Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De ce anume nu esti multumit de el pt bicicleta? Eu acum sunt in cautarea unui spray de uns lantul pentru motocicleta, mi-a placut ideea din postul tau cu spray-urile lidl, in plus as vrea sa-l folosesc si la bicicleta ca sa nu stau sa cumpar 2 tipuri de spray-uri diferite, e mai comod. Dar mi-a sarit in ochi fraza asta si m-a ingrijorat un pic :)

Dupa cativa zeci de km si schimbat de viteze incepe sa scartaie lantu de bicicleta ca si cum nu ar fi uns. La motor nu stiu ce sa zic cat tine, pt ca dau pe el doar dupa ce curat lantu si am ungator de lant automat. Pt 30 de km pana e destul ulei de la ungator pe lant e suficient sprayul de la lidl, la pretul acela imbadabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic, sunt cam nehotarat. Foloseste cineva cu succes spray-uri de lant de la Lidl sau Kaufland? Sincer sa fiu spre rusinea mea n-am uns niciodata lantul in primii mei ani de motociclism, prin urmare trebuie acum sa schimb kitul de lant prematur. Si dupa ce-l schimb va trebui sa ma deprind cu operatiunea asta de intretinere. Dar sunt total newbie la treaba asta. Nu stiu cat tine un spray de lant per ml cumparat, cat de des sa ung, daca merita sa iau ceva de firma sau ma pot descurca bine mersi si cu lidl, daca e ok sa curat cu motorina sau tb spray de curatat... iar topicul e imens :) Ajutati un inecepator derutat cu par alb la nici 30 de ani ( asta-i alta poveste, de.. stresul )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa-mi schimb lantul. E un cbr600 din 1995.

Am vazut preturi intre 450 si 700 RON. Marci: DID, Regina, RK si nu mai stiu. Cum aleg?

 

marcile au si sortimente. plain/o/z/w/x-ring. rezistenta etc.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic, sunt cam nehotarat. Foloseste cineva cu succes spray-uri de lant de la Lidl sau Kaufland? Sincer sa fiu spre rusinea mea n-am uns niciodata lantul in primii mei ani de motociclism, prin urmare trebuie acum sa schimb kitul de lant prematur. Si dupa ce-l schimb va trebui sa ma deprind cu operatiunea asta de intretinere. Dar sunt total newbie la treaba asta. Nu stiu cat tine un spray de lant per ml cumparat, cat de des sa ung, daca merita sa iau ceva de firma sau ma pot descurca bine mersi si cu lidl, daca e ok sa curat cu motorina sau tb spray de curatat... iar topicul e imens :) Ajutati un inecepator derutat cu par alb la nici 30 de ani ( asta-i alta poveste, de.. stresul )

Pentru curatat foloseste petrol lampant sau gazul de odinioara. Pentru uns, Motul. Operatiunea o poti face la 800-1000 Km.

Alta varianta e cea de la mine din semnatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic, sunt cam nehotarat. Foloseste cineva cu succes spray-uri de lant de la Lidl sau Kaufland? Sincer sa fiu spre rusinea mea n-am uns niciodata lantul in primii mei ani de motociclism, prin urmare trebuie acum sa schimb kitul de lant prematur. Si dupa ce-l schimb va trebui sa ma deprind cu operatiunea asta de intretinere. Dar sunt total newbie la treaba asta. Nu stiu cat tine un spray de lant per ml cumparat, cat de des sa ung, daca merita sa iau ceva de firma sau ma pot descurca bine mersi si cu lidl, daca e ok sa curat cu motorina sau tb spray de curatat... iar topicul e imens :) Ajutati un inecepator derutat cu par alb la nici 30 de ani ( asta-i alta poveste, de.. stresul )

mai bine faci curatarea cu motorina, eu pun si 25% benzina pt ca se curata mai repede. La fiecare 250 km gresezi lantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic, sunt cam nehotarat. Foloseste cineva cu succes spray-uri de lant de la Lidl sau Kaufland? Sincer sa fiu spre rusinea mea n-am uns niciodata lantul in primii mei ani de motociclism, prin urmare trebuie acum sa schimb kitul de lant prematur. Si dupa ce-l schimb va trebui sa ma deprind cu operatiunea asta de intretinere. Dar sunt total newbie la treaba asta. Nu stiu cat tine un spray de lant per ml cumparat, cat de des sa ung, daca merita sa iau ceva de firma sau ma pot descurca bine mersi si cu lidl, daca e ok sa curat cu motorina sau tb spray de curatat... iar topicul e imens :) Ajutati un inecepator derutat cu par alb la nici 30 de ani ( asta-i alta poveste, de.. stresul )

 

Lantul de curatat de la Lidl e acceptabil, dar nu e spornic, consumi un spray la o curatare. Cel mai ok mi se pare sa iei 0,5l de motorina (iti ajunge tot sezonul), o perie de curatat lantul (e mai buna decat cea de dinti), cureti cu motorina bine si la final dai putin spray de lant, sa clatesti tot.

