Sari la conținut

Controale RAR București și împrejurimi


PzKpfW
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 113
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

image.thumb.png.d183870bd6f1ff38022265e7970ad9b4.png

@l.u.v, am trecut ieri chiar pe acolo unde era controlul citat de OP, mai sus este un printscreen de pe Timeline. Motocicletă cu evacuare aftermarket. Am trecut normal, fără să o duc în limitare ca oligofrenul și nu m-au oprit. Erau la control un VW Golf 4 și un miar Suzuki. Nu am ochit prea bine motocicleta dar am văzut Golful din spate și era clar oprit pentru evacuare ilegală. Păcat că nu merg cu camera pe moto, aș fi pus și un print de pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

BTW, eu am E13 la stanta de pe toba, ei vor musai cu E19 sau cum vine treaba?

Exx inseamna ca are o omologare facuta in tara cu codul respectiv.

Tu ai cu E13 = Luxemburg. Facuta de producator acolo evident din cauza taxelor mai mici.

E19 inseamna omologare facuta in RO.

Cat timp are o stanta cu Exx este legal sa folosesti toba de esapament.

https://www.testups.com/ece-r10-countries/

 

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:


De exem0ku satisfactia de a merge in loc sa te tarasti pe Cheia sau pe TF.

Sa intelgem ca regulile de circulatie se aplica ''dupa caz''?

Pentru ''satisfactia ta'' esti dispus sa ii pui si pe ceilalti in pericol?

Si ne miram ca suntem campioni la accidente in UE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt controlul RAR-ul e chiar benefic uneori....si ma refer aici la corifeii cu tobe China/Aliexpress, gume cu sarme pe-afara, semnale led minuscule care nu se vad, fara oglinzi sau cu niste zgaibe milimetrice dar dragute foc, cauciucuri de neam prost (mult mai mari decat in talon, care aproape ca freaca de bascula), tobe gaurite sau fara DB, stop care dupa ce ca e chior e colantat/lacuit cu negru, numere care rabateaza, carene/bord/toba/semnale legate cu sarma sau care lipsesc cu desavarsire, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

 

Tu vorbești aici de teorie. În practică, agentul RAR te oprește și-ți spune că "nu vede [℮19] ștanțat pe tobă, nu este omologată în România, deci se reține talonul"**. Poți să te cerți tu cât vrei cu el, în stradă el are autoritate, iar cu acea mențiune specificată acolo ("Evaluare subiectivă") îți va da peste nas la orice comentariu. Ulterior tu-ți vei face programare și vei merge la verificare la o reprezentanță RAR cu hârtia de la producătorul tigăii, niște unii ingineri de acolo se vor uita pe ea (eventual îți vor măsura nivelul de dB dacă au cu ce și sunt zeloși) și-ți vor da acordul pentru recuperarea certificatului de înamtriculare. Ei și-au făcut norma de control în trafic (☑), tu ți-ai pierdut timp din viața ta cu un rahat (☑). Sfârșit.

 

**În realitate, niciun producător nu va sta să omologheze în mod specific o evacuare (sau altă piesă aftermarket) în toate țările UE, datorită armonizării legislației la nivel european (i.e., omologarea într-o anumită țară membră este valabilă în toate celelate state).

Nu chiar. Eu am si discutat cu ei, pe speta asta. M-am oprit sa intreb pur si simplu-aveam la mine inclusiv adresa postata mai sus, printata-asa, in caz de :D 

Toba omolobata LEo pe vechea motocicleta, un versys 1000 2019. Toba road legal, certificat de calitate, certificat de omologare cu seria de omologare, specific pentru MODELUL meu de motocicleta, SERIE OMOLOGARE pe toba, sub forma de stanta. DB montat. Doar ca o astfel de toba costa, in cazul meu 400 euro a fost doar FINALA. Si nu baraie, asa cum isi doresc multi.

Mi-au zis sa imi vad de treaba, ca nu cu mine au probleme. Si ca in cazul meu totul e perfect legal. In cazul meu, marca era E.....cat o fi pentru Germania, imi scapa acum.

Oricum IRELEVANT, cat timp RAR NU OMOLOGHEAZA IN RO TOBE-deci ce E19, iar discutam aiurea discutii. Treaba este simpla din punctul meu de vedere. Ca poate fi un cap de creta batut in cap, CLAR! Dar de asta trebuie sa ne informam, ca in cazul in care dam de un destept, sa ne putem apara.  

 

ACum eu vin si intreb, cam cati dintre cei care au tobe aftermaket, au tobe omologate pentru modelul lor de moto? :D

 

Ei cauta pe cei cu burlane, sau tobe modificate-nu mai au dbul, au fost scurtate, taiate ,etc. Ori tobe ce nu sunt destinate uzului stradal!

