Jump to content

Recommended Posts

interesant sistemul...dar daca ma duc pana la piata ce face ramane ala micu fara harta??? glumesc sa nu ma trageti de urechi ....am crezut ca e mai avansat sistemul de injectie folosit de bmw comparativ cu aprilia mea la care nu am valva de control aer in ralanti reglajul facandu se cu un banal surub care deschide clapetele ....( am undeva sub rezervor un reglaj mecanic de ralanti ca la carburi )..de curiozitatea mea dupa ce i iei contactul din buton nu din cheie ....motorasul ala pas cu pas ( IAC) nu mai bazaie de vreo 3 ori?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu doar de la buton opresc motorul ,nu se mai aude nimic ......

 

Stima ,

Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu bazaie pe l injectie. Se aude un bazait pe la bord cate odata daca e bateria slaba.

 

Injectia are nevoe de timp sa isi refaca harta si asta e necesar in cateva situatii:

1) daca ai deconectat bateria

2) daca ai oprit motorul la o altitudine diferita fata de cea la care il pornesti (ex ai mers doar pe la munte o zi, opresti, pui pe platforma si mergi la mare)

3) daca temperatua difera mult aata de momentul in care ai oprit mobra (ex ai mers la 30 grade si o pornesti dimineata cand sunt 5) .

Cred ca problema de mai sus intra oarecum la capitolul 3..... Cartea mentioneaza "driveability issues"

 

Eu ii dau blana si merge bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

da....acu ca am apucat sa citesc si eu cate ceva despre bmw cu injectie .....colegul Zidu are prfecta dreptate .....moamaaa ce cretacic .....si eu ziceam ca aprilica e prost softata ....incep sa studiez problema ca am o mica mancarime in ...sa mi iau un f650 cu injectie...sincer din ce vad in industria auto bmw e in top 3 cu noutatile legate de sistemele de injectie si ma gandeam ca fac acelasi lucru si la mobre .... la aprilia cartea nu mentioneaza povesti din astea dar deh ecu e facut de frantuji(sagem s500) si astia chiar le au cu motoarele pe benzina nu s tractoristi ca nemtii...de plicitseala am pus analizorul de gaze si osciloscopul pe soba mea sa vad cam ce a vrut poetul a spuna in soft ...comportamentul ciublei mele seamana al naibii de mult cu ce se gaseste pe masinile franceze timpi de injectie raportati la temperaturi turatii etc ....ca sa numai zic de componente care sunt luate de la masini din grupul PSA ....bobina de inductie e luata de pe un motor peugeot de 3litri v6 injectoerele de pe c2 de 1.4 tps tot citroen ....sondele de temp de pe citroen peugeot 107 etc ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci...aprilia e mai cu mot la injectie, si esti un almanah ambulant, am inteles!

vezi ca la f650gs single sunt 2 versiuni de injectie, motronic 1 si motronic 2, a doua fiind ceva mai updatata dar nu cu mult. si vorbim de anii 2000, ar fi o treaba sa spui referintele la aprilia( care din ele, aia cu minarelli sauc ea de dinainte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am reușit să citesc tot topicul. Am aflat multe lucruri utile și am identificat unele probleme și la mine:

1.la prima pornire, pornește, dar nu sta la ralanti. După 3-4 încercări nu mai sunt probleme (trebuie sa schimb TPS-ul). Menționez ca nu se oprește în mers.

2.din cand în când la pornire am zgomotul descris de SUN_83 la pagina 445 (YouTube) - ce trebuie sa verific?

3.cand pornesc avaria îmi merg doar semnalate de pe partea stanga- ce trebuie sa verific?

BMW F650GS din 2006

Multumesc anticipat!

Asfalt uscat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, zgomotele vin de la "rulmentul cu unic sens" pe numele lui freewheel http://www.ebay.com/itm/BEARING-FREEWHEEL-BMW-F650-GS-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-/252934366265?epid=2240446941&hash=item3ae4102439:g:hDEAAOSwGotWskJ7&vxp=mtr, daca il cauti dupa cod ai sa-l gasesti pus pe diverse mobre inclusiv KTM.

