Jump to content
Sign in to follow this  
tro5

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)

Recommended Posts

@george13 - am eu compresmetru. Nu iti fa griji pt 0.02 Daca zgomotul nu e crescut (si nu cred ca e) e totul ok. E posibil sa fi fost facuta asa la ultima reglare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare mai ciudata, dar ma tot roade: in general, motoarele rotax puse pe 650gs sunt mai zgomotoase? Nu ma refer la esapament sau admisie, ci la "cloncaneala".

Am doi amici care au yamaha xt si yamaha xtx, iar motoarele lor mi se par super silentioase fata de al meu.

Intreb pt ca am banuieli pe intinzatorul hidraulic de lant, stiind ca e mai problematic la motorul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@george13 - am eu compresmetru. Nu iti fa griji pt 0.02 Daca zgomotul nu e crescut (si nu cred ca e) e totul ok. E posibil sa fi fost facuta asa la ultima reglare.

@george13 - am eu compresmetru. Nu iti fa griji pt 0.02 Daca zgomotul nu e crescut (si nu cred ca e) e totul ok. E posibil sa fi fost facuta asa la ultima reglare.

Ai casuta plina. 0723174700

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica bateria, mi-a fost dat sa intalnesc baterii care sa moara subit. Apoi incearca conexiuni de la baterie in jos. Punctele slabe ale instalatiei sunt: la iesirea din contact (se rup firele) si in spatele robinetului de preload (se roade izolatia de pe fire aceste atingand la masa sau intre ele) bafta!

Multumesc, am verificat cablajul, dar pare intact, la contact nu am ajuns deoarece am observat ca am scurt intre bornele bateriei si nu pare treaba de contact (cred). Cand scot 4 sigurante ( de faza surta/lunga, semnalizare, instrumete si pozitii, sunt trei de 7.5A + una de 4A) scurtul de la baterie dispare, dar moto face la fel, tot nu porneste, deci cumva scurtul este inainte de sigurante? Sau poate s-a busit ceva in instalatie, in concluzie, stie cineva un electrician bun, sau mecanic cu experienta in modelul asta de moto, poate a mai intalnit ceva asemanator?

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai semnalizare de avarie pe moto? In schema releului de semnalizare de avarie sunt 3 diode care pot face probleme.

Din ce an este motocicleta ta ?

Edited by Serban.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand ai toate sigurantele scoase ECU si pompa de benzina nu mai sunt alimentate deci nu are cum sa porneasca. Inspecteaza zonele clasice pt scurt - in dreptul reglajului pt amortizorul spate si in zona contactului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica bateria, mi-a fost dat sa intalnesc baterii care sa moara subit. Apoi incearca conexiuni de la baterie in jos. Punctele slabe ale instalatiei sunt: la iesirea din contact (se rup firele) si in spatele robinetului de preload (se roade izolatia de pe fire aceste atingand la masa sau intre ele) bafta!

 

Ca si rezolvare da, ai avut dreptate, bateria (Varta) ce avea mai putin de un an a facut un scurt intern si "poc - ul" se auzea de fapt din baterie, deci am scapat ieftin..baterie noua si totul este ok :D

 

Multumesc pentru ajutor, mai ales userului Serban.S cu care am tot vorbit cum ii dau de cap :) !

Edited by Kez

Share this post


Link to post
Share on other sites

baieti, un pic de ajutor: puteti sa imi recomandati o geanta de rezervor care sigur se potriveste? Preferabil cumparabila din RO? Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce placute de frana folositi?

OEM prea scumpe.

Lucas organic nu mi-au placut asa mult.

 

As pune sintered fata si organic spate, Brembo. Puteti recomanda altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare despre ambreiaj:

 

Si la voi cloncane urat la bagat in treapta 1 si 2?

Un sunet metalic urat de ciocan-pe-nicovala si un scuturat ce il simt pana in ghidon.

Restul schimburilor in sus si jos par ok, fara cloncanit si socuri.

 

Oare nu imi debraiaza complet?

Daca o pun pe stand/cric central, cu motor oprit (la rece) si bag in treapta 1, trag maneta ambreiaj si incerc sa invart roata spate nu misca deloc.

