Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Adidas, ramane secret ! Daca nu ii zici nu afla , ca sta doar pe matrimoniale :)

 

O sa duc motocicleta la un prieten care are un service :D

 

asfalt uscat !

 

Ba fratie , ziceai ca ai reparat ghidonu` ala ... vezi cu el , ca nu vreau sa iesim la plimbari si sa te opresti in mine nemaiputand sa stapanesti bestia !

 

Pls ! Pup beibi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
Cred ca e vorba de inertia la V2. Si la sv, si la ducati, nu puteam sta fara maini pe moto. In primul rand, frana de motor e f. puternica si iti da "sutincoae" sa zic asa.

 

ma eu am sv de o mie naked si are amortizor stock, nu am nici o problema in a lua mainile de pe ghidon si asta la viteze mari pana la foarte mici. eu zic ca asta tine si de starea mobrei (cuciucuri, presiune,rulmenti,furca,amortizor)

 

legat de voblaje si derapaje pana la urma raman la concluzia ca te scapa doar instinctul si experienta.

fiecare voblaj e unic si solutile de iesire pot fi diferite.

 

de exemplu, asta ce ar fi putut face sa scape de belea:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4MEagaghe0k

Editat de valbida1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma baieti mah :disappointed: stiu dar mi se pare aiurea si nu am observat pana nu am testat ....

cand merg incet (20-40)si ma aplec pe motor dreapta(stanga) se suceste imediat roata pe dreapta ca daca nu te tii bine de el ai si cazut si in curbe am impresia ca trag mult de el sa se aplece cu tot countersteringul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit-o si eu o data. Daca luam mainile de pe ghidon pe la 30-40 nu se intampla nimic. Dar intr-o curba am luat 2 gropite la rand si mi-a intrat intr-un voblaj de mi-a smuls mainile din umeri. Am avut noroc ca mi-a zis cel de la care am luat motocicleta ca in cazul in care se intampla asa ceva sa accelerez si asta am si facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis sa incep topicul asta pentru ca eu momentan am aceasta problema, si am concluzionat cateva lucruri pe pielea mea si pe suruburile motorului.. si am zis "hai sa share"..

Invit de asemenea pe cei care au avut problema asta sa isi descrie EXPERIENTA..

Cauza principala pentru care o motocicleta intra in voblaj este pierderea aderentei rotii respective. Dar pot fi si alte cauze cum ar fi aerodinamica proasta la viteze mari sau stricarea rulmentului de la ghidon

 

-Cauze-

Tehnice:

1. Rulmentul de la ghidon stricat - diagnoza : daca ghidonul tinde sa aiba un joc chiar si cand doar impingi motocicleta. remediu : schimbat rulmentul :disappointed:

2. Top case mare care actioneaza ca un paravan - remediu : dat jos top case-ul in toate instantele in care se poate merge fara.

3. Cauciuc spate consumat - motiv : spatele e usor coborat si astfel mai multa greutate cade pe spate (cred) ... mie mi-au spus asta 3 mecanici diferiti. remediu : se schimba cauciucul

4. Telescoape fata foarte moi sau pline in mod inegal - remediu : se schimba uleiul si garniturile

Pilotaj:

1. Luat bordura la viteza mare - am un prieten care a cazut din cauza voblajului cauzat de o denivelare in drum pe care a luat-o la 150 km/h... el era pe un naked, in dreptul lui si la aceeasi viteza era un GPZ cu 2 persoane.. a luat bordura fara probleme.

2. Luat ambele maini de pe ghidon - intra in voblaj daca ai una dintre problemele tehnice, daca tehnic esti ok.. n-ai nici o treaba

3. Ridicat in picioare pe scarite - mie mi-a intrat in voblaj din cauza asta.. daca stateam cuminte pe sa.. nu intra.. asa din picioare nu mai tineam la fel de ferm ghidonul si m-am trezit in voblaj.. e de mentionat ca aveam probleme tehnice

 

-Ce faci cand intra motorul in voblaj-

Instinctul iti spune sa incetinesti/franezi cand ai o problema.. am urmat si instinctul pana cand am intrat intr-un voblaj chiar necontrolabil... era cat pe-aci sa pic. Si atunci am zis sa incerc ce am citit... trebuie sa ACCELEREZI.. remember that... daca franezi.. o sa pici.