Ideal este daca a inceput sa faca zgomot la pornire sa te gandesti sa-l schimbi cat mai repede pentru ca altfel strica si http://www.ebay.com/itm/Freewheel-Starter-Clutch-Gear-Kit-for-BMW-F650-F650GS-Dakar-F650CS-F650ST-G650X-/291841596560 si ar fi pacat sa arunci cu banii


» Post actualizat in 28 Sep 2017 11:48

Uneori, dupa ce pornesc motorul la rece, daca nu o las cam 1 minut inainte sa plec cu ea, fluctueaza relanti-ul cand o scot in neutru in mers si rar se si opreste dupa mai multe fluctuatii. Daca ma opresc si stau pe loc, nu fluctueaza, dar daca plec iar de pe loc si o las in neutru, incepe sa fluctueze. De fiecare data cand face asa, trag pe dreapta, opresc motorul 2-3 secunde si il pornesc la loc. Problema se rezolva. Exista vreo valoare a aprinderii sau injectiei controlate de ECU, care ia in considerare impulsurile venite de la senzorul de viteza(pt vitezometru) de la roata din spate?

Citind ce spuneti voi aici am fost atent la a mea (eu nu o las sa ruleze cu ambreiajul tras de obicei; la accelerare sunt intr-o viteza, la franare sunt intr-o alta viteza asa imi iese gasirea neutralului - aviz carcotasilor) si am observat ca lasata la ralanti daca o inping sau o las sa curga turatia creste undeva la doua mii asta pana in monentul in care se opreste roata. Concluziile le trageti voi.


» Post actualizat in 28 Sep 2017 12:01

Responsabil de problema subliniata mai sus eu cred ca vinovat se face idle control device care trebuie desfacut de pe corpul acceleratiei si curatat. Reset si apoi urmata procedura de prima pornire din carte,daca porneste si se opreste se repeta operatiunea de cateva ori pana se stabilizeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUN_83 Mulțam fain! Așa o să fac.

Dar cu avaria nu am idei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci...aprilia e mai cu mot la injectie, si esti un almanah ambulant, am inteles!

vezi ca la f650gs single sunt 2 versiuni de injectie, motronic 1 si motronic 2, a doua fiind ceva mai updatata dar nu cu mult. si vorbim de anii 2000, ar fi o treaba sa spui referintele la aprilia( care din ele, aia cu minarelli sauc ea de dinainte)

e cea cu rotax .....da sunt chiar o enciclopedie auto ambulanta ....dupa 17 ani de diagnoza auto oricat de prost as fi s a lipit ceva de mine .....dar sa revenim la bayerishe mistwagen pe care in prostia mea il consider inca zeul motociletelor...si spre care tind...as dori sa port o discutie tehnica cu cineva care poate sa mi spuna :in ecu gasesti procesorul X mosfetii xyz bla bla in condtiiile alea mobra face cam asa timp de injectie w ...reglaj co corectat intre valorile alea si alea ...suna un pic a mandarina veche pt un necunoscator dar e o superinformatie pe care nu o gasesti scrisa in carti ......incerc sa mi dau seama doar daca merita banii in plus sau emblemele alea sunt poleite cu aur ....eee daca stii de ce si cum functioneaza agregatul ala diagnoza lui o sa ti se para par la poponet .....cu o sarma un led si un rezistor esti tata lor ..... pe mobra mea m am jucat in toate felurile pe injectie ...merge el dracului de bine chiar si cu injectoere de smart ca idee si acum stiu clar la ce si in ce conditii e sensibil la ce tensiune face fitze de ce cum cand si unde .....astea sunt informatii care au in general valoarea lor in aur si pe care producatorii nu le dau ....le gasesti in general pe forumuri acolo unde oameni putini cu scaun la cap stau si le aduna ......multumesc

Edited by naenero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa va zic una si mai ciudata: am gs-ul de 2 sezoane si in fiecare primavara si toamna, cand este frig afara, la primele ture pe care le dau la temperatura asta, simt un miros de plastic/cauciuc incins.

Se intampla numai cand este frig afara si nu gasesc nici o cauza sau sursa mirosului. Tind sa cred ca undeva la releul de incarcare. Aveti idee daca acest releu este impactat in vreun fel de temperatura?

Sau exista vreun element chimic in catalizator care reactioneaza asa la temperatura scazuta?

Am cautat si nu arde nimic, nu fumega, nu sunt schimbari in tensiune, nimic. Practic nu ma impacteaza cu nimic, dar e dubios rau.

Precizez ca se intampla in primele minute dupa pornirea la rece.

Edited by Edd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu pregatisem link ul pt copy paste. Cu scuzele de rigoare, motronic e gresit, modulul e de la Hella, am recitit.

@nanero, m-am prins ca esti in domeniu sau ai mai multe cunostinte decat userul normal, doleanta mea e sa prezinti informatia completa (ideal pe intelesul tuturor) si in cazul comparatiilor sa nu iti atragi obrobiul. Toti stim ca f650gs e surioara neglijata in fam. BMW dar anumite cuvinte sensibilizeaza(vezi cretacic vs aprilica mea(se simte mandrie si afectiune))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ma poate ajuta cineva din Bucuresti cu o aparatoare de praf de la rulmentul inferior de jug. Am spart-o la demontare. Sau un sfat de unde sa iau.