Pt ungere cel din Lidl zboara instant de pe lant, indiferent cat il lasi inainte sa pleci, nu e bun deloc... f bun mi s-a parut Valvoline, e alba "zeama" si devine mai vascoasa dupa ce o dai pe lant, unge f bine si sta acolo.

In vreo 6000 km am curatat lantul de vreo 3-4 ori (ups, lenea asta), dar l-am uns cam la 500 km. Am consumat 2 tuburi de unsoare, deci un tub de Valvoline mi-a ajuns cam 6 ungeri... cred ca dau cam mult, dar merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cea pe lant, ca intretinere eu doar l-am uns cu solutia de la Kaufland, de curatat niciodata.L-am schimbat dupa 20k ca se intinsese neuniform, o fi bine o fi rau, nu stiu.

Un lant pentru a mea e vreo 15-30 lei (eu l-am luat cu 15) si e chinezesc ca originalul de altfel.Ungerea o faceam dupa caz dar la maxim 1000km.Neplacerea era ca dupa ce o ungeam imi murdarea roata.

Off topic Acum sunt fericit ca am cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am un kawasaki er5 din 2000 cu 50.000km la bord(presupun reali). Motorul avea o bataie la inceput discreta dupa care s-a accentuat si am hotarat sa-l desfac sa vad daca nu s-a topit vreun cuzinet.

Nu scoate fum, nu consuma ulei, Compresie buna-trage si porneste usor.

Dupa ce l-am desfacut am verificat cuzinetii- impecabili, piston/ cilindru- fara uzura, supapele- capul pistonului deasemenea fara lovituri.

Nu pot sa-l inchid fara sa schimb nimic si ma gandesc sa schimb lantul primar care acum deschis, are un joc de 1cm cand e impins-tras. Ma gandesc ca fiind neintins roteste neuniform ambreiajul de unde si zgomotul. Dar neavand experienta rog pe cine a mai reparat motoare sa-si dea o parere. Tot asa intreb daca ar trebui schimbat lantul de distributie? Tot e desfacut motorul.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Categoric schimba lantul hi-vo (transmisie primara), cu siguranta este uzat. Chiar daca nu creaza probleme tehnice, in timp troncanitul se va accentua si vei regreta ca nu ai facut-o acum. Cel de distributie nu e critic, se poate schimba si alta data, nefiind nevoie sa dai motorul pe din doua (exista variante cu za de impreunare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu as recomanda utilizarea unui lant peste 30k. Eu sunt patit, lantul bine intreinut intins la jumatatea marcajelor parea ok dar s-a rupt. Am scapat usor, fara blocarea rotii. E prea riscant sa nu le schimbi la timp (si cel de distributie), atat pentru posibile stricaciuni la mobra cat mai ales pentru integritatea fizica a riderului. Deci nu "merge si asa." Posibil sa reziste si mai mult daca nu mergi pe ploaie sau alti factori, dar cine vrea sa testeze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ash avea si io o intrebare referitoare la lantul de distributie ...detin un gsx-r srad din 98 si chiar daca nu este cazul m-am gandit ca ar fi ok la cati km are sa-i schimb lantul de distributie patinele sunt ok la fel si intinzatorul de lant acum intrebarea este :

Schimb doar lantul ?sau cand schimbi distributia trebuie schimbat tot kitu adica impreuna cu patinele chiar daca sunt ok iar ce-a dea doua intrebare ar fi lant inchis sau deschis ?avantaje si dezavantaje ....multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ emilian_rks

Posibil sa fi luat o piatra ceva,dar daca era mai nou poate era mai rezistent. Au fost si multe ploi sezonul trecut si fara ungator nisipul se aduna bine pe bascula. Oricum m-am hotarat sa-imi pun ungator, mi s-a luat de curatat si uns. E si mai ieftin fata de cate sprayuri am consumat. Fara a face air crush investigation legat de metal fatigue si o/x ringuri, ca sa nu ma trezesc prin copaci le voi schimba ca la carte. Plus ungator, daca nu trec la cardan.

