ERU Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Salut baieti si bine v-am gasit . Inainte de a posta am vrut sa parcurg tot topicul insa nu am reusit sa trec de jumatate intrucat ma cam grabesc. Vreau sa-mi achizitionez o "mobra" si studiind problema am ajuns la concluzia ca F650 e varianta optima pt mine. Mentionez ca sunt incepator [nu am mai avut alta "mobra"] si dupa discutia cu niste amici care sunt mai stiutori decat mine si aprox 150 pagini din topicul asta + alte topicuri si forumuri am ajuns la concluzia ca oricum o sa dau cu ea de pamant . Avand in vedere ce urmeaza sa pateasca saracuta m-am gandit sa nu dau foarte multi bani pe ea , mai ales ca nu as tine-o nici mult. In principiu mi-ar place un Dakar dar in momentul asta nu am nici banii pt el si nici nu stiu daca pot sa merg pe el [am doar 170]. Bun...acum ca am terminat cu introducerea sa trec la capitolul intrebari : 1 Avand in vedere ca o sa imi achizitionez un F650 adica minim 10 ani vechime si ca nu ma pricep in domeniu [dar sunt o persoana tehnica] la ce ar trebui sa ma uit pe langa an de fabricatie si nr de km. 2 Avand in vedere ca suntem in România si nu am de gand sa o cumpar de afara nr de km nu e neaparat sa fie cel real .... cum imi dau seama ? 3 Citind diverse forumuri si topicuri toata lumea zice ca BMW-urile sunt super fiabile dar in primele 150 de pagini ale acestui thread m-am cam speriat de problemele pe care se pare ca toti le-ati avut ..sa inteleg ca acest model nu e chiar asa fiabil ca restu' sau ca celelalte marci sunt mult mai varza...iar astea reprezinta culmea fiabilitatii . Nu va coditi cu raspunsurile ca de maine incep sa ma duc sa vad "mobre". Multumesc anticipat !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CosX Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 (editat) Nr de km mi se pare irelevant. Astea sunt motoare la care nu umbli cel putin 100.000 km daca o intreti cum trebuie si schimbi ce trebuie la timpi. Daca se strica...se strica in general consumabile. Motorul in sine mai rar. Uite-te si pe F650.com. Ai acolo o caruta de informatii. Sunt foarte fiabile (cel putin F urile clasice. De GS nu stiu ...dar nu cred ca e diferenta) Daca vrei mobra de minim 10 ani...atunci te uiti la F simplu...nu GS. Mergi cu cineva cunoscut...sau da o bere cuiva daca vrei sa mearga cu tine cand o cumperi...sau zi-i vanzatorului unde sa o aduca sa o vada un mecanic. Editat Aprilie 21, 2009 de CosX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabrielleru Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Hai bre nene chiar nu si-a schimbat nimeni lantul si-mi poate da si mie un sfat unde sa-l schimb maine? Ieftin si bine... ieftin si bine il schimbi tu ! e f simplu vezi ca la pinionul de atac ai nev de tubulara buna ! de 30 , in rest 24 si 18 parca la roata . iar un 17 si 19 la bascula . BASCULA SE DA F F SIMPLU JOS NU E MARE FILOZOFIE , daca vrei si ai cleste de nituit lantul nu mai dai jos bascula , apoi inversul demontarii si ala e . dureaza aprox 2 ore (ca sigur ai sa vrei sa cureti bascula ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Nr de km mi se pare irelevant. Astea sunt motoare la care nu umbli cel putin 100.000 km daca o intreti cum trebuie si schimbi ce trebuie la timpi. Daca se strica...se strica in general consumabile. Motorul in sine mai rar. Uite-te si pe F650.com. Ai acolo o caruta de informatii.Sunt foarte fiabile (cel putin F urile clasice. De GS nu stiu ...dar nu cred ca e diferenta) Daca vrei mobra de minim 10 ani...atunci te uiti la F simplu...nu GS. Mergi cu cineva cunoscut...sau da o bere cuiva daca vrei sa mearga cu tine cand o cumperi...sau zi-i vanzatorului unde sa o aduca sa o vada un mecanic. De intretinut nu-i problema cu siguranta va fi rasfatata cu tot ce trebuie. De asemenea clar m-am refererit la un F650 simplu si nu GS..si