Acelasi test dar nu pe stand (cu roata spate jos), bag in treapta 1, trag ambreiaj si incerc sa o imping, opune rezistenta serioasa dar dupa ce reusesc sa o urnesc de pe loc o pot duce relativ ok de ghidon.

 

Dupa indicatiile din manual, jocul la maneta pare ok (~1.5 mm pana simt arcul ambreiajului).

 

Furca ambreiajului nu reusesc sa imi dau seama daca e pusa ok pe ax. Fara sa trag maneta am vreo 65mm intre furca si suportul cablului.

Manualul zice 47-52 mm intre furca si suportul camesii cablului la momentul debraierii ("the release point").

Dar cum la mine nu pare a debraia chiar si cu maneta trasa la maxim, nu stiu care e punctul de debraiere pentru masurare.

Cel putin cu motorul rece (nu zice in manual ca ar trebui sa fie cald).

post-95535-0-08230600-1523522716_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce placute de frana folositi?

OEM prea scumpe.

Lucas organic nu mi-au placut asa mult.

 

As pune sintered fata si organic spate, Brembo. Puteti recomanda altceva?

Eu am comandat de pe miidepiese.ro placute brembo sinterizate cu 100 lei. Fiind acelasi eteier, poti arunca un ochi acolo. Eu am luat 07BB03LA, dar mai este si terminatia SA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce placute de frana folositi?

OEM prea scumpe.

Lucas organic nu mi-au placut asa mult.

 

As pune sintered fata si organic spate, Brembo. Puteti recomanda altceva?

 

Eu am pe spate Brembo ceramic 07BB02TT si sunt mult mai multumit de ele fata de cele OEM pe care le am avut inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de frana spate. Am ramas de doua ori fara frana pe spate la coborare pe DN, pe aglomeratie. Prima data am crezut ca este lichidul vechi, l-am schimbat si am patit-o din nou. Am ABS si am citit ca trebuie deblocat cumva din soft ca sa fie bine aerisit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema tipica, folosesti frana de motor combinata cu franele de serviciu mai ales pe coborari lungi, vrei sa scapi de stres - schimbi racordul de frana spate cu unul cu insertie metalica. Ideal este sa aplici ambele metode este mai sanatos pentru tine! Bafta.


» Post actualizat in 12 Apr 2018 20:23

Intrebare despre ambreiaj:

 

Si la voi cloncane urat la bagat in treapta 1 si 2?

Un sunet metalic urat de ciocan-pe-nicovala si un scuturat ce il simt pana in ghidon.

Restul schimburilor in sus si jos par ok, fara cloncanit si socuri.

 

Oare nu imi debraiaza complet?

Daca o pun pe stand/cric central, cu motor oprit (la rece) si bag in treapta 1, trag maneta ambreiaj si incerc sa invart roata spate nu misca deloc.

Acelasi test dar nu pe stand (cu roata spate jos), bag in treapta 1, trag ambreiaj si incerc sa o imping, opune rezistenta serioasa dar dupa ce reusesc sa o urnesc de pe loc o pot duce relativ ok de ghidon.

 

Dupa indicatiile din manual, jocul la maneta pare ok (~1.5 mm pana simt arcul ambreiajului).

 

Furca ambreiajului nu reusesc sa imi dau seama daca e pusa ok pe ax. Fara sa trag maneta am vreo 65mm intre furca si suportul cablului.

Manualul zice 47-52 mm intre furca si suportul camesii cablului la momentul debraierii ("the release point").

Dar cum la mine nu pare a debraia chiar si cu maneta trasa la maxim, nu stiu care e punctul de debraiere pentru masurare.

Cel putin cu motorul rece (nu zice in manual ca ar trebui sa fie cald).

Dupa spusele unui contemporan "asa face toate" :cheers: Este dificil sa pui un diagnostic de la distanta, mergi la un priceputeanu zonal pentru linistea ta sufletesca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de frana spate. Am ramas de doua ori fara frana pe spate la coborare pe DN, pe aglomeratie. Prima data am crezut ca este lichidul vechi, l-am schimbat si am patit-o din nou. Am ABS si am citit ca trebuie deblocat cumva din soft ca sa fie bine aerisit.

nu e nici de la furtun nici de la placute.

