Jump to content

13. CryptoDATA Motorrad Grand Prix von Österreich 2022


Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oare poate sa taca macar 1min Florin Ion?

Uneori devine foarte obositor sa îl asculți.

Vorbește in continuu verzi si uscate...

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, B.B. a spus:

Oare poate sa taca macar 1min Florin Ion?

Uneori devine foarte obositor sa îl asculți.

Vorbește in continuu verzi si uscate...

Răspuns final NU! 

O fi plătit la număr de cuvinte... 🤬

Link to comment
Share on other sites

Comentatorii nostri sunt colegi cu XT, vad ordine peste tot, conspiratii. Vieti urat

Domnii astia au comentat inainte Liga 1 am senzatia

Link to comment
Share on other sites

Ce nesimtit Basti, il lasa sa treava pe Bag, apoi nu.l tranteste pe Miller , ii lasa sa treaca, ce ordine  o fi primt

Link to comment
Share on other sites

Slab ăsta cu dinții rari, îl înghite plutonul și nu știe să depășească deși uite, motoreta e bună, doar conduce campionatul! 

:moron:

Link to comment
Share on other sites

Dap!

Interesant ce vor alege cei de la Ducati pt la anul, in materie de piloti...

 

Acum 24 minute, ENEOS a spus:

Slab ăsta cu dinții rari, îl înghite plutonul și nu știe să depășească 

 

Si ce depasire a facut la Miller!

 

Link to comment
Share on other sites

Da... manevra la Miller a fost depasirea anului. Pacat ca ii iese atat de rar. 

Peco ar trebui sa il treaca pe Miller drept coautor la victorie. Mare lucru sa ai un jucator de echipa, ca australianul. ;) 

In rest, cursa a fost salvata de ultimele tururi. 

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

Cam plicti plina de sicti cursa asta.

Q nu a citit pe forum că nu știe în pluton și a salvat enorm de multe puncte. :laugh:

Pe 5 daca rămânea Q  era Peco la -34.

Dar ieșind pe 2 Q diferența e -44.

Sa îi urăm mult noroc lui Peco.

Edited by frigider
Link to comment
Share on other sites

Vorba colegulu - cred ca Q iar n-a citit forumul si a venit din pluton :bounce: 

Sau poate l-a citit si s-a enervat ca il critica lumea.

Dupa cum a zis si el - una din cele mai bune curse facute de Fabio.calm si puternic.Ia titlul fluierand anul asta.

Start perfect dar problema lui e faptul ca si ceilalti au plecat stas.L-a ajutat insa acea sicana si faptul ca e ff bun pe frane - depasirea la Miller a fost scoala dupa Rossi din perioada de glorie.

Locul 2 in ciuda "problemelor pe care le avem pe accelerare si viteza maxima" dupa cum a declarat el..e bine de tot zic eu.

Iar Pecco a fost aproape sa piarda si el,dupa ce a recunoscut ca a gresit alegerea gumelor - softul l-a lasat balta.

Q n-a gresit.Nici alegerea gumelor nici altceva.Aici e diferenta.Flawless.

 

Martin a gresit-o rau insa.Foarte rau mi-a parut pt el...si fix intr-un moment hotarator pt cariera lui as spune eu.Daca o pregatea bine,un loc 3 era stas.

Bestia are prima sansa pana acum zic eu.

 

Aleix a salvat un start cu probleme si o performanta relativ stearsa.Sa speram la mai bine pe urmatoarele circuite....dar cand pe un circuit ca asta Q iese pe 2 chiar f aproape de Ducati'ul de uzina de pe 1....nu prea vad eu cum l-ar putea opri o Aprilia cu un batraior la ghidon.

Villa-Maravilla...dupa ce la Silverstone a mers exemplar,acum a revenit la forma care l-a consacrat.Sunt convins ca iar n-a inteles nimic si ca era frustrat si ca e vina echipei.Mda.Poate va mai ridica capul la Philip Island.In rest somn usor.

Link to comment
Share on other sites

 

image.thumb.png.fb41ed58e20fcfa39ac35dd3f3d7c553.png

 

41 minutes ago, Method said:

Bestia are prima sansa pana acum zic eu.

 

Are naționalitatea potrivită. În caz de status quo între ei, Ducati va merge cu Bastianini. GP22-ul lui Martín este clar o motocicletă mai pretențioasă față de GP21-ul pe care merge Bastianini, dar problema pentru spaniol este că Zarco pe aceeași motocicletă este mult mai sus în clasamentul piloților, cu 38 de puncte suplimentare. Și urmează Misano, unde Bastianini a obținut 2 podiumuri anul trecut, ca rookie, pe o motocicletă mai puțin capabilă față de ceea ce are la dispoziție acum.