ma gandeam eu sa merg cu unul din prietenii care se pricep...dar ma gandeam ca aveti sa-mi dati niste sfaturi utile intrucat nici unul din prietenii mei nu are BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 (editat) 3 Citind diverse forumuri si topicuri toata lumea zice ca BMW-urile sunt super fiabile dar in primele 150 de pagini ale acestui thread m-am cam speriat de problemele pe care se pare ca toti le-ati avut ..sa inteleg ca acest model nu e chiar asa fiabil ca restu' sau ca celelalte marci sunt mult mai varza...iar astea reprezinta culmea fiabilitatii . Pai daca iti iei F clasic nu ai treaba cu topicul de aici.Aici sunt cele pe injectie si deci cele cu probleme.Mai e o pagina cu cele de care te indragostesti cand vezi ca poti sa pui baza in ele. /index.php?...p;#entry1832469 Editat Aprilie 21, 2009 de Enduristul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 ieftin si bine il schimbi tu ! e f simplu vezi ca la pinionul de atac ai nev de tubulara buna ! de 30 , in rest 24 si 18 parca la roata . iar un 17 si 19 la bascula . BASCULA SE DA F F SIMPLU JOS NU E MARE FILOZOFIE , daca vrei si ai cleste de nituit lantul nu mai dai jos bascula , apoi inversul demontarii si ala e . dureaza aprox 2 ore (ca sigur ai sa vrei sa cureti bascula ) Am rezolvat deja. Nu s-a dat bascula jos, baiatul care a lucrat la mobra avea o presa foarte jmecheroasa care scotea bolutile de la zale si a nituit zaua de legatura. AM vazut ca nu e mare jmecherie sa faci singur...dar fara presa aia speciala nu prea aveam ce face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexxx Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 in alta ordine de idei azi mi s-a stins lumina pe bord .. mai exact mi-a ramas aprinsa lumina doar pe cadranu de vitezometru .. la ce-as putea sa ma uit ?cateva palme am dat la bord dar nu si-a revenit .. deci nu stie de frica Revin, nu trebuie sa va imbulziti toti cu sfaturi, pe rand, asa e frumos. Deci, am desfacut singur bordu ... scos cam enspe mii de suruburi si alte prostii si ajuns oarecum la niste beculete f mici care lumineaza bordu ... si 2 sau 3 nu se mai aprind. Am scos unu si scrie pe el FO24 P12 (seamana cu un led mai degraba). De unde fac eu rost de leduri din astea martiano-bemveriste ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Este bec de tip conic de 1,2W. Am vazut asa ceva prin Carefour la set de 2 buc. Sper ca ai pastrat macar unu ars de model. Daca nu ai drum prin Carefour, incerca la magazinele de masini. Unele folosesc acelasi tip de bec pentru iluminarea bordului. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexxx Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 ieftin si bine il schimbi tu ! e f simplu vezi ca la pinionul de atac ai nev de tubulara buna ! de 30 , in rest 24 si 18 parca la roata . iar un 17 si 19 la bascula . BASCULA SE DA F F SIMPLU JOS NU E MARE FILOZOFIE , 17 si 19 pentru bascula trebuie tot tubulare? Cand se desurubeaza piulita de la pinion, blochezi axul bagand in viteza? Cand dai bascula jos, desfaci de pe ea si amortizorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 17 si 19 pentru bascula trebuie tot tubulare?Cand se desurubeaza piulita de la pinion, blochezi axul bagand in viteza? Cand dai bascula jos, desfaci de pe ea si amortizorul? nu blochezi cu ajutorul cutiei. folosesti lantul vechi in faza de schimb a pinionului si tii de roata spate. (tii cu mana, nu bagi prostii la spite) abia apoi schimbi lantul si foaia.