Jump to content
Sign in to follow this  
tro5

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)

Recommended Posts

Marti vreau sa ma duc sa-mi schimb lantul. Recomandati-mi pls un loc unde sa-l schimb ieftin, repede si bine :wink:

 

Hai bre nene chiar nu si-a schimbat nimeni lantul si-mi poate da si mie un sfat unde sa-l schimb maine? Ieftin si bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De sambata trecuta de cand am achizitionat-o... am reusit sa facem si ceva poze...

Deocamdata sunt la stadiu de "fascinat" ...

 

ete poze:

post-10102-1240071318_thumb.jpgpost-10102-1240071339_thumb.jpgpost-10102-1240071362_thumb.jpg

 

O intrebare: am uitat sa inchid capacelu de acces la deschiderea seii (ala de se desface cu cheia) si l-am pierdut... aveti idee daca astia de la BMW imi pot aduce altu care sa se desfaca tot cu cheia actuala!? ...

Multumesc...

 

PS... echipamentu adecvat e pe vine... treceti si voi cu vederea tinuta "de oras" :wink:

 

Daca nu sint indiscret,ce an este,citi km si citi bani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Trumansky

 

Eu mi l-am schimbat la kawa motors, la razoare. Ai grija insa sa fie cate link-uri tre sa fie (112 cred). Mie nu mi le-au numarat baietii atunci si mi se intindea lantul pe jos dupa ce l-au montat. L-au taiat insa si l-au re-nituit in 5 minute, nu a fost nici foarte scump. Sincer insa, nu mai tin minte exact cat am dat. Insa nu a fost mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca nu sint indiscret,ce an este,citi km si citi bani?

e 2003, 17000 de km pe bord ( avea, acu tre sa.i fac revizia de 20 mii :wink: ca nam luat.o sa ma uit la ea:) ), bani n.am dat doar am facut schimb de motoare si mi.a dat ceva diferenta, dar echivalentu a ~4800-4900 euro... a fost si a fost rulat 'doar 2000km in romanica', restu in germanica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbat lant.

Sunat la mymoto si intrebat de pret. DOUA ORE DE MANOPERA 120RON!!!! WTF!!!

Mers la Kawa la Razoare, montat kitul de lant in 40 de minute. Platit 60Ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti si bine v-am gasit .

Inainte de a posta am vrut sa parcurg tot topicul insa nu am reusit sa trec de jumatate intrucat ma cam grabesc.

 

Vreau sa-mi achizitionez o "mobra" si studiind problema am ajuns la concluzia ca F650 e varianta optima pt mine. Mentionez ca sunt incepator [nu am mai avut alta "mobra"] si dupa discutia cu niste amici care sunt mai stiutori decat mine si aprox 150 pagini din topicul asta + alte topicuri si forumuri am ajuns la concluzia ca oricum o sa dau cu ea de pamant .

 

Avand in vedere ce urmeaza sa pateasca saracuta m-am gandit sa nu dau foarte multi bani pe ea , mai ales ca nu as tine-o nici mult. In principiu mi-ar place un Dakar dar in momentul asta nu am nici banii pt el si nici nu stiu daca pot sa merg pe el [am doar 170].

 

Bun...acum ca am terminat cu introducerea sa trec la capitolul intrebari :

 

1 Avand in vedere ca o sa imi achizitionez un F650 adica minim 10 ani vechime si ca nu ma pricep in domeniu [dar sunt o persoana tehnica] la ce ar trebui sa ma uit pe langa an de fabricatie si nr de km.

 

2 Avand in vedere ca suntem in România si nu am de gand sa o cumpar de afara nr de km nu e neaparat sa fie cel real .... cum imi dau seama ?

 

3 Citind diverse forumuri si topicuri toata lumea zice ca BMW-urile sunt super fiabile dar in primele 150 de pagini ale acestui thread m-am cam speriat de problemele pe care se pare ca toti le-ati avut ..sa inteleg ca acest model nu e chiar asa fiabil ca restu' sau ca celelalte marci sunt mult mai varza...iar astea reprezinta culmea fiabilitatii .