 

Nu-l văd în roșu pe Martín în '23.

Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti despre Sprint Races anuntate pt la anul?

Dupa cum zic si pilotii (in afara de MM care zice ca sunt bune...dar cred ca e singurul),mi se pare overwhelming pt ei.

Adica sunt juma de cursa.

Sambata.

Au mult mai mult de lucru la fiecare weekend - sunt in fiecare runda.

Total diferita treaba fata de F1 unde sunt cateva unde si unde gen 3-4-5 curse de sprint din 22? de etape.Si nu sunt de juma de cursa ci chiar micute,chiar sprint.Iar punctele sunt mult mai putine.

Aici la gp sunt la fiecare etapa si sunt de juma de cursa ca si lungime si puncte destule.

Cum ar veni le-a mai bagat 50% curse in plus...va fi greu pt ei.

din punctul nostru de vedere va fi bine ca va fi spectacol,dar cred ca se exagereaza totusi si ca ar fi fost bine sa fie ca la F1 sa fie doar pe cateva circuite gen Assen Mugello etc nu la fiecare cursa.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Method said:

Total diferita treaba fata de F1 unde sunt cateva unde si unde gen 3-4-5 curse de sprint din 22?

 

Măsura va fi oarecum similară. Chiar dacă sunt mai puține curse de sprint, în F1 sunt mai multe etape per sezon iar cursele în sine sunt mult mai lungi (1h30+, față de doar ~40min la MotoGP).

 

Personal nu pricep inflamarea excesivă a unor urmăritori. Da, va fi mai obositor pentru piloți și da, probabil că vor crește sensibil costurile. Vor crește și șansele de accidentări. În WSBK se folosește un format foarte asemănător de câțiva ani și nimeni nu are vreo problemă cu asta. OK, pilotatul unui prototip de GP este probabil mai fizic, dar nu cred că este o diferență substanțială - i.e. se poate.

 

Să-i lăsăm pe alții să se ocupe de regulament și noi să ne bucurăm de spectacol, zic. Cui nu-i convine să nu se mai uite. Nu e ca și când Dorna va face sondaj pe motoretism.ro pentru a obține păreri.

 

image.thumb.png.a42bc0e4ad32aed78389b3e5a037fe30.png

Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna vor fi sustinatori si critici la orice schimbare, asta e clar.

fiecare isi motiveaza reactia prin propiile interese, cum e normal.

dar, daca na gandim un pic la cauza acestei schimbari...ma intreb, oare cati telespectatori se uita sambata la motogp?

anul asta a fost la 2 curse si ma mai duc la una in 2 sapt.

am fost de fiecare data 3 zile la circuit, si realitatea este ca vineri bate vantul pe la circuit, iar sambata sunt, cu indulgenta maxim 50% din specatatorii de duminica. 
sunt curios cum e la F1 , am tot zis ca o sa ma duc si eu la o cursa, dar nu am avut ocazia.

La 19.08.2022 la 23:03, xt600 a spus:

Cu ani in urma a fost un baiat care a castigat prin Alpe Adria, dar asta a fost exceptia care confirma regula. Iar regula este cea pe care ai remarcat-o tu: nivel submediocru al motociclismului din romania. Si nu numai lipsa banilor este problema.. 

 

Cateodata, bugetele sunt atrase de talent si potentialul de performanta. Daca Hosciuc si Mihaila ar fi talente de talia lui David Popovici, probabil banii nu ar fi o problema. Insa cu siguranta nu sunt. 

 

 

Aceeasi troaca KTM rebranduita Gas Gas si ejaculam de fericire, pentru ca avem din nou grila plina de constructori. ;) 👍. Plina de Ducati si KTM. Incep sa ii apreciez pe  cei de la Suzuki ca au iesit la timp, din mizeria asta. Poate ii urmeaza Honda si Yamaha.. 🙃 Asteptam cu drag pe CFMoto, Rieju, Loncin, Zontes.. :) 

 

Pfff... "espertul" Prima Sport abia reuseste sa lege cuvintele in limba romana. Interventiile lui in comentariu sunt de-a dreptul infioratoare :rusinica:

 

ca sa ajungi de la talia lui Popovici tb sa te antrenezi......mult.

la inot, nu ca ar fi ieftin, dar ai nevoie de un antrenor si bazin...