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ati pus EK si RK? de ce spune lumea ca sunt "scumpe"? Americanii se bucura toti ca sunt mai ieftine ca DID.

 

Aparent EK ZZZ ar fi unul din cele mai rezistente lanturi, cu 10% mai rezistent ca RK, 7% ca DID.. scriau niste baieti pe un wakasaki forum dar n-am stat sa verific sursa

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ati pus EK si RK?

Da, am pus eu pe un Kawa ER5, lant RK cumparat de la Polo in 2007 (eram in delegatie si l-am luat direct din magazin), L-am pus pe motor pe la 28oookm si l-am vandut la 51oookm, acum are parca 62oookm la noul proprietar si e cam gata.

 

PS: Motorul asta nu are ungator.

Editat de emilian_rks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant.. pe SVul meu DID-ul incepe sa se uzeze inegal incepand cu 18-20.000 km... presupun ca n-o sa sara de 25-28.000

Oricum, nu am un stil de condus prin care sa economisesc benzina sau consumabile

 

Pt urmatorul lant o sa iau in calcul un EK...eventual cu niste supesproxuri ca prima oara cand l-am schimbat aveam pinionul fata ca un soare batut de vant

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant.. pe SVul meu DID-ul incepe sa se uzeze inegal incepand cu 18-20.000 km... presupun ca n-o sa sara de 25-28.000

Oricum, nu am un stil de condus prin care sa economisesc benzina sau consumabile

 

Pt urmatorul lant o sa iau in calcul un EK...eventual cu niste supesproxuri ca prima oara cand l-am schimbat aveam pinionul fata ca un soare batut de vant

mergi pe original fata si supersprox spate

 

eu am ajuns la concluzia ca ies mai bine cu un lant mai ieftin pe care-l schimb mai des si il neglijez cu nesimtire decat unul scump care imi sta pe creier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum nu exagerez nici eu cu asa ceva.. il spal cam la 1000km si il ung cam la 500-700 fara sa am probleme vreodata. Uzura inegala care are loc nu e influentata de cat de des e uns lantul, ci mai degraba de socurile la care e supus la un cuplu de V2 condus sportiv.

 

De supersprox cred ca as avea nevoie mai mare pentru pinionul fata, ca ala pare sa se uzeze mai rau.. dar spatele il vreau pt ca arata bine rau :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ingrijesti un lant care se afla "in inima" motorului?

 

Practic nu are nevoie de intretinere pentru ca este mereu uns cu ulei. Are si el o durata de viata finita :)

» Post actualizat in 23 Jan 2015 13:23

ati pus EK si RK? de ce spune lumea ca sunt "scumpe"? Americanii se bucura toti ca sunt mai ieftine ca DID.

 

Aparent EK ZZZ ar fi unul din cele mai rezistente lanturi, cu 10% mai rezistent ca RK, 7% ca DID.. scriau niste baieti pe un wakasaki forum dar n-am stat sa verific sursa

 

ZZZ este un lant destul de scum. Este putin mai scump decat cel mai performant lant facut de EK (520 RXO). Este mai durabil si mai rezistent la intindere decat acesta dar mai greu.

ZZZ este cu 50% mai scump decat lantul EK MVXZ dar indicele de uzura/durata de viata este doar cu 13% mai bun.

 

Daca ai o motocicleta usoara si cu un motor mai cuminte, nu cred ca renteaza ZZZ-ul. Sunt motociclete pe care nu poti pune un lant cu rezistenta la intindere mica (Hayabusa, ZX14, etc) dar la SV650 eu ti-ar recomanda MVXZ sau MVXZ-ZST.

 

Informatiile despre caracteristicile lanturilor sunt pe site-ul producatorului. Eu am facut doar niste impartiri :)

» Post actualizat in 23 Jan 2015 13:26

oricum nu exagerez nici eu cu asa ceva.. il spal cam la 1000km si il ung cam la 500-700 fara sa am probleme vreodata. Uzura inegala care are loc nu e influentata de cat de des e uns lantul, ci mai degraba de socurile la care e supus la un cuplu de V2 condus sportiv.

 

De supersprox cred ca as avea nevoie mai mare pentru pinionul fata, ca ala pare sa se uzeze mai rau.. dar spatele il vreau pt ca arata bine rau :D

 

Sproxul de fata cred ca e mai slab decat un JT, Afam sau Sunstar. Spatele e mai deosebit avand dantura de otel si carrierul din dural.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...