Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Parca neamtzu zicea ca not gutt sa pornesti motoru 5 min si sa-l opresti.Cica se face condens si rugineste mai rpd.

 

Pai GS-ul are rezervorul din plastic. Si ST-ul parca.

 

Ce sa rugineasca ? Motorul ?...daca merge cate 5 min. la 1 sapt...? Mai se roteste si antigelul ala prin motor. Si uleiul...si poate daca e caldut - 5grade... mai o scot si la o plimbare... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Citez de pe f650.com:

 

Don't start it just for short time. "A word of caution. With 11 vehicles I had to ask a few questions about storing them and several mechanics have told me one of the most harmful things to do is start and run an engine briefly on a cold day. If you don't bring it all the way up to operating temps for quite a while, it doesn't burn the moisture out of the oil. All it does is allow more moisture to condense on the cylinder walls as the engine cools.

 

Mai multe info pe subiectul asta aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

need help.

mi-am luat parbriz inalt la GS (2001, 3 suruburi) insa nu prea reusesc sa-l montez calumea.

parbrizul e sh, original bmw, insa a venit chel, fara prostiile alea din plastic de care cred ca mai e nevoie. :lol:

atasez o poza cu un parbriz identic cu al meu in care apar si plasticele de care as avea nevoie.

 

any ideas?

 

am eu cauciucul(nu plastic) ala , nu am ce face cu el .bonus of course.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca neamtzu zicea ca not gutt sa pornesti motoru 5 min si sa-l opresti.Cica se face condens si rugineste mai rpd.

 

 

 

Eu asa am facut cu f650 gs, si asa fac si cu gs-ul de 1200!

Niciodata nu am scos bateria de pe motocicleta. Stau la curte, si nu am garaj; insa cum dadea frigu', de doua ori pe saptamina "ii mai dadeam cite o pedala" - adica il porneam si-l lasam sa mearga la relanti ... 10', 15' poate chiar si 20'!

 

Atit de rau i-a facut, incit fabricat in 2003, l-am vindut in primavara lu' 2008 cu bateria originala! Si fara strop de rugina - Cornel (cel ce l-a cumparat) va poate confirma!

 

Insa este adevarat, ca in fiecare toamna ii controlam / complectam nivelul bateriei!

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa este adevarat, ca in fiecare toamna ii controlam / complectam nivelul bateriei!

 

La gs de 650 trebuie sa completezi nivelul electrolitului in fiecare luna. Daca te uiti o data pe an, o sa o gasesti complet uscata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La gs de 650 trebuie sa completezi nivelul electrolitului in fiecare luna. Daca te uiti o data pe an, o sa o gasesti complet uscata.

corect , am stricat o baterie varta asa... unde naiba se duce lichidul ala? am gasit-o goala dupa ce m-am intors din elvetia. (o saptamana si ceva)( traseu-ELVETIA-GERMANIA)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect , am stricat o baterie varta asa... unde naiba se duce lichidul ala? am gasit-o goala dupa ce m-am intors din elvetia. (o saptamana si ceva)( traseu-ELVETIA-GERMANIA)

 

Eu din acest motiv am cumparat una cu gel. Sper sa tina mai bine decit cea cu lichid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect , am stricat o baterie varta asa... unde naiba se duce lichidul ala? am gasit-o goala dupa ce m-am intors din elvetia. (o saptamana si ceva)( traseu-ELVETIA-GERMANIA)

 

Corect, mai ales la distante lungi bateria se supraincarca(lichidul incepe sa fiarba) si refuleaza afara prin acel furtun mic si negru. Poate ai observat ca la baterie pe langa cei doi poli mai exista si o iesire de scurgere unde se conecteaza acel furtun care conduce scurgerea spre exterior :lol:

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! motorul meu pornea cam greu, oricum eu l-am pus la iernit acu 2 saptamani ...in camera :lol: azi l-am pornit si l-am lasat asa 20 min. pornea la prima. inca nu am cumparat incarcator pt baterie si m-am gandit sa-l pornesc in fiecare luna un pik. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata nu am scos bateria de pe motocicleta.

Atit de rau i-a facut, incit fabricat in 2003, l-am vindut in primavara lu' 2008 cu bateria originala! Si fara strop de rugina - Cornel (cel ce l-a cumparat) va poate confirma!