La moto vorbim despre alte costuri. Fara sponsorizari este extrem de dificil :(...iar cand esti mic si necunoscut cine te sponsorizeaza.

Cati au stiut ca Popovici inainte de mondiale, desi la Olimpiada, la 16 ani a obtinul locul 4?

Chiar el a declarat cat de greu a fost sa gaseasca niste sponsorizari....

Sa ne aducem aminte ca Adidas si-a retras sponsorizarea lui Halep cand era in top 10.

Sponsorizarile atrase de talente nu cred ca se intample si se va intampla in Romania in viitorul apropiat. Nu suntem o cultura consumatoare de marketing sportiv.

Ne intreseaza fotbalul si cam atat. 

 

Nu putem sa avem asteptari de la motociclism, in conditiile in care primul circuit mai acatarii din Romania in avem de cativa ani. 

Acuma vin niste copii care o sa mai paseasca pe o treapa mai sus, dar procesul este lung si costisitor. 

Link to comment
Share on other sites

partea cu cauciucurile si motoarele e cam dubioasa. pai una e sa te dai in practice si alta e sa tragi ca nebunul de motorul ala in sprint race.

 

How does it affect other MotoGP sessions?

The two Friday Practice sessions will be extended (currently 45 minutes) and the combined times used to determine direct access to Q2 (instead of waiting until after Free Practice 3 on Saturday morning).

FP3 will now be reduced from 45 to 30 minutes - thus effectively becoming FP4 (albeit at a different time to the races) which has been dropped from the schedule - and directly followed by Q1 and Q2. The Sprint race is then the last Saturday MotoGP action.

 

Why are Dorna introducing Sprint races?

"You already know that we are going to introduce: Starting next year, a sprint race on the Saturday afternoon of every Grand Prix; not like in Formula 1, but in every Grand Prix," said FIM president Jorge Viegas.

"We think that after two years of Covid, when all of us made incredible sacrifices to keep having this important Championship, it’s time to give more exposure, in the TV, but also to the spectators. We need more spectators, we need a better show, and we need to fill the Saturdays."

“It has been the aim of the championship to try to improve everything as much as we can, working in all areas,” said Dorna CEO Carmelo Ezpeleta.  “We have been looking at other sports, different possibilities, to offer a better show. It has been discussed with the FIM, the manufacturers and teams."

IRTA president Herve Poncharal said: “If you don’t move forward you make a step back. Although our show is great, it doesn’t mean you cannot improve.

“Yes, we look at what is happening somewhere else and what works somewhere else.

“We had a meeting with all the Independent MotoGP teams and they unanimously supported the idea. It will also be better for the media and sponsors.

“There will be no more [costs] because there will be no more track action, so we won't need to change the tyre or engine allocation.

"We will try not to give more work to the riders, but provide more action and excitement.”

 

https://www.crash.net/motogp/news/1010217/1/motogp-confirms-sprint-races-2023-world-championship

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Personal nu pricep inflamarea excesivă a unor urmăritori. Da, va fi mai obositor pentru piloți și da, probabil că vor crește sensibil costurile. Vor crește și șansele de accidentări. În WSBK se folosește un format foarte asemănător de câțiva ani și nimeni nu are vreo problemă cu asta. OK, pilotatul unui prototip de GP este probabil mai fizic, dar nu cred că este o diferență substanțială - i.e. se poate.

 

Să-i lăsăm pe alții să se ocupe de regulament și noi să ne bucurăm de spectacol, zic. Cui nu-i convine să nu se mai uite. Nu e ca și când Dorna va face sondaj pe motoretism.ro pentru a obține păreri.

Nu se inflameaza nimeni...din pacate nu am actiuni nici la unii nici la altii.Din pacate pentru mine.Eu doar spuneam ce zic si ei - ca nu prea le convine.Pt ca va fi mult mai complicat un weekend de cursa.

 

Ok,inteleg - e o reactie a "recesiunii post-Rossi" precum si a sabaticalului luat de MM fapt ce a scazut si spectacolul si mizele si spectatorii....cred ca daca facem o paralela cu anii trecuti observam o scadere cu vreo 40% a nr de spectatori.De ratinguri nu stiu dar nu are nici acolo cum sa fie bine.Spectatori mai putini = sponsori mai putini si mai zgarciti = bani mai putini.

Dorna reactioneaza.Vrea sa umple sambetele dupa cum s-au si exprimat.Om vedea...parerea mea e ca poate e cam prea mult dintrodata.

