Jump to content

Probleme serioase la poligon/scoala auto


ravaell
 Share

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E clar ca instructorul ala nu e ce trebuie. Considera pierduti cei 600 lei achitati si cauta alta scoala. Nu intereseaza pe nimeni ca e motocicleta personala a instructorului atata timp cat o pune la dispozitia elevilor.

 

Cat despre countersteering,  functioneaza eficient doar la viteze de peste 30km/h.

Link to comment
Share on other sites

Mno ... manevrabilitatea în poligon (și la viteze mici) depinde mult de arhitectura telescoapelor /față ale motocicletei (poziția axei), respectiv de acel ”offset” și ”trail” despre care un începător habar nu are.

Pentru comparație:

image.png.ff5d5cd4a614ebd20e3f176e12dd5d06.png

(fără ”offset”, ”trail” redus)

și

image.png.a6c002f8a6796d9b94129a24a24270c3.png

(cu ”offset”, ”trail” extins)

 

image.thumb.png.0e25fb55d2ebe7de02d7084ca5d83603.png

 

Acel ”offset” permite redresarea motocicletei sub propria ei greutate, din ghidon (reflex de la bicicletă).

Unde nu e ... nu e.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 6 ore, ravaell a spus:

. Intru cu a1-a

Din punctul meu de vedere asta este cea mai mare tâmpenie a instructorilor moto, te obligă să faci majoritatea poligonului cu a-I-a!

Am mai auzit de elevi are se iincurau în 8 uri din cauza treptei 1.

Prima treaptă este pentru plecare de pe loc.

Cel mai bine controlezi motorul cu a II a și patinat din ambreiaj combinat cu frână.

Și eu zic să schimbi școala, e clar că idiotul ăla vrea să facă bani pe spinarea elevilor.

Îmi amintește de cel cu care am făcut școala în 2200 în București, Iancu din Herăstrău.

Alt dezaxat și ăla - Dumnezeu să-l ierte, că a murit - proceda exact la fel.

Norocul meu că am

fost îndemânatic, pentru că nici nu știu cum am luat permisul după ce am făcut în școala lui.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, l.u.v said:

Cel mai bine controlezi motorul cu a II a și patinat din ambreiaj combinat cu frână.

Da!

Așa ”smucește” mai blând, dacă (și numai dacă) ambreiajul motocicletei ”școală” mai e în ”mințile lui” (liniar) după atâta ”frecat” de unii și de alții.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 47 minute, l.u.v a spus:

.....te obligă să faci majoritatea poligonului cu a-I-a!

 

Nu mai stiu cum este acum, insa pe vremea mea asa cereau la examen. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Cel mai bine controlezi motorul cu a II a și patinat din ambreiaj combinat cu frână.

Și eu zic să schimbi școala, e clar că idiotul ăla vrea să facă bani pe spinarea elevilor.

@ravaell

Incearca sa mergi drept sau in cerc larg conform sfatului de mai sus, dupa care abordezi jaloane.

Ps. Instructorul nu este clar ce ar trebui sa fie.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 ore, ravaell a spus:

Salutare, am 26 de ani si dau pentru categoria A si am cautat sa vad si pe altii care se mai confrunta cu asta si mi se pare ca sunt singur.. Problema mea, dupa 6 sedinte(13 in total) este ca nici acum nu pot sa ocolesc cele 4 jaloane de la inceputul traseului de poligon. NICI MACAR nu am ajuns la opturi unde probabil ar fi dezastru total. N-am mai condus nicioadata motocicleta sau scuter sau ceva cu motor pe 2 roti, doar bicicleta pe care zic eu ca ma descurcam. Scriu postarea asta astazi pentru ca e a3-a oara cand cad cu ea iar instructorul probabil ma uraste din tot sufletul pentru ca e motocicleta lui personala. Oricat de tare as incerca sa ma las pe o parte ca sa iau curbele mai strans nu o pot face iar atunci cand o fac, surpriza, cad dupa ea. Intru cu a1-a pentru ca sta undeva la 10-11 km/h DAR chiar si asa o tin din frana pana la 7-8 km/h pentru ca nu mi se pare ca am destul timp sa virez. Eu inteleg ca motocicleta nu e menita pentru oricine si poate eu chiar nu am stofa de motociclist dar sunt curios daca si altii au trecut prin ce trec eu si totusi s-au redresat sau poate niste sfaturi, habar n-am. Mi-am dorit inca de mic sa conduc o motocicleta dar nicioadata n-am crezut ca imi va fi asa greu. Sunt dezamagit de mine si de cand am inceput scoala ma tot frustrez ca am aruncat cu banii dar eu nu pot sa fac nici macar poligonul complet. 

Schimba scoala/ instructorul. Daca si cu al doilea e la fel inseamna ca e de la tine si nu ai ce sa cauti pe mobre.