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 nu blochezi cu ajutorul cutiei. folosesti lantul vechi in faza de schimb a pinionului si tii de roata spate. (tii cu mana, nu bagi prostii la spite) abia apoi schimbi lantul si foaia.... Merci Daca mai ai si alte sfaturi legate de problema asta, eu stau cu urechile ciulite, ca ma paste un schimb in curand. Sau poate, daca ai chef, sa-mi zici cum se face asa, pas cu pas. Imi cam imaginez eu dar n-am mai schimbat pana acum kit-ul de lant si nu vreau sa fac vreo tampenie. Uite, spre ex. eu as fi blocat axul ca sa desurubez piulita bagand in viteza..... ..............acum imi dau seama ca varianta spusa de tine e mult mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antemiu Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 (editat) Nush daca voua va merge linkul dar mie imi apare foarte frumos... SERVICE MANUAL ONLINE Editat Aprilie 22, 2009 de antemiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Merci Daca mai ai si alte sfaturi legate de problema asta, eu stau cu urechile ciulite, ca ma paste un schimb in curand. Sau poate, daca ai chef, sa-mi zici cum se face asa, pas cu pas. Imi cam imaginez eu dar n-am mai schimbat pana acum kit-ul de lant si nu vreau sa fac vreo tampenie. Uite, spre ex. eu as fi blocat axul ca sa desurubez piulita bagand in viteza..... ..............acum imi dau seama ca varianta spusa de tine e mult mai buna. Angi, vezi ca piulitza de blocare de la pinionul de atac este strinsa dupa ce pe filet se pune Loctite. Deci daca nu ai mai desfacut-o pina acum o sa fie nevoie de o fortza ceva mai mare. Varianta de destringere ar fi si : motorul pe cricul lateral cu roata spate jos si motorul in viteza 1. Roata spate jos iti asigura o fortza de blocare, prin lantzul vechi, destul de mare. Pentru extragerea pinionului de pe axul canelat ai nevoie uneori de un extractor cu gheare, ca la rulmentzi. Asta doar in cazul in care nu ai norocul sa iasa usor cu mina. Mi sa mai intimplat. Hai noroc si spor la lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabrielleru Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 (editat) 17 si 19 pentru bascula trebuie tot tubulare?Cand se desurubeaza piulita de la pinion, blochezi axul bagand in viteza? Cand dai bascula jos, desfaci de pe ea si amortizorul? Nu degeaba bagi in viteza ca se invarte motorul cand dai la tubulara de 30, anyway eu am folosit cheia de bujii bmw(pentru blocaj) o parte sta pe un dinte cealalta pe suportul cricului aproape perpendicular(am fixat cheia de bujii cu o carpa sa nu zgarii nimic pe acolo apoi am legat cu ceva elastic sa nu sara) cu solul, (sa-ti faci o idee asa) amortizozul nu se demonteaza, demontezi doar primul set de suruburi cel de-al 2-lea tine amortizorul . inca nu am dat amortizorul jos din cauza ca nu am avut presa de comprimare a arcului . si mai ai axul de pe cadru al basculei care se da jos f simplu cu tubulare 19 pe dreapta si 18 stanga (acolo tii doar contra). dai cu niste spray de rugina sau spray de lant si iese usor tras la mana . dupa ce ai scos si axul , bascula se tine doar in tensiune . eu nu am presa si asa imi schimb lantul . plus ca pun si vaselina la bucsele basculei cand schimb lantul. mentionez ca am incercat si pe cricul lateral in vit intai , era f strans , tot de mine, nu am strans cu cheua dinamometrica si ... de m-am injurat singur . la urma am ciocanit usor pinionul si am dat cu spray de rugina, api cu 2 surubelnite am gadilit st dr pinionul pana a iesit ... ca nu am presa cu ghiare Editat Aprilie 22, 2009 de gabrielleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Pentru extragerea pinionului de pe axul canelat ai nevoie uneori de un extractor cu gheare, ca la rulmentzi. Unde gasesc sa cumpar asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Unde gasesc sa cumpar asa ceva? Extractoare universale gasesti in targ la Autovit (dar sunt proaste) sau magazine de scule (Praktiker, Bricostore, BADI etc.