Aurelian

Aici nu era vorba ca omori bateria sau ca rugineste mobra la exterior.Asa cum reiese din citatul pus de Glucian - se depune condens si apare rugina pe peretii cilindrului- deci in motor.Dar fiecare face cum crede si invata din propriile greseli.Nu invata insa cei care-si schimba motorul in fiecare an sau la maxim doi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici nu era vorba ca omori bateria sau ca rugineste mobra la exterior.Asa cum reiese din citatul pus de Glucian - se depune condens si apare rugina pe peretii cilindrului- deci in motor.Dar fiecare face cum crede si invata din propriile greseli.Nu invata insa cei care-si schimba motorul in fiecare an sau la maxim doi.

 

 

 

Enduristule,

 

 

NU A SPUS NIMENI CA MOBRA AR RUGINI LA EXTERIOR - in niciun caz bmw-ul f650 gs!

La 41 de ani, la al 5-lea motor, si dupa destul de multi km facuti, pretind ca ma mai pricep si eu cit de cit la unele chestii ce tin de mecanica si moto!

 

Ce am spus, sau am vrut sa spun - si evident tu nu ai inteles - a fost faptul ca eu la modul in care imi (intre)tineam motocicleta peste iarna, a facut ca sa o vind - in primavara asta - cu bateria originala (fabricata in 2003) si fara a "suferi" in vreun fel din cauza condesului ce s-ar fi format in motor!

 

Si asa am procedat si cu celelalte 3 dinaintea gs-uli 650!

 

Cine vrea sa creada, bine; cine nu ... iarasi bine!

 

 

In '87 cind am desfacut prima data motorul de cz - vechi de altfel, de prin '74 sau '76 parca era - si i-am schimbat cilindrii, nu am avut nicicum senzatia ca ar fi fost afectat citusi de putin de modul in care il (intre)tineam peste iarna - dupa cum am mai spus, pornit saptaminal si lasat sa mearga, pentru a-i (men)tine bateria "in viata"!

 

Personal nici nu am auzit pe cineva spunind ca atunci cind si-a desfacut motorul, a vazut semne de rugina din cauza condesului facut - nici la masina, nici la moto!

 

Da' dupa cum spuneai si tu: "fiecare face cum crede si invata din propriile greseli"!

 

Ca atare, eu voi continua sa fac la fel si de acum inainte - daca n-am reusit sa stric cele 4 motociclete dinainte ... ma cam indoiesc c-am sa reusesc cu gs-ul de 1200!

 

 

PS

1. Ironia - daca cumva a fost - cu " nu invata insa cei care-si schimba motorul in fiecare an sau la maxim doi ", tine-o pentru tine, la mine nu prinde!

Ba mai mult, ii apreciez pe cei care pot face acest lucru - daca-si pot permite, bravo lor!

 

Sunt de principiu' ca daca ceva nu merge bine, sau daca nu esti multumit de ceva, atunci ... o schimbare se impune!

Iar eu dind nu voi mai fi multumit de gs-ul actual, il voi schimba - adventure-ul este se pare cel ce va urma!

 

2.Nu am considerat niciodata ca a avea motocicleta / masina implica sa stai si sa repari - pentru asta exista mecanici!

Daca si cind ma mai bag la un surubarit / reglat / schimbat ceva din cind in cind, asta este alta treaba, si este ceva independent de pasiunea si placerea de a conduce - indiferent ce.

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci...CONCLUZIE

Nu va luati dupa toti mecanicii astia care dau sfaturi pe FAQ-uri sau dupa manualele de utilizare.

Mergetzi pe mana lui tau ca doar si-a desfacut CZ-ul si avea cilindrii oglinda :D :laugh:

Prietene ,pui prea multa patima.

Repet,fiecare face cum il taie capul.Probabil ca daca 'nspe insi spun ca nu e bine ,nu or fi chiar toti dusi cu pluta.

 

later edit

acum mi-am dat seama ca ai zis despre timpul cat o tineai pornita ca era de pana la 20 de minute.Pai asa da.In carte scrie ca trebuie sa o lasi pana ajunge la temperatura de functionare normala si cred ca-i ajung 20 de minute ca sa o atinga.Dar 5 minute nu e suficient si face buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci...CONCLUZIE

Nu va luati dupa toti mecanicii astia care dau sfaturi pe FAQ-uri sau dupa manualele de utilizare.

Mergetzi pe mana lui tau ca doar si-a desfacut CZ-ul si avea cilindrii oglinda :D :laugh:

Prietene ,pui prea multa patima.

Repet,fiecare face cum il taie capul.Probabil ca daca 'nspe insi spun ca nu e bine ,nu or fi chiar toti dusi cu pluta.

 

 

 

 

Hm, nu stiu care este cel ce pune patima ...!!!

 

Consider ca in mod civilizat mi-am exprimat o parere bazata pe experienta avuta, fara a fi ironic sau a face misto!