» Post actualizat in 29 Sep 2017 15:38

Am rezolvat cu un fund de cutie de WD40, care se stie ca e bun la orice.

» Post actualizat in 29 Sep 2017 15:38

Am rezolvat cu un fund de cutie de WD40, care se stie ca e bun la orice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt vreau doar sa ma falesc cu mobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vand amortizor pentru Dakar, modelul original, necesita o servisare care din ce am inteles costa 600 ron.

Pretul este de 100 Euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand schimbati rulmentii de la jug e bine sa cumparati si garnituri de praf. De obicei se distrug la demontare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, o baterie moarta dar neingropata gasesc pe la voi? De preferat in Bucuresti, fac un experiment si am nevoie de o carcasa de baterie, multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am trimis PM.

Da ce vrei sa faci cu ea? O umpli cu celule Li-Ion? :)

 

Salut, o baterie moarta dar neingropata gasesc pe la voi? De preferat in Bucuresti, fac un experiment si am nevoie de o carcasa de baterie, multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am trimis PM.

Da ce vrei sa faci cu ea? O umpli cu celule Li-Ion? :)

Ceva de genul asta, incerc sa scap de greutati :) Iar daca-mi iese va dau reteta!

Edited by SUN_83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa am si eu una in garaj, ma uit diseara.

Atentie mare daca lucrezi cu celule de Li-Ion, La orice greseala in procesul de incarcare risti sa explodeze si/sau sa iei foc si e nasol rau de tot cand se intampla. Vezi cateva filmulete pe youtube pe tema asta


» Post actualizat in 09 Oct 2017 11:55

Ia in calcul si faptul ca locatia bateriei este intr-un loc foarte fierbinte - langa rezervorul de ulei - unde vara poti sa ai peste 120grade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din acelasi motiv spuneam ca experimentez, incerc sa-i fac o carcasa ignifuga pentru orice eventualitate, primele teste le-a trecut cu bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as evita sa ma joc cu asa ceva. Am avut un coleg de munca genial pe partea de surse electronice si acumulatori. Isi baga picioarele la un singur capitol: testarea la scurtcircuit a acumulatorilor pe litiu

Daca se intampla pocinogul ai sanse mari sa spui pa la mobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista protectii care limiteaza curentul de scurtcircuit. Mai exista si protectii impotriva supraincarcarii, sunt convins ca stii despre ele.

Partea buna e ca uzual bateriile LiPo suporta curenti de descarcare de 20-30C. Adica la o baterie de 10Ah, tin fara probleme la un curent de 200A, curent la care ar trebui sa se prajeasca instantaneu sigurantele, ba chiar si firele de pe traseul aflat in scurtcircuit.

Eu am scurtcircuitat accidental o baterie LiPo si rezultatul a fost un flash si firul topit instantaneu. Bateria nu a avut nimic.

 

Ce mi se pare mie mai delicat este incarcarea la bateriile cu litiu. Trebuie intai sa ii asiguri incarcare la curent constant de 1-2C (pentru exemplul cu bateria de 10Ah, ar veni 10-20A), iar dupa ce tensiunea la borne ajunge la 4.2V/celula urmeaza incarcare la tensiune constanta pana cand curentul de incarcare scade sub nu-mai-stiu-ce valoare.

 

Mie mai adecvate mi s-ar parea bateriile cu litiu cilindrice tip 18650. Din cate am vazut prin specificatii au gama de temperaturi mai generoasa, plus ca nu se umfla ca cele paralelipipedice LiPo. Dezavantajul lor e ca uzual curentul maxim de descarcare e de doar 2C, adica in acelasi exemplu de mai sus, 20A, care suspectez ca e insuficient pentru electromotor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici cele 18650 nu sunt chiar safe, unde mai pui ca daca pe pui cum avem noi deasupra motorului si langa vasul de ulei ajunge la temperaturi cu mult peste ce este recomandat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3.cand pornesc avaria îmi merg doar semnalate de pe partea stanga- ce trebuie sa verific?

BMW F650GS din 2006

Multumesc anticipat!

Asfalt uscat!

Ca sa functioneze, semnalizarea de avarie are nevoie de 2 relee, 3 diode si un releu de semnalizare.

Probabil tie ti s-a ars o dioda pentru ramura dreapta.

Vezi in acest link reparatia care te intereseaza pe tine. In acest link gasesti schema de functionare a semnalizarii de avarie pentru dual spark.

Spor.

Edited by Serban.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...