Adaug eu o cauza tare de tot pe care am descoperit-o pe propria piele saptamana trecuta si care e scrisa mare de tot in manualul de utilizare al motocicletei

mele:

- 5. Roata fata dezumflata;

Pilotaj:[/

- 4. Mergi mai tare sau mai incet decat viteza aia, cand tremura tii ambele maini stranse pe ghidon, si la prima ocazie umfli rotile la presiunea din manual.

 

Concret intr-un drum de circa 750km, in ultima portiune (cam 100km) ghidonul imi tremura ingrozitor pe la 50-55km/h cand foloseam frana de motor sau numai frana de spate (ca la touring merge); practic la orice incetinire imi tremura ghidonul, si daca se intampla ca in momentul franarii sa nu am mana stanga pe ghidon partea din stanga a ghidonului ajungea sa se balangane 4-5 centimetri iar farul batea ca nebunul din dreapta in stanga strazii. Dupa ce am umflat rotile dupa carte fenomenul a disparut complet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adaug eu o cauza tare de tot pe care am descoperit-o pe propria piele saptamana trecuta si care e scrisa mare de tot in manualul de utilizare al motocicletei

mele:

- 5. Roata fata dezumflata;

Pilotaj:[/

- 4. Mergi mai tare sau mai incet decat viteza aia, cand tremura tii ambele maini stranse pe ghidon, si la prima ocazie umfli rotile la presiunea din manual.

 

Concret intr-un drum de circa 750km, in ultima portiune (cam 100km) ghidonul imi tremura ingrozitor pe la 50-55km/h cand foloseam frana de motor sau numai frana de spate (ca la touring merge); practic la orice incetinire imi tremura ghidonul, si daca se intampla ca in momentul franarii sa nu am mana stanga pe ghidon partea din stanga a ghidonului ajungea sa se balangane 4-5 centimetri iar farul batea ca nebunul din dreapta in stanga strazii. Dupa ce am umflat rotile dupa carte fenomenul a disparut complet.

 

ok.. eu mi-am rezolvat in proportie de 95% problemele tehnice care imi bagau motorul in voblaj... hai sa va zic istoria...

a) am fost la un mecanic.. mi-a zis ca e cauciucul din spate sau uleiul din telescoape (zicea ca amortizarea fata e f slaba), m-a povatuit sa le schimb pe amandoua si sa schimb si garniturile de la telescoapele fata. Am comandat garniturile respective pe care am dat 50 eur.

b ) am intrebat alt mecanic care mi-a zis ca e cauciucul din spate sau poate fi si rulmentul din jug

c) am intrebat al 3lea mecanic care mi-a zis ca e cauciucul spate, sa verific presiunea in cauciucuri sa fie ca in manual si sa dau jos top-case-ul. I-am zis de uleiul din telescoape, a zis ca garniturile mele sunt ok si ca nu curge nici un ulei.. deci nu e neaparat de schimbat desi e cam moale suspensia.

..mentionez ca guma spate era cam roasa.. mai aveam 1 mm de creneluri pe centru..

d) am schimbat cauciucul spate + centrare roata la service autorizat = 120 eur

..problema era in exact aceeasi conditie, nu s-a ameliorat deloc..