 

 

Apoi, sunt producatori moto care vand si tobe finale diferite, pe modelele lor de moto-ca si optionale. Vezi la bmw de exemplu , pe gs poti pune direct de la ei akra. Sau la harli, la panamerica, ai tot asa alta toba contra cost. La ktm la fel. Variante de strada, road legal.

Sa nu imi spuneti ca sunt cu E19, omologate in RO, ca ma bufneste rasul. Sau ca nu sunt legale :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Lucian_M said:

BTW, eu am E13 la stanta de pe toba, ei vor musai cu E19 sau cum vine treaba?

 

Dacă te opresc și nu au de ce să se lege de altceva, s-ar putea să se ia de aia, da. Nu știu cum merge treaba în țară în general, eu mă refeream la controalele din București.

 

1 hour ago, Kagemusha said:

Motocicletă cu evacuare aftermarket. Am trecut normal, fără să o duc în limitare ca oligofrenul și nu m-au oprit. Erau la control un VW Golf 4 și un miar Suzuki. Nu am ochit prea bine motocicleta dar am văzut Golful din spate și era clar oprit pentru evacuare ilegală. Păcat că nu merg cu camera pe moto, aș fi pus și un print de pe ea.

 

1 minute ago, Leon said:

De fapt controlul RAR-ul e chiar benefic uneori....si ma refer aici la corifeii cu tobe China/Aliexpress, gume cu sarme pe-afara, semnale led minuscule care nu se vad, fara oglinzi sau cu niste zgaibe milimetrice dar dragute foc, cauciucuri de neam prost (mult mai mari decat in talon, care aproape ca freaca de bascula), tobe gaurite sau fara DB, stop care dupa ce ca e chior e colantat/lacuit cu negru, numere care rabateaza, carene/bord/toba/semnale legate cu sarma sau care lipsesc cu desavarsire, etc

 

Ca să clarific: dacă au motiv valid să se ia de tine (burlan, lipsă semnale, probleme la frâne, etc.), o vor face. Problema e că dacă nu au, în 90% din cazuri îți vor găsi probleme aberante precum cele pe care le-am enumerat într-un post anterior și tot îți iau talonul.

 

11 minutes ago, Adrian M. said:

Toba road legal, certificat de calitate, certificat de omologare cu seria de omologare, specific pentru MODELUL meu de motocicleta, SERIE OMOLOGARE pe toba, sub forma de stanta. DB montat. Doar ca o astfel de toba costa, in cazul meu 400 euro a fost doar FINALA. Si nu baraie, asa cum isi doresc multi.

 

Contraexemplu: evacuare tot Leo Vince, omologată specific pe modelul respectiv de motocicletă (omologare de Italia sau Irlanda, nu mai țin minte exact, ștanțată pe tobă), neprevăzută cu dB-killer. Motivul oficial pentru care s-a luat talonul este fix cel pe care l-am menționat: nu este omologată în România.

 

18 minutes ago, Adrian M. said:

Ca poate fi un cap de creta batut in cap, CLAR! Dar de asta trebuie sa ne informam, ca in cazul in care dam de un destept, sa ne putem apara.  

 

Irelevant. "Evaluare subiectivă". El are autoritate și-ți ia talonul, nu stă la discuții. Și de multe ori poate nici nu e bătut în cap, doar primește ordine de sus. Probabil nici lui nu-i convine că l-a scos șeful la muncă într-o duminică după-masă și i-a spus că "trebuie să iei x taloane azi".

 

22 minutes ago, Adrian M. said:

Ei cauta pe cei cu burlane, sau tobe modificate-nu mai au dbul, au fost scurtate, taiate ,etc. Ori tobe ce nu sunt destinate uzului stradal!

 

Atunci să facă bine și să facă acțiuini din-astea noaptea, vara, în zonele frecventate de burlaniști.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

 

Pe inginerul de la RAR îl doare la bască, tu dai în judecată instituția - câștigi și tot din bugetul de stat (banii noștrii) ți se va plăti. Daune morale poți cere, dar trebuie să ai caz solid, cu dovezi, că ți s-a adus un prejudiciu.

Gresit...trebuie sa fie un pic de logica in ce faci/ceri la judecata...nu poti da in judecata RAR-ul pt ca tot RAR-ul ti-a dat ulterior certificatul inapoi pt ca totul e ok...dai in judecata persoana, inspectorul...la fel cum daca un politai este violent fara motiv cu tine (asta mi-a venit in minte acum) nu dai Politia in judecata, dai agentul. 