 

Daca tu poti demonstra cu vreun manual de utilizare cele spuse de tine ... respect si multumiri - ca am mai invatat ceva!

 

Eu pot spune ca atit in manulalul de la gs-ul de 650, dar si in cel de la 1200 - pentru ca ambele le-am avut de noi - nu este nimic specificat in acest sens!

 

Ba mai mult, la nici una din masinile pe care le-am avut - 7 la numar, si la toate am avut carti - nu era nicio atentionare si nu se facea deloc referire la condesul ce (poate) apare in motor!

 

Dupa logica ta si a celor "'nspe" de care vorbesti, in Canada, Norbvegia, Islanda, si mai stiu eu ce zone ale lumii cu temperaturi destul de scazute, toata lumea ar trebui sa-si tina motocicletele si masinile in garaj - pentru ca dupa ce sunt oprite, daca sunt lasate afara ... se face condes in motor si se prapapdesc!

 

Da, este forum si fiecare isi da cu parerea!

Eu am spus cum am facut - si voi face in continuare in fiecare iarna - si nu am cerut nimanui sa mearga pe mina mea!

 

Ma opresc aici pentru ca nu vreau polemica cu nimeni!

Cind si daca pot ajuta, o fac cu placere!

 

Cind despre mecanici - si nu numai - si oameni destepti ce dau sfaturi ... " prietene " ... sunt si patit, si satul!

 

 

PS

In mod paradoxal ... eu chair am facut cum m-a dus capul - si nu mi-a fost rau deloc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda.. fix din cauza asta nu prea mai postez pe bihor...certuri, discutii, orice idee ai sau daca orice chestie faci esti dezapreciat complet, restul forumurilor sunt neorganizate etc...numai din astea citeam si daca indrazneam sa mai scriu ceva, mai sareau si pe capul meu. m-am bucurat ca am gasit f650 si acuma... incepe si aici :D :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce face plictiseala asta din noi...batem campii ,,...fara mobra si fara rost..

Citesc 2 pagini din topicul meu preferat si nu invat nimic...decat ca si-o dau unul altuia Tau si Enduristu'

 

ha

ha

--------------------------

Hai sa revenim la lucruri interesante !

 

Cati dintre voi stiu ce facu ' olteanu de NB cu mobra lui din 2006 incoace

Olteanu..fiind de la el d'acolo..din USA

 

Cititi si invatati...ca saptamana viitoare va dau lucrare de control..si va las corijenti

www.f650.us

 

Apropo de NB - uite aici ceva ce mie mi-a facut placere sa urmaresc:

 

Vedeti ca sunt 7 episoade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare oameni buni,

vad ca s-au cam incins spiritele p-aici si sincer nu ma asteptam pe topicu' asta. :laugh:

trecand la "oile mele" am o mica nelamurire,

pentru ca am ramas fara carnet sunt nevoit sa "culc" mobra o luna ( decembrie)

acum, am doua variante: sa o tin in curte la firma cu prelata pe ea si s-o pornesc la cateva zile, sau sa o las intr-un garaj si sa iau bateria acasa.

garajul de care va vorbesc e o tabla ordinara, deci temperatura dinauntru va fi foarte apropiata ca cea de afara.

 

bafta tuturor,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am doua variante: sa o tin in curte la firma cu prelata pe ea si s-o pornesc la cateva zile, sau sa o las intr-un garaj si sa iau bateria acasa.

garajul de care va vorbesc e o tabla ordinara, deci temperatura dinauntru va fi foarte apropiata ca cea de afara.

Cred ca cea mai buna solutie e sa iei bateria in casa.O mai pui pe redresor la doua saptamani.

Daca o ti in curte cu prelata si ninge, o sa-ti fie lene sa dai mereu husa jos si sa o pornesti.Sau poate te ajuta vantul.

In garaj nu ai probleme cu zapada sau ploaia, deci in cazul in care nu dai bateria jos e varianta mai buna.

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum, am doua variante: sa o tin in curte la firma cu prelata pe ea si s-o pornesc la cateva zile, sau sa o las intr-un garaj si sa iau bateria acasa.

garajul de care va vorbesc e o tabla ordinara, deci temperatura dinauntru va fi foarte apropiata ca cea de afara.

 

bafta tuturor,

 

Du-o la garaj si iei bateria acasa. O data la 2-3 saptamani iei frumusel bateria la subtioara si dai o fuga pana la garaj unde pornesti mobra. Cand o pornesti trebuie s-o lasi sa mearga cel putin pana incepe ventilatorul sa mearga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...