 

Btw,au facut sondaj :bounce:.Nu pe motoretism insa,ci pe motogp.com,l-am completat ca un fan constiiincios.A fost ultra-ras-mediatizat la ei pe site  si in timpul curselor etc.Si fix asta intrebau (printre altele) - vreti sa vedeti sprint races?Ok,erau f multe intrebari dar asta era una dintre ele.

Acum 3 ore, ioio_viola a spus:

"We need more spectators, we need a better show, and we need to fill the Saturdays."

 

 It will also be better for the media and sponsors.

 

“There will be no more [costs] because there will be no more track action, so we won't need to change the tyre or engine allocation.

"We will try not to give more work to the riders, but provide more action and excitement.”

Da - cred ca astea sunt motivele.

E un lucru bun ca au lucrat-o asa - eliminarea de fapt a FP3 de sambata si inlocuirea lui cu sprint race.

Costurile vor fi aceleasi.Va fi insa mult mai demanding pt echipe si piloti pt ca trebuie sa pregateasca 2 curse de fapt - una sambata una duminica.

Acum 5 ore, damager a spus:

...ma intreb, oare cati telespectatori se uita sambata la motogp?

realitatea este ca vineri bate vantul pe la circuit, iar sambata sunt, cu indulgenta maxim 50% din specatatorii de duminica.

Da,good point.Can't argue that.

Eu cand am fost la circuit normal ca mergeam pt ca faci un efort ca sa vii pana acolo si etc.Dar da,la tv...doar hardcore fans se uita la quali si etc.True.

Acum 5 ore, damager a spus:

Chiar el a declarat cat de greu a fost sa gaseasca niste sponsorizari....

Sa ne aducem aminte ca Adidas si-a retras sponsorizarea lui Halep cand era in top 10.

Sponsorizarile atrase de talente nu cred ca se intample si se va intampla in Romania in viitorul apropiat. Nu suntem o cultura consumatoare de marketing sportiv.

Ne intreseaza fotbalul si cam atat. 

 

Nu putem sa avem asteptari de la motociclism, in conditiile in care primul circuit mai acatarii din Romania in avem de cativa ani. 

Acuma vin niste copii care o sa mai paseasca pe o treapa mai sus, dar procesul este lung si costisitor. 

Se priveste dintr-un punct gresit de vedere zic eu.Se priveste doar din punctul de vedere al fanilor,nu si al sponsorilor.Nu se priveste dpdv financiar,ci doar idealist si romantic ca sa zic asa.

 

In primul si cel mai important rand - suntem o piata infima - suntem a 7a parca? tara din UE ca si populatie insa ca PIB si putere de cumparare suntem niste desculti.De aici interesul mic al sponsorilor - nu au ce mari bani castiga prin desfacerea de produse la noi.

Nici un sponsor nu da bani daca nu are ceva de castigat. - asta nu inteleg fanii..."uite ca Gigel e talentat dar nu are sponsori...la noi nu se investeste,daca s-ar investi s-ar ridica lucrurile samd.Aceleasi lamentari.Gresit.Putem noi sa avem cei mai mari motociclisti,campioni la inot,tenis,sah you name it.NU CONTEAZA.

Firmele care sponsorizeaza o fac pt a castiga bani de fapt - castigi exposure castigi anumite scutiri de taxe samd.Scutirile de taxe sunt bune pt toate firmele dar in general multinationalele profita cel mai mult de pe urma lor...exposure iarasi,e bun pt toate firmele dar exposure trebuie sa creeze vanzari.Altfel e degeaba.Vezi Ursus cu Untold - exposure creeaza vanzare.

Ori la noi ce naiba sa se sponsorizeze la moto sau pe Popovici si chiar pe Halep?Ce exposure ar avea?

O sponsorizare in domeniul moto auto la noi e zero - avem audiente ZERO la asa ceva.Si pe circuit si pe tv.Pai abia avem audiente la motogp ca sa transmita baietii aia de la digi etapele,decum la ceva national.

La inot?Inotul nu exista.

Abia exista tenisul dar si el e ca vai de el.

Si atunci sa vina ....Castrol?Sa sponsorizeze vreun tanar talent national la moto?De ce?Ca sa vanda 15 litri in plus?Nu merita deranjul.

Sa ii dea Under Armour sau Beats lui Popovici sponsorizare cum ii dadea lui Phelps?DE CE?Cum ii va ajuta pe ei asta?Cum le va ridica vanzarile?ZERO.

La Halep nu comentez ca totusi tenisul mai misca ceva,dar oricum,slabut.Decizia adidas sunt convins ca e una logica si justificata dpdv financiar.