Si apoi urmarile pot fi , daca ai noroc si stii pe cineva pe la stiri, mai grave pt inspector pt ca pe de o parte RAR-ul zice ca esti ok, pe de alta parte un reprezentant al RAR-ului (inspectorul de pe strada) zice ca nu, deci arata ca este cap de creta, posibil sa ia suturi in fund de la seful lui (pe langa banii scosi din buzunar).

Totul e sa fie o logica si bun simt in actiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Silver Arrow a spus:

Exx inseamna ca are o omologare facuta in tara cu codul respectiv.

Tu ai cu E13 = Luxemburg. Facuta de producator acolo evident din cauza taxelor mai mici.

E19 inseamna omologare facuta in RO.

Cat timp are o stanta cu Exx este legal sa folosesti toba de esapament.

https://www.testups.com/ece-r10-countries/

 

Sa intelgem ca regulile de circulatie se aplica ''dupa caz''?

Pentru ''satisfactia ta'' esti dispus sa ii pui si pe ceilalti in pericol?

Si ne miram ca suntem campioni la accidente in UE

 

Da, eu respect ce legi vreau. Consider ca multe legi sunt proaste si merg pe mana creierului meu. SI imi asum sanctiunile, daca organul constata abaterea si hotaraste sa ma sanctioneze. Dar pana la momentul ala prefer sa incerc sa nu fiu prins asupra faptei sau sa i explic organului de ce nu a fost nimic grav in ce am facut si nu merit decat cel mult un avertisment.

De exemplu ultima data l-am injurat pe un taximetrist care trecuse pe cedeaza uitandu-se in ochii mei de la vreo 10 m, un politist m-a auzit (am sectia pe strada mea) si m-a tras pe dreapta sa ma amendeze. I-am explicat de ce nu era cazul sa o faca si de ce ar fi trebuit sa-l opreasca pe taximetrist, dar el a insistat. Atunci i-am zis sa faca ce vrea, dar eu nu voi colabora cu el, adica nu-i dau niciun act si nu-i se,nez nimic decat dupa ce ii scriu o juma de pagina la rubrica de mentiuni. A refuzat sa faca pv pe loc si mi-a zis ca are o misiune urgenta si ca o sa-mi dea doua amenzi in loc de una (a doua pentru refuz de inmanare documente). i-am spus ca n-are decat. S-a suit in masina si a plecat, dupa care mi-au venit ambele amenzi acasa. M-am dus si le-am platit, dupa care am trecut pe la sectie si i-am lasat o reclamatie la OS.

Cam in stilul asta vad eu problema cu respectarea legii. 

Sper ca suntem inca intr-o tara relativ libera si pot sa iau singur decizii de genul asta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De exemplu, o lege mega-cretina mi se pare să îți facă dosar penal pentru autovatamare. Adică pici cu mobra, bicicleta sau trotineta, vine poliția, dosar penal, drumuri lunare la poliție, permis reținut (ciuciu ieșit din țară la volan sau ghidon), nervi tocați, timp pierdut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 12 ore, Kagemusha a spus:

am trecut ieri chiar pe acolo unde era controlul citat de OP, mai sus este un printscreen de pe Timeline. Motocicletă cu evacuare aftermarket. Am trecut normal, fără să o duc în limitare ca oligofrenul și nu m-au oprit

Posibil pentru că nu este încă sezon.

Cand a scris cele de mai sus era vară și aveau un Can Am de-al lor tras la umbră. Când se auzea zgomot de motocicletă asta se lua după ei, îi întorcea și îi aducea în filtru. 

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

Dacă te opresc și nu au de ce să se lege de altceva, s-ar putea să se ia de aia, da. Nu știu cum merge treaba în țară în general, eu mă refeream la controalele din București.

Depinde și de ei. 

Atunci am căscat gura vreo 45 minute acolo, chiar eram curios de ce se iau. 

Căutsu tobe goale, se uitau la cauciucuri și proiectoare etc. 

Dar în special tobe. 

Dacă aveai DB killer ul montat și o ștanță pe tobă nu aveai probleme. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu legea e cretina, ca ei cerceteaza daca nu cumva a fost si altcineva mplicat, un pieton, un autoturism, poate ai daramat gardul cuiva. Imbecila este procedura de aplicare a legii, cu 3 drumuri pe luna la Parchet si la Udriste, cu dovada care nu e recunoscuta nici macar in UE desi noi suntem cu legislatia aliniata, cica, cu procurorul caruia ii ia un an sa ajunga la dosarul tau pentru ca mai apoi sa dea rezolutia de NUP intr-o zi tc etc.

 

Mai am si alte exemple de imbecilitati din codul rutier, una ar fi limita de 80 pe autostrada pe vreme nefavorabila in conditiile in care pe un comunal in aceleasi conditii poti merge cu 90...