Link to comment
Share on other sites

generatia snowflake/millenials

ia-l in plm de gat pe instructorul ala sa puna mana sa te invete, sa stea langa tine sa-ti explice. ala e rolul lui ca instructor. daca nu e in stare sa faca asta sa-ti dea banii inapoi.

ce rahan vrei sa inveti pe forum?

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, l.u.v a spus:

am făcut școala în 2200 în București

Știam eu că ești extraterestru 🤭

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, l.u.v a spus:

Din punctul meu de vedere asta este cea mai mare tâmpenie a instructorilor moto, te obligă să faci majoritatea poligonului cu a-I-a!

Am mai auzit de elevi are se iincurau în 8 uri din cauza treptei 1.

Prima treaptă este pentru plecare de pe loc.

Cel mai bine controlezi motorul cu a II a și patinat din ambreiaj combinat cu frână.

Și eu zic să schimbi școala, e clar că idiotul ăla vrea să facă bani pe spinarea elevilor.

Îmi amintește de cel cu care am făcut școala în 2200 în București, Iancu din Herăstrău.

Alt dezaxat și ăla - Dumnezeu să-l ierte, că a murit - proceda exact la fel.

Norocul meu că am

fost îndemânatic, pentru că nici nu știu cum am luat permisul după ce am făcut în școala lui.

Când dădeam a doua, eram Ninjago. Relantiul era reglat mai sus, să nu moară la opturi. Ce patinat ambreiaj, ăla era doar de plecat de pe loc. Eram plantă de șanț, nu am condus niciodată o motocicletă, doar un scuter de 250, cu care era să-mi rup gatul. Joi noaptea am condus k1200LT și nu mi s-a părut mare filozofie, dar în școală eram cacao tot când era vorba de opturi. Ce e drept, instructorul a explicat care e treaba cu ambreiajul și celelalte comenzi, am băgat rapid la cap și am putut face de la prima ședință tot poligonul (nu perfect, firește). Motocicleta total neîngrijită, instructorul nu foarte implicat, poligonul vai mama lui, dar cu voință din partea mea, am reușit. Ceea ce-l sfătuiesc și pe colegul nostru, să se implice mai mult. Sau să schimbe instructorul.

Baftă!

Link to comment
Share on other sites

Descrii lucruri prin care am trecut si eu acum mai putin de 2 ani (inclusiv instructor complet nepasator), asa ca am sa-ti spun cum am trecut eu de ele. In mod normal, ar trebui sa-l pui la munca pe instructor, ca sa-si merite banii, pentru ca daca scapi motorul pe jos in mod repetat inseamna ca el e o mizerie de instructor, dar daca ti se pare asta ca o sa-ti dea prea mari batai de cap (ceea ce e foarte probabil), trebuie sa inveti singur si sa te doara la basca de instructor. Ca sa inveti singur, ai la dispozitie resurse cu nemiluita pe youtube, unde gasesti sute de videouri care explica in diverse moduri orice nelamuriri ai avea despre cum sa controlezi si pilotezi motocicleta. Cateva sugestii - Jerry Palladino (fost motopolitist, actual instructor), Motojitsu (instructor, repetitiv ca o moara, dar multe lucruri trebuie sa le auzi/citesti de multe ori pana se asaza cu adevarat in cap), MC Rider (instructor), Dan Dan The Fireman (in general clipuri cu accidente si explicatii despre ele, dar are si un fel de "sistem" care sa te ajute sa te descurci in trafic, lucruri dupa care sa te uiti etc), Canyon Chasers (inclusiv chestii tehnice) si de aici o sa ajungi si la altii. Gasesti explicatii si in postari sticky de pe forum, cauta prin ele, e bine sa gasesti lucrurile explicate in mai multe moduri.

 

Si cateva chestii practice despre problemele cu jaloanele. Trei lucruri: contravirare, controlul ambreiajului, vedere. Daca nu inveti ce e contravirarea si nu o practici in mod activ si constient, mai ales la inceput, o sa-ti fie extrem de greu sa manevrezi cu adevarat motorul de sub tine. Cauta descrierea procedurii pe youtube (contersteering) si aplic-o in poligon - mergi drept intr-a doua, uita-te la minim 10 metri in fata, fara jaloane, si contravireaza usor si alternativ stanga-neutru-dreapta ca sa simti cum vireaza motorul, de fapt (in esenta, trebuie sa-l inclini, iar asta o faci cel mai usor contravirand). Cand ai sa incerci sa faci asta printre jaloane, va trebui sa-ti controlezi mai exact si viteza, si directia. Viteza ti-o controlezi patinand ambreiajul, adica jucandu-te cu maneta ambreiajului in "zona de cuplare" (friction zone in engleza). Maneta ambreiajului are cursa mare, dar doar o mica zona de pe la mijloc are efect, restul sunt zone moarte. Cel mai bine cauti explicatii (youtube, iar), dar pe scurt, cand tragi maneta gradual, puterea spre roata spate se reduce gradual, nu dintr-o data (o tragi mai mult, reduci mai mult). Invata sa gasesti zona de cuplare a ambreiajului (vreo 2 cm pe la mijlocul cursei) si asa iti controlezi viteza - acceleratia ramane nemiscata si te joci doar cu maneta ambreiajului, iar in felul asta eviti si smucirile pe care le-ai face incercand sa controlezi viteza cu acceleratia, mai ales la inceput. Cat despre vedere, ideea e foarte simpla si probabil o stii, dar nu o aplici suficient - trebuie sa te uiti unde vrei sa ajungi peste minim 2 secunde, nu unde esti si unde vei ajunge peste o zecime de secunda (adica te uiti in fata rotii, in loc sa te uiti mult inainte sau spre iesirea virajului). Aplicat la jaloane, asta inseamna ca trebuie sa eviti obligatoriu sa te uiti la jalon, cu gandul "trebuie sa-l ocolesc". In schimb, uita-te la urmatorul spatiu gol dintre jaloane si gandeste-te "acolo vreau sa ajung peste 1-2 secunde". Contravireaza ca sa schimbi directia, patineaza ambreiajul ca sa controlezi viteza si foloseste privirea ca sa-ti ancorezi traiectoria. Dupa cateva incercari, o sa-ti iasa natural. Dar evita sa mergi exagerat de incet, asta inseamna ca mergi crispat si n-ai sa poti vira cum trebuie.