e) am mers la reprezentanta Yamaha din Genova unde un tip care parea a fi guru de pe acolo.. eu ma temeam deja ca e rulmentul... cu cauciucuri roase pe spate am mai rulat eu dar problema asta cu voblajul n-am avut-o niciodata. Tipul verifica rulmentul din jug.. zice ca nu e ala, ma intreaba daca am pus presiunea in roti ca la carte .. raspunsul era DA.. intradevar se ameliorase putin voblajul doar prin ajustarea presiunii, dar inca mai vobla de nu puteam merge cu o mana.. iar salultul motociclistic era putin mai emotionant de dat :rusinica:. Tipul zice sa schimbam uleiul din telescoape pt ca e moale suspensia, si mai zice ca s-ar putea sa fie cauciucul fata.

f) schimbat uleiul din telescoape + sincronizat carburatoare la reprezentanta Yamaha.. = 130 eur

..problema persista exact la fel, poate era o usoara imbunatatire dar vag sesizabila si aia.. deci nimic.

g) in culmea disperarii.. intreb pe un motociclist si pe altu ce parere are... pentru ca cu mecanicii m-am cam lamurit. Imi zic vreo 2 ca s-ar putea sa fie cauciucul fata.

h) ramas in pana de alte solutii ieri am schimbat cauciucul frontal desi mai avea minim 2 mm sau chiar 2.5 mm grosime crenelurile pe centru, in mintea mea ma gandeam ca poate nu e neaparat starea cauciucului atat cat faptul ca e descentrata roata... sau o fi poate cauciucul deformat de la gropi.

... in final ... pot sa spun ca daca inainte cu top case si pasagera imi vobla desi tineam ambele maini stranse pe ghidon si ma chinuiam sa il tin sa nu cadem ca in filmele cu prosti... acum pot sa merg si fara maini linistit. Schimbat cauciuc & echilibrat roata = 110 eur

 

Nu ma indoiesc ca majoritatea solutilor propuse pot fi cauze pentru voblaj... dar pentru mine se pare ca cauza a fost cauciucul frontal. Repet ca voblajul cu care ma confruntam eu aparea atunci cand imi luam mainile de pe ghidon in mers, si aparea indiferent daca eram in accelerare, franare, luam o groapa sau luam mana de pe acceleratie respectiv tineam viteza constant cu o mana.

 

Modalitatile gratuite de a reduce voblajul sunt :

 

1) verificati presiunea din roti sa fie egala cu cea indicata in manual

2) dati jos top case-ul, incercati sa mutati centrul de greutate in fata

 

..daca nu sunt suficiente.. uitati-va dupa defecte si daca totul pare ok.. schimbati cauciucul fata.

 

Modul in care the Yamaha Guru de la reprezentanta a verificat daca rulmentul din jug (operatiunea de schimbare a rulmentului asta ar fi fost cea mai complicata, costisitoare si de durata) e ok a fost urmatorul :

 

1) a pus motorul pe cricul central

2) a ridicat fata prin plasarea unei greutati in spate ( se poate si folosind un cric.. ideea e ca roata fata sa nu mai aiba contact cu solul si sa se poata roti liber

3) cu o mana rotea ghidonul stanga-dreapta iar cu cealata mana pe partea de jos a furcii (intre telescoape deasupra aparatorii si rotii) verifica daca miscarea de rotatie e fina sau daca sunt vibrati/salturi. A zis ca daca se simteau nereguli atunci era rulmentul acela, dar din moment ce miscarea era fina.. problema sigur nu era acolo.

 

..sper sa va ajute si pe voi aceste relatari si sa rulam linistiti si voblaj-free mai departe..

Bafta & Asfalt Uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt discutii destule.....fiecare vede cum crede voblajul si crede ce vrea despre cum se poate scapa......eu personal.....am patit-o de "n" ori....ma dau aproape zilnic pe unu din cele mai grele trasee montane(sosea nationala) din romania.mai exact pe gutin(trecatoare intre sighetul-marmatiei si baia mare).in jur de 20 de km numai de serpentine.si normal ca suntem in romania,e plin de denivelari si gropi.eu ma duc destul de sportiv(nu pot zice ca merg cu viteza mare).dar....in 2 din 3 cazuri din voblaj am iesit dand gaz....in al 3-lea caz ieseam fara sa imi dau seama....instinctual....poate o sa arunce unii sau altii cu pietre,dar asta e pe pielea mea.si va spun sincer ca s-a intamplat de zeci(daca nu sute) de ori......ca de fiecare data gaseam alta denivelare sau alta groapa.........;)..sanatate