 

E normal sa avem sponsorizari in fotbal pt ca acolo se castiga exposure - e sportul rege in Europa dar si la noi.E un sport pe care nu il urmaresc si nu imi place insa asta este,trebuie luat ca atare.

Cand 1.vom fi o piata importanta dpdv financiar si 2.vom consuma motoretism pe paine,abia atunci vor veni sponsorizarile.Si circuitele...si tot.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic că scăderea nr de spectatori se datorează, în mai mică măsură poate, și crizei economice. Primele tăiate sunt distracțiile, și dacă un concediu cu familia & copiii tot o să faci, motogp te poți mulțumi să-l vezi la tv. Adică și de ar mai fi fost Rossi și memel pe pistă probabil tot ar fi scăzut ceva. 

În principiu sunt de acord cu discursul despre sponsorizare, doar că la noi mai sunt încă niște aspecte: mulți nu cunosc acea lege a sponsorizării (treabă verificată nu doar de mine personal), iar multe firme sunt, cel puțin la nivel contabil declarat, pe pierdere sau în jur de 0, banii se pot scoate relativ ușor fără să te legi la cap cu sponsorizări. Btw, când vine anafu' prima oară la astea se uită. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, damager said:

sunt curios cum e la F1 , am tot zis ca o sa ma duc si eu la o cursa, dar nu am avut ocazia.

 

Este interesant ca experiență și merită bifat măcar o dată (păcat că nu ai prins era V8/V10, era impresionant). Dar per total este mai puțin variat decât un w-e de MotoGP și este mai puțină acțiune. Poate eventual să prinzi un week-end full, cu F3, F2, F1 și Supercupa Porsche. Dar sunt puține. Plus că o cursă de F1 este mai strategică și pentru a o înțelege ar fi bine să ai vizibilitate asupra clasamentului, plutonului, să ai un comentariu avizat, etc. Dar din nou, merită mers măcar o dată. Și eventual nu la Spa :) 

 

3 minutes ago, ENEOS said:

Eu zic că scăderea nr de spectatori se datorează, în mai mică măsură poate, și crizei economice.

 

Corect. Și faptului că prețurile biletelor au început să crească. Exemplu concret recent, la Silverstone etapa trecută unde biletul de copii era la vreo 100£. Dacă voiai să mergi cu familia, te apropiai de 1000£ pe week-end. În același timp, la Red Bull Ring (unde prețurile sunt mici mulțumită patronilor) a fost cam sold-out.

Link to comment
Share on other sites

clar ca interesul a scazut intr-o oarecare masura,

uite, si aici pe Forum, la o cursa abia se mai aduna vreo 5 pagini de discutii / cursa ...acum suntem la pag 3....

pe vremuri erau 20-30 de pagini :)

____________

 

PS.  nu cred nici eu ca, cursa sprint va aduce o crestere spectaculoasa,,,,

vorba aia, nu paturile trebuie schimbate daca nu merge bine bordelul..., cam asa e si aici, e lipsa de superstaruri, astia nu se ridica la nivelul fostilor, nu au carisma..., nu te prind cu o ghidusie sa stai sa-i urmaresti, my 2c :)

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, apriliacluj said:

pe vremuri erau 20-30 de pagini

 

Era vorba de dramă în mare parte, cu fanboys Rossi, Márquez, Lorenzo, etc. care se luau în coarne și se contraziceau. Erau dueluri poate ceva mai personale și da, niciunul dintre piloții care se bat acum pentru victorii și titluri nu au nivelul sau carisma celor menționați. Dar per total nivelul spectacolului nu a scăzut. Din contră.

 

Dorna trebuie să facă tranziția de la era și publicul Rossi & Co. la o generație mai tânără. La F1 a funcționat. Sunt șanse să funcționeze și aici.

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

prețurile biletelor au început să crească. 

E foame dă bani! Mai puțini plătitori => trebuie luați mai mulți bani de la fiecare, nu? 

Link to comment
Share on other sites

Nu este doar asta. Este vorba și de inflație și de situația financiară a circuitului organizator de exemplu. Din acest punct de vedere în Europa situația e cam nasoală. Circuitele sunt în general dependente (parțial) de finanțările guvernamentale sau locale. Red Bull Ring sunt într-o situație ideală, pentru că Red Bull nu vrea/nu are nevoie să facă profit de pe urma biletelor și sunt independenți financiar. Pentru ei cursele astea sunt evenimente de PR. Restul practic trăiesc din profitul rezultat din vânzarea biletelor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...