 

 

Nu va coditi cu raspunsurile ca de maine incep sa ma duc sa vad "mobre".

 

Multumesc anticipat !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr de km mi se pare irelevant. Astea sunt motoare la care nu umbli cel putin 100.000 km daca o intreti cum trebuie si schimbi ce trebuie la timpi. Daca se strica...se strica in general consumabile. Motorul in sine mai rar. Uite-te si pe F650.com. Ai acolo o caruta de informatii.

Sunt foarte fiabile (cel putin F urile clasice. De GS nu stiu ...dar nu cred ca e diferenta)

Daca vrei mobra de minim 10 ani...atunci te uiti la F simplu...nu GS.

Mergi cu cineva cunoscut...sau da o bere cuiva daca vrei sa mearga cu tine cand o cumperi...sau zi-i vanzatorului unde sa o aduca sa o vada un mecanic.

Edited by CosX

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hai bre nene chiar nu si-a schimbat nimeni lantul si-mi poate da si mie un sfat unde sa-l schimb maine? Ieftin si bine...

ieftin si bine il schimbi tu ! e f simplu

vezi ca la pinionul de atac ai nev de tubulara buna ! de 30 , in rest 24 si 18 parca la roata . iar un 17 si 19 la bascula .

BASCULA SE DA F F SIMPLU JOS NU E MARE FILOZOFIE , daca vrei si ai cleste de nituit lantul nu mai dai jos bascula , apoi inversul demontarii si ala e . dureaza aprox 2 ore (ca sigur ai sa vrei sa cureti bascula )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nr de km mi se pare irelevant. Astea sunt motoare la care nu umbli cel putin 100.000 km daca o intreti cum trebuie si schimbi ce trebuie la timpi. Daca se strica...se strica in general consumabile. Motorul in sine mai rar. Uite-te si pe F650.com. Ai acolo o caruta de informatii.

Sunt foarte fiabile (cel putin F urile clasice. De GS nu stiu ...dar nu cred ca e diferenta)

Daca vrei mobra de minim 10 ani...atunci te uiti la F simplu...nu GS.

Mergi cu cineva cunoscut...sau da o bere cuiva daca vrei sa mearga cu tine cand o cumperi...sau zi-i vanzatorului unde sa o aduca sa o vada un mecanic.

 

 

De intretinut nu-i problema cu siguranta va fi rasfatata cu tot ce trebuie.

De asemenea clar m-am refererit la un F650 simplu si nu GS..si ma gandeam eu sa merg cu unul din prietenii care se pricep...dar ma gandeam ca aveti sa-mi dati niste sfaturi utile intrucat nici unul din prietenii mei nu are BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 Citind diverse forumuri si topicuri toata lumea zice ca BMW-urile sunt super fiabile dar in primele 150 de pagini ale acestui thread m-am cam speriat de problemele pe care se pare ca toti le-ati avut ..sa inteleg ca acest model nu e chiar asa fiabil ca restu' sau ca celelalte marci sunt mult mai varza...iar astea reprezinta culmea fiabilitatii .

Pai daca iti iei F clasic nu ai treaba cu topicul de aici.Aici sunt cele pe injectie si deci cele cu probleme.Mai e o pagina cu cele de care te indragostesti cand vezi ca poti sa pui baza in ele.

/index.php?...p;#entry1832469

Edited by Enduristul

Share this post


Link to post
Share on other sites
ieftin si bine il schimbi tu ! e f simplu

vezi ca la pinionul de atac ai nev de tubulara buna ! de 30 , in rest 24 si 18 parca la roata . iar un 17 si 19 la bascula .

BASCULA SE DA F F SIMPLU JOS NU E MARE FILOZOFIE , daca vrei si ai cleste de nituit lantul nu mai dai jos bascula , apoi inversul demontarii si ala e . dureaza aprox 2 ore (ca sigur ai sa vrei sa cureti bascula )

 

Am rezolvat deja. Nu s-a dat bascula jos, baiatul care a lucrat la mobra avea o presa foarte jmecheroasa care scotea bolutile de la zale si a nituit zaua de legatura. AM vazut ca nu e mare jmecherie sa faci singur...dar fara presa aia speciala nu prea aveam ce face.