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Studiez cu interes problema Âşi îmi dau seama că în aprox. 40.000 km nu am pățit aÂşa ceva (nici nu-mi doresc)-în afară de o uÂşoară instabilitate la viteze f. mici (1-15 km.h) Âşi vreo două episoade mai "unduitoare" din cauza vântului lateral destul de serios.Precizez că la toate motoarele am avut top-case Âşi că afară umblu aproape numai cu pasager-consoarta.

TotuÂşi dându-mă o tură cu un CBR F3, mi-am dat seama că statul în mâini pe motoarele sport favorizează apariția fenomenului-stând aproape vertical pe ghidon poți controla mult mai greu miÂşcări parazite ale acestuia, deci contează f. mult poziția pe motor.

Din ce am citit până acum totuÂşi vă dați cam tare cu motoarele, asta în lipsa unor condiții cât de cât aproape de ideal- material tehnic impecabil -motor cu pneuri racing eventual bine încălzite, pus la punct Âş.a.m.d.-plus marea problemă, starea drumurilor autohtone, însoțite de fenomene adiacente specifice țării- câini pe stradă, pisici, găini Âşi alte orătănii (apropo, când vă apropiați cu suta la oră de o pisică ghemuită de frică în mijlocul Âşoselei, claxonați-o pt. că culmea, NU VĂ VEDE, chiar Âşi cu faza lungă) aaaa Âşi lucrările la drum care constă în aruncarea cu lopata a criblurii pe asfalt :cheers: sau inundatul străzilor cu apa vara în oraÂş - cisterna stând la semafor continuă să verse zeci bune de litri de apă pe o rază de câțiva metri....

În fine, mersul prudent Âşi preventiv vă poate scuti de multe necazuri.V-am obosit destul, numai bine Âşi aveți grijă de voi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sunt posesorul unei unei HONDA VTR 1000 FIRESTORM...V2 la 90 de grade!Am observat k daca ii iau mana din gaz si de pe ghidon incepe sa intra in voblaj din cauza cuplului 97nm, dar daca sunt intr a 5 sau a 6 pot sa iau mainile fara probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit-o cind am plecat ca prostu la vreo 5000 de ture de la stop, si am prins marcajul de la zebra cu roata din spate. A voblat de m-am (cuvant urat) pe mine, foarte violent, dar am accelerat fara sa vreau -> s-a redresat. E bine ca am patit-o si am aflat cit de naspa e, drept pentru care is mai atent la "cascadorii" de genu'.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu un voblaj urat din care m-am ales cu o sperietura zdravana si janta indoita.

 

Ma intorceam din Bulgaria. Am trecut vama spre Romania si am luat-o pe drumul pe unde o iau toate tirurile si iese exact in Bucuresti-Giurgiu. Pe acea sosea ultima linie dreapta inainte de cea spre capitala, fiind destul de obosit, m-am apucat sa ma mai intind pe motor, sa ma mai relaxez putin. Aveam undeva la 100km/h. Exact in acel moment, datorita faptului ca eu eram distras de acea intindere si relaxare am luat ditamai craterul pe fata. Daune ? Ditamai voblajul pe fapta, mi-a smucit ghidonu din mana ( nu am amortizor de ghidon ) si a inceput sa danseze incat parca eram la rodeo. M-am lovit cu genunchii in carenele laterale, abia tineam ghidonu, iar roata fata scartaia pe asfalt. Am ava ut prezenta de spirit incat sa o ridic in wheelie ca nu stiu daca imi mai reveneam. Am observat ca e bine sa stii sa o ridici, nu excesiv, ci si pentru situatii d-astea. Am incercat sa-i dau gaz dar nu am revenit normal asa ca am ridicat-o...