Acum 22 minute, Lucian_M a spus:

De exemplu, o lege mega-cretina mi se pare să îți facă dosar penal pentru autovatamare. Adică pici cu mobra, bicicleta sau trotineta, vine poliția, dosar penal, drumuri lunare la poliție, permis reținut (ciuciu ieșit din țară la volan sau ghidon), nervi tocați, timp pierdut.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, bine spus, 90 prin tufișuri, 80 pe autostradă.

A, și încă ceva: la  mine a durat doar 9 luni până ce procurorul a lătrat in instanță, ca și când eram răul absolut, Nosferatu in biserică etc. Și eu era să rămân paralizat din cauza unui vițel cu pile, care nu știe că se semnalizează cu 50m înainte de schimbarea direcției. Plm, iar mă enervez.

Avem poliție și justiție de valoare, ce plm, elite mondiale. 🤬

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.03.2023 la 19:33, MirceaB a spus:

De fapt asta-i ideea. Sa fie totul legal. Daca se intampla asa, pot sa fie 100 de filtre RAR in fiecare zi.

 

Legal e cum vrea organu daca trebuie sa-si faca norma sau sa baleasca la mobra ta.

Chiar ti se pare ceva interesant sa stai de vorba cu 100 de politisti / zi?😮

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa mă repet, dar aici e o poveste mișto cu tobele mele omologate, vândute exclusiv prin rețeaua de dealeri KTM. Am trimis mail la vreo 40 sedii rar și am primit răspunsuri de la: "totul este în regulă" și până la "trebuie să vii cu acte care să demonstreze proveniența tobelor și cine le-a montat." În caz că s-a trecut peste: tobe omologate, vândute doar de KTM.


Prin urmare, aș prefera să nu port discuția asta cu unul chitit să mă lase fără talon.
Ca să nu mai spun ca dacă vrei să folosești niște anvelope mixte ( ex: Mitas E07+) și le pui pe o motocicletă de adventure mai puternică nu mai ești în legalitate pentru că nu respecți indicele de viteză din CIV.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, bursyllac a spus:

indicele de viteză din CIV.

Cred că supraestimezi inginerii de la rar deja.

Și mai e un aspect interesant dpmdv: atât timp cât viteza maximă admisă pe drumurile publice din România este de cel mult 130 km/h de ce ți-ar impune legiuitorul să utilizezi anvelope cu indici de viteză mai mari, 270 km/h de exemplu? :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca te stii 100% legal poti intra in ilegalitate intamplator (ti se arde un bec) sau fara sa stii (s-a modificat legea acu 2 sapt ca doar nu citesti MO in fiecare seara). Asa ca pana la urma e o alegere bazata pe rationamentul propriu: daca stii ca e filtru acolo alegi sa-l ocolesti ca-ti ia 3 minute in plus sau iti verifici legalitatea si eventual il dai in judecata cu "hartia". 

Sau in termeni de "control" iti pastrezi decizia la tine ocolind filtrul sau o externalizezi la politai ca te stii 100% legal si decide el daca esti sau nu.

Pana si in termeni de timp personal evitarea filtrului dureaza mai putin decat controlul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa vezi si altfel treaba... daca te stii legal te duci intentionat pe la filtrul RAR, ca sa ii supra-aglomerezi si sa il scapi de filtru pe un coleg ilegal. Cum ar fi un flashmob de motociclisti legali sa supra-aglomereze filtrul RAR, si sa nu mai aiba timp si chef sa ii adune pe ilegali de prin jur? :D

 

Sau ca sa il parafrazez pe L.U.V. (parca) din topicul cu electricele: Ati ajuns sa va faca RAR-ul programul si traseul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, lipton said:

Chiar daca te stii 100% legal poti intra in ilegalitate intamplator (ti se arde un bec) sau fara sa stii (s-a modificat legea acu 2 sapt ca doar nu citesti MO in fiecare seara). Asa ca pana la urma e o alegere bazata pe rationamentul propriu: daca stii ca e filtru acolo alegi sa-l ocolesti ca-ti ia 3 minute in plus sau iti verifici legalitatea si eventual il dai in judecata cu "hartia". 

Sau in termeni de "control" iti pastrezi decizia la tine ocolind filtrul sau o externalizezi la politai ca te stii 100% legal si decide el daca esti sau nu.

Pana si in termeni de timp personal evitarea filtrului dureaza mai putin decat controlul.

 

Just. Iar când au chef să se ia de tine, nu țin cont nici de treaba cu "remedierea defectului pe loc". Știu de cazul cuiva care avea evacuare prevăzută cu dB-killer; nu îl avea montat dar îl avea la el și s-a oferit să îl monteze pe loc pentru a scăpa doar cu amendă luată. I s-a refuzat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...