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Angi, vezi ca piulitza de blocare de la pinionul de atac este strinsa dupa ce pe filet se pune Loctite. Deci daca nu ai mai desfacut-o pina acum o sa fie nevoie de o fortza ceva mai mare. Varianta de destringere ar fi si : motorul pe cricul lateral cu roata spate jos si motorul in viteza 1. Roata spate jos iti asigura o fortza de blocare, prin lantzul vechi, destul de mare. Pentru extragerea pinionului de pe axul canelat ai nevoie uneori de un extractor cu gheare, ca la rulmentzi. Asta doar in cazul in care nu ai norocul sa iasa usor cu mina. Mi sa mai intimplat. Hai noroc si spor la lucru. Bre nea...nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar l-a mine a iesit foaia (pinionul de atatc) trasa cu mana fara sa fie nevoie de nici o gheara extractoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Bre nea...nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar l-a mine a iesit foaia (pinionul de atatc) trasa cu mana fara sa fie nevoie de nici o gheara extractoare. Corect boierule! Ia uite ce am scris eu cu ceva propozitii mai sus: " asta daca nu iese usor cu mina. Mi s-a mai intimplat" (inchid citatul din clasici celebri si in viatza). Adevarul e ca la al meu cind am schimbat kit-ul am fost nevoit sa las lucrul si sa ma duc sa-mi cumpar un extractor. Cind am lucrat la un alt motor, am stranutat linga mobra si a picat jos pinionul. Viata are uneori si chestii ciudate, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prusikdan Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 pinioane pinioane, dar ce fack eu cu aripa superioara de fata care tine ciocul si este sub far si apara radiatorul de noroi sau cacao sau ce o fi ?? aveti idee de unde pot cumpara una? merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 pinioane pinioane, dar ce fack eu cu aripa superioara de fata care tine ciocul si este sub far si apara radiatorul de noroi sau cacao sau ce o fi ?? aveti idee de unde pot cumpara una? merci! e-bay! Sau cauta anunturi cu mobre la dezmembrat... De Bavaria nu-ti spun ca probabil n-ai castigat la lotto! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Merci Daca mai ai si alte sfaturi legate de problema asta, eu stau cu urechile ciulite, ca ma paste un schimb in curand. Sau poate, daca ai chef, sa-mi zici cum se face asa, pas cu pas. Imi cam imaginez eu dar n-am mai schimbat pana acum kit-ul de lant si nu vreau sa fac vreo tampenie. Uite, spre ex. eu as fi blocat axul ca sa desurubez piulita bagand in viteza..... ..............acum imi dau seama ca varianta spusa de tine e mult mai buna. cel mai bun sfat - cauta pe unu sa ilschimbe. cu 50 ron ai rezolvat. nu merita efortul daca nu ai toate sculele. mai bine te plimbi in cele 2 -3 ore care le-ai pierde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
66c-bmw Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 mda, uitasem de cheia unica ... Mda,nu e chiar unica, eu am cumparat coburi laterale separat si culmea se potriveste la ele si cheia de contact de la moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeroo Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 (editat) daca ti-ai luat cutiile de la AB sau alt dealer bmw, si ti-au luat seria de sasiu ca informatie, probabil ca de asta ai aceeasi cheie. Se taxeaza putin in plus ca sa ai aceeasi cheie ca si cea de contact. Daca le-ai luat de pe net, de la prieteni, cunoscuti...atunci considera ca ai avut bafta. Poate chiar erau luate aiurea de cineva cu aceeasi cheie ca si la tine, si uite, prin ceva minune a cerului, au ajuns la tine, fix unde trebuia. Sau, poate sunt uzate incuietorile, si merg deschise cu orice surubelnita... de asta se potriveste cheia de la contact... Incearca sa vezi daca cheia de la cutii se potriveste in contact. Daca nu, sunt uzate incuietorile. Deci, de unde si cu cat le-ai luat? PS Cum mai e in cluj, tot asa fain? Editat Aprilie 23, 2009 de zeroo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Multumesc tuturor pentru raspunsurile cu schimbul de lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.