 

Am tras pe dreapta si am sudat 2 tigari instant...nu recomand asa ceva nimanui...foarte urat.

 

Janta s-a indreptat nu era fisurata si nici aer nu-mi scapa.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am simtit si eu ce inseamna voblaj de 2 ori (ambele cu suzuki) . Ma deplasam pe Bd Tineretului spre Calea Vacaresti si chiar cum se termina Bd Tineretului trebuie sa faci dreapta ca sa o iei spre big...vin cam cu 50-60 (aveam verde la semafor) , aplec mobra si chiar cum ma axez pe Vacaresti era un damp destul de inaltat , pe care evident l-am luat cu mobra culcata pe partea dreapta . In secunda in care roata fata a avut contact cu asfaltul dupa acel damb a inceput sa danseze o sarba romaneasca dar si-a revenit destul de repede (amortizorul de ghidon de la suzuki nu e chiar degeaba pus) . Si a doua oara pe amkcart , viteza pe linia dreapta , am ratat primul viraj si am dus-o in pietrisul de acolo (viteza cam 90-100 km/h) . Mi-a facut un rodeo din care cred k mi-am zguduit absolut orice parte a corpului , nici nu stiu cum am tinut-o ce s-a intamplat...dar ideea e ca am ajuns pe iarba si am putut sa imi continui linistit turele :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am avut parte de un voblaj din care ma vedeam pe jos. Veneam pe Timisoara, dinspre Razoare si la intersectia Timisoara cu Sibiu, strada, de sub masina din fata iese ditamai craterul, sapatura in jurul canalului - proaspat facuta. Am luat-o in plin, neavand timp de evitat si dupa, un voblaj frumos. Norocul a fost ca am strans ambreajul, ghidonul bine si ridicat in picioare cand am luat groapa, iar la iesire, in voblaj am dat gaz. Am oprit cativa metri mai incolo sa verific jantele, nu am gasit sau observat semne ca ar fi atins janta.

Am scapat cu bine si cu inca o lectie reamintita, sa nu merg pe centrul benzii, ci pe unde calca rotile masinii din fata.

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie din asta am avut si eu cand ieseam pe autostrada spre constanta. Dupa luckoil este o portiune foarte denivelata a drumului cu santuri adanci de la masinile grele. Era vreo 10 noaptea si dau sa depasesc pe cineva..viteza undeva la vreo 70. Cum am iesit de pe banda 1 si am dat prin santurile alea a inceput sa faca ca toti dracii si deja ma vedeam pe jos. Totusi nu-mi dau nici acum seama cum am potolit-o mai mult din reflex...dar mie imi tremurau genunchii in ultimul hal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
O chestie din asta am avut si eu cand ieseam pe autostrada spre constanta. Dupa luckoil este o portiune foarte denivelata a drumului cu santuri adanci de la masinile grele. Era vreo 10 noaptea si dau sa depasesc pe cineva..viteza undeva la vreo 70. Cum am iesit de pe banda 1 si am dat prin santurile alea a inceput sa faca ca toti dracii si deja ma vedeam pe jos. Totusi nu-mi dau nici acum seama cum am potolit-o mai mult din reflex...dar mie imi tremurau genunchii in ultimul hal.

 

Viteza mare 120 ,140 kmh mixata cu denivelari ,aterizari ale rotii bruste fiind in alta pozitie decat dreapta ,bruscarile ghidonului de regula sunt foarte usor interceptate de roata spate,, si franarea foarte brusca (fatsa) astea ar fi motivele care imping ghidonul violent in stanga si in dreapta :friends: eu era sa ma fac kkkt B):) stay out of this soon !! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am luat o curba necunoscuta , am vazut ca viteza era mare si curba strinsa si , nu ride-ti, ca un mare bou , am strins usor fata. In secunda 2 a inceput sa faca ca toate alea , intiistinga , dreapta si iar stinga , ziceai ca-i un cal salbatic care vrea sa ma dea jos. Am pus , din instinct piciorul sting jos , s-o sprijin , am tras dreapta de ghidon , s-o aduc pe linie dreapta si am last ghidonul slab (cred , ca s-a intimplat fulgerator). A revenit singura si i-am dat un sprit scurt , a prins viteza si eu am facut pe mine(glumesc). Asta e voblajul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Asa e. Atunci intra reflexul in joc si reflexele se formeaza din tutoriale invatate si puse in aplicare.