Intr-adevar - franele se pot incinge si ramai fara frana spate dar doar cand sunt folosite abuziv (de exemplu ccobori de pe munte si tii apasata aproape in permanenta fraana spate pentru cativa km). Un sistem de franare in stare buna nu are voie sa faca asta in trafic normal.

 

Problema pe care oai tu poate fi generata de faptul ca placutele nu se departeaza la timp si suficient de usor de disc. Asta e un motiv pt care se pot incingeextrem de mult. (poti confirma daca etrierul e mult mai fierbinte decat ar trebui sa fie inconditiile tale de trafic). Problema e mai evidenta in trafic lent cu franari repetate des - placutele stau apasate aproape permanent intre franari.

 

Inspecteaza in ordine: pedala defrana sa culiseze usor pe surubul ei; pistonul etrierului siplacutele etrierului sa nu fie blocate (impingi cu mana in etrier - treebuie sa apara joc la placute usor. Cauza poate fi piston semigripat, coroziune / mizerie in suportul de jos al placutelor, uzura in pinul de blocaj - placutele taie in el si nu mai culiseaza pe el datorita taieturii) - astea sunt simplu si ieftin de rezolvat.

Daca totul e ok - inspecteaza pompa de frana - dai jos cauciucul de protectie. pistonul trebuie sa coboare imediat dupa ce ii dai drumul si trebuie sa o faca pana la siguranta. Daca nu o face asta e cauza. Problema cunoscuta si des intalnita la modelul ala de pompa de frana chiar daca unii inca nu s-au prins (coroziunea aluminiului datorita prezentei sigurantei de otel produce oxid de aluminiu care e abraziv si de volum mai mare decat aluminiu original - blocheaza pistonul - la inceput cate putin apoi pana nu mai revine deloc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, caut sa cumpar ventilator pentru racirea radiatorului.

Astept oferte,

multam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

are cineva sa imi dea imprumut o presa de scos rotorul 125510 in zona Brasov?

mersi

post-3819-0-31590200-1523983812_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iară buba la BMW f 650 twinspark ..pornește mai greut la rece și imediat dupa ce pornește se oprește.fac așa de mai multe ori daca trag de gaz de câteva ori nu se mai oprește ..la cald nu face așa ..oare ce sa fie ? O mai pățit careva așa ceva ? Ce ar trebui sa verific sau sa inlocuiesc

Edited by fairplaybiker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi cateva chestii:

1. posibil filtru de benzina infundat. Se schimba. Vezi ca sunt si variante de filtru de benzina ieftin dar de 4 atm.

2. posibil ca potentiometrul TPS (throttle position sensor) sa fie bulit tocmai pe pozitia de relantiu. Se schimba cu altul nou.

3. posibil ca motorasul de IDLE care obtureaza canalul de by-pass sa fie incarcat cu jeg. Se desface si se curata.

Altele nu imi vin acu in minte. Poate mai completeaza colegii...

post-40812-0-99835000-1524167243_thumb.jpg


» Post actualizat in 19 Apr 2018 19:59

De aici am luat poza

Edited by Serban.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iară buba la BMW f 650 twinspark ..pornește mai greut la rece și imediat dupa ce pornește se oprește.fac așa de mai multe ori daca trag de gaz de câteva ori nu se mai oprește ..la cald nu face așa ..oare ce sa fie ? O mai pățit careva așa ceva ? Ce ar trebui sa verific sau sa inlocuiesc

Asa face si a mea de 5 ani incoa.

 

Singurul mod in care am rezolvat problema cat de cat (dar nu total) a fost curatarea grupului de la injector, in special motorul pas cu pas cu reset din soft pt acest motoras. La mine pistonul de pe motorul pas cu pas era complet negru si acoperit cu depuneri. Acum il curat o data pe an (nu se murdareste asa tare dupa 1 an)

 

Ce a mai ajutat foarte mult la mine este modul de pornire: 1. dau de cheie si astept sa se stinga ledul galben 2. pun in neutru 3. nu trag ambreiajul 4. nu ating acceleratia 5. apas pe starter si il tin pornit 2-3 secunde 6. daca moare astept 2-3 secunde si apas iar 2-3 secunde (acum porneste cam 50% din prima si cam 49% din a 2-a cheie) Se mai intampla sa apas si de 4-5 ori dar foarte rar.

