca vreti sa facet touring in 2, am avut mi-a placut a fost oki, dar pe drum lung cu 2 persoane e cam incomod, desi i-am pus sidecase si top case, dupa asta am trecut pe VFR 800 din 2002, si asta e echipata, pt touring, se comporta bine cu 2 persoane, si stai mult mai comod pe ea, am dat o tura pana in grecia, am stat vreo 14 ore pe moto, si cand am ajuns am mai avut energie de a savura cateva beri. Prietenul a venit cu un Fazer 1000 S , tot 2 persoane pe ea, arata si merge super. Despre astea situ ca is oki, mai vezi cine ce iti ofera :) Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor de raspunsuri !

 

Sa raspund la intrebarea legata de scoala de soferi, am facut`o in braila, iar orele au constat in eu plimbandu`ma cu un motor obosit de 125 cmc de la First Bike numa sa stiu ca am consumat si eu ceva gaz si ca nu am dat banii degeaba pe scoala, ca de invatat nu aveam nimic de invatat practic.

 

Am uitat sa precizez ca nu o sa merg singur pe motor ci si cu sotia (cat mai rar, ca e mai fun singur ) si am observat ca mi se potribesc mai bine motocicletele cu inaltimea la șa (SEAT HEIGHT) de 830 mm, dar daca era asa de simplu nu va mai intrebam, mai exista si distanta de la scaun la ghidon , sau modul cum stai pe motor, mai aplecat mai pe spate... oricum ce va pot spune in legatura cu propunerile voastre:

1. Honda XL 700 Transalp arata bine , 650v nu imi place.

2. BMW GS 650 F Dakar nu mi se pare prea ok de un drum lung pe autostrada, parca are "botul" prea ridicat.

3. KTM le vad mai mult ca fun moto, de o persoana si nu pentru calatorii mai lungi ( calatorii pe strada nu pe nisip ), exceptie poate face Duke (care nu "imi vine"). Si restul Enduro-Touring nu sunt ceea ce caut eu acum, am sa risc sa arat putin mai ridicol pe un Sport Tourer, oricum multumesc de sfat Nocturnus85 & timberland0910.

4. Yamaha TDM900 pare sa le aibe pe toate , design, putere, șa confortabila, "seat height" potrivit mie - 825 mm.

5. Yamaha FZS 600 Fazer FZ 6 - vezi pct. 4

6.Suzuki GSX650F scrie tot acolo pe Wiki: Seat height - 770 mm, imi place cum arata , dar nu stiu daca stau bine pe el ( sa nu imi stea picioarele prea inafara motorului sau sa imi vina greu la frana din cauza ca imi stau picioarele prea indoite si calcaiul prea sus ... nu stiu , zic si eu )

7. Kawasaki zxr 750 e mai mult decat vechi, cel mai "nou" model pe care l`am gasit e din `96. Prea vechi !

8. Honda CB 600 F ABS HORNET arata bine , dar si la asta nu stiu daca as sta bine pe ea , are Seat Height 800.1 mm ,daca mi`ar veni mi`ar placea mult .

9. BMW F650 GS e ok , dar am vazut si F800 care pare si mai ok :Seat Height - F800: 880 mm , F650: 820 mm

10. Honda VFR 800 arata super bine , daca imi vine e printre favorite :)

 

 

Inca odata va multumesc din suflet pentru sfaturi !

 

 

Pana acum, preferatele mele raman (in ordine aleatoare): Honda VFR 800, BMW F650&F800, Honda CB 600 F ABS HORNET, Yamaha TDM900, Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GSX650F.

 

O sa trebuiasca sa le probez pe toate , sa vad cum ma simt pe ele, dar daca stiti vreuna din cele mai sus care nu mi`ar veni si nu are rost sa o probez, please do !

 

 

 

 

Offtopic: :troll:

 

 

 

Acum ... de ce motor sa o sa iti cumperi ...

 

Poti sa incerci te rog sa te mai exprimi odata ? Chiar nu inteleg ce inseamna ce ai tastat aici ... :(

 

 

 

Vezi sa nu il inveti in 30 min ... si sa reusesti ... magnifica performanta de a schimba treptele fara sa lasi gazul.

 

Un fel de Rossi.

 

Vrei sa spui ca Rossi schimba vitezele ca mine fara sa ia gazu` ?!?

 

Anyway, ai fost pe langa topic Bogdane, dar multumim ca ai intervenit !

 

End of Offtopic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

africa twin are 800 mm la sea, check her out. Personal iti trecomand honda deauville, vfr 750/800, st1100, in ordinea asta. As merge pe deauville daca as fi in locul tau, e simpatica, linistita, potrivita pentru 2up. Vfr-ul e mai nebunatic, dar are curba de putere liniara, adica nu te surprinde neplacut. St-ul e mare, grea, dar centrul de greutate mai jos decat la vfr. Cheers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E destul de greu sa alegi motocicleta care iti si place daca vrei supersport cand ai 1,90 cam pica din discutie. Problema nu e neaparat ca arati ca un magar cocotzat pe oaie ci unghiul in care indoi genunchiul. Eu am hotarat sa-mi iau o yamaha bulldog ca prima moto nemai avand experienta pe 2 roti. Am trecut peste 1 sezon nevatamat dar tre sa spun ca e cam greoaie (250 kg la plin). Daca probezi un VFR sa ma anunti si pe mine cum stai pe el, desi faza cu statul e relativa, incearca sa mergi +50km sa vezi cum te resimti.