 

Astea o sa-ti fie sufieciente pentru jaloane. Cand o sa ajungi la opturi, acolo va trebui sa aplici si mai drastic ce-am descris (de exemplu, barbia trebuie sa-ti atinga urmarul cand te invarti, atat de mult trebuie sa intorci privirea spre viraj), si acolo poti sa incerci sa mai aplici si alte lucruri de care au mai zis si colegii - contrabalansarea (iti muti greutatea pe buca opusa directiei virajului) si putina frana spate, dar asta dupa ce simti ca motorul nu-ti mai e chiar strain. Succes!

Edited by mrjo
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, patrick1 said:

Ăștia, pe la școlile de motocicliști, dacă tot nu au dublă comandă (ca la avioane) au măcar roți ajutătoare?

Mno ... pentru începători și începătoare

image.thumb.png.3bb63387ccf5b5884e80c88d310f8d41.png

 

 

image.thumb.png.9e2ffb3be3c63393cfd56c2d2a3eeee2.png

 

image.thumb.png.a9adc1d7ac0419c91d356ddb45d77569.png

Wow. Ce misto, cu astea as invata mai repede :))))) 

Foarte util ce mi s-a spus aici. Am sa tin cont de tot. Cateva clarificari. Sunt baiat, din pacate :))))) probabil la cat de praf sunt multi au presupus ca as fi fata, e ok, si eu as fi presupus la fel poate. Apoi, m-au intrebat cativa ce motor este. Stiu doar ca e un Suzuki de 850 CC, posibil GS850 dar nu stiu din ce an, pare rau. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, tzunoi said:

Stii sa mergi pe bicicleta? Cat de bine? Jalonele le poti face cu bicicleta?

Stiu, de cand sunt mic. Jaloanele nu stiu daca le pot face pentru ca n-am incercat nicioadata. Instructorul nu cred ca ar accepta sa vin cu bicicleta pe poligon.. 

Link to comment
Share on other sites

Cateodata, mintea interpreteaza acele jaloane ca pe niste obstacole rigide si, probabil, in subconstient ti-e teama sa nu le lovesti. Incearca o sedinta intr-un spatiu fara jaloane si incerca sa faci niste viraje ca si cum ai ocoli niste jaloane imaginare. Incearca, treptat, sa iei virajele din ce in ce mai strans.

Pe mine m-a ajutat.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Acum 52 minute, ravaell a spus:

Instructorul nu cred ca ar accepta sa vin cu bicicleta pe poligon.. 

5 sticle de plastic mari puse la 2,5 m una de alta si da-i bice.  E un exercitiu util

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Cavaleru said:

generatia snowflake/millenials

Nu știam (până acum) definiția asta.

|„Fulg de zăpadă” este un termen de argo derogatoriu pentru o persoană, care implică faptul că aceasta are un sentiment de unicitate umflat, un sentiment nejustificat al îndreptățirii sau este prea emoțională, ușor de jignit și incapabil să facă față unor opinii opuse.|

https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)

E ... mulți! :crack:

|In the 1860s, "snowflake" was used by abolitionists in Missouri to refer to those who opposed the abolition of slavery.|

Mno ... cum 1848 a fost prin alte părți un eșec ... nici vorbă de 1860, abolirea sclaviei sau a instinctului de ... matcă, ”fuhrer”, etc. :D

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 47 minute, tzunoi a spus:

5 sticle de plastic mari puse la 2,5 m una de alta si da-i bice.  E un exercitiu util

Dacă le iei de aici poate prinzi și curaj... 

😜

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Mihai Daniliuc a spus:

E clar ca instructorul ala nu e ce trebuie. Considera pierduti cei 600 lei achitati si cauta alta scoala.

+5

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...