Share this post


Link to post
Share on other sites
in alta ordine de idei azi mi s-a stins lumina pe bord .. mai exact mi-a ramas aprinsa lumina doar pe cadranu de vitezometru .. la ce-as putea sa ma uit ?

cateva palme am dat la bord dar nu si-a revenit .. deci nu stie de frica :wink:

 

Revin, nu trebuie sa va imbulziti toti cu sfaturi, pe rand, asa e frumos. Deci, am desfacut singur bordu ... scos cam enspe mii de suruburi si alte prostii si ajuns oarecum la niste beculete f mici care lumineaza bordu ... si 2 sau 3 nu se mai aprind. Am scos unu si scrie pe el FO24 P12 (seamana cu un led mai degraba).

 

De unde fac eu rost de leduri din astea martiano-bemveriste ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este bec de tip conic de 1,2W. Am vazut asa ceva prin Carefour la set de 2 buc. Sper ca ai pastrat macar unu ars de model. Daca nu ai drum prin Carefour, incerca la magazinele de masini. Unele folosesc acelasi tip de bec pentru iluminarea bordului.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ieftin si bine il schimbi tu ! e f simplu

vezi ca la pinionul de atac ai nev de tubulara buna ! de 30 , in rest 24 si 18 parca la roata . iar un 17 si 19 la bascula .

BASCULA SE DA F F SIMPLU JOS NU E MARE FILOZOFIE ,

 

17 si 19 pentru bascula trebuie tot tubulare?

Cand se desurubeaza piulita de la pinion, blochezi axul bagand in viteza?

Cand dai bascula jos, desfaci de pe ea si amortizorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 si 19 pentru bascula trebuie tot tubulare?

Cand se desurubeaza piulita de la pinion, blochezi axul bagand in viteza?

Cand dai bascula jos, desfaci de pe ea si amortizorul?

nu blochezi cu ajutorul cutiei. folosesti lantul vechi in faza de schimb a pinionului si tii de roata spate. (tii cu mana, nu bagi prostii la spite) abia apoi schimbi lantul si foaia....

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu blochezi cu ajutorul cutiei. folosesti lantul vechi in faza de schimb a pinionului si tii de roata spate. (tii cu mana, nu bagi prostii la spite) abia apoi schimbi lantul si foaia....

 

Merci :wink:

Daca mai ai si alte sfaturi legate de problema asta, eu stau cu urechile ciulite, ca ma paste un schimb in curand.

Sau poate, daca ai chef, sa-mi zici cum se face asa, pas cu pas. Imi cam imaginez eu dar n-am mai schimbat pana acum kit-ul de lant si nu vreau sa fac vreo tampenie. Uite, spre ex. eu as fi blocat axul ca sa desurubez piulita bagand in viteza..... :wink: ..............acum imi dau seama ca varianta spusa de tine e mult mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nush daca voua va merge linkul dar mie imi apare foarte frumos...

 

SERVICE MANUAL ONLINE

Edited by antemiu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merci :wink:

Daca mai ai si alte sfaturi legate de problema asta, eu stau cu urechile ciulite, ca ma paste un schimb in curand.

Sau poate, daca ai chef, sa-mi zici cum se face asa, pas cu pas. Imi cam imaginez eu dar n-am mai schimbat pana acum kit-ul de lant si nu vreau sa fac vreo tampenie. Uite, spre ex. eu as fi blocat axul ca sa desurubez piulita bagand in viteza..... :wink: ..............acum imi dau seama ca varianta spusa de tine e mult mai buna.

 

Angi, vezi ca piulitza de blocare de la pinionul de atac este strinsa dupa ce pe filet se pune Loctite. Deci daca nu ai mai desfacut-o pina acum o sa fie nevoie de o fortza ceva mai mare. Varianta de destringere ar fi si : motorul pe cricul lateral cu roata spate jos si motorul in viteza 1. Roata spate jos iti asigura o fortza de blocare, prin lantzul vechi, destul de mare. Pentru extragerea pinionului de pe axul canelat ai nevoie uneori de un extractor cu gheare, ca la rulmentzi. Asta doar in cazul in care nu ai norocul sa iasa usor cu mina. Mi sa mai intimplat. Hai noroc si spor la lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 si 19 pentru bascula trebuie tot tubulare?