Uite si un link util http://cycle-ergo.com/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand Honda CBF 1000 ABS, ce am eu. Si pentru ca esti in Germania o sa gasesti multe, spre deosebire de Romania, unde nu prea sunt. Eu mi-am adus-o persoanal acum un an din Germania, si sunt foarte multumit, altfel nu ti-o recomandam. Si am aceeasi inaltime ca si tine (la greutate mai am de lucru, am prea putin). Inainte sa ma hotarasc la modelul asta era fixat pe Honda VFR 800 model 1999-2002. Dar din motive de ABS si pozitie mai verticala pe CBF am ales CBF-ul 1000 si nu imi pare deloc rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VFR s-ar potrivi ca si marime dar e problematica in sensul ca nu e tocmai mobra de incepatori si are si o greutate care nu se poate neglija (240 kg pe cand un SV650 are sub 190). Astea fiind spuse, e un agregat fenomenal la capitole ciclistica, motor si confort. Cruising la 160 sau chiar 200 nu ar fi o problema dar nu stiu cat de mult ar conveni acest lucru pasagerei care va lua doar rafale de vant in casca de la 140-150 in sus.

 

Recomand sa stai si sa te gandesti la ce vei folosi motorul. Daca nu iti vei petrece timpul pe forestiere si drumuri mai accidentate, nu merita sa te gandesti deloc la enduro touring &co (transalp si ktmuri). Dar te poti orienta catre un Bmw F800S.

 

Cauta eventual un VFR de ocazie la o reprezentanta sau dealer si incearca sa rezolvi un test ride daca e posibil. daca nu pune macar fundul pe ea sa simti cum iti vine ca marime si cat de impacat esti cu pozitia scaritelor, a ghidonului si a parbrizului. Toate se pot customiza dar poate nu e cazul sa te apuci de balarii de genul chiar la primul motor.

 

O alternativa mai mica la VFR ar fi un kawasaki ZZR600 care e un ZX600R mai docil. La motorul acesta trebuie sa ai grija pentru ca in ture mici poate parea putin fara vana dar cand treci de 7000rpm poti avea surprize.

 

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2006models/2006models-Kawasaki-ZZR600.htm pentru poze si descriere. Este un motor putin mai oldschool. Designul e putin invechit dar nu urata. Fata de vfr-ul cu motor pe injectie aici ai parte de throttle response ultra fin datorita carburatoarelor sfinte :).

 

Gs650f e greoi si subnutrit (mult prea subnutrit) cu pozitie in sea foarte dreapta fata de aceste modele. Plus are saua atat de joasa incat sa poata fi utilizat de incapatori cu inaltime mai mica care au nevoie sa puna jos ambele talpi la stopuri. Fazerele sunt excelente dar si acolo stai foarte drept ceea ce nu e un lucru rau dar personal imi place mult mai mult o pozitie mai aplecata. La 1.90 inatime vei avea capul cu jumate de metru deasupra parbrizului la turbulente

 

CBF 1000 recomandat mai sus este un motor excelent dar se livreaza la pachet cu un munte de putere la orice turatie care poate inconvenienta destul de mult un incepator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am "trecut" prin cca 12 motoare, si am incercat peste 40...

La datele enumerate de tine, pot sa iti recomand cu caldura si incredere 3 categorii :

1. touring : TDM 900

2. sport/touring : VFR 800 FI sau V-tec.La bugetul mentionat, te inscrii linistit la Vtec, chiar si cu ABS/CBS

3. sport/touring : Yamaha FZ6 Fazer, dupa 2005 , modelul S, nu N. Daca il prinzi cu ABS, chiar mai bine.

 

Nu mai stau sa iti fac review la fiecare, exista multe pe net si pe youtube. Dintre cele de mai sus, prefer VFRul. Greutatea asimilata motocicletei, in ciuda celor spuse ,mai sus, nu prea conteaza decat cand o scoti/bagi in garaj...In rest, poti sa faci si putin sport, si mult touring.Pozitie comoda, consum ok, confort si pt pasager.Nu deranjeaza la vitezele mari de croaziera. La celelalte, acest aspect poate fi diminuat prin parbriz inaltat, sau alte accesorii, dar nu ajungi la acelasi rezultat.

 

Cel mai elocvent ? TEST DRIVE...Cred ca tara in care te afli iti ofera suficiente oportunitati sa te sui pe oricare din modelele mentionate.

 

Succes ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri !

 

Am ramas la concluzia ca un Sport Touring este ceea ce imi doresc acum. Oricum trebuie sa ma sui pe cat mai multe din cele enumerate de mine si de voi pentru a`mi face o idee.

M`am urcat pe cateva motoare pana acum iar unele mi s`au paraut cam mari (nu am tinut minte modelele), desi erau de 600 cmc , le simteam cam "umflate"/"grase" pentru mine... trebuie sa mai vad , oricum astept sa iasa odata soarele si sa dispara odata zapada si dupa ce ma hotarasc la vre`o 2 modele , sa le iau si la o proba , sa vad cum ma simt si in mers pe ele .

 

PS: Kawasaki ZZR600 arata f bine ,dar nu am gasit nici un anunt cu modelul asta din 2006 cu 2 faruri , am gasit ceva , cu un far, dar nu imi place cum arata :)

 

Mersi de sfaturi ! :ok:

Editat de TsCrazy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...