Toate tutorialele zic sa tii mainile relaxate pe ghidon, pt ca de la tinutul prea strans apar voblajele. Insa eu am observat ca pot opri un voblaj usor daca strang mai tare de ghidon. Vorbesc de roata din fata, nu de voblaj pe roata spate, gen Stoner si Lorenzo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Am facut o depasire in noiembrie dupa ce am trecut de masina am prins o portiune de nisip

inevitabila, am redus gaz aveam cam 110 e drumul rau dar il cunos bine, in fine fata motorului

a fugit in stanga eu eram aplecat dreapta, am pus DREPTUL jos, motorul a fugit in toate partile

ghidonul l-am lasat mai moale, am redresat pana la urma dupa cateva curbe am oprit sa imi trag sufletul

bucuros si am stat sa ma gandesc cum am actiunat. habar nu am cum. una e ce faci pe moment iar alta

cum povestesti parerea mea e ca o faci din instinct si instinctul vine odata cu tine si il cultivi in timp. daca ar

scrie Rossi sau altii manuale despre tehnici de succes despre voblaje despre orice si ar pune un tocilar man

pe ele oare ar deveni mai bun ca Rossi? Ma indoiesc asta e parerea mea iar parerile difera., frumos topic :crack:

Editat de virgil34ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cu motoare mai slabute nu am intrat in voblaj. Cu un K7 1000 am intrat cand eram in plin gaz si am mai si nimerit o trecrre peste gura de canal (mica denivelare). Concluzia este ca voblajul apare pe gaz maxim si este amplificat de denivelari. Vorbim de motoare impecabil tehnic astfel putem sa discutam de ce apare voblajul din 11.000 de motive. Nu prea ai cum sa mai tragi de gaz cand iti fuge ghidonul din maini si nici nu cred ca e bine, la mine a trecut cand am lasat gazul. De departe cea mai urata experienta, cam ce simti la cutremur.

Toate cele bune.

Editat de Brugus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

am o mica/MARE problema

eram pe drumul bucuresti-giurgiu

la un momendat sunt niste curbe pe un deal(spun asta ca ma gandesc ca unii dintre voi ati mers de multe ori pe drumul ala si il cunoasteti mai bine) inainte sa intru in curbe aveam vreo 150-160. am redus pana la 130-140. am inceput sa ma aplec dar la un moment motocicleta a inceput sa trenure si a intrat intr un voblaj spate tinzand sa ma scoata pe contrasens. din sensul opus nu venea nimeni. mi am pastrat calmul si am incercat sa ma aplec mai mult sa nu ma scoata pe sensul opus. voblajul a devenit mai violent(de mentionat ca inca acceleram). m am indreptat usor, am iesit in contrases si am revenit. problema mare care mi a ridicat mii de semne de intrebare e ca la o viteza sub 100km/h nu vobleaza.

de exemplu la 70 la ora ma pot apleca foarte mult fara niciun fel de problema

 

intrebari:

se poate sa fie de la echilibratul rotilor?

... de la geometrie?

 

de mentionat ca pe drum drept la 200km/h nu vibreaza nu face nimic. se comporta foarte bine

cine stie si se pricepe poate ma ajuta cumva

sau eventual sa mi spuneti si mie unde pot face geometrie/echilibrare si daca sunt oameni care se ocupa cu asta sa mi spuna si un pret aici sau pe privat

 

multumesc

Editat de god666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...