 

Iti recomand:

-verifica bateria

-curata partea de la idle valve si da reset din soft

-schimba filtrul de benzina daca e vechi rau (>50 000 km)

-urmeaza procedura de start chiar daca nu porneste din prima si nu pune mana pe gaz. are un calculator legat la injector si trebuie sa poata singura sa isi regleze amestecul - mie mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu asta dupa 5 ani de kawasaki pe carburatoare.

 

Bateria sigur poate face probleme dar a mea are simptomele astea si cand am bateria buna si cand e pe duca.

Filtrul de benzina l-am schimbat cu unul original si face la fel. A curs benzina cu negrala pe partea dinspre rezervor si curata pe partea cu injectorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ...mulțumesc de informații am să fac tot ce ați zis și după am sa vad ce rezolv ,noroc că îl am pe dan cata langa mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de frana spate. Am ramas de doua ori fara frana pe spate la coborare pe DN, pe aglomeratie. Prima data am crezut ca este lichidul vechi, l-am schimbat si am patit-o din nou. Am ABS si am citit ca trebuie deblocat cumva din soft ca sa fie bine aerisit.

 

Eu as merge mai repede pe exploatarea defectuoasa ca motiv pt ceea ce ti se intampla tie. La coborarea cu un vehicul pe serpentine trebuie sa mergi cat mai mult pe frana de motor, sa evaluezi din timp incetinirea vehicului. Franarea excesiva la coborare duce la supraincalzirea sistemului de franare iar lichidul de frana fierbe si face bule de gaz, ceea ce face franarea imposibila. Chiar daca moto sunt mai usoare decat auto tind sa cred ca acestea sunt mai predispuse la astfel de probleme in comparatie cu auto care au piesele sistemului de franare mai mari si au astfel un timp mai mare de incalzire.

 

nu e nici de la furtun nici de la placute.

Intr-adevar - franele se pot incinge si ramai fara frana spate dar doar cand sunt folosite abuziv (de exemplu ccobori de pe munte si tii apasata aproape in permanenta fraana spate pentru cativa km). Un sistem de franare in stare buna nu are voie sa faca asta in trafic normal.

 

Problema pe care oai tu poate fi generata de faptul ca placutele nu se departeaza la timp si suficient de usor de disc. Asta e un motiv pt care se pot incingeextrem de mult. (poti confirma daca etrierul e mult mai fierbinte decat ar trebui sa fie inconditiile tale de trafic). Problema e mai evidenta in trafic lent cu franari repetate des - placutele stau apasate aproape permanent intre franari.

 

Inspecteaza in ordine: pedala defrana sa culiseze usor pe surubul ei; pistonul etrierului siplacutele etrierului sa nu fie blocate (impingi cu mana in etrier - treebuie sa apara joc la placute usor. Cauza poate fi piston semigripat, coroziune / mizerie in suportul de jos al placutelor, uzura in pinul de blocaj - placutele taie in el si nu mai culiseaza pe el datorita taieturii) - astea sunt simplu si ieftin de rezolvat.

Daca totul e ok - inspecteaza pompa de frana - dai jos cauciucul de protectie. pistonul trebuie sa coboare imediat dupa ce ii dai drumul si trebuie sa o faca pana la siguranta. Daca nu o face asta e cauza. Problema cunoscuta si des intalnita la modelul ala de pompa de frana chiar daca unii inca nu s-au prins (coroziunea aluminiului datorita prezentei sigurantei de otel produce oxid de aluminiu care e abraziv si de volum mai mare decat aluminiu original - blocheaza pistonul - la inceput cate putin apoi pana nu mai revine deloc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.

 

caut sa cumpar o sa de f650gs. de preferinta ieftina.

 

nu e musai sa aiba musamaua si buretele. imi trebuie doar partea de jos fara crapaturi si defecte. vreu sa refac tapitarea pe ea.

stiti vreun f650gs in dezmembrare sau aveti una pe acasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...