Cand se desurubeaza piulita de la pinion, blochezi axul bagand in viteza?

Cand dai bascula jos, desfaci de pe ea si amortizorul?

Nu degeaba bagi in viteza ca se invarte motorul cand dai la tubulara de 30, anyway eu am folosit cheia de bujii bmw(pentru blocaj) o parte sta pe un dinte cealalta pe suportul cricului aproape perpendicular(am fixat cheia de bujii cu o carpa sa nu zgarii nimic pe acolo apoi am legat cu ceva elastic sa nu sara) cu solul, (sa-ti faci o idee asa) amortizozul nu se demonteaza, demontezi doar primul set de suruburi cel de-al 2-lea tine amortizorul . inca nu am dat amortizorul jos din cauza ca nu am avut presa de comprimare a arcului . si mai ai axul de pe cadru al basculei care se da jos f simplu cu tubulare 19 pe dreapta si 18 stanga (acolo tii doar contra). dai cu niste spray de rugina sau spray de lant si iese usor tras la mana . dupa ce ai scos si axul , bascula se tine doar in tensiune . eu nu am presa si asa imi schimb lantul . plus ca pun si vaselina la bucsele basculei cand schimb lantul. :wink:

mentionez ca am incercat si pe cricul lateral in vit intai , era f strans , tot de mine, nu am strans cu cheua dinamometrica si ... de m-am injurat singur . la urma am ciocanit usor pinionul si am dat cu spray de rugina, api cu 2 surubelnite am gadilit st dr pinionul pana a iesit ... ca nu am presa cu ghiare :wink:

Edited by gabrielleru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pentru extragerea pinionului de pe axul canelat ai nevoie uneori de un extractor cu gheare, ca la rulmentzi.

 

Unde gasesc sa cumpar asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Unde gasesc sa cumpar asa ceva?

 

Extractoare universale gasesti in targ la Autovit (dar sunt proaste) sau magazine de scule (Praktiker, Bricostore, BADI etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Angi, vezi ca piulitza de blocare de la pinionul de atac este strinsa dupa ce pe filet se pune Loctite. Deci daca nu ai mai desfacut-o pina acum o sa fie nevoie de o fortza ceva mai mare. Varianta de destringere ar fi si : motorul pe cricul lateral cu roata spate jos si motorul in viteza 1. Roata spate jos iti asigura o fortza de blocare, prin lantzul vechi, destul de mare. Pentru extragerea pinionului de pe axul canelat ai nevoie uneori de un extractor cu gheare, ca la rulmentzi. Asta doar in cazul in care nu ai norocul sa iasa usor cu mina. Mi sa mai intimplat. Hai noroc si spor la lucru.

 

Bre nea...nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar l-a mine a iesit foaia (pinionul de atatc) trasa cu mana fara sa fie nevoie de nici o gheara extractoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bre nea...nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar l-a mine a iesit foaia (pinionul de atatc) trasa cu mana fara sa fie nevoie de nici o gheara extractoare.

 

 

Corect boierule! Ia uite ce am scris eu cu ceva propozitii mai sus: " asta daca nu iese usor cu mina. Mi s-a mai intimplat" (inchid citatul din clasici celebri si in viatza). Adevarul e ca la al meu cind am schimbat kit-ul am fost nevoit sa las lucrul si sa ma duc sa-mi cumpar un extractor. Cind am lucrat la un alt motor, am stranutat linga mobra si a picat jos pinionul. Viata are uneori si chestii ciudate, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinioane pinioane, dar ce fack eu cu aripa superioara de fata care tine ciocul si este sub far si apara radiatorul de noroi sau cacao sau ce o fi ?? aveti idee de unde